بخاطر اینکه استودیوهای بازیسازی توان مالی و امکانات لازم برای اینکار را ندارند ...
کلا وظیفه ی ناشر تامین منابع مالی لازم برای توسعه ، تبلیغات ، بازاریابی و فروش یک بازی هست ... تازه مساله به اینجا ختم نمیشه چون وقتی بازی منتشر میشه تازه به خدمات پشتیبانی و گارانتی هم نیاز داره که اون هم بر عهده ی ناشر بازیه
همه ی اینها که گفته شد به مبالغ هنگفتی پول و سرمایه نیاز داره که خارج از توان یک استودیوی بازیسازی هستش ...
پس یک استودیوی بازیساز مستقل کاری که میکنه میاد با یک Publisher قراردادی میبنده که این هزینه ها را بپردازه و در عوض از طریق فروش بازی سرمایه ای که هزینه کرده را برگردونه...
برای همینه که اگر فرضا یک بازی نتونه فروش قابل قبولی بکنه این استودیوی سازنده ی بازی نیست که ضرر میکنه بلکه ناشر بازی هست که متضمن ضرر میشه ()
در کل استودیو های بازیسازی به دو گونه هستند
1) یا زیر مجموعه ی یک Publisher هستند که در این حالت میشه گفت خود Publisher هست که بازی را میسازه
2) یا استودیو های بازیسازی مستقل هستند نظیر Crytek یا Id software که معمولا قبل یا بعد از توسعه ی بازی هاشون با یک Publisher قرارداد میبندند
Hitman تا جايي كه ميدونم هنوز ادامه داره!
اما درباره اين دو شركت! هرچي هستند بازي هاي خوبي رو ناشر نبودند.
راستي شما كه اينقدر خوب داريد توضيح مي ديد ميشه بگيد اين سازنده ها يك نفر ندارند كه كيفيت بازي رو آزمايش كنه؟ :cheesygri