شایعه شایعه: Sony درخواست کوجیما برای ساخت یک بازی جدید را رد کرده است

  • Thread starter Thread starter Ludens
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
اخیرا شایعه دیگری در خصوص بازی بعدی استودیوی Kojima Productions منتشر شده که ابعاد بیشتری از شایعه قبلی همکاری کوجیما با مایکروسافت را فاش می‌سازد. با بازی سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

تصویر Hideo Kojima

نام هیدئو کوجیما برای سال‌ها با برند پلی استیشن گره خورده است. پس از جدایی از کونامی، کوجیما با همکاری شرکت Sony بازی Death Stranding را به‌عنوان یک بازی انحصاری کنسولی برای پلی استیشن 4 توسعه داد. اما چند روز پیش شایعه جالبی از طرف جف گراب مبنی بر مذاکره مایکروسافت با کوجیما پروداکشنز جهت نشر بازی بعدی کوجیما مطرح شد.

حال پس از چند روز، اینبار شایعه دیگری از طرف Shpeshal_Ed به‌گوش رسیده. او در اپیزود اخیر پادکست Xbox Era (دقیقه 15:21) مدعی شده که کوجیما در حقیقت در ابتدا قصد داشته تا برای ساخت بازی جدید خود با Sony همکاری کند، اما با توجه به عملکرد نه‌چندان عالی Death Stranding، سونی این درخواست را رد کرده است. به گفته Shpeshal_Ed، کوجیما پروداکشنز پس از آن به‌دنبال ساخت یک بازی برای گوگل استیدیا بوده، اما در نهایت تصمیم گرفته تا با مایکروسافت همکاری کند.

او همچنین عنوان کرده که جزئیات بیشتری از پروژه در دست ساخت این استودیوی ژاپنی را در اختیار دارد، اما فعلا نمی‌تواند آن‌ها را به اشتراک بگذارد.

کارگردان هنری استودیو یعنی یوجی شینکاوا چند هفته پیش در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که از پروژه جدیدی که بر روی آن مشغول است، به‌زودی رونمایی خواهد شد. بنابراین به‌نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک اولین اطلاعات رسمی بازی جدید کوجیما پروداکشنز را دریافت خواهیم کرد.
 
زمانی که کوجیما ‌با سونی team up کرد و بعد برای تهیه بودجه اش مجبور شد تبلیغات واکینگ دد بذاره تو بازیش!
از قبل مشخص بود این همکاری ادامه ای نخواهد داشت
 
زمانی که کوجیما ‌با سونی team up کرد و بعد برای تهیه بودجه اش مجبور شد تبلیغات واکینگ دد بذاره تو بازیش!
از قبل مشخص بود این همکاری ادامه ای نخواهد داشت
نه بابا اونا رو خودش گذاشته تازه یه چیزیم گرفته از اونا بخاطر اینکه تو بازی اون تبلیغ ها رو بزاره
 
بازی خوب نفروخته بدم نبوده. بازی به سود آوری رسیده.
تا دسامبر 2020 بازی 27 میلیون دلار فروخته رو pc
تا مارس 2020 هم 400 هزار تا رو کنسول تو ژاپن فروخته
تو بریتانیا بعد دیزگان پرفروشترین انحصاری اون سال سونی بوده.
ولی سونی میگه دیزگان خوب نفروخته طبق شایعات،دیگه معلومه رتبه دومش دیگه اوضاعش چطوره و تو می 2020،کوجیما میگه به سود دهی رسیده.
تا نوامبر 2020
Death Stranding - number of players (PlayStation) [Archive]
این سایته میگه 3.8 میلیون بازیباز کنسولی داشته،حالا چقدر این معتبره و اینکه کسایی که بازی رو دست دو میگیرن،جزء اینا محسوب میشن یا نه و ...
رو نمیدونم.
_____________________
دث استرندینگ ماله سونیه و تمام حقوق تجارش ماله اونه و کلی پول ریخت پای کوجیما که یه ایپی جدید خلق کنه براشون.
من که ندیدم سونی اینهمه تور برای یه بازیش برگزار کنه، پس عجیب نیست سونی دلسرد شده باشه.

2021-04-16_5-12-17.jpg

دث استرندینگ ایپی سونیه،چه توافقی کردن با این کوجیما، که دم عرضه نسخه pc رو معرفی کرده و اینا.معلوم نیست.
_________________
با کوجیما کار کردن سخته و هزینه زیادی میطلبه. تنها راه کار کردن باهاش،اینه که ایپی مال خودش باشه، بازیش تو مراحل ساخت باشه و ببینی چی هست،بعد ناشرش بشی.
یا متال گیر رو حق امتیازشو بخری،بدی بسازه.که معلوم بشه تهش چی در میاد.یا سایلنت هیلی یا ......
 
بازی خوب نفروخته بدم نبوده. بازی به سود آوری رسیده.
تا دسامبر 2020 بازی 27 میلیون دلار فروخته رو pc
تا مارس 2020 هم 400 هزار تا رو کنسول تو ژاپن فروخته
تو بریتانیا بعد دیزگان پرفروشترین انحصاری اون سال سونی بوده.
ولی سونی میگه دیزگان خوب نفروخته طبق شایعات،دیگه معلومه رتبه دومش دیگه اوضاعش چطوره و تو می 2020،کوجیما میگه به سود دهی رسیده.
تا نوامبر 2020
Death Stranding - number of players (PlayStation) [Archive]
این سایته میگه 3.8 میلیون بازیباز کنسولی داشته،حالا چقدر این معتبره و اینکه کسایی که بازی رو دست دو میگیرن،جزء اینا محسوب میشن یا نه و ...
رو نمیدونم.
آقا یخورده یواش تر پیش برو... :D دیزگان طبق شایعه خوب فروخته یا بد؟ :D اگه منظورتون گزارش بلومبرگ هست که اونجا گفته شده بود دیزگان سودآوری داشته اما نقدهاش زیاد خوب نبودن و ادامه ماجرا. از یه طرفم کارگردان بازی گفت فروشش از مجموع کل بازیای قبلی Bend بیشتر بوده. اگه اعداد و ارقام دقیقی براش داشتیم خیلی خوب میشد، اما خب فکر نمیکنم داشته باشیم. :D اما در کل اینکه بگیم وضعیت دیزگان این بوده پس وضعیت رتبه دوم (که دث استرندینگ باشه) رو یه چیز درب و داغون در نظر بگیریم، بنظرم خیلی درست نیست.

این آمارها هم اگه مثل تایم پلی پلیرها باشه خیلی اعتمادی بهش نیست. :D ممکنه بالاتر یا پایین تر باشه. هرچند اگه در نهایت مشخص شه دث استرندینگ سودآوری داشته اما به انتظارات سونی نرسیده چیز عجیبی نیست.
 
  • Like
Reactions: z2s sas
آقا یخورده یواش تر پیش برو... :D دیزگان طبق شایعه خوب فروخته یا بد؟ :D اگه منظورتون گزارش بلومبرگ هست که اونجا گفته شده بود دیزگان سودآوری داشته اما نقدهاش زیاد خوب نبودن و ادامه ماجرا. از یه طرفم کارگردان بازی گفت فروشش از مجموع کل بازیای قبلی Bend بیشتر بوده. اگه اعداد و ارقام دقیقی براش داشتیم خیلی خوب میشد، اما خب فکر نمیکنم داشته باشیم. :D اما در کل اینکه بگیم وضعیت دیزگان این بوده پس وضعیت رتبه دوم (که دث استرندینگ باشه) رو یه چیز درب و داغون در نظر بگیریم، بنظرم خیلی درست نیست.

این آمارها هم اگه مثل تایم پلی پلیرها باشه خیلی اعتمادی بهش نیست. :D ممکنه بالاتر یا پایین تر باشه. هرچند اگه در نهایت مشخص شه دث استرندینگ سودآوری داشته اما به انتظارات سونی نرسیده چیز عجیبی نیست.
اعدادی که دادم بجز اون سایته رسمیه. برا ژاپن رو فامیتسو داده. برا pc رو خود 505 داده و برا انگلیس هم گزارشهای مالی هست.
منم نگفتم سودآوری نداشته،گفتم تو می 2020 کوجیما گفته به سودآوری رسیده.
سودآوری یه چیزه ولی سود مطابق انتظار یه چیز دیگه، آره دیزگان بهتر از ساخته های قابلی bend فروخته ولی راضی نکرده سونی رو طبق اون گزارش.سونی طبق اون گزارش پسش زده
حالا دث استرندینگ حداقل تو بریتانیا ضعیفتر عمل کرده و کارایی که سونی برا کوجیما کرد رو برای کی تو استودیوهاش کرد؟ فکر میکنم عجیب نباشه که سونی رو راضی نکرده.
نمیدونم ولی نسخه آپگرید شده هنوز نگرفته این بازی،شایعات extended edition هست،اگه extended یه خط داستانی جدید باشه،پس راضی بوده سونی از فروش ولی اگه سونی ایپی رو کاملا فراموش کرده باشه و حتی یه ارتقا نسل بعدی نده، نشون میده که از فروشش کاملا ناراضی بوده.
_________________
فکر میکنم تو بازیای aaa نسبتا جدید سونی فقط دث و بلادبورن ارتقا نگرفتن، بلادبورن شایعات ریمسترش خیلی جدیه.
_______________________
ما که تند نرفتیم،ماشینتو عوض کن،بتونی همپای ما بیای :D
 
قضیه فقط سودآوری نیست.
فرض کن برای پروژه A قراره ۱۰۰ میلیون دلار هزینه کنی و ۱۰۵ میلیون دربیاری و برای پروژه B باید ۱۰۰ میلیون هزینه کنی و ۱۵۰ میلیون دربیاری.
اگر منابع مالیت نامحدود باشه، منطقی هست که هم رو A و هم روی B سرمایه گذاری کنی ولی خوب هیچوقت بودجه و سرمایه نامحدود نیست. الان هم سونی تصمیم گرفته جاهایی سرمایه گذاری کنه که سودآوری بیشتری داشته باشه. سیاست سونی متمرکز شده روی عناوینی که سوددهی بالا داشته باشند. همین ریمیک TLOU در بدترین حالت می‌تونه ۷-۸ میلیون نسخه بفروشه و هزینه ساختش هم نسبت به ساخت یک بازی جدید کمتره.
ممکنه ما از این جور تصمیما خوشمون نیاد ولی پشت کار سونی یه توجیه بیزنسی هست. حالا اینکه تاثیر این سیاست در بلندمدت چی میشه معلوم نیست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or