سونی PlayStation London Studio را تعطیل کرد

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,768
نام
alireza
ps london.jpg

استودیوی پلی استیشن لندن شرکت Sony Interactive Entertainment رسما تعطیل شده است. این استودیو فرست پارتی که در سال 2002 تأسیس شد و در لندن، Soho، مستقر بود، روی مجموعه‌ی The Getaway کار کرد و مسئولیت فرنچایز Singstar را بر عهده داشت. همچنین بازی‌های متعددی مانند Wonderbook و PlayStation VR و VR Worlds و Blood & Truth را برای PlayStation's EyeToy توسعه داده است. اخیراً روی یک بازی مبارزه‌ای آنلاین کار می‌کرد که داستان بازی در شهر لندن اتفاق می‌افتاد.

در ماه فوریه، سونی اعلام کرد که قصد دارد استودیو را به عنوان بخشی از کاهش‌های گسترده‌تر تعطیل کند، که باعث می‌شود 900 کارمند یا حدود 8 درصد نیروی کار خود را اخراج کند.

این استودیو در پیام خداحافظی خود گفت: بیش از بیست سال است که استودیو لندن خانه افراد با استعداد و فوق العاده در صنعت بازی بوده است. در حالی که درها را می‌بندیم و همه به سمت ماجراهای جدید می‌رویم، می‌خواستیم از تمام بازیکنان و همکارانی که در طول این سال‌ها از ما حمایت کرده‌اند، صمیمانه تشکر کنیم. ما یک سفر شگفت انگیز داشتیم!
 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,832
نام
بردیا دلوشی
Japan Studio :-h:D

من ب شخصه با این کامنت واقعا سوختم‌...
یادواری کردی بهم این موضوع رو...
ب عنوان یک J فن...
واقعا یکی آشخال ترین کارای سونی بود...
متاسفم واقعا...
 

fire emblem

کاربر سایت
Oct 28, 2023
985
استدیو ژاپن از نسل هفت دیگه تموم شد!
نوع فعالیتشون دیگه صرفا نقش xdev بود!
واقعیت استدیو ژاپن این بود که اینا محصولشون برا نسل هشت دو نسخه نک بود!!!!!!
بهترین بازی ساخته خودشون گرویتی راش 2 بود که سری اندرریتدی هستن ولی متای اینم 80 بود!

وگرنه لست گاردین رو هم استدیو ژاپن نساخت!همون اول نسل هشت اوئدا از استدیو جدا شد! و تو استدیو خودش لست گاردین رو ساخت!

همون کاری که استدیو ژاپن با فرام یا کوجیما یا سایر استدیو ها می کردن همین الان xdev ژاپن داره انجام میده!

این همه دیمن سولز و BB رو به ژاپن استدیو و تهیه کنندگانش چسبوندن! همون تهیه کننده ها رفتن تیم نینجا! داریم خروجی های تیم نینجا رو می بینیم که اصلا در قواره های فرام نیستن!

مشکل استدیو ژاپن این بود که کلی استعداد رو جذب کرد! ولی اینا باید رقابت می کردن یکیشون چراغ سبز بگیرن! این میشد که ممکن بود یکی ده سالم پروژه مد نظرش حتی در قواره ایندی هم ساخته نشه!
این شد که دونه دونه از استدیو جدا شدن و این استدیو تبدیل به یک استدیو کمکی تو نسل هشت تبدیل شد!
درحالیکه باید برای هر کدوم از اون استعداد ها یک استدیو می زدن!!!(کانسپت جمع کردن کلی استعداد تو یک استدیو که صداشون در نیاد خیلی وقته تاریخ مصرفش گذشته! این چیزا تو نسل پنج نهایت شش جواب بود، که حتی اسم خیلی اعضا رو تو بازی نمی زدن! الان هر اسمی راحت می تونه برا خودش استدیو تاسیس کنه و به سرعتم فاند میشه،!)
حرف شما درست.ولی سونی می تونست تیم ها سازماندهی مجدد کنه و این مشکلات رو رفع کنه ولی خوب تصمیم بر بستنش گرفتن که از نظر من اشتباه بود
 
  • Like
Reactions: Terova

Sysbother

کاربر سایت
Oct 16, 2015
170
حرف شما درست.ولی سونی می تونست تیم ها سازماندهی مجدد کنه و این مشکلات رو رفع کنه ولی خوب تصمیم بر بستنش گرفتن که از نظر من اشتباه بود
سازماندهی یعنی اخراج نفرات و از پایه پی ریزی کردن که ارزش هزینه کرد رو نداشت. این که سازماندهی کنی و ۷ سال بعد مثلاً پروژه جدید آماده بشه که آیا درآمد خواهد داشت یا نه.
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
15,343
نام
شیخ صدرا
اين استوديو مهم ترين كارش ساخت اون سينگ استار بود كه نقش خيلى مهم تو فروش اروپايي سونى داشت يه زمانى و الان ديگه اين مدل بازيا از بين رفته و بعد از اون هم بيشتر رو موارد خاصى مثل بازياى وى آر و اينا كار ميكرد كه اونام بعيده بخوان روزى بازار درستى داشته باشن.
 
  • Like
Reactions: pouria.sh

A X E L

کاربر سایت
May 17, 2024
58
این بسته شدنها یعنی کرکره PlayStation VR2 داره بی سر و صدا پایین کشیده میشه. VR تو کنسول گیمینگ نتونست از یه وسیله تجملاتی فراتر بره. اگه سونی بجای VR یه کنسول گرانقیمت در کنار کنسول معمولیش میساخت که امکانات فراوانی در اختیار گیمرها قرار میداد(مانند پشتیبانی از نسلهای گذشته پلی استیشن و بازیهای PC) میتونست بازار خیلی خوبی واسه خودش پیدا کنه.
 

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
1,130
این بسته شدنها یعنی کرکره PlayStation VR2 داره بی سر و صدا پایین کشیده میشه. VR تو کنسول گیمینگ نتونست از یه وسیله تجملاتی فراتر بره. اگه سونی بجای VR یه کنسول گرانقیمت در کنار کنسول معمولیش میساخت که امکانات فراوانی در اختیار گیمرها قرار میداد(مانند پشتیبانی از نسلهای گذشته پلی استیشن و بازیهای PC) میتونست بازار خیلی خوبی واسه خودش پیدا کنه.
این کار ینی همه بازی ها باید یکی دو سال دیرتر منتشر بشن بخاطر بهینه سازی برای دو کنسول و خراب کردن جلوه بازی ها روی پلی استیشن معمولی... یعنیف اشتباهی که ماکروسافت با سری اس و اکس کرد، بعد از دیدن نتیجه دوباره تکرارش کردن.

وی آر شاید از نظر تجاری تا الان موفق نباشه ولی با پیشرفت تکنولوژی بلاخره جاشو تو صنعت باز میکنه و این نسخه های فعلی حکم آزمون و خطا / تجربه / آزمایش بازار رو داره سپری میکنه واسه سونی.
 

A X E L

کاربر سایت
May 17, 2024
58
این کار ینی همه بازی ها باید یکی دو سال دیرتر منتشر بشن بخاطر بهینه سازی برای دو کنسول و خراب کردن جلوه بازی ها روی پلی استیشن معمولی... یعنیف اشتباهی که ماکروسافت با سری اس و اکس کرد، بعد از دیدن نتیجه دوباره تکرارش کردن.

وی آر شاید از نظر تجاری تا الان موفق نباشه ولی با پیشرفت تکنولوژی بلاخره جاشو تو صنعت باز میکنه و این نسخه های فعلی حکم آزمون و خطا / تجربه / آزمایش بازار رو داره سپری میکنه واسه سونی.
دقت کنید نوشتم کنسولی که امکانات فراوانی در اختیار گیمرها قرار بده. منظورم از امکانات, قدرت خام نیست که مایکروسافت با XSX/XSS یه دو قطبی دردسرساز ایجاد کرد و نمونه هایی از امکانات رو هم تو پرانتز اشاره کردم(پشتیبانی از کنسولهای پیشین یا حتی بازیهای PC و..).

چیزی که تو 30 سال نتونسته جایی تو کنسول گیمینگ باز کنه یعنی به بن‌بست خورده. زمانی که تولید PSVR2 بدلیل خالی نشدن انبارهاش متوقف شده و استودیوهاش دارن بسته میشن, چرا سونی باید خطر کنه و یه نسل دیگه از واقعیت مجازیش رو بده به بازار!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر