شبکه Xbox Live در راه Android و IOS

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
1-3.jpg

«شرکت مایکروسافت» شبکه Xbox Live را به گوشی‌های Android و IOS می‌آورد. این کمپانی به زودی SDK (کیت توسعه نرم افزار) کراس پلتفرم جدیدی را برای بازی‌سازان عرضه می‌کند تا پشتیبانی از شبکه ایکس باکس لایو برای عناوینی که روی دو سیستم عامل یاد شده وجود دارند ایجاد شود. بیشتر ویژگی‌های لایو به گوشی‌ها راه پیدا می‌کند. قابلیت‌هایی همچون پشتیبانی از اچیومنت، گیمر اسکور، Hero Stat، لیست دوستان، کلاب‌ها و برخی از تنظیمات کنسول همچون family setting در دسترس خواهد بود. تمامی این حرکات مایکروسافت بخشی از هداف آن‌ها در زمینه گسترش عناوین و خدمات شبکه لایو در سطح چندین پلتفرم مختلف است. از این به بعد بازی‌سازان قادر به انتخاب بخش‌های دلخواه از ایکس باکس لایو برای پشتیبانی در بازی خود خواهند بود. گفتنیست تمامی این قابلیت‌ها برای مصرف کنندگان تنها از طریق ورود به حساب کاربری ایکس باکس لایو خود فراهم می‌شود.

به گفته Kareem Choudhry این کمپانی با عرضه ماینکرفت روی پلتفرم‌های متعدد، پشتیبانی از شبکه لایو را در سطوح مختلفی ایجاد کرده و به این واسطه، تجربه را برای تمامی کامیونیتی بازی یک پارچه ساخته. مایکروسافت به دنبال این است تا بقیه بازی‌سازها نیز قدمی مشابه برداشته تا تجربه آثارشان روی هر پلتفرم یکسان و مشابه شود. Choudhry در ادامه افزود: اگر به این زودی‌ها منتظر دیدن لایو روی نینتندو سوییچ هستید باید ناامیدتان کنم چرا که در حال حاضر تاریخ دقیقی برای آن نداریم. هدف فعلی ما، متحد ساختن 2 میلیارد گیمر از طریق شبکه لایو است. عرضه لایو روی شبکه پلی‌استیشن نیز غیر ممکن به نظر می‌رسد اما به گفته مایکروسافت، آن‌ها در صورت رضایت سونی حاضر به همکاری خواهند بود.

شبکه Xbox Live در راه Android و IOS - بازی سنتر
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
این خبر یعنی اومدن Xbox Live برای اندروید و iOS و خبر دیگه یعنی مایکروسافت گیم استک (Microsoft Game Stack) دو تا خبر مهم دیروز بودن. :D

امیدوارم بازیسازها هم خوب استقبال کنن و خروجی خوبی بگیرن از این امکان :D
 
  • Like
Reactions: Fenris Wolf

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر