صحبت‌های Kojima درمورد MGR: Revengeance

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
Metal-Gear-Rising_-Revengeance-Hideo-Kojima-Interview_Feb-25-2013-7.04.26-PM.png


Kojima: شاید برای Metal Gear Rising: Revengeance ادامه‌ای ساخته شود.


Metal Gear Rising: Revengeanceعرضه شد و توانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند، Kojimaو تیمش در ساخت این بازی به استدیو Platinum Gamesدر برخی مسائل کمک می‌کردند.

Hideo Kojimaخالق سری Metal Gear در مصاحبه با IGN بیان کرد:"
من نگران Platinum نبودم چون از کار آنان مطمئن بودم، نگرانی من بابت طرفداران بودم که چطور بازخورد‌هایی برای این بازی دریافت می‌کنیم. من دوست داشتم به تیم خودم استراحت بدم چون این طور از جاه‌طلبی خودم کمتر می‌شد. حتی مقامات بالای Konami نیز نگران این بودند که چرا این بازی را به Platinum واگذار کردم؟ خوب من پاسخ دادم: نگرانی شما بی‌مورد است کار آنان خوب است و فروش بازی خوب خواهد بود، و من هم در حال کار برروی Ground Zeroes هستم. راستش من به عنوان تهیه کننده این بازی حمایت زیادی از Platinum کردم تا آنان بتوانند از مهارت‌های خود به طور کامل استفاده کنند. من در نقش مشاور این بازی بودم درست است، ولی بعضی با از طرح‌های اولیه این استدیو که به من ارائه شده بود مخالفت کردم. به عنوان مثال در صحنه‌ای Raiden توانست Metal Gear Ray را به هوا پرتاب کند تا من این بخش را دیم از آن ایراد گرفتم و آن را مسخره خواندم، اما وقتی آنان این صحنه را در بازی قرار دادند و من بازی را انجام دادم، متوجه شدم که این سکانس درجای مناسبی قرار دارد و خوب کار شده است. من دوست داشتم Platinum بهترین کار خود را ارائه دهد چرا که طول می‌کشد در یک پروژه استدیویی از تمام توانایی خود و خلاقیت خود استفاده کند.MGR: Revengeance بازی ساخته شده توسط من نیست، بلکه این بازی Platinum Games است. در برخی از قسمت‌ها از نظر داستانی این بازی با داستانی که من درنظر داشتم متفاوت است. محصول نهایی بسیار خوب بود و این همکاری با Platinum بهترین قسمت داستان بود.
Kojima ادامه داد:"

بازی 2 سال و نیم توسط استدیو ما در حال توسعه بود ولی به دلیل ساخت Ground Zeroes مجبور بودیم بازی را کنسل کنیم، اگر Platinum پیشنهاد ساخت این بازی را رد می‌کرد، Rising هیچ وقت وجود نداشت. من بعد از نمایش اولیه بازی و نظرات طرفدارن بسیار سعی کردم تا از کنسل شدن بازی جلوگیری کنم، از نظر من Platinum Games تنها استدیو بود که می‌توانست ساخت این بازی را به درستی ادامه دهد. Platinum کار بزرگی را با این بازی انجام داد طوری که محصول نهایی بسیار عالی بود. من بی‌نهایت تحت تاثیر کار عالی Platinum قرار گرفتم. آنها کار بزرگی را انجام دادند. آنان توسعه یک پروژه نیم کاره را ادامه دادند، کار آنان بسیار سخت بود زیرا برای کامل کردن کار بازی باید برش 360 درجه را در بازی می‌گنجادند. کار این استدیو بی‌نهایت شجاعانه بود زیرا آنان یک عنوان از سری Metal Gear را می‌ساختند که یک پروژه بزرگ بود و همین‌‌طور طرفداران انتظارات زیادی از آنان داشتند. کارمندان Platinum در ساخت عناوین اکشن مهارت زیادی دارند، من دوست دارم در ساخت عنوان فرعی دیگر از سری Metal Gear از موتور گرافیکی FOX استفاده شود، یا استفاده از یک موتور نسل بعد توسط استدیو سازنده. اگر Rising 2 ساخته شود من حتما آن را به Platinum خواهم سپرد، اگر Rising 2 عرضه شود باید فروش بازی تضمین شود.

من بر این باورم که کار آنان واقعا شگفت انگیز بود، و من به غیر از احترام چیزی برای ادعا به آنان ندارم، زیرا من عاشق کارمندان Platinum هستم."
او در پاسخ به این که آیا با استدیو‌های دیگری نیز همکاری خواهند کرد گفت:"

از این پس عناوین اصلی Metal Gear توسط خودم طراحی می‌شوند و اگر این‌طور نشود حتما در مجموعه Kojima Productions ساخته خواهند شد.
این چیزی است که به پروژه کاملا وابسته است، شما باید ببینید آیا آن استدیو می‌تواند از پس ساخت بازی بربیاید یا نه. خوب ما Metal Gear Solid: Twin Snakes را سال‌ها پیش با همکاری استدیو کاندایی Silicon Knights به صورت انحصاری برای کنسول Gamecube ساختیم، ولی بازی آنقدر خوب نبود. خوب می‌پرسید چرا؟ چون که ما درحال دخالت در کار آنان و کنترل کردن این استدیو بودیم.
این سخنان Kojima بدان معنا هستند که عناوین فرعی سری Metal Gear مانند: Metal Gear Rising: Revengeance را استدیو‌های دیگری خواهند ساخت. چیزی که مشخص است Kojima بیان داشته بود Revengeance را نمی‌توانست خودش بسازد ولی استدیو مانند Platinum Games این بازی را به کمک Kojima Productions ساخت، این چیزی بود که Kojima می‌خواست.


با توجه به صحبت‌های Kojima امید است، نمایش کاملی از Metal Gear Solid: Ground Zeroes را برای کنسول‌های این نسل یا حتی نسل بعد داشته باشیم.
Metal Gear Rising: Revengeance توسط استدیو ژاپنی Platinum Games ساخته شد و در سال 2013 برای Xbox 360 و PS3 عرضه شد و توانست میانگین 83 را برای نسخه Xbox 360 و 80 را برای PS3 از سوی منتقدین کسب کند.

منابع:
1
2
 
آخرین ویرایش:

( Layken )

عضو تحریریه
Nov 29, 2009
3,049
نام
حامد
لجند ، استاد ، سرور ، اقا ، شاه ، کینگ ، کلمه ای دیگه ای حضور ذهنم نمیاد ولی کوجی تو نبودی الان گیم برای من مفهوم فعلی رو نداشت

دنیا فقط به یک لجند احتیاج دارد به یک بازی
 

Darkside Fury

کاربر سایت
Nov 23, 2007
2,606
نام
Sadegh
من هم دوست دارم یه بازی با شخصیت ها و داستان جدید بسازه ، ولی سبک بازی مخفی کاری مثل MGS باشه ، میتونه خیلی جذاب باشه
 

Hosein M

کاربر سایت
Mar 31, 2009
1,231
لجند ، استاد ، سرور ، اقا ، شاه ، کینگ، راه نداره یه بازی دیگه هم بسازی محض تنوع؟!:|

اخه مشکل ریسک بالای کاره الان این دنده فلزی راحت میشه تعداد زیاد براش شماره ساخت با توجه به گستردگیش نیاز به شخصیت پردازی جدید هم که تو این نوع سبک خیلی کار مشکلی هست نداره از طرفی هم بازی جدید معلوم نیست بفروشه مثل این پس بهترین کار ساختن دنده فلزی هست اونم با کیفیت بالا منم بودم این گاو به این شیردهی رو ول نمیکردم که:D
 

SMM9

عضو تحریریه
Aug 9, 2010
6,812
نام
مرتضی
اخه مشکل ریسک بالای کاره الان این دنده فلزی راحت میشه تعداد زیاد براش شماره ساخت با توجه به گستردگیش نیاز به شخصیت پردازی جدید هم که تو این نوع سبک خیلی کار مشکلی هست نداره از طرفی هم بازی جدید معلوم نیست بفروشه مثل این پس بهترین کار ساختن دنده فلزی هست اونم با کیفیت بالا منم بودم این گاو به این شیردهی رو ول نمیکردم که:D

کسی که القاب لجند ، استاد ، سرور ، اقا ، شاه ، کینگ رو بر دوش میکشه باید عملکردی فرای این حرفا داشته باشه>:)
 

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,108
نام
حسین
کات سین ها،مثل نسخه های قبل عالی و بی نقص بود.

اما خود بازی تعریف چندانی نداشت.البته بد هم نبود.در کل سطح متوسطی داشت.جلوی H@S هایی مثل NG یا GOW هیچ حرفی واسه گفتن نداشت.دوربینش هم که زده بود رو دست NG.یعنی یه زمان گیر میدادم به NG بابت دوربینش.ولی بعد از بازی کردن این بازی،درود فرستادم به ایتاگاکی.
 

Daemonis

Run Baby Run
کاربر سایت
Jan 3, 2009
7,028
نام
محمد امین
کسی که القاب لجند ، استاد ، سرور ، اقا ، شاه ، کینگ رو بر دوش میکشه باید عملکردی فرای این حرفا داشته باشه>:)
داداش من این القاب دلیل بر این نیست که سه چهار نوع بازی بسازه این دنیایی رو که خلق کرده کوجیما تو این سر رشته داره شاید اگه میخای یه بازی دیگه با همین درون مایه ی جنگ و سیکرت های آمریکا بسازه حرفتو قبول دارم ولی اگه میخای کلا یه سبک و یه دنیای دیگه ای رو بسازه به نظرم غیر منطقیه و دلیلی هم واسه این کار وجود نداره . مثل این که به یه نفر که تو فیزیک تخصص داره بگی اگه اینقدر که ازت تعریف میکنن هستی یه مقاله در سطح دکترا در مورد شیمی و واکنش عناصر بنویس .

پ.ن : احساس میکنم گیر دادن به کوجیما از شرایطِ اصلی ـه ورود به تحریریه هست :D
 

snakemgs3

کاربر سایت
Oct 27, 2005
1,482
قبلا از خوندن خبرهای مربوط به رایزینگ اینطور برداشت می کردم که گویا کوجیما از بازی راضی نیست و قصد داره بگه که بازی کار من نیست. ولی حالا که بازی با رویکرد خوبی مواجه شده گویا کوجیما هم یکجور حس راحتی بهش دست داده.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,955
نام
محمد امین
الان منتقدها از MGR استقبال کردن..؟

نمیدونستیم نمره 7 و 8 به یک بازی AAA یعنی استقبال..! 9 و 10 میدادن کوجی چی میگفت..!
 

Zack_Fair

کاربر سایت
Mar 16, 2010
1,745
الان منتقدها از MGR استقبال کردن..؟

نمیدونستیم نمره 7 و 8 به یک بازی AAA یعنی استقبال..! 9 و 10 میدادن کوجی چی میگفت..!
از کی تا بحال آی پی جدید هنوز متولد نشده می شه AAA ؟
بعد متای 80 و 83 یعنی نمراتش بیشتر بالای 8 بوده...
الکی که تعریف نکرده، واقعا بازی خوبی بود. عالی نبود ولی خوب بود. به من که خیلی چسبید همه جور نشونی از متال گیر هم داشت از آلارام گرفته تا دموهای خوب...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر