شوهی یوشیدا: اگر بازی جدید می‌خواهید، ریمسترها را بخرید

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
شوهی یوشیدا، رییس سابق استودیوهای پلی‌استیشن که مدتی پیش بازنشسته شد، به تازگی در پادکست Kinda Funny حضور پیدا کرده و به تعدادی از سوالات پاسخ داده است.

در این پادکست از یوشیدا پرسیده شد آیا موضوعی هست که مرتبا از سمت هواداران بشنود اما حقیقت نداشته باشد. او به ریمسترها اشاره کرد و گفت: «فکر کنم افرادی که از ریمسترها انتقاد می‌کنند تصور می‌کنند هرمن به جای ساخت بازی‌های جدید روی آن‌ها کار می‌کند. اما مطمئنم که این ریمیک و ریمسترها توسط یک تیم جدا و مستقل ساخته می‌شوند. مخصوصا نسخه‌های مخصوص کامپیوتر. بنابراین فکر نمی‌کنم او برای این کارها چیزی را قربانی می‌کند.»

«ساخت ریمسترها بسیار ارزان هستند, درآمد زیادی به همراه دارند و افرادی جدیدی را به سمت بازی‌‌ها جذب می‌کند؛ مخصوصا وقتی که آن‌ها را به PC می‌آوریم.»

«با درآمد حاصل از ساخت ریمسترها، نسخه‌های PC و ریمیک‌ها می‌توانیم روی بازی‌ها جدید سرمایه‌گذاری کنیم. در این زمانه بازی‌های تک‌نفره بسیار پرخرج هستند، بنابراین برای ساخت آن‌ها به درآمد ریمسترها و پورت‌های PC نیاز داریم.»

او در جمع‌بندی حرف‌های خود گفت اگر منتقدان ریمسترها دنبال بازی‌های انحصاری و تک‌نفره بزرگ هستند، باید از هرمن هالست برای ساخت این ریمسترها و پورت‌ها حمایت کنند تا او بتواند روی بازی‌های جدید سرمایه‌گذاری کند.

Shuhei Yoshida: If You Want New First-Party PS5 Games, You Should Support Remasters
 
حق حتما با شماست :D نه با یوشیدا :D
آره بابا جیم رایان هم حق داشت و خیلی میفهمید. نتیجشم که الان با چشم داریم میبینیم.

وقتی میگم سونی آبروی هر چی پلتفرم هولدر هست رو برده دقیقا منظورم همینه. خیلی زشته یکی بیاد بگه ریمسترامونو بخرید بتونیم بازی بسازیم.
 
آره بابا جیم رایان هم حق داشت و خیلی میفهمید. نتیجشم که الان با چشم داریم میبینیم.

وقتی میگم سونی آبروی هر چی پلتفرم هولدر هست رو برده دقیقا منظورم همینه. خیلی زشته یکی بیاد بگه ریمسترامونو بخرید بتونیم بازی بسازیم.
متوجه نمیشم چرا ریپلای میکنی؟ من مورد جیم رایان حرف نزدم. خیلی ساده گفتم نظر یوشیدا برای من معتبر تر هست، برای شما نیست؟ خیلی هم خوب.
 
متوجه نمیشم چرا ریپلای میکنی؟ من مورد جیم رایان حرف نزدم. خیلی ساده گفتم نظر یوشیدا برای من معتبر تر هست، برای شما نیست؟ خیلی هم خوب.
دلیلت برای اعتبار دادن به حرفش اینه که میگی یوشیدا مدیر استدیوهای پلی استیشن بوده پس حتما از جزییات ماجرا بیشتر با خبره. منم میگم جیم رایان رده مدیریتیش حتی از یوشیدا هم بالاتر بود و اشتباه کرد. پس میشه یه مقدار با شک و تردید به صحبت های مدیرای دیگه نگاه کرد.

داری تو تاپیک با تیکه و کنایه به بقیه میگی کارشناسان بازیسنتر از یوشیدا بیشتر میفهمن بعد چرا یه فازی برمیداری انگار یه نظر شخصی تو پستوی خونت دادی الان همه ریختن سرت؟ :-?
 
دلیلت برای اعتبار دادن به حرفش اینه که میگی یوشیدا مدیر استدیوهای پلی استیشن بوده پس حتما از جزییات ماجرا بیشتر با خبره. منم میگم جیم رایان رده مدیریتیش حتی از یوشیدا هم بالاتر بود و اشتباه کرد. پس میشه یه مقدار با شک و تردید به صحبت های مدیرای دیگه نگاه کرد.

داری تو تاپیک با تیکه و کنایه به بقیه میگی کارشناسان بازیسنتر از یوشیدا بیشتر میفهمن بعد چرا یه فازی برمیداری انگار یه نظر شخصی تو پستوی خونت دادی الان همه ریختن سرت؟ :-?
اون در پاسخ به بقیه بود و ارتباطی به تو نداره، همون فازی که گفتی، فازی هم نگرفتم همه ریختن سرم، مشخصا گفتم علاقه ای به بحث با "تو" ندارم، نمیشناسمت و کلا 1 2 ماه اینجا میبینمت که البته مهم نیست.

تکرار میکنم، علاقه ای به بحث با تو ندارم، وگرنه با اکس اسموک اکس خوش و بش کردم با اینکه مخالفم بود...

دلایلم برای معتبر تر دونستن یوشیدا هم گفتم، نظر تو فرق داره؟ اوکی... تکرار میکنم، من با نظر فرق دار تو بحث ندارم... انشالله دیگه ریپلای نکنی...
 
  • Smile
Reactions: XsmokeX
میخوام بگم تا آخر که اینطور نمیمونه.
بالاخره یا مایکرو کامبک میزنه (با بازیهاش) و یا کمپانی جدید و دیگه ای رخ مینماید :D
که سونی هم یه تکونی به خودش بده.
با این خبرهایی که تو دوسال اخیر داشتیم حداقل دیدن 5-4تا بازی از تیمهای خوب پلی استیشن رو از دست دادیم که به جاش روی لایوسرویس کار کردن ، این واقعا هم ناراحت کنندست و هم جای سوال داره.

ولی بعدها ماها از این دوران قطعا به نیکی یاد نمیکنیم که کمپانیها به جای بازی جدید به این شکل ریمستر میساختن ، خودشون و حتی ملت هم توجیهش میکردن ولی با این حال همچنان میتونستن موفق بمونن ، احساس خطر نکنن و حتی شماره یک بازار بمونن.

این هم میگذره.
 
آره بابا جیم رایان هم حق داشت و خیلی میفهمید. نتیجشم که الان با چشم داریم میبینیم.

وقتی میگم سونی آبروی هر چی پلتفرم هولدر هست رو برده دقیقا منظورم همینه. خیلی زشته یکی بیاد بگه ریمسترامونو بخرید بتونیم بازی بسازیم.
بله جیم رایان هم حق داشت و میفهمید. یه دونه بازی بی کیفیت دلیل نمیشه که سونی محض رضای خدا بره چپ و راست بازیای چند صد میلیون دلاری بسازه بعد نه قیمت رو بکشه بالا، نه سعی کنه هزینه تولید رو بیاره پایین، نه سعی کنه از یه جای دیگه پول اضافه دربیاره.
ریمستر بازی نسل هشتمی توجیه نداره ولی کلیت حرفی که میزنه کاملا صحیحه.
 
در مقابل این رو متوجه نمیشم که چرا گیمر باید مسئولیت تامین مالی کمپانی رو به دوش بکشه؟!
ماشین بنزو مثال زدی. بنز میاد ماشین 5 هزار دلاری میزنه. ماشین 20 و 100 و 500 هزار دلاری.
ولی سونی میاد اسپایدر رو 70 میزنه و رچتم 70 تا.
واضحه فروش اسپایدر از رچت بمراتب بالاتره. ما میگیم هزینه کردی و فروشتم بالاتر بوده ولی
سهامداره میگه محدوده سودت رو به من نشون بده. محدوده سود 7 درصدی یه رفقم پایینی هست.
میگی چرا رفتید گس ساختید که درسته، پلن اولشون بوده که بجا ریمستر و ریمیک از این طریق محدوده سود رو ببرن بالا که با مخ خورد زمین
الان اومدن رو پلن دوم و ریمستر و ریمیک و برونسپاری، کسی نیومدهه بگه حتما بخرید
ولی اگه اینم جواب نده، بیس اسپایدر همینه، اسپایدر 3 هم بیاد اگه تو همین سطح باشه، همینو میفروشه که جوابگوشون نیست و اگه از کیفیت و بودجه بزنه،ممکنه همینم نفروشه.
در نتیجه وقتی سطح درآمد به یه سقف رسیده که تغییر زیادی نمیکنه، باید راه حل دیگه پیدا کرد، الان اگه بازیهاشو سونی بده سوییچ،کاربراش راحت باهاش کنار میان
اگه از کیفیت و انیمیشنا بزنه که این انیمیشنا و موشن سونی هزینه بره تو بازیهاش،آیا بهش ایراد نمیگیرن.
امسال rise of ronin رو سونی انحصار کنه، تو دوران ژاپن و یه سوشما طور، ولی نقطه ضعف اصلیش تو همون بخش بودجه و انیمیشناش بود.
اگه سونی بیاد همین بودجه رو بده به گوست او سوشیما بعدی و یه همچین انیمیشنی ببینن، چیکار میکنن با سونی.
__________
مثال بنز وقتی درسته که قیمت گیمم شناور باشه، نه اینجا که ثابته
 
مثال بنز وقتی درسته که قیمت گیمم شناور باشه، نه اینجا که ثابته
خودم شک کردم چی گفتم.
بنزین رو میگم بابا :D
بنز از کجا اومد؟ :))

==============
اتفاقا کی میتونه بگه لایوسرویس بده؟
مخصوصا ماها که روی PC تعدادی از بهترین بازیهای عمرمون لایوسرویس هستن.

میگم این راهش نبود که تو این حجم سرمایه گذاری پر تعداد کنه و تقریبا همه استودیوهاش رو درگیرش کنه.
این نتیجه ای که الان داریم میبینیم عملا دیر اومده و زود خواسته بره.

بعد الان که تو این حجم شکست خوردن بخوان غیر مستقیم همچین نظرات عجیبی بشنویم.

این نظر شخصیمه ولی میخوام بگم این میتونه یکی از عجیب ترین نوع سرمایه گذاریها روی لایوسرویسها بین کمپانیهای گیمینگ باشه.
شاید اشتباه کنم ولی عجیب نیست که فکر کنم که سونی تو این دوره حتی از کمپانیهای بزرگ کره ای ، چینی و... هم تعداد بیشتری عنوان لایوسرویس رو بطور همزمان استارت زده.(از لحاظ حجم سرمایه گذاری نمیگم ، منظور تعداد عناوینه)
و فکر کنم به همون نسبت هم بیشترین شکست رو داشته.
این حد از نترس بودن و آتیش زدن پول و منابع از سونی بعیده.
خروجی این سیاست حتی یه بازی هم نبوده.
هلدایورز که اصلا جزو این برنامه ریزی نبوده ، ادامه نسخه اول بود.
 
بله جیم رایان هم حق داشت و میفهمید. یه دونه بازی بی کیفیت دلیل نمیشه که سونی محض رضای خدا بره چپ و راست بازیای چند صد میلیون دلاری بسازه بعد نه قیمت رو بکشه بالا، نه سعی کنه هزینه تولید رو بیاره پایین، نه سعی کنه از یه جای دیگه پول اضافه دربیاره.
ریمستر بازی نسل هشتمی توجیه نداره ولی کلیت حرفی که میزنه کاملا صحیحه.
اصلا کاری با کنکورد نداریم. خریدارای پی اس هر موقع شده از سونی حمایت کردن. چه با فروش 15میلیون نسخه ای هلدایورز با اون وضعیت سرور و کانتنت هایی که داشت. چه ریمسترایی که از نسل 7 زدن که اکثرشون فروششون رو پی اس 4 اندازه نسخه اصلی رو پی اس 3 بود اگه بیشتر نبود. چه حتی پورت ساده ای مثل The Legend of Dragoon که خود سونیم موند که چطوری انقدر فروخته و استقبال شده. حتی پلیرا میگن حاضرن برای ریمستر و پورت بازیایی مثل کیلزون و رسیستنس و بلادبورن فول پرایس هزینه کنن. لایو سرویس هاشون رو هم که رو پی اس 5 بازی میکنن ازونم پول تو جیب سونی میره. بلک آپس 6 هم با اینکه رو گیم پس در دسترس بود بازم عمده پلیر هاش رو پلی استیشن بود. دیگه باید ملت چیکار کنن که نکردن؟

درمورد جیم رایان هم اشتباهش حرکت به سمت لایو سرویس نبود. من میگم از زمان شان لیدن باید سونی اینکارو میکرد اصلا. ولی اینکه بیزینس مدلتو بر پایه نسل 5 ویدیوگیم بذاری که 15 تا بازی بسازیم یکیش بگیره خرج بقیه دربیاد اشتباه بود. ازون فاجعه بار تر این بود که استدیوهای اصلی فرست پارتیت رو درگیر پروژه های چند ساله ساخت لایو سرویس کنی که خودتم میدونی اکثرش ممکنه کنسل شن. پس ساپورت کنسولی که ساختی چی میشه؟ خریدارای پلی استیشن به امید لایو سرویس کنسول خریدن یا عقبه فرست پارتی های پلی استیشن؟

مشکلات سونی مشکلات مدیریتیه نه رفتار من و توی پلیر. این همه کمپانی دارن بازی های چند صد میلیونی میسازن که نه پلتفرم هولدر هستن نه سابسکریبشن صد و خورده ای دلاری دارن نه از جیب بقیه کمپانی های درصد برمیدارن. اینکه هزینه های سونیم بالا رفته فقط به افزایش کیفیت و تورم و این حرفا مربوط نیست یه داستانای دیگه ای هم هست که کم و بیش خبر داریم هممون.

سونی مطابق سلیقه پلیراش بازی بسازه، ریمستر کنه، ریمیک کنه، لایوسرویس بده. درست بازاریابیش کنه اگه نفروخت اونوقت بیان سر ملت منت بذارن و غر بزنن.
 
خودم شک کردم چی گفتم.
بنزین رو میگم بابا :D
بنز از کجا اومد؟ :))

==============
اتفاقا کی میتونه بگه لایوسرویس بده؟
مخصوصا ماها که روی PC تعدادی از بهترین بازیهای عمرمون لایوسرویس هستن.

میگم این راهش نبود که تو این حجم سرمایه گذاری پر تعداد کنه و تقریبا همه استودیوهاش رو درگیرش کنه.
این نتیجه ای که الان داریم میبینیم عملا دیر اومده و زود خواسته بره.

بعد الان که تو این حجم شکست خوردن بخوان غیر مستقیم همچین نظرات عجیبی بشنویم.

این نظر شخصیمه ولی میخوام بگم این میتونه یکی از عجیب ترین نوع سرمایه گذاریها روی لایوسرویسها بین کمپانیهای گیمینگ باشه.
شاید اشتباه کنم ولی عجیب نیست که فکر کنم که سونی تو این دوره حتی از کمپانیهای بزرگ کره ای ، چینی و... هم تعداد بیشتری عنوان لایوسرویس رو بطور همزمان استارت زده.(از لحاظ حجم سرمایه گذاری نمیگم ، منظور تعداد عناوینه)
و فکر کنم به همون نسبت هم بیشترین شکست رو داشته.
این حد از نترس بودن و آتیش زدن پول و منابع از سونی بعیده.
خروجی این سیاست حتی یه بازی هم نبوده.
هلدایورز که اصلا جزو این برنامه ریزی نبوده ، ادامه نسخه اول بود.
دو تا نظرو با هم تجمیع کردم :D
اینکه حرکت شتابزده و این مدلی اشتباه بوده که واضحه و مبرهن.
ولی تو اینکه اینا هم باید یه راهی پیدا کنن برا جلب نظر سهامدارا و بورد هم واضحه.
نکته دیگه هم که واضحه، درآمدشون از اینی که هست با ساخت aaa سینگل و این مدل عرضه، بالاتر از اسپایدر 2 نمیزنه، بعد n نسخه گاد و آنچارتد و اسپایدر به حد اشباع رسیده تو کامیونیتی
_______
من میگم این پلن دوم بعد شکست پلن اول گسه و ادامه هم داره، الان قطع به یقین نیکسز داره یه ریمستر دیگه میزنه و هرمنم از برونسپاری گفته بود.
همین امسال lost souls aside و midnight murder club رو ناشرشون پلی استیشن هست که دومی مولتی fps هست. داره میره رو برونسپاری تا با هزینه کم بتونه درآمد بزنه.
اگه این یکی نتونه به هدف 15-20 درصد محدوده سود برسونه، حرکت بعدی سونی مشخص نیسست.
بنظرم کسی نمیتونه مسیر سونی رو عوض کنه، چون رقابت و جنگ کنسولی دیگه معنا نداره، الان جنگ سوده و دارن ماکرو و سونی هر کاری میکنن سود بزنن تو جیب.
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
من میگم این پلن دوم بعد شکست پلن اول گسه و ادامه هم داره، الان قطع به یقین نیکسز داره یه ریمستر دیگه میزنه و هرمنم از برونسپاری گفته بود.
همین امسال lost souls aside و midnight murder club رو ناشرشون پلی استیشن هست که دومی مولتی fps هست. داره میره رو برونسپاری تا با هزینه کم بتونه درآمد بزنه.
اگه این یکی نتونه به هدف 15-20 درصد محدوده سود برسونه، حرکت بعدی سونی مشخص نیسست.
بنظرم کسی نمیتونه مسیر سونی رو عوض کنه، چون رقابت و جنگ کنسولی دیگه معنا نداره، الان جنگ سوده و دارن ماکرو و سونی هر کاری میکنن سود بزنن تو جیب.

lost souls aside رو خیلی نمیشه جزو این مرحله از سرمایه گذاری حساب کرد.
این همون پروژه یک نفرست که اوایل نسل هشت سونی اومد پشتش و براش تیم درست کرد.
برای اونموقعست که از شنمو3 هم حمایت کرده بود.

شاید بازی خوبی بشه ولی نمایشهاش همچنان مثل بازیهای معمولی چینی دیگست که با UE4 میساختن.

اما اون midnight murder club از اون بازیهاست که حداقل نمونه های دیگش تو استیم طرفدار کم نداره.
به نظرم پتانسیل موفق شدن رو داره.
 
چيزاى خوبو ريمستر كنيد ميخريم :D
مثلا كيلزون و رسيستنس :D
کیلزون رو با اون هیمنه و ابهت گذاشتن کنار که horizon بسازن😑
شخصا یکی از دلایل محکمم برای خرید ps3 همین کیلزون ۲ بود بعدشم که با ps4 اومدن کیلزون شادو رو معرفی کردن سر از پا نمیشناختم فردای روزی که تحصیلم رو تموم کردم و هنوز مدرکم رو نگرفته بودم رفتم یه ps4 گرفتم با درایو کلاب و کیلزون شادو فال
خیلیا از نسخه ps4 بد گفتن ولی حقیقتا با بازی حال کردم حالا مثل سه‌گانه خوب نبود ولی میدونی that ain't that bad:دی
الانم نسخه جدید یا حتی ریمیک کیلزون مخصوصا شماره ۲ رو بدن رو هوا میخرم
 
lost souls aside رو خیلی نمیشه جزو این مرحله از سرمایه گذاری حساب کرد.
این همون پروژه یک نفرست که اوایل نسل هشت سونی اومد پشتش و براش تیم درست کرد.
برای اونموقعست که از شنمو3 هم حمایت کرده بود.

شاید بازی خوبی بشه ولی نمایشهاش همچنان مثل بازیهای معمولی چینی دیگست که با UE4 میساختن.

اما اون midnight murder club از اون بازیهاست که حداقل نمونه های دیگش تو استیم طرفدار کم نداره.
به نظرم پتانسیل موفق شدن رو داره.
مدل همون پورت pc هست و ریمستر. تو پست صفحه قبلم گفتم. بعد ریلیز رچت نیکسز، نیکسز تا آوریل 2024 که لست میده
4 عنوانو پورت کرده با یه ریمستر هورایزن،مگه چقدر هزینه یه نیکسز 50-60 نفره هست. احتمالا بازم داره و تا ژوئن 2025 که میشه 2 سال از ریلیز رچت، یکی دیگه هم میده.
سونی رو deviation بود دقیق اسمش یادم نیست 50 میلیون ریخت و رفت رو هوا. الان داره برنامه میریزه تو هند و چین و کره و ... تا با یه بودجه کم و تعداد عناوین بالا شانسشو تست کنه.
که شاید از توش بلک میث یا گنشینی یا ماینکرفتی یا پل ورلدی یا عناوین این مدلی درآره.من یه همچین فکری میکنم.
بنظرم نباید انتظار یه سرمایه 40-50 میلیونی برا هر بازی داشته باشیم، من فکر میکنم 10 تا 4-5 میلیونی بجاش باشه.
مثلا یه بودجه 1 میلیاردی گذاشتن میخوان باهاش 100 تا بازی رو ساپورت کنن
_____
این حدس منه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or