شاهکار تمام دوران در ایستگاه پنجم : چرا کنسول PS5 برای ریمیک عنوان Resident Evil 4 مناسب است؟

با ریمیک عنوان Resident Evil 4 موافق هستید؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    102

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,144
من به طور کلی مخالف ریمیک هستم، بیشتر بخاطر اینکه زیاد به تیمی که پشت بازی هست اطمینان ندارم(اگر شایعه ها درست باشه) و میترسم بلای RE3 سرش بیاد و همین اینکه قضیه RE4 نسبت به RE2/3 خیلی متفاوت هست و به غیر از گرافیک و شاید کنترل مدرن نسبت به اون دو تا جای پیش رفتی نداره و همین الان هم یه بازی عالی و تقریبا بی نقص هست. هر چند اگر همون کنترل تغییر بدن، طراحی بازی از پایه و اساس بهم میریزه و باید یه بازی جدید با یه گیم پلی کاملا متفاوت طراحی کنند.

اگر خود میکامی کارگردان بود و کنترل کامل روی پروژه داشت و همینطور بیشتر اعضای کلیدی تیم نسخه اورجینال بازی هم حضور داشتند بهتر بود. چون بنظرم یکی از عواملی که باعث شد REmake تبدیل به یک شاهکار بشه همین حضور تیم اصلی نسخه اورجینال و خود میکامی بود. اما در کل الان زوده در مورد ریمیک قضاوت کرد و بنظرم باید صبر کرد تا بازی رسما معرفی بشه و چند تا تریلر ازش ببینیم، چون قبلا هم گفتم خود کپکام هم میدونه RE4 یکی از بزرگترین و تاثیرگذار ترین بازی های تاریخ هست و نمیتونه مثل RE3 در موردش کم کاری کنه.
 

Silent fans

Stay lostdata
کاربر سایت
Jan 6, 2013
483
نام
Sera
یکی از خلأ های اساسی رزیدنت ایول همین حضور کم رنگ لوییس سرا بود.از معدود کاراکترهای جذاب رزیدنت ایول که دیگه تکرار نشد.بنظرم اگه قراره ریمیک ۴ بسازن باید بخش داستانی مجزا برا سرا بسازن.به عنوان خداحافظی باشکوه اینکارو باید انجام بدن.
 

Dr.Trax

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,048
یکی از بهترین بازی هائی که تجربه کردم. و صد البته، بهترین RE.
یادمه اون زمان که بازی رو روی PS2 انجام دادم، نظرم این بود که بهترین شماره RE ـه. اما متعصبان RE ـهای 1،2،3 گارد گرفته بودن و این بازی رو به دلیل تغییر سبک، یک توهین به سری RE می دونستن!!! :D خدا رو شکر به مرور نظر خیلی ها عوض شد...
حدودا چهار پنج بار تمومش کردم. :D لحظه به لحظه ـش هیجان داشت.
روی PS2 یک لذت دیگه ای داشت برام. هرگز نتونستم با PC بازی کنم، باهاش کنار نیومدم :D
 
آخرین ویرایش:

Gotham Knight

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,082
به طور کلی موافق ریمیک RE4 نیستم
هر چند بازیش کاملا بی نقص نیست اما ساختن یه ریمیک که بتونه از این بازی بهتر باشه کار خیلی سختیه (و احتمالا نشدنیه)
همین الانشم RE4 مشکل خاصی نداره و فقط کنترل بازی یکم ازار دهنده و گرافیکش هم قدیمیه که میتونستن تو نسخه ریمستر این مشکلات رو حل کنن

اما بعضی از بازی های قدیمی خیلی با استاندارد بازی های امروزی فاصله دارن و شدیدا نیاز به ریمیک شدن دارن... تو سبک وحشت RE code veronica و Silent hill 1 2 جزو این دسته بازیان و اولویت خیلی بالاتری برای ریمیک شدن دارن
 
آخرین ویرایش:

mqg1387

کاربر سایت
Apr 5, 2021
1,526
نام
محمدقاسم



Resident Evil 4 پس از عرضه در سال 2005، فلسفه‌ی بازی سازی را به کل تغییر داد. تقریبا تمامی بازی‌های شوتر سوم شخص که امروزه ساخته می‌شوند به گونه‌ای طراحی خود را مدیون Resident Evil 4 هستند. چرا که این بازی برای نخستین بار دوربین روی شانه را به بازی‌ها معرفی کرد. همین خود باعث شد عناوین موفقی همچون Gears of War, The Last of Us, Mass Effect و چندین بازی دیگر از Resident Evil 4 الهام بگیرند. می‌شود گفت اکثر سیستم‌ها و پلتفرم‌ها این بازی را پشتیبانی می‌کنند و هنوز هم که هنوز است حرف زیادی برای گفتن دارد.


اما انتشار بازی بر روی پلی استیشن 5 می‌تواند این ژانر را برای بار دیگر منقلب سازد.پس از موفقیت Resident Evil 2 Remake و Resident Evil 3 Remake منطقی‌ترین تصمیم این خواهد بود که Resident Evil 4 ، یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های کل تاریخ گیمینگ نیز بازسازی شود. هر دوی ریمیک‌هایی که ذکر کردیم به دلیل کنترل نوآورانه، گرافیک زیبا و انیمیشن‌های خارق العاده بسیار مورد توجه قرار گرفتند. Resident Evil 4 با انتشار بر روی پلی استیشن 5 می‌تواند تمامی این پیشرفت‌ها را جلوتر برده و وارد مرحله‌ی دیگری سازد.




حائز اهمیت‌ترین قابلیت‌های پلی استیشن 5، کنترلر آن یعنی دوال سنس و سرعت بارگذاری آن است. کنسول نسل بعدی سونی تنها در 0.27 ثانیه می‌تواند دو گیگابایت را بارگذاری کند و حدود 100 برابر از پلی استیشن 4 سریعتر است. این مورد همزمان با گرافیکی 4K و سرعت زیاد لودینگ، می‌توانند تجربه‌ای کاملا متفاوت از Resident Evil 4 ارائه دهند.تعداد و تنوع دشمنان می‌تواند به طرز چشم گیری افزایش یابد و کپکام نیز می‌تواند در این میان لیان را در مبارزه با ده‌ها دشمن قرار دهد.


در یک بازی ترسناک هیچ چیزی مثل یک صفحه‌ی لودینگ طولانی آزار دهنده‌تر نیست. گرچه Resident Evil 4 همانند دو بازی پیشینِ مجموعه از لودینگ‌های طولانی آزار نمی‌بیند، اما برخی لحظات و سناریوها درون بازی هستند که باعث طول کشیدن صفحه‌ی بارگذاری می‌شوند و احساس ترس و التهاب را از بازیکن می‌زدایند. در PS5 این مسئله می‌تواند کاملا حل شود. با SSD پلی استیشن 5 ، تمام بازی قابل بارگذاری در یک لحظه را دارد و کات‌سین‌های بازی نیز می‌توانند با استفاده از موتور کنسول چیزی همانند God of War 2018 به بازیکن ارائه دهند.





روش جدید کنترل نیز می‌تواند تجربه‌ی Resident Evil 4 را به شکل زیادی بالا ببرد. با قابلیت adaptive trigger در دوال سنس ، پس از کاری که ریموت کنرل Wii کرد، شاید بهترین تجربه را دوال سنس داشته باشد. همزمان با این مورد که هر اسلحه نیاز به مقدار متفاوتی از فشار نیاز داشته باشد. قابلیت هپتیک نیز می‌تواند به بازیکن بگوید که لیان از کدام جهت در خطر آسیب دیدن است. با فناوری صدای سه بعدی میزان ترس تا حد بی نهایت نیز می‌تواند پیش برود!

پس از گذشت 15 سال Resident Evil 4 می‌تواند انقلابی در خود ایجاد کند. با در نظر گرفتن استانداردها و معیارهای امروزی، انیمیشن‌های Resident Evil 4 چندان راضی کننده نیستند و مدل کاراکترها و روستاییان Plagas گاهی تکراری می‌باشند. بازی با استفاده از قابلیت‌های پلی استیشن 5 می‌تواند دشمنان جدیدی را معرفی کند و اضافه شدن یک حالت آنلاین نیز بیش از پیش برای تکرار Resident Evil 4 ارزشمند خواهد بود.حالتی که پیش‌تر ثابت شده و دیدیم که بازیکنان بسیاری را جذب خود می‌کند.

ریمیک Resident Evil 4 حتی می‌تواند محتوای جدیدی نیز به بازی اضافه کند. برای مثال ماموریت‌هایی که در غارهای زیرزمینی جریان داشتند می‌توانند عمیق‌تر از قبل شوند و یا ماموریت‌های اختصاصی Ada Wong به بازی اضافه شوند. یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های تمام دوران " Resident Evil 4 " تا سالیان درازی در یادها خواهد ماند. با در نظر گرفتن داده‌ها می‌توان به نتیجه رسید که ریمیک این بازی نیز دقیقا به همان مقدار تاثیرگذار خواهد بود و به نظر پلی استیشن 5 بهترین فرصت برای رسیدن به چنین هدفی است.




عالی بود مثل همیشه 😍
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر