سیستم عامل گوگل Google CHROME OS v2.00 beta

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
واقعا کسی که که بگه در و تخته MSرو googleمیتونه تخته کنه واقعا....

-کلا گوگل فقط-یک مرورگر خوب داده بیرون (که انچنان هم برای افرادی که H S Iدارند فرقی نمیکنه-بهرحال باید منتظر IEجدید بود-و همینطور F F -اینقدر فن بوی و طرفدار داره- یکیش خود من که غیر ممکنه با g Cکار کنم- کلا از همه لحاظ بد دسته و با دیگر مرورگرها فرق داره و خیلی علتهای دیگه)

کل سیستم های PC دنیا که خانگی هم هستند- اکثرا برای گیم هم بسته میشند-
در همین حد بهتون بگم که اگر دوست دارید با گیم و یکی از قول های صنعت گیم بای بای کنید-
بسم ا...

این سیستم عامل یک سیستم عامل کوچیک در کنار ویندوز خواهد بود-
کلا زیاد گندش نکنید!!!

پ.ن:همونطور که شرکت ها سیستم عامل ویندوز رو به سیستم عامل گوگل ترجیح میدند(البته اخباری که توی ایران منتشر میشه چیز دیگه ای رو میگه)
برای سیستم عامل PCو نوت بوک ها هم همین امر برقراره!!!!
 

Hamed PC

کاربر سایت
Oct 5, 2008
916
نام
Hamed
مرد کرومي مي‌آيد

نوشته روزنامه جام جم در مورد سيستم عامل گوگل

وقتي گوگل براي نخستين بار مرورگر وب خود «کروم» را عرضه کرد، بسياري از ما به اين نتيجه رسيديم که به‌زودي گوگل سيستم عامل خود را هم عرضه خواهد کرد. حالا اين پيشگويي به حقيقت پيوسته است و گوگل در نظر دارد نسخه منبع‌بازي از سيستم عامل کروم خود را در ميانه‌هاي سال 2010 عرضه کند. اما اين موضوع بايد ما را به اين پرسش برساند كه چه چيزي آندرويد (سيستم عامل موبايلي که گوگل براي جنگ با صنعت نرم‌افزاري موبايل، سر نيزه‌ها کرده) را از سيستم عامل کروم جدا خواهد کرد؟

واقعا انتظار براي ديدن جنگ واقعي سيستم‌هاي عامل دشوار است. گوگل مي‌گويد به‌دنبال بهبود تجربه کاربر در کار با کامپيوتر است و واضح است که بسياري از نيازها هنوز رفع نشده‌اند. اما در صنعت موبايل موضوع چيز ديگري است، با عرضه آيفون، آندرويد و WebOS، نشان داده شده است که سخت‌افزار اگر در کنار نرم‌افزار مناسبي قرار گيرد، مي‌تواند موجب رضايت کاربر را فراهم کند. در کامپيوترهاي خانگي، مايکروسافت در حال حاضر با رقبايي چون اپل‌مک و لينوکس طرف است، اما حقيقت اين است که مايکروسافت بيشتر با خودش رقابت مي‌کند تا با ديگر رقبا. هر چند که مک جديد با سهم بازار خود، به مايکروسافت فشار آورده است، اما کاربران PC به‌طور کلي به‌سوي ويندوز اکس‌پي يا ويستا روي آورده‌اند تا نيازهاي روزمره‌شان را رفع کنند. دنياي نت‌بوک‌ها را در نظر بگيريد: در ابتدا لينوکس عرضه شد، خريداران به‌دنبال ويندوز بودند.

بياييد سريع به زماني برويم که آندرويد معرفي شد. درست چندماه پس از عرضه آيفون 0/2 از سوي اپل، آندرويد معرفي شد. از آن هنگام تاکنون سيستم‌هاي عامل موبايل، در صدر تيترهاي خبري دنيا قرار دارند. سيستم‌هاي عامل شرکت‌هاي اپل، گوگل و پالم در رقابتي شديد، هر روز سعي مي‌کنند با رابط کاربري نرم، ساده و پشتيباني نرم‌افزاري قوي کاربر را راضي‌تر نگه‌دارند. پالم، نقطه قوت خود را در آنجا مي‌داند که رابط کاربري‌اش را با سرويس‌هاي وب پيوند داده بود و از تقويم و ايميل گوگل استفاده مي‌كرد. آندرويد نيز توجه زيادي را به‌خود جلب کرد، ظاهرش بسيار زيبا بود (هر چند وب و آيفون زيباتر بودند) و رابط کاربري‌اش کاملا رقابتي بود و يکپارچگي‌اش با سرويس‌هايي که گوگل مي‌داد، توجه هر کاربري را به‌خود جلب مي‌کرد.

نکته کليدي اين است که به ياد بياوريم اين سيستم‌هاي عامل موبايل به‌طور کامل با سخت‌افزارهاي‌شان در ارتباط بودند. شايعه‌هايي بود که سيستم عامل گوگل بر مبناي آندرويد عرضه خواهد شد، چرا که توانسته بودند اين سيستم عامل را بر روي نت‌بوک بالا بياورند. در حقيقت تلفن‌هاي همراه دسته اسمارت‌فون، کامپيوترهايي هستند با توان کم و قابليت حمل بالا، که معمولا از پردازنده‌هاي ARM‌ يا پردازنده‌هاي مشابه بهره مي‌برند.

ايده سيستم عامل آندرويدي براي نت‌بوک، ايده جديدي نيست. کروم گوگل، خبري کاملا غيرغافلگيرکننده بود! چرا آندرويد بايد به‌فكر توسعه باشد؟ چرا پالم به فکر گسترش سيستم عامل خود در دستگاه ديگري نيافتاد؟ چرا اپل سراغ تبلت يا دستگاه ديگري نرفت؟ مثلا بياييد به يکي از ويژگي‌هاي مرورگر کروم نگاهي بياندازيم. گوگل کروم، يک ويژگي داشت و آن هم امکان ايجاد يک ميان‌بر روي ميزکار از هر آدرس و برنامه تحت وبي که داخل کروم باز مي‌شد؛ بود. اما بياييد منصف باشيم، آيفون 3Gs هم امروزه اين کار را مي‌کند و اين ايده جديدي نيست.

سيستم‌عامل کروم و گزينه‌هاي امروزي

قبل از آن‌که بتوانيم ارزشي که گوگل صاحب آن است را درک کنيم: سيستم عامل مبتني بر کروم. بايد نخست به اين موضوع بيانديشيم که به‌عنوان يک کاربر، دنبال چه چيزي هستيم که سيستم‌هاي فعلي دنيا آن را عرضه نمي‌کنند. در بلاگ گوگل، اعلام شد که سيستم عامل کروم، پروژه‌اي جديد است و با آندرويد تفاوت خواهد داشت. آندرويد از ابتدا براي کار با ابزارهايي چون تلفن و نت‌بوک ساخته شده بود. سيستم عامل گوگل براي کساني خواهد بود که بيشتر وقت‌شان را در اينترنت مي‌گذرانند و براي کامپيوترهاي قدرتمندتر ساخته شده است و برد کاربري آن، از نت‌بوک‌ها تا کامپيوترهاي قوي خواهد بود. هر چند که در بخش‌هايي، کروم و آندرويد با هم تداخل پيدا مي‌کنند، اما معتقدند که اين انتخاب باعث ايجاد نوآوري‌هايي مي‌شود که دست آخر سودش را همگان خواهند برد.

به‌طور کلي، بيشتر ما وقتمان را در وب مي‌گذرانيم. اين شايد بيشترين نقطه تلاقي کروم و آندرويد باشد، چرا که کاربران آندرويد بيشتر از هر کس ديگري، با سرويس‌هاي وب همراه هستند. بنابراين، دقيقا چه چيزي تفاوت ميان آندرويد و کروم خواهد بود و چطور اين تفاوت، ويندوز را به‌رقابت خواهد کشيد؟ قابل پيش‌بيني است که کروم براي آن‌که به جنگ ويندوز هفتي بيايد که از پيش روي لپ‌تاپ‌ها و کامپيوترها نصب شده است، بايد دست کم، پشتيباني سخت‌افزاري خود را گسترده کند. اين زميني است که گوگل تا به‌حال در آن بازي نکرده است. بدون اين پشتيباني‌ها، به‌زودي شاهد گوگلي خواهيم بود که براي پشتيباني از درايورهاي کارت‌هاي گرافيک و پرينترها، به دست و پا زدن افتاده است. حتي ممکن است مجازي‌سازي ويندوز در سيستم عامل کروم هم به‌وجود بيايد، چرا که بسياري از کاربران مي‌خواهند نرم‌افزارهاي ويندوزي را داخل سيستم عامل خود داشته‌باشند.

صحبت از نرم‌افزارها شد، گوگل اعلام کرده است که نرم‌افزارهاي سيستم‌عامل کروم داخل تمام مرورگرهاي ديگر اجرا خواهد شد. با اين گفته، اين سوال مطرح مي‌شود که چه مزيتي در استفاده از نرم‌افزارهاي مبتني بر مرورگر ديده است که مي‌خواهد سيستم عامل خود را با آن شروع کند. بياييد نگاهي بياندازيم به اقدامي که اپل انجام داد و تلاش کرد نرم‌افزارهاي تحت مرورگر خود را عرضه کند: نتيجه اين شد که با عرضه قابليت جديد آيفون، که نرم‌افزارها را مي‌شد روي دستگاه ذخيره کرد، کل اين بخش به دست فراموشي سپرده شد. سيستم عامل کروم احتمالا ويژگي‌ خواهد داشت که آيفون ندارد، HTML 5 امکان ذخيره داده روي ديسک را خواهد داشت، هر چند هنوز HTML 5 عرضه نشده است.

اينتل به‌پشتيباني از گوگل

نيك جيكوب، سخنگوي بخش آسياي اينتل اعلام كرده است كه اينتل و گوگل در پروژه‌هاي مختلفي با يكديگر شريك به‌حساب مي‌آيند و قطعا اين نيز استثنا نخواهد بود. نكته جالب اينجاست كه اينتل سيستم عامل خودش را براي دستگاه‌هاي قابل حمل توليد مي‌كند. مابلين، نسخه‌اي لينوكسي است كه اينتل براي نت‌بوك‌ها و دستگاه‌هاي قابل حمل مشابه با تراشه اينتل اتم توليد كرده است. البته گوگل هنوز خبري بابت حضور اينتل در پروژه كروم اعلام نكرده است و تنها از شركت‌هايي چون هيولت‌پاكارد، شركت توليدكننده تراشه‌هاي Texas Instruments و توليدكننده لپ‌تاپ لنووو به‌عنوان حاميان اين پروژه نام برده است.

انتظارات و اميدواري‌ها

گوگل چيز ديگري گفته است که توجه را به‌خود جلب مي‌کند: «ما پيغام‌هاي زيادي از کاربران دريافت کرده‌ايم که کامپيوترها بايد هوشمندتر شوند. مردم مي‌خواهند ايميل‌هايشان را فورا دريافت کنند، آنها مي‌خواهند کامپيوترهايشان در سريع‌ترين حالت ممکن باشد و مي‌خواهند هيچ موقع ترس اين را نداشته باشند که داده‌هايشان کي از دست خواهد رفت. حتي مهم‌تر از آن اين است که نمي‌خواهند ساعت‌ها وقت را صرف پيکربندي کامپيوترهايشان بکنند تا با سخت‌افزار جديد درست کار بکند و يا نگران به‌روزرساني‌هاي نرم‌افزاري باشند.» ويندوز هفت، کروم و نخستين نت‌بوک با آندرويد، شايد تنها چيزهايي باشد که ما بتوانيم در ابتداي سال آينده ميلادي انتظارش را بکشيم
 

Skuul

کاربر سایت
Mar 18, 2007
3,010
نام
Milad
تا اونجا که ما میدونیم هنوز اصلا عرضه نشده!!!!
دوما قراره یک سیستم عامل برای مصارف اینترنتی بر پایه وب باشه نهیک چیزی مثل ویندوز مطمئنا تمام لپ تاب و نت بوک هارو در خارج تسخیر خواهد کرد!
بعد دوستانی که میگن IE.باید بگم این اصلا مرورگر نیست!!!خداییش کسی یک ماه با FFیا Opera safari .Chrome کار کنه عمرا نمیتونه 2 دقیقه IE رو تحمل کنه حتی نسخه 8!
chromeمرورگره خیلی خوبیه هنوز روی ویندوز XPهیچ مرورگری سرعتشو نداره!
اما خوب FFبیشتر حال میده:d
باید دونست همین FFهم داره نون گوگل رو میخوره و به نوعی مورد حمایت گوگل هست!
دوستان هم شاید سنشون یا یادشون نباشه همین مایکروسافت کاراشو با دزدی ها و سرقت ایده ها شروع کرد هیچ وقت اون شکایت های سرWin95 رو یادم نخواهد رفت و البته هنوز این کاراش ادامه داره:)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر