شبیه ساز چند کاره Mednafen، این بار برای PS4

_SCORPION_

کاربر سایت
Nov 25, 2010
138
با شبیه ساز Mednafen، خاطرات گذشته را زنده کنید!

تا کنون شبیه سازهای مختلفی برای کنسول PS4 منتشر شده است اما معمولا به دلیل عدم اجرای مناسب بازیها و یا عدم پشتیبانی از فریمور 5.05 بصورت گسترده قابل بکارگیری نبوده اند. امروز قصد داریم بصورت کاملا اختصاصی، اولین شبیه ساز کاربردی که تا به امروز برای PlayStation4 های جیلبریک ‌شده ساخته شده است را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید!

119493


شبیه ساز Mednafen قادر است کنسول های زیر را شبیه سازی نماید :

  1. Atari Lynx
  2. Neo Geo Pocket (Color)
  3. WonderSwan
  4. GameBoy (Color)
  5. GameBoy Advance
  6. Nintendo Entertainment System (میکرو)
  7. Super Nintendo Entertainment System/Super Famicom
  8. Virtual Boy
  9. PC-FX
  10. Sega Game Gear
  11. Sega Genesis/Megadrive
  12. Sega Master System
  13. Sony PlayStation1

نحوه استفاده و همچنین نکات مهم در خصوص استفاده از Mednafen :

  1. پس از اکسترکت کردن فایل Mednafen.zip با یک فایل pkg و یک فولدر بنام Mednafen روبرو خواهید شد. ابتدا فایل pkg را از طریق دیباگ ستینگ در کنسول خود نصب کنید و سپس فولدر Mednafen را نیز به یک حافظه USB که بصورت FAT32 فرمت شده است منتقل نمایید.
اگر دقت کنید درون این پوشه اسامی هر امولاتور بصورت اختصاری آورده شده است که جهت سهولت استفاده شما کاربران گرامی، اسامی هریک از آنها را شرح خواهیم داد :

  1. lynx = Atari Lynx
  2. ngp = Neo Geo Pocket (Color)
  3. wswan = WonderSwan
  4. gbc = GameBoy (Color)
  5. gba = GameBoy Advance
  6. nes = Nintendo Entertainment System (میکرو)
  7. snes = Super Nintendo Entertainment System/Super Famicom
  8. vb = Virtual Boy
  9. pcfx = PC-FX
  10. gg = Sega Game Gear
  11. md = Sega Genesis/Megadrive
  12. sms = Sega Master System
  13. psx = Sony PlayStationy
حال کافیست فایل (ایمیج) بازی دلخواه خود را درون فولدر مربوطه کپی کرده و اجرا نمایید. بعنوان مثال برای اجرا کردن بازی های PS1 کافیست ایمیج بازی را درون فولدر psx کپی کنید و یا برای بازی های میکرو کافیست رام (ایمیج) های این کنسول را درون فولدر nes قرار دهید. فراموش نکنید که رام های دانلود شده را از حالت زیپ خارج کنید.

  1. رام های PS1 حتما باید با پسوند bin/cue باشند. لذا در صورتی که رام(ایمیج) بازی شما با پسوند iso باشد باید آن را با برنامه ultra iso یا برنامه های مشابه به پسوند bin/cue تبدیل نمایید. سایر رام ها با پسوند استاندارد در اینترنت وجود دارد و نیازی به تبدیل نیست.

  1. دارندگان کنسول های پرو لازم است حتما قبل از استفاده، رزولوشن کنسول خود را به 1080 و یا کمتر تغییر دهند. در غیر این صورت هنگام اجرا با صفحه سیاه مواجه خواهند شد.

  1. شبیه ساز PS1 خصوصا در بازی های سه بعدی با کمی کندی مواجه است. اما طبق تست های انجام شده این مشکل در کنسول های پرو وجود ندارد.

  1. از آنجایی که شخص Znullptr این پروژه را به اتمام نرساند، ممکن است به ندرت برخی بازیها بخوبی اجرا نشوند اما بطور کلی عملکردی بسیار قابل قبولی را تجربه خواهید کرد.

و اما نحوه استفاده از Mednafen چگونه است؟

پس از اینکه ایمیج بازیهای دلخواه خود را درون فولدرهای مشخص شده کپی کردید حال فلش را به کنسول متصل کرده و Mednafen را اجرا نمایید.

در این بخش با محیطی مانند یک فایل منیجر روبرو خواهید شد. حال لازم است تا از طریق این فایل منیجر به حافظه usb متصل شده مراجعه کرده و بازی دلخواه خود را انتخاب و اجرا کنید.

برای این کار ابتدا علامت سه نقطه (...) در قسمت بالای صفحه (جهت بازگشت به یک پوشه عقبتر) را انتخاب کنید

119494

و سپس وارد مسیر زیر شوید :

mnt/usb0/mednafen/roms

همچنین اگر محتویات usb0 خالی بود با برگشتن به یک پوشه عقبتر، usb1 را انتخاب کنید. (بصورت پیشفرض usb0 پورت سمت چپ کنسول است و usb1 پورت سمت راست)

حال همانطور که ملاحظه خواهید کرد محتویات فلش و در واقع فولدرهای هر امولاتور در این مسیر قابل مشاهده می باشند که با انتخابِ هر یک از آنها، بازی مورد نظر اجرا خواهد شد.

نکته مهم : برای بازی های PS1 حتما باید فایل cue را انتخاب کنید.


لینک دانلود شبیه ساز Mednafen از پیکو فایل : http://s2.picofile.com/file/8375101668/Mednafen_on_PS4.zip.htmI


شبیه ساز Mednafen بصورت انحصاری توسط تیم PSFOURHAX همراه با فایلهای BIOS بصورت آماده منتشر شده و در هیچ جای دیگر، آموزشی کامل به زبان فارسی در خصوص نحوه استفاده آن وجود ندارد. لذا هرگونه کپی برداری از آن ممنوع است!

نایاب ترین و بروز ترین مطالب آموزشی و همچنین اخبار صحنه جیلبریک PS4 را همواره از رسانه ما دریافت نمایید. (آدرس کانال در بخش امضاء درج شده است)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر