
Palmer Luckey سازنده Oculus Rift ، بر این باوره که کنسول های نسل بعد برای اجرای تکنولوژی Oculus Rift بسیار ضعیف هستند.
طبق صحبتهای ایشون با TechRadar گفته که PS4 و Xone در لیست اولویت های این شرکت قرار ندارند .
این کنسول ها برای چیری که ما میخواهیم بسیار محدود هستند . ما سعی میکنیم بهترین وسیله VR رو در دنیا بسازیم و قصد داریم هرساله به ایجاد نوآوری ادامه دهیم . و هر زمان که جهش بزرگی داشتیم آن را برای عمومی شدن توسعه دهیم .
اساسا مشکل کنسول های نسل بعد اینکه آنها فقط یکبار منتشر میشوند و مشخصاتشان برای همیشه تعیین شده است . به PC هایی که در این 8 سال وجود داشته اند نگاه کنید ، پیشرفت های عظیمی در آنها وجود داشته . و حالا نگاهی به سخت افزار VR امروزی بی اندازید . من فکر میکنم این جهشی که ما آن را در 4 یا 5 سال بعد میبینیم در حال بزرگ شدن و گسترشه .
مشکل بعدی قدرت آنهاست . Ps4 و Xone نمی توانند نیاز های VR رو تامین کنند بطور مثال رندر کردن سه بعدی در ابعاد High Res همراه با فریم ریتی بیش از 60 . (منظورش ایجاد تصویر واقعا 3 بعدیه )
ما بازی هایی رو میبینیم که حقیقتا در ابعاد 720P اجرا می شوند و بسختی میتونند تصاویر رندر شده 2 بعدی رو در 60 فریم اجرا کنند .
سخته که بشه تصور کرد که آنها بتوانند تجربه کار با VR را مثل یک PC اجرا کنند ، قطعا 5 سال از زمان حال، این تجربه و این تکنولوژی روی PC فراتر از هر چیزی است که یک کنسول میتواند تامین کند .
در سیاست های کلی این شرکت ،چیزی که خیلی مشتاق هستیم اینکه چیزی های برای دیگر پلتفورم ها بسازیم که روی آنها اجرا شود اما این کنسولها در آن لیست وجود ندارند .
VG247
آخرین ویرایش: