صحبت های هیدکی کامیا در مورد کنسل شدن Scalebound

aiat_gamer

کاربر سایت
ib7z_files-articles-3804612[d66c28e585afa5dd78aba1e1fab04130].jpg


شرکت مایکروسافت سال جدید را با کنسل کردن بازی Scalebound آغاز کرد، در این حین به نظر می آید که هیدکی کامیا کارگردان این بازی، که معمولا در توییتر پرهیاهو است، برخوردی بسیار آرام با این خبر دارد.
"واقعا از کسانی که که منتظر این بازی بودند عذر می خواهم."
"واقعا از این که در سال جدید خبری به این بدی برای شما بیاوردم متاسفم. همه کاری که می توانم انجام دهم این است که به شما قول بدهم به ساخت بازی های جذاب ادامه خواهم داد."
در توییتی دیگر، کامیا در مورد شایعه ای که در مورد مشکلات ساخت بازی گزارش شده بود عکس العمل نشان داد، به خصوص قسمتی که گفته بود او مجبور شده به علت مشکلات روانی از ساخت بازی برای مدتی کنار برود:
"و...مرخصی گرفتم برای مشکلات روانی؟ من؟! امکان ندارد!"
خود شرکت پلاتینوم هم اعلامیه ای کوتاه داد که طبق انتظار اطلاعات خاصی در آن دیده نشد:
"ما بسیار از اینکه نتیجه این کار به اینجا رسید ناراحتیم، به خصوص چون می دانیم تعداد زیادی از طرفداران ما منتظر این بازی بودند."
کامیا نیز نظر مشابهی داشت و سخنان خود را با توییتی امیدوارانه و گرم به پایان رساند:
"من بطور مضاعف کار می کنم تا مطمئن باشم در آینده شما طرفداران را ناامید نخواهم کرد، به همین دلیل امیدوارم در آینده به فکر ما باشید!"

Scalebound's director Hideki Kamiya comments on the Xbox game's cancellation
 
آخرین ویرایش:
ولی توجه نمی کنید مقدار بودجه ای که یک کمپانی برای قسمت های مختلفش قرار میده
توی این تاپیک منظورم من Microsoft Studios هست (مروبط به ویدئو گیم) نه بخش توسعه هوش مصنوعی هدایت شونده های خودکاری که برای ناسا میسازه!.
MS با چندتا شرکت دیگه کار کرده پروژه های موفقی هم داشتن مثل Ryse و Sunset و .... . اینکه کامیا نتونسته مسئولیتی که قبول کرده رو تموم کنه مربوطه به خودش نه MS.

بنظرم کنسل شدن گیم اسیب خیلی کمتری به پرستیژ کمپانی/کنسول میزنه تا عرضه کردن یه بازی پر از اشکال و ناقص مثله NMS. یعنی اینقدر اوضاع وخیم بوده که ماکروسافت بیخیال همه چیز شده و بهترین گزینه براش کنسل شدن دونسته.
 
فوق العاده بازی خوبی به نظر میرسید
کم کم ژانر h&s هم داره به سرنوشت استراتژی real time تبدیل میشه =((:((
الیته ین به تستراتژی های اشتباه خود سازنده ها برمیگرده وقتی بازس خوبی مثل NG2 به سرنوشت شوم و نابود شدن با NG3 میرسه یا وقتی تلاش کپکام برای ریسک تو بازی جدید DMC نتیجه خوبی نداره با این که بازی خوبی بود ولی نسبت به مقایسه با قبلی هاش .. همینجوری کمکم این سبک منزوی تر میشه البته Bay1 و 2 جفتشم شاهکار بودن حالا به چه دلیلی تا الان ادامه پیدا نکردن اونم دیگه مشخص نبست
 
  • Like
Reactions: im@n
الیته ین به تستراتژی های اشتباه خود سازنده ها برمیگرده وقتی بازس خوبی مثل NG2 به سرنوشت شوم و نابود شدن با NG3 میرسه یا وقتی تلاش کپکام برای ریسک تو بازی جدید DMC نتیجه خوبی نداره با این که بازی خوبی بود ولی نسبت به مقایسه با قبلی هاش .. همینجوری کمکم این سبک منزوی تر میشه البته Bay1 و 2 جفتشم شاهکار بودن حالا به چه دلیلی تا الان ادامه پیدا نکردن اونم دیگه مشخص نبست

توجه کنی در کل رو به زواله این سبک
god of war که دیگه اون استایل h&s شو داره از دست میده
castlvania lord of shadow هم که نسخه دومش افتضاحی بیش نبود
darksiders که به طور کامل منقرض شد
عناوینی مثل ryse و killer is dead هم که مایه ننگ این سبکن
تنها امیدا روی for honor ه که به احتمال زیاد اونم به خاطر سیاست های یوبی به فنا خواهد رفت

ما میمونیم با یه دنیا خاطره از h&s و دنباله هایی که هیچوقت ندیدیم
 
توجه کنی در کل رو به زواله این سبک
god of war که دیگه اون استایل h&s شو داره از دست میده
castlvania lord of shadow هم که نسخه دومش افتضاحی بیش نبود
darksiders که به طور کامل منقرض شد
عناوینی مثل ryse و killer is dead هم که مایه ننگ این سبکن
تنها امیدا روی for honor ه که به احتمال زیاد اونم به خاطر سیاست های یوبی به فنا خواهد رفت

ما میمونیم با یه دنیا خاطره از h&s و دنباله هایی که هیچوقت ندیدیم
یک نکته روشن اینه میشه گفت دارن از اون حالت خطی مبارزه با دسمن و بعدش باس و تکرار این روند خارج میشن و میرن سمت کنکاو و جستجوی و ازادی دادن به گیمر برای جستجو حتی محدود در محیط این میزی که از صحیت های سازنده نسخه جدید GoW میشه برداشت کرد که این نسخه بیشتر یه چه سمتی میره و بازسازی و تغییر مبارزات
 
من خودم با اینکه علاقه شدیدی به بازیهای ژاپنی دارم اما باید بگم کلا استدیوهای ژاپنی به غیر از چند تا مورد خاص و محدود یک پله عقب افتادن خصوصا در موارد تکنیکی ولی خوب با کار هنری جبرانش میکنن تا حدودی
 
تنها امیدا روی for honor ه که به احتمال زیاد اونم به خاطر سیاست های یوبی به فنا خواهد رفت
رو For Honor نمیشه از این نظر حساب باز کرد!
کلا سبکش اونجوریا نیست:-" ، بخش داستانیش(اصلا بگیم داستان هم عالی در بیاد) اون انسجام و یک بخش داستانیه کامل نیست.
بازی احتمالا نه سیستم آپگرید داره، نه مراحل پی در پی و نه ذره ای گشت و گزار ، یا حس پیشرفت.
احتمالا از یک سری مراحل 10-15 دیقه ای تشکیل شده، تو همون مپ های بخش مولتی.

کلا مقایسه ش با بازی های این سبک اشتباهه!:-"
 
این خیلی غیر منطقی و یه جورایی خنده داره که بگیم کسی که تخصصش ساخت یک سبک خاص از بازیه و چندین بار هم توانایی هاشو اثبات کرده، الان با کم کاری هاش نتونسته مسعولیتی رو که ماکروسافت بهش محول کرده به اتمام برسونه.
این مشکلات ماکروسافت با ترد پارتی ها همیشه بوده و هست. ryse و sunset هم بازیهای موفقی نبودن. حتی خیلی ها عقیده دارن یکی از دلایل مهم ورشکستگی کرایتک همین ryse بود.
ماکروسافت تخصصش اعمال زوری سلایق و دستوراتش به بازیساز هاس. هنوز خاطرات fable 2 رو خیلی ها فراموش نکردن...
 
این خیلی غیر منطقی و یه جورایی خنده داره که بگیم کسی که تخصصش ساخت یک سبک خاص از بازیه و چندین بار هم توانایی هاشو اثبات کرده، الان با کم کاری هاش نتونسته مسعولیتی رو که ماکروسافت بهش محول کرده به اتمام برسونه.
این مشکلات ماکروسافت با ترد پارتی ها همیشه بوده و هست. ryse و sunset هم بازیهای موفقی نبودن. حتی خیلی ها عقیده دارن یکی از دلایل مهم ورشکستگی کرایتک همین ryse بود.
ماکروسافت تخصصش اعمال زوری سلایق و دستوراتش به بازیساز هاس. هنوز خاطرات fable 2 رو خیلی ها فراموش نکردن...
:|:|:|:|
واقعا سانست بازی موفقی نبود؟؟؟:|
در مورد کرایتک و اوضاعش هم به اندازه ی کافی در تاپیک رایز بحث شده پس لازم نیست نابودی کرایتک به گردن رایز و مایکی بیفته
تلاش بعضی ها در اخبار sb واقعا قابل تحسینه و از همین جا بهشون خسته نباشید می گم از گفته های خود کامیا بگذریم(بازی که دوست داشتم و .....) این مسئله خیلی سادست نمایش اولیه ی بازی شدیدا هایپ برانگیز بود و این هایپ با وجود کامیا چندین برابر هم شد ولی رفته رفته اوضاع بازی مشخص شد که ترکیب نچسبی از n ایده ی مختلف از n بازی مختلفه و این ایده ها هیچ ربطی بهم دیگه ندارن به طوری که نه hns بود نه rpg درست درمونی بود نه coop خوبی داشت وقتی یک بازی بعد از 4 سال به همین سطحی میرسه متهم ردیف اول استودیو pg و کامیاست چطور میشه بعد از 4 ساخت هنوز هدف بازی و ماهیتش درست شکل نگیره یا اصلا وجود نداشته باشه اصلا چرا باید لقمه ی گنده تر از دهان خودشون بر میداشتن که کار به اینجا برسه البته مایکی هم در دو مورد مقصره اولا چون اوضاع بازی نشون میده که این مشکلات از اول وجود داشتن بازی باید یکسال پیش کنسل میشد ولی مایکی امیدداشته اوضاع بهتر بشه که نشد دوما با توجه به وجود این مشکلات چرا چپ و راست در کنفرانس ها ازش استفاده می کرد که البته ربط مستقیمی به مورد اول داره
 
خود PG بی عرضه بود چه ربطی به مایکروسافت داره ؟؟؟
فیل اسپنسر صراحتا اعلام کرد که کنسل شدن بازی هیچ ربطی به مشکلات مالی نداشته
از باقی حرفاش هم مشخص بود که اگه بازی عرضه می شد لقب ناامید کننده ترین بازی 2017 رو، حتما دریافت می کرد.
 
  • Like
Reactions: Fratos and FOXP2

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or