سی دی پراجکت رد: عرضه بازی Cyberpunk 2077 برای ما درس بزرگی بود

  • Thread starter Thread starter Ludens
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
سی دی پراجکت رد می‌گوید که هیچوقت درس‌هایی که پس از عرضه بازی Cyberpunk 2077 آموخته را از یاد نمی‌برد. با بازی سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

بازی Cyberpunk 2077

عرضه سایبرپانک 2077 یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت در سال 2020 بود و احتمالا این مسئله برای سال‌ها از یاد نخواهد رفت. استودیوی CD Projekt Red بازی را در شرایط افتضاحی (به‌خصوص بر روی کنسول‌ها) منتشر کرد که با انتقادات شدیدی مواجه شد. حال سازندگان در گزارش مالی اخیر خود اعلام کرده‌اند که این موضوع برایشان درس بزرگی بوده است.

"ما موفق شدیم تا یک IP جدید را به بازار و گیمرهای سراسر جهان معرفی کنیم. حال در کنار مجموعه The Witcher، ما دو ستون قدرمند داریم که با آن‌ها آینده CD Projekt را بسازیم. البته که ما همچنان می‌دانیم همه‌چیز طبق برنامه پیش نرفت. این برای ما درس بزرگی بود که ما هیچوقت نباید آن را فراموش کنیم."

آن‌ها همچنین اضافه کردند که از همین حالا نیز از تمام اتفاقاتی که افتاد درس گرفته‌اند و هم‌اکنون تغییرات زیادی در داخل کمپانی در حال انجام است. CD Projekt Red مدتی در خصوص برخی از این تغییرات صحبت کرده بود. برای مثال از حالا به بعد، این کمپانی تصمیم دارد تا مراحل بازاریابی بازی‌های جدید خود را نزدیک‌تر به عرضه بازی شروع کند.

بازی Cyberpunk 2077 هم‌اکنون برای کنسول‌های نسل هشت و نه، PC و استیدیا در دسترس است. شما می‌توانید بررسی ما از این عنوان را از اینجا مطالعه نمایید.
 
عجیبه مثل اینکه راک استار بگه rdr2 برای ما درس بزرگی بود معلومه درس بزرگی بود بازی بلاک باستر 100میلیون دلاری (معلوم نیست چقدر بودجه اش بوده ) معلومه براتون درس بزرگی بوده- چشم بسته غیب میگن. سایبر فقط و فقط بخاطر عرضه برای نسل پیش ضربه خورد وگرنه در بزرگترین بازی های تاریخ هم باگ وجود داره. چطوره که بازی با این همه تیم و پروداکشن و هزینه و بساط و تبلیغات یک QC درست نداشت . اصلا یک چیزی محاله یعنی یک نفر کنترلر ps4 یا xbox رو برنداشت نیم ساعت بازی کنه بعد بره بگه بابا این بازی که هنوز کامل نشده !
این بازی فقط باید برای نسل جدید اونم در سال 2022 عرضه می شد -
 
اعتماد از دست رفته دیگه بر نمیگرده خوشبینی بعد از ویچر 3 به استودیو تموم شد حتی اگر ویچر 4 از ویچر 3 بهتر باشه
نه اینطوریام نیس
کلا حافظه عمومی بشدت فراموشکاره و کافیه مثلا ویچر4 بترکونه ، اونوقت مطمین باش طرفدارای دو اتیشه CDP میان میگن مشکلات سایبر پانک هم زمان خودش چیز خاصی نبود و هیترها و طرفدارای رقبا و فلان و بهمان استودیو میخواستن تخریب کن CDP رو

+

خلاصه که برای گیمرها هم درس بزرگی بود که با یک بازی موفق تو پرونده یک استودیو یهو اون رو در کنار استودیوهایی که چند نسل هست بازی میسازن قرار ندن
 
معلومه درس بزرگی بود بازی بلاک باستر 100میلیون دلاری (معلوم نیست چقدر بودجه اش بوده )
316 میلیون دلار
البته بازی های با هزینه بیشتر از این هم بوده که مشکل اساسی داشته ولی تاخیر خورده تا اصلاح بشه، برای سایبرپانک پری-اوردرها مثل صندوقچه گنجی بود که چشم cdpr رو کور کرده بود نمیتونست برای کنسولهای نسل هشتم کنسل کنه یا بیشتر تاخیر بزنه (13.7 میلیون نسخه فروش داشته هر نسخه 42 دلار نصیب cdpr میشه = 575 میلیون دلار)
 
خیلی مسئله رو بزرگ میکنید.
CDP تا بوده همین بوده ویچر 2 هم وقتی اومد بازی اینقد سنگین و باگ بود که کلی پچ دادن بعد ویچر 3 اومد اونم همین بود!
الان شما برو ویچر 2 رو بدون پچ هاش بازی کن اگه تونستی ...
گفتن سایبر هم همینکارو میکنیم ولی این بازی رسما ناقص اومد. یعنی شما بگی بازی باگ داره نمیکشه سیستمت و... اوکی هست ولی عملا بازی یک جاهایی ناقصه. مثلا تو بخش هوش مصنوعی بازی کاملا رو هواست! اینو نمیتونی بگی باگ! ضعف برنامه نویسی رو شدیدا حس میکنی.
 
اینکه گفتن درس گرفتیم، صرفا نمیشه امیدوار بود به نفع گیمر باشه،،، شاید سیاستشون بره سمت اینکه بازی های safe بسازن و دیگه جاه طلبی های ویچر ۳ و سایبر پانک رو نداشته باشن
 
آخرین ویرایش:
چطوره که بازی با این همه تیم و پروداکشن و هزینه و بساط و تبلیغات یک QC درست نداشت . اصلا یک چیزی محاله یعنی یک نفر کنترلر ps4 یا xbox رو برنداشت نیم ساعت بازی کنه بعد بره بگه بابا این بازی که هنوز کامل نشده !
اینو یک لیکی بود میگفت کرونا بدترین ضربه رو به اینا زد. از طرفی از برنامه عقب بودن و تا اخرین لحظات در گیر "ساخت" بودن و 1-2 ماه مونده به رلیز یک دفعه متوجه میشن همه توی خونه هستن و به DEV KIT ها دسترسی ندارن. در نتیجه کمی از این مشکلات بخاطر این بود که بعلت دورکاری و تو استدیو نبودن به این مشکلات برخورد کردن. و خیلی از این تست هارو توی ورک پلیسشون تست کردن و نه DEV KIT ها
وگرنه اینقدر ساده نبوده که واقعا یک QA درست حسابی نداشته باشن
 
What doesn't kill me, makes me stronger
باور دارم و امیدوارم كه ار پی جی ساز های خفن مثل سی دی و بی جی اس به روز های اوجشون برمیگردند..
گرچه برای من همیشه تو اوج بودند.
Bioware هم :[
 
آخرین ویرایش:
کلا انتشار بازی توی اون وضع رو میشه از عجیب ترین رویداد های گیمینگ توی 10 سال گذشته دونست :-"
مورد زیاد داشتیم که یه بازی با باگ منتشر شده باشه یا پولیش نشده باشه ولی سایرپانک لعنتی رسما ناقص بود، جدا از حذفیات، یه سری از سیستم های داخل بازی کلا فقط الکی سر هم شده بودن و برای یه همچین پروژه بزرگی واقعا عجیب بود که اصلا اجازه انتشار به همچین بازی دادن...
قشنگ انگار که بازی Early access هست و توی مراحل alpha ساخت... ملتم رسما تستر بودن :-"
در مورد وضعیت بازی روی کنسول ها هم کلا حرفی نمیزنیم....

خلاصه اینکه، خاک بر سر مدیریت استدیو چون بازی واقعا پتانسیل تبدیل شدن به یه بازی خیلی خیلی بهتر رو داشت اگه 1-2 سال دیرتر منتشر میشد.
 
بحث باگ و این حرفا هم نیست. بازی اصلا RPG نیست. چیزی به اسم حق انتخاب توی تعیین رویداد های بعدی بهت نمیده. رسما یک اکشن ادونچره که برای ظاهر نمایی چهارتا گزینه میزاره جلوت انتخاب کنی که تمامش نهایت منتهی میشه به یچیز. از لحاظ داستان و شخصیت پردازی هم نسبت به ویچر3 یک عقبگرد اساسیه.
 
اینو یک لیکی بود میگفت کرونا بدترین ضربه رو به اینا زد. از طرفی از برنامه عقب بودن و تا اخرین لحظات در گیر "ساخت" بودن و 1-2 ماه مونده به رلیز یک دفعه متوجه میشن همه توی خونه هستن و به DEV KIT ها دسترسی ندارن. در نتیجه کمی از این مشکلات بخاطر این بود که بعلت دورکاری و تو استدیو نبودن به این مشکلات برخورد کردن. و خیلی از این تست هارو توی ورک پلیسشون تست کردن و نه DEV KIT ها
وگرنه اینقدر ساده نبوده که واقعا یک QA درست حسابی نداشته باشن
دوست عزیز این بازی سال ۲۰۱۴ نشان داده شد شش سال هفت سال تو تولید بوده مگر همین چند ماهه کرونا قرار بود بسازن این بازی ۴سال پیش تریلر ازش دراومد روی نسل قبل بله دقیقا همین بوده کنترل کیفی دارن شرکت های بزرگ بتا تستر دارن ناتی داگ تیم صد نفره فقط بازی هاش رو‌میبرن تا اخر یکی ده بار مگر میشه متوجه نشن ؟
اصلا دوست عزیز بازی با استورج و پهنای باند موجود روی نسل قبل هارد دیسک ها و میزان کش شون و توانایی i/oسازگاری نداره اصلا لود نمیشه روی اون سخت افزار ها بحث باگ نیست پردازنده های گرافیکی نسل قبل حتی در رزلوشن های زیر فول‌اچ دی هم در مقابل cpu های جگوار عملا به گلگوگاه پردازشی برمیخورن چون سی پی یو نمیتونه فد کنه فریم ها رو برای جی پی یو. فریم تک رقمیه بازی انگار در حال توسعه است هنوز .اصلا بحث باگ نبود و‌نیست باگ همیشه هست در بهترین باز ی های openworld.
اینکه اصلا نظارتی نباشه روی‌ ریلیز یک بازی بالای دویست میلیون دلاری مگر میشه دو‌کیت نداشته باشن یا دسترسی نباشه برای بازی که حداقل پنج سال تو توسعه بوده ؟خوب شوکیس میزاشتن همشون میومدن صحبت میکردن اونموقع یکی‌نمیگفت دو‌کیت نداریم و‌مشکل هست و‌...بعد که این همه ادم پیش خرید کردن یادشون افتاد ؟یک‌چیزی میگید محاله.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or