شایعه شایعه PS4 : کیت کنترلر جدید ، CPU 4x ـ 2 هسته ای

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
ps4_playstation_4_orbis.jpg

مشخصات سخت افزار:

Kotaku جدیدا اطلاعاتی حذف شده از یک سند PDF ـ 90 صفحه ای در مورد Orbis چاپ کرده که حکایت از قطعه هایی جدید ، کنترلر و مشخصات جدیدی این دستگاه دارد . بر اساس این گزارش کیت توسعه شامل 8GB حافظه سیستم ، 2.2GB حافظه ویدئویی ، یک CPU 4x ـ 2 هسته ای AMD64 با معماری Bulldozer که احتمالا جای خود را به یک 8 هسته ای میدهد ، GPU سری AMD R10xx ، دیسک Blue-ray ، دیسک سخت 160GB و 4x USB 3.0 و 2 پورت Ethernet میباشد . همچنین طبق این اطلاعات خروجی صدای PS4 شامل خروجی صدای HDMI و Optical ( صدای دیجیتال ) و پشتیبانی از سینمای خانگی 2.0, 5.1 و 7.1 کاناله است .

مشخصات کنترلر :

البته این مشخصات همچنان نه تاییدی هستند و نه نهایی به این دلیل که شاید نیاز به توسعه مجدد کنسول باشد . براساس اطلاعات منتشره ازکیت توسعه PS4 این دستگاه از Sixaxis و کنترلر DualShock 3 نیز پشتیبانی میکند ، اما طبق اسناد شامل تغییراتی درانها بوده ایم . طبق کیت توسعه ای که Orbis نام دارد این کنسول هنوز هم برای بازی کردن از 4 دکمه برای 2 انگشت شصد و دکمه های پشتی برای کنترل بازی استفاده میکند وشامل خازنی لمسی مشابه یکی از Vita های قبلی است که میتواند 2 نقطه تماس را به صورت multi-touch ( چندلمسی ) تشخصی دهد و میتوانیم از آن به عنوان دکمه های جدید در کنترل بازی استفاده کنیم . همچنین کنترلر جدیدشامل motion-sensing ( سنسور حرکتی ) همانند کنترلر های قبلی با اصلاح شیب بهبودیافته است . این نسخه ازکنترلر همچنان حاوی vibration ( لرزاننده کنترلر ) و نورهای RGB LED نیز میباشد . البته هیچ اشاره ای به قابلیت های بیومتریک کنترلر کهدر هفته های اخیر شایعه شده بود نیز نشده . طبق گفته های Kotaku دکمه ای مخصوص برای اشتراک گذاری بر روی کنترلر وجود دارد که ازآن برای اشتراک گذاری گیم پلی و نکات مختلف بازی در شبکه های اجتماعی و گرفتن عکس و ظبط تصاویر گیم پلی بازی میتوان استفاده کرد .

احتمال میرود سونی با PS4 قصد ایجاد محیطی به صورت multi-user ( چند کاربره ) بااستفاده از logins ( ورود ) چند کاربر به صورت همزمان است که میتواند اجازه دهد بیش از 1 کاربر برای بار اول وارد ( log ) کنسول شود و هر اکانتی به کنترلر مخصوص خودش لینک شده . همچنین کنترلر ازقابلیت syncs ( هماهنگ سازی )استفاده میکند که به صورت اتوماتیک کاربرانی که واردیک PS4 شده اند را با هم هماهنگ میکند . طبق این گزارش حساب کنترلر بسته نمیشود و به محز شناسایی کنترلری جدید کاربران میتوانند به صورت سریع در حساب ان کنترلر ثبت نام کنند . این قابلیت برای بازیهای چند نفره فوق العاده است و طبق اسناد منتشر شده 4 نفر به صورت همزمان میتوانند ازاینقابلیت در یک خانه به صورت co-op استفاده کنند . هنوزمشخص نیست ایااین قابلیت ازطریق PSN در دسترس است یا خیر .



طرح تخیلی کنترلر PS4

[video=aparat;JU78q]http://www.aparat.com/v/JU78q[/video]


منبع
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر