شروع ساخت The Last Guardian در سال 2012 برای PS4

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت
امروز Yoshida درباره عنوان مورد انتظار The Last Guardian گفت: "ما روند خوبی را بعد در ساخت TLG طی می‌کردیم. اما در سال 2011، این روند خیلی کند شد. مشکلات فنی زیادی بوجود آمد و باعث شد بازی با کیفیت آن دمو که ما درسال 2009 نشان دادیم مطابقت پیدا نکند. فریم‌ریت افت شدیدی داشت و برخی ویژگی‌های دیگر هم از دست رفته بود. پس تیم سازنده تصمیم گرفت تا تعداد کاراکترها یا برخی ویژگی‌ها رو تغییر بدهد و زمانی که آنها مشغول این کار بودند، تیم مربوط به انجین بازی کدها رو بر روی PSU (پردازنده‌های PS3) پورت می‌کرد تا پرفورمنس بازی بالاتر برود. اما این کار زمان زیادی می‌گرفت.
اما وقتی PS4 وارد شد، شرایط برای ساخت بازی مهیا شد. پس در 2012 ما پروژه رو به PS4 موکول کردیم تا به گرافیک مدنظر، دسترسی پیدا کنیم."

What Happened To The Last Guardian*

آپدیت؛ مصاحبه با Fumito Ueda:

چرا بازی اینقدر تاخیر خورد؟
Fumito Ueda: بنا به دلایل زیادی. اگر بخوام یکی از اونها رو نام ببرم، به مشکلات فنی اشاره می‌کنم. اما بالاخره به هدفمون رسیدیم و افتخار می‎‌کنیم که این عنوان رو برای PS4 تو کنفرانس رونمایی کردیم.

بازی از زمانی که آخرین بار دیدیم ـش فرق کرده؟م
Fumito Ueda: محتویات خود بازی خیر. امام اعجاز PS4 باعث شد ما به هدفمون برسیم

بعد از این همه انتظار، معرفی دوباره این عنوان چه حسی رو برات به ارمغان آورد؟
Fumito Ueda: بله، چند سال از معرفی این بازی می‌گذشت. از نظر خودم، رفتار مخاطبان برام غیرقابل پیش‌بینی بود. من مطمئن نبودم که حتی اونها این عنوان رو به یاد دارند یا نه! راستش رو بخواید یکم هم نگران بودم. اما بعد از معرفی من عکس العمل مردم رو دیدم، و این به من ثابت کرد که مردم چقدر منتظر این عنوان و برای این لحظه هیجان زده بودن. بعد از اون من خوشحال شدم. ریلکس شدم.

Fumito Ueda on The Last Guardian's grand E3 reveal - PlayStation.Blog.Europe



 
آخرین ویرایش:
والا با این چیزی که ما دیدیم، بیشتر به نظر می رسید همین چند ماه پیش نسخه PS3 رو منتقل کردن به PS4. :دی
نیاین بگین گرافیک مهم نیست و این حرفا، چون خودم هم میدونم و اصلاً صحبتم هم در مورد اهمیت گرافیک نیست! فقط منظور اینه که بازی از نظر بصری تفاوت زیادی با چیزی که سال ها پیش توی PS3 دیدیم نداره و بعد از این همه بی خبری از TLG، چیز عجیبی نیست که آدم انتظار داشته باشه بازی با انتقال به PS4 تفاوت های زیادی با نمایش اولیه پیدا کنه.
 
همین که بازی کنسل نشد خیلی خیلی خوشحال هستم.نمیخوام فاز منفی بدم ولی به نظر من سونی باید از دل اون بنده خدا هایی که از سال 2009 برای این بازی PS 3 خریدن در بیاره بلاخره بودن کسایی که برای این بازی کنسول خریدن و 100 البته مطمئن بودن شاهکارهای یوشیدا پشت سر هم میاد مثل همون اتفاقی که برای PS 2 افتاد(که نیافتاد)
به هر حال باز هم خیلی خوشحالم این بازی کنسل نشد اونم با اون مشکلاتی که داشت..!
 
والا با این چیزی که ما دیدیم، بیشتر به نظر می رسید همین چند ماه پیشنسخه PS3 رو منتقل کردن به PS4. :دی
نیاین بگین گرافیک مهم نیست و این حرفا، چون خودم هم میدونم و اصلاً صحبتم هم در مورد اهمیت گرافیک نیست! فقط منظور اینه که بازی از نظر بصری تفاوت زیادی با چیزی که سال ها پیش توی PS3 دیدیم نداره و بعد از این همه بی خبری از TLG، چیز عجیبی نیست که آدم انتظار داشته باشه بازی با انتقال به PS4 تفاوت های زیادی با نمایش اولیه پیدا کنه.
اصلا هدفشون همین بوده! :دی
تو متن خبر گفته که گرافیک نمایش سال 2009 رو نتونستن با پرفورمنس قابل قبول روی PS3 اجرا کنن. اگر می‌خواستن اون گرافیک رو روی PS3 اجرا کنن، باید حسابی با سخت افزار مرموز (!) PS3 کلنجار می‌رفتن. کاری که اونقدر وقت گیر بوده که ازش صرف نظر کردن. بعد که اوضاع رو دیدن تصمبم گرفتن برای اینکه بتونن همون گرافیک رو با پرفورمنس بالا تحویل بدن، بازی رو به PS4 منتقل کنن. دقت کنید اینکه بازی رو به PS4 منتقل کردن دلیل نمی‌شه که قصدشون ارتقا گرافیک باشه! :دی قصدشون اجرای همون گرافیک 2009 با پرفورمنس بالا بوده. حالا اینکه بازی از لحاظ گرافیکی پیشرفتی تا زمان عرضه داشته باشه یا نه رو نمی‌دونم، ولی انتظار جهش بزرگ و خفن گرافیکی رو از نسخه 2009 نباید داشته باشیم.

در ضمن Yoshida گفته که بازی کاملا قابل بازی هست و اینکه تو کنفرانس نمایش زنده نداشت به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن رفتارهای Trico بوده.

کنسولی که یه بازی مثل beyond :ts یا tlou رو بتونه اجرا کنه بعد چجور تو اجرای گرافیک نسل ششم مثل tlg کم میاره خدا میدونه.
متاسفانه دارم گل لگد می‌کنم. برای بار نمی‌دونم چندم؛ گرافیک بازی روی PS3 قابل اجرا بود ولی بخاطر دردسرهایی که داشت قیدش رو زدن.
 
آخرین ویرایش:
والا گرافیک اون تیزر من رو یاد shadow of the colossus توی ps2 میندازه ...کنسولی که یه بازی مثل beyond :ts یا tlou رو بتونه اجرا کنه بعد چجور تو اجرای گرافیک نسل ششم مثل tlg کم میاره خدا میدونه.
 
توجیه فوق العاده مضخرفیه که این همه سال غیبت رو گردن PS3 انداختند از نظر من .... باید صادقانه تمام جوانب گنگ موضوع رو شفاف سازی کنند، شخصا یکی از سوال هام دلیل جدا شدن Fumito Ueda از Team Ico هست ....
 
داستان این بازی چیه که همه منتطرشن؟
یه هیولا با یه بچه!!!
قصه بازی چیه کلا؟
داستان 2 تا بازی قبلی هست که این گروه و کارگردانش ساختن کارشون اینقدر فوقالعاده بوده که از زمان معرفی این بازی تا حالا که توی اغما بوده بازی همه منتظرن که آخرین شاهکار این گروه و سازندش رو تجربه کنن !
 
متاسفانه دارم گل لگد می‌کنم. برای بار نمی‌دونم چندم؛ گرافیک بازی روی PS3 قابل اجرا بود ولی بخاطر دردسرهایی که داشت قیدش رو زدن.


واقعا شما خودت این بهانه ی خنده دار رو باور میکنی ؟؟ من میخوام بدونم که یعنی بازی های دیگه سختی دردسر نداشتن برای ساختشون روی PS3 و مثل اب خوردن روش ساخته میشدن و فقط این بازی بود که دردسر داشت ؟؟

ای کاش خیلی راحت حقیقت رو در مورد tlg میگفتن و اینقدر بهانه و توجیه نمی اوردن . رسما دارن با این توجیهات به شعور مخاطب و فن های بازی توهین میکنن.
 
چیز عجیبی نیست که آدم انتظار داشته باشه بازی با انتقال به PS4 تفاوت های زیادی با نمایش اولیه پیدا کنه.

مثلا چه تغییری بکنه؟:دی

کلا گرافیک TLG هیچ چیز خاصی نداره. اما یه مورد رو هم دقت کنید, کلا آرت استایل بازی این مدلیه. یعنی محیط های ساده و خلوت. بدون هیچ جلوه ویژه خاصی. یا مثلا پسره طوری طراحی شده که انگار سل شیده! کلا آرت استایل ساده ای داره! ولی خوب مثلا جزییات خوبی داره. پرهای بدن ان جونوره خوب تکون میخرن و فیزیک خوبی دارن. یا به برگ های ریز چسبیده به ساختمون ها نگاه من, همشون با باد تکون میخورن. تخریب پذیری خوبه.

من اصلا نمیگم گرافیک TLG یه چیز شاخیه! شما هم بد برداشت نکنید! میگم کلا این بازی آرت استایلش اینه. مثلا کسی از RIME ایراد نمیگیره بگه نسل قبلیه!:دی TLG هم مطابق با همه بازی های اودا گرافیک ساده و خلوتی داره. با یه تم رنگ بندی سبز و یکنواخت. اما در عوض محیط هاش بزرگه, تخریب پذیری جالبی داره و به جزییات دقت زیادی شده.
 
من از گرافیک بازی خیلی راضیم
خیلی منتظرم بازی رو تجربه کنم
شفاف سازی ها هم وقتی متای بازی اومد روشن بشه همه به عطمت بازی پی ببرن:bighug:
 
تاریخ دوباره تکرار شد !! ICO هم به دلیل مشکلات فنی/سخت افزاری پلتفرم عوض کرد.
---

والا با این چیزی که ما دیدیم، بیشتر به نظر می رسید همین چند ماه پیش نسخه PS3 رو منتقل کردن به PS4.
:دی
نیاین بگین گرافیک مهم نیست و این حرفا، چون خودم هم میدونم و اصلاً صحبتم هم در مورد اهمیت گرافیک نیست! فقط منظور اینه که بازی از نظر بصری تفاوت زیادی با چیزی که سال ها پیش توی PS3 دیدیم نداره و بعد از این همه بی خبری از TLG، چیز عجیبی نیست که آدم انتظار داشته باشه بازی با انتقال به PS4 تفاوت های زیادی با نمایش اولیه پیدا کنه.

بنظم همین که TLG داره رو سخت افزار PS4 رآن میشه یه موفقیت عظیم و قابل توجه و تعجب اور هست :دی. درکل با صحبتت موافقی عآما (:دی) چیزهای زیادی ادم رو نابود میکرد زمان بازی کردن SotC که "گرافیک" ته اون لیست بود.

نکته اخر اینکه شما خیلی بهتر از من میدونی بازیهای SCE به مرور پیشرفتهای وحشتناکی میکنن و نمایش اونها توی E3 با بازی اصلی قابل مقایسه نیست.
 
آخرین ویرایش:
حالا من این رو میگم ممکنه یه عده فکر کنند دارم کم کاری سازنده رو ماس مالی میکنم ولی خب برای خود من یه حقیقته. یکی از دلایلی که SotC اون اتمسفر فوق خفن رو داشت و بدجوری آدم رو توی خودش فرو میبرد همین جزییات Minimal دنیای بازی بود که قشنگ حس و حال ماجراجویی توی یه سرزمین نفرین شده (که لوکیشن بازی بود) رو به آدم منتقل میکرد.


اینجا هم من خودم با گرافیک تکنیکی مشکلی ندارم ولی میشه تکسچرای در و دیوار رو یکم بهتر کرد. ولی به طور کلی توقع جزییات خفن توی TLG رو نداشته باشید چون ممکنه مثل SotC از قصد این نوع آرت استایل Minimal رو براش انتخاب کرده باشن.

در ضمن به طور کلی از لحاظ تکنیکی واقعا TLG خیلی خوب عمل کرده. همون صحنه خراب شدن سکو زیر پای شخصیت اصلی رو دوباره ببینید. تک تک آجرا فیزیک مجزا دارن و دقیقا مثل واقعیت تکون میخورن و از هم جدا میشن. یا پرهای Trico که همشون با باد واکنش نشون میدن و داینامیک هستند.
 
تو سال 2009 PS3 بیشتر احتیاج به یک ساسیت یا بازی داشت که فروش کنسولش رو ببره بالا چون واقعا داشت ضرر میکرد به خاطر همین هم بیشترین تمرکزش رو روی IP های سود آور گذاشت این بازی هم همون زمان به نظر می رسه کنسل شد و کارگردانش کشید کنار و بعدا وضع سونی و PS خیلی خوب شد و الان بهترین موقع برای پرداختن به بازی های این چنینی هست چون شرکت از حالت بحرانی خارج شده
 
در مورد بحث گرافیک فکر کنم بعضی دوستان از این بازی انتظار گرافیک U4 رو دارن، به شخصه از این بازی گرافیک بالاتری نمیخوام همین که بازی رو مثل ادم حسابی تو سال 2016 عرضه اش کنن واسم از صد تا گرافیک بهتره. با غیبت کبری که این بازی داشت ادم میترسه دوباره بازی بره تو کما و 10 سال دیگه ببینیمش.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or