شروع ساخت The Last Guardian در سال 2012 برای PS4

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت
امروز Yoshida درباره عنوان مورد انتظار The Last Guardian گفت: "ما روند خوبی را بعد در ساخت TLG طی می‌کردیم. اما در سال 2011، این روند خیلی کند شد. مشکلات فنی زیادی بوجود آمد و باعث شد بازی با کیفیت آن دمو که ما درسال 2009 نشان دادیم مطابقت پیدا نکند. فریم‌ریت افت شدیدی داشت و برخی ویژگی‌های دیگر هم از دست رفته بود. پس تیم سازنده تصمیم گرفت تا تعداد کاراکترها یا برخی ویژگی‌ها رو تغییر بدهد و زمانی که آنها مشغول این کار بودند، تیم مربوط به انجین بازی کدها رو بر روی PSU (پردازنده‌های PS3) پورت می‌کرد تا پرفورمنس بازی بالاتر برود. اما این کار زمان زیادی می‌گرفت.
اما وقتی PS4 وارد شد، شرایط برای ساخت بازی مهیا شد. پس در 2012 ما پروژه رو به PS4 موکول کردیم تا به گرافیک مدنظر، دسترسی پیدا کنیم."

What Happened To The Last Guardian*

آپدیت؛ مصاحبه با Fumito Ueda:

چرا بازی اینقدر تاخیر خورد؟
Fumito Ueda: بنا به دلایل زیادی. اگر بخوام یکی از اونها رو نام ببرم، به مشکلات فنی اشاره می‌کنم. اما بالاخره به هدفمون رسیدیم و افتخار می‎‌کنیم که این عنوان رو برای PS4 تو کنفرانس رونمایی کردیم.

بازی از زمانی که آخرین بار دیدیم ـش فرق کرده؟م
Fumito Ueda: محتویات خود بازی خیر. امام اعجاز PS4 باعث شد ما به هدفمون برسیم

بعد از این همه انتظار، معرفی دوباره این عنوان چه حسی رو برات به ارمغان آورد؟
Fumito Ueda: بله، چند سال از معرفی این بازی می‌گذشت. از نظر خودم، رفتار مخاطبان برام غیرقابل پیش‌بینی بود. من مطمئن نبودم که حتی اونها این عنوان رو به یاد دارند یا نه! راستش رو بخواید یکم هم نگران بودم. اما بعد از معرفی من عکس العمل مردم رو دیدم، و این به من ثابت کرد که مردم چقدر منتظر این عنوان و برای این لحظه هیجان زده بودن. بعد از اون من خوشحال شدم. ریلکس شدم.

Fumito Ueda on The Last Guardian's grand E3 reveal - PlayStation.Blog.Europe



 
آخرین ویرایش:
تو سال 2009 PS3 بیشتر احتیاج به یک ساسیت یا بازی داشت که فروش کنسولش رو ببره بالا چون واقعا داشت ضرر میکرد به خاطر همین هم بیشترین تمرکزش رو روی IP های سود آور گذاشت این بازی هم همون زمان به نظر می رسه کنسل شد و کارگردانش کشید کنار و بعدا وضع سونی و PS خیلی خوب شد و الان بهترین موقع برای پرداختن به بازی های این چنینی هست چون شرکت از حالت بحرانی خارج شده

البته میتونیم انطوری نگاه کنیم که این بازی جدا از عظمت معنوی که داره چندان پرفروش و سیستم سلر نیست همانطور که ico و soc نبودند. این که فلانی برای این بازی رفته ps3 خریده بین فن ها گنده شده به شخصه فکر نمیکنم 500 هزار نفر هم فقط برای این بازی ps3 خریده باشند. این بازی بسیار خاص پسنده. در واقع برای انتشار بازی رو ps3 باید هزینه زیادی پرداخت میشده از ان طرف با وجود سیستم سلر هایی مانند انچارتد و tlou و ... این بازی احتمالا فروش مناسبی را تجربه نمیکرده. شاید یودا به همین دلیل جدا شده بود. پروژه ای را ارائه کرده بود که شدنی نبود و اگر هم با محدود کردن اثر شدنی میشد نمیتونست برگشت مالی مناسب داشته باشه.

به همین جهت سونی با یک تیر 2 نشان زده بازی یا به عبارتی اس پیک را نگه داشته برای ps4 تا به بهترین پرفورمنس برسه همچنین در کمبود عناوین اول نسل فروش خوبی هم داشته باشه. با توجه به موفقیت پلی استیشن یودا هم خیالش راحته:d
من فکر میکنم یودا مانند گذشته به همکاری با سونی ادامه بده و بازی های بیشتری از این سازنده بزرگ رو playstation ببینیم
 
مسئله اینه که اینا دارن رو یه جنبه های دیگه ای از گرافیک تمرکز میکنن. معمولا گرافیک بازی رو به تکستچر یا 1080 و این حرفا خلاصه میکنیم اما یه سری جنبه های دیگه هم هست. من برام جالبه که چرا اینا به مشکل برخوردن با PS3! دو راه داره:

1) یا اینا دارن دروغ میگن و ماسمالی میکنن. با توجه به اینکه یودا خیلی کله شقه و حرف حرف اونه و اینکه یه سری اختلافات بین استودیو یا یودا با شرکت پیش اومده ...
2) یا اینکه سخت افزار PS3 نتونسته اون چیزایی که یودا میخواد تو بازی جدیدش باشه رو پردازش کنه. حالا فیزیک باشه یا هوش مصنوعی یا ... چون گرافیک یه سری جنبه های دیگه هم هست که تو روند بازی و گیم پلی تاثیرگذار تر هست, و همین موضوع برای یودا مهمه: همه ی عوامل بتونن دست به دست هم بدن تا اون حس خاصی که تو نسخه های قبل تجربه کردیم رو دوباره بهمون القا کنن اما ایندفعه بهتر و بدیع تر!

این موضوع موقع انتشار بازی مشخص میشه. من که به یودا ایمان دارم, بهترین بازی عمرم SotC هست پس دیگه به غیر از یودا به چی ایمان داشته باشم؟ بعضی موقع ها بخش منفی باف شخصیتم اذیتم میکنه اما خب ... من امید دارم:d
 
سر قضیه TLG من مشکل بیشتر از این می دونم که سونی و سازندگان تو نمایش بازی همون محیطی انتخاب کردن که تو نمایش 2009 بود البته با گیم پلی متفاوت
بازی که سال آینده می خواد عرضه بشه و به گفته یوشیدا قابل بازی بوده مطمئنا اون قدر پیشرفت کرده که محیط های دیگه ای هم برای نمایش داشته باشه پس بهتره تا نمایش اون محیط ها صبر کنیم و اون وقت میشه راحت تر قضاوت کنیم(البته چیزی که مشخص هست ساختار و لول دیزاین بازی به همین شکلی که دیدیم هست)
فکر کنم متا 90 برای ICO و 91 برای SOTC یادتون باشه اما جالب تر متا 92 باندل ICO و SOTC روی PS3 هست. کاملا مشخصه دیگه روی PS3 گرافیک نیست که این متا بوجود آورده بلکه همون چیزی که برای فن های این بازی از اول مهم بوده یعنی داستان.گیم پلی.لول دیزاین و غیره هست که باعث این متا شده و البته گرافیک مخصوصا گرافیک هنری هم این وسط مهم هست
به نظر من باید تا نمایش های بعدی بازی صبر کرد تا ببینیم تو این 1 سالی که بازی دوباره ساخته شدنش از سر گرفته شده نسبت به ساختار سال 2009 اش چه پیشرفتی کرده و با سابقه ای که ما از اودا و team ico داریم مطمئنم با بازی فوق العاده ای روبرو خواهیم شد
 
نمی دونم چرا یاد okami می افتم هروقت صحبت tlg میشه :d در کل که زیبا بود همه چی ... فقط اینکه 1 هفته یا 1 ماه قبل عرضه بازی رو دوباره به مدت مدیدی موکول نکن جای بسی امیدواری و تشکر است :d
 
اگه سال 2012 شروع به ساخت بازی برا ps4 کردن الان باید تموم میشد یا به قول دوستمون مراحل دیگه ایی رو نشون میدادن

من کامل مصاحبه و صحبت ها و ... رو خوندم.
قضیه اینه که اینا سال 2009 بازی رو تو شرایطی که با فریم خیلی پایین قابل اجرا بوده توی E3 نشون میدن (اون نمایش به صورت ریل تایم روی PS3 اجرا نمیشده). بعد از یکی دو سال میفهمن نمیتونن روی PS3 اون بازی رو اجرا کنن. Ueda هم احتمالاً حاضر نشده که گرافیک رو پایین بیاره تا بتونه روی PS3 اجرا شه در نتیجه سر همین موضوع اختلافاتی پیش میاد و بازی میره تو کُما!
سال 2012 که PS4 تقریباً مشخصاتش قطعی میشه اینا تصمیم میگیرن که بازی رو بیارن روی PS4، دقت کن که بازی بر پایه Cell و سخت افزار PS3 درست شده بوده و یکی دو سال طول کشیده تا اسباب کشی کردن به PS4. نمونش TLOU R بود که با وجود این که بازی کاملاً ساخته شده بود، باز هم نزدیک به 1 سال طول کشید تا ND بتونه بازی رو روی PS4 کامل کنه.
علت این که همون لوکیشن سال 2009 نشون دادن هم میتونه تکنیکی باشه هم استراتژیک. ممکنه بازی تو قسمتای دیگه هنوز خیلی جای کار داشته باشه، یا این که خواستن حال و هوای تریلر معرفی حفظ شه:-??

خلاصه بازی مسلماً یه بازی Next Genـه واقعی از نظر تکنیکی نیست و احتمالاً نخواهد بود (به خاطر مشکلاتی که در پروسه ساختش وجود داشته)، ولی در حد بازیهای PS3 هم نیست. با توجه به بازیهای سابق Ueda من خیلی نگران گرافیک نیستم، دنبال چیز دیگه ای هستم تو این بازی، ولی خُب درک میکنم اگه کسی از نظر گرافیکی راضی نباشه ازین بازی.
 
Ueda on The Last Guardian: “We hope to release this in 2016″

شاید باورتون نشه ولی با اینکه گرافیک نسبت به گذشته پیشرفتی نداشته و حتی کمی هم ازش کاسته شده ولی از ساعتی که معرفی شد بالای 20 بار تریلر رو نگاه کردم،این همه سال انتظار کشیدیم با یه نمایش 6 دقیقه ای که اونم تازه قبلن تو تریلر 2009 میکس شده بود اینقدر هایپ شدم که ول کن این تریلر از گیم پلی نیستم.

من تریلر کنفرانس رو با کیفیت 1080P دیشب دانلود کردم از GamerSyde تازه به زیبایی های درون ترلر و جلوه های هنری بازی پی بردم ، با اینکه سونی و استودیوهای زیر مجموعش همیشه در تلاش هستن تا نسخه نهایی رو با گرافیک و کیفیت عالی ای روانه بازار کنن پس دلیلی نداره یه سری (که مطمینن فقط نقش ترول کردن رو بازی میکنن و در روز عرضه هیچگاه بازی رو نخواهند خرید) دلواپسان این بازی باشند!! من خودم به شخصه به سونی و شخص Fumito Ueda و تیمش ایمان پایان ناپذیری دارم حتی اگر گرافیکش در همین سطح بمونه باز هم چیزی از زیبایی بازی کم نخواهد کرد ، مهم معرفیش بود و اینکه دیگه تکلیف بازی رو مشخص کردن که کنسل نشده و ما رو از این سردرگمی و نا امیدی بیرون آوردن.


سال 2012 که PS4 تقریباً مشخصاتش قطعی میشه اینا تصمیم میگیرن که بازی رو بیارن روی PS4، دقت کن که بازی بر پایه Cell و سخت افزار PS3 درست شده بوده و یکی دو سال طول کشیده تا اسباب کشی کردن به PS4. نمونش TLOU R بود که با وجود این که بازی کاملاً ساخته شده بود، باز هم نزدیک به 1 سال طول کشید تا ND بتونه بازی رو روی PS4 کامل کنه.

بهش این رو هم اضافه کن:

Naughty Dog: Porting The Last of Us to PS4 was hell



تازه این ناتی داگ بوده که بسیاری از اعضای استودیوش عضو Ice Team اند و از خبره ترین برنامه نویسان هستند
 
آخرین ویرایش:
مسئله اینه که اینا دارن رو یه جنبه های دیگه ای از گرافیک تمرکز میکنن. معمولا گرافیک بازی رو به تکستچر یا 1080 و این حرفا خلاصه میکنیم اما یه سری جنبه های دیگه هم هست. من برام جالبه که چرا اینا به مشکل برخوردن با PS3! دو راه داره:

1) یا اینا دارن دروغ میگن و ماسمالی میکنن. با توجه به اینکه یودا خیلی کله شقه و حرف حرف اونه و اینکه یه سری اختلافات بین استودیو یا یودا با شرکت پیش اومده ...
2) یا اینکه سخت افزار PS3 نتونسته اون چیزایی که یودا میخواد تو بازی جدیدش باشه رو پردازش کنه. حالا فیزیک باشه یا هوش مصنوعی یا ... چون گرافیک یه سری جنبه های دیگه هم هست که تو روند بازی و گیم پلی تاثیرگذار تر هست, و همین موضوع برای یودا مهمه: همه ی عوامل بتونن دست به دست هم بدن تا اون حس خاصی که تو نسخه های قبل تجربه کردیم رو دوباره بهمون القا کنن اما ایندفعه بهتر و بدیع تر!

این موضوع موقع انتشار بازی مشخص میشه. من که به یودا ایمان دارم, بهترین بازی عمرم SotC هست پس دیگه به غیر از یودا به چی ایمان داشته باشم؟ بعضی موقع ها بخش منفی باف شخصیتم اذیتم میکنه اما خب ... من امید دارم:d

من فکر نمی‌کنم دلیل این همه تاخیر مشکلات تکنیکی باشه. چون این چیزی که من دیدم همون PS3 هم می‌تونست اجراش کنه (720p و 30fps البته). یا سر یک موضوعی به توافق نرسیدن (ترک کردن سونی هم ممکنه به همین ربط داشته باشه) یا تو تموم کردن بازی به مشکل برخوردن و اینقدر قضیه رو طول دادن که به عرضه‌ی PS4 خورد و بازی رو منتقل کردن به این نسل. وگرنه از لحاظ گرافیک بازی‌های زیادی رو PS3 اومده که از TLG هم بهتر بودن.
 
بعد اینهمه انتظار واقعا همین که بازی میاد من راضی ام ....
قبول دارم گرافیک و جلوه های بصری خوب در کنار بقیه موارد خیلی تاثیرگذاره ....
ولی موضوع تو بازی های فامیتو اودا چیزه دیگه ایه ....
هنر و روابطی که تو این بازی پیاده شده واقعا تکون دهندست....
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or