سونی و معضل خرابی دستگاه های Play Station 4

The Reapér

کاربر سایت
Jun 25, 2008
654
نام
آرش
درود

PS4_stock-590x330.jpg


پس از ماه ها تبلیغات، مدت ها شور و اشتیاق و ذوق طرفداران پرشمار سونی، کنسول جدید آن یعنی Play Station 4 اکنون از راه رسیده است. بسیاری از طرفداران ساعت های طولانی برای خرید کنسول جدید سونی در صف ایستادند، جلوی درب مغازه ها نشستند و منتظر ماندند تا محموله های کنسول جدیدشان از راه برسند!
مردم سرتاسر دنیا کنسول هایشان را روشن کرده، دیسک بازی نسل جدیدشان را در آن گذاشته، ولی در بهت و حیرت، ملاحظه کردند که دستگاه خاموش شده و هیچگاه دیگر روشن نمی شود! بله، در حال حاضر بسیاری دارندگان کنسول جدید سونی ناراضی و ناراحت از این وضعیت هستند و به نظر نمی آید که تا چند وقت دیگر نیز بتوانند از کنسول مورد علاقه خود استفاده نمایند. در همین حال PSN نیز همچنان از کار افتاده می باشد.

در حال حاضر معضلات متعددی برای افرادی که برای خرید این کنسول شتافتند وجود دارد که این 3 مشکل، مشکلات اصلی هستند:

1. از بین این معضلات به نظر می رسد که معمول ترین و مهمترین آنها، مشکل "blue pulsing light" (چراغ آبی نبض دار) می باشد. به این صورت که نور چراغ آبی تعبیه شده بر روی کنسول، کم و زیاد می شود (به حالت ضربانی) که این نشانه، به این معناست که کنسول در بوت شدن مشکل دارد و "بالا نمی آید". برخی از کاربران به نظر می رسد که توانسته اند این مشکل را از طریق چک کردن کابل های کنسول رفع کنند، اما مسئله اینجاست که اکثر آنها کنسولشان دیگر از کار افتاده و هیچ راهی هم نیست که بتوان این مشکل را مرتفع کرد! این مشکل، همچنین به طور اتفاقی و در ساعات گوناگون هم می تواند رخ بدهد. اما پشتیبانی سونی خبر داده که در صورت بروز این مشکل، دارندگان باید برای دریافت کنسول جایگزین، صبر نمایند.
شما می توانید تصویر متحرک مربوط به مشکل pulsing light را از اینجا ببینید.

2. مشکل دیگر، مشکل "Overheating" یا "گرم شدن بیش از حد" کنسول است. این مشکل با اینکه کمتر معمول است، اما وجود دارد و دیده شده. در این حالت چراغ آبی روی کنسول به رنگ "قرمز" درآمده و در صورت رخداد این مشکل، حداکثر 20 دقیقه طول می کشد و باید صبر کرد تا کنسول باز قابل بازی کردن بشود. این مشکل، به نسبت بهتر از مشکل قبلی است و ظاهرا سونی اعلام کرده که کسانی که با این مشکل مواجه هستند، می توانند کنسول خود را با یک کنسول سالم تعویض نمایند.

3. در نهایت مشکلاتی هم در رابطه با "HDMI" دستگاه گزارش شده که البته به نظر می رسد که این مشکل از بقیه مشکلات حل شدنی تر است. بعضی ها ادعا کرده اند که این مشکل بر اثر تجمع "گرد و خاک" در درگاه HDMI کنسول ایجاد شده و با پاکسازی گرد و خاک و کثیفی از آن محل، مشکل رفع می شود. ولی شما اگر در اتصال کابل HDMI به دستگاه خود با مشکل مواجه هستید و نمی توانید این کار را انجام دهید، بهترین کار این است که از فشار آوردن این چنینی برای اتصال کابل به دستگاه، خودداری کنید چرا که گزارش شده که اصلا بعضی پورت های HDMI کنسول دارای مشکل هستند.


حال با وجود این مشکلات عدیده که کنسول PS4 با آنها روبه رو شده، سونی اعلام کرده است که در حال حاضر، دستگاه های جدید تا ماه February در دسترس نخواهند بود! اگر شما کنسول مورد علاقه تان را از طریق فروشگاه های خرده فروش نظیر Best Buy و GameStop تهیه کرده و به همراه آن یک ضمانت نامه (گارانتی) نیز خریده باشید، شانس بیشتری دارید که دستگاه "جایگزین" را کمی زودتر دریافت نمایید. در این میان Amazon نیز به مشتریان گفته که یونیت های جدید، در ماه ژانویه در دسترس خواهند بود که این وضعیت به نسبت فبریه، کمی بهتر (زودتر) است.

و بنا به بررسی ای از آمازون، هنوز تعداد دقیقی از دستگاه هایی که با مشکل خرابی روبه رو هستند، مشخص نیست. اما چیزی که مشخص است این است که اگر احتمالا شما یکی از این افراد بدشانس هستید که با این معضل مواجه شده اید، مدتی را باید بی کنسول سر کنید و گیر باشید!

منبع
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,392
نام
مهدی یوسفی اصیل
این گیفی که گذاشتی چراغ آبیش منو گرفت
سر همینم شده باید یک ps4 کنار wiiu بگیرم البته ریجن اروپا میگیرم :d
 

Siavash_MH

FCB
کاربر سایت
Apr 10, 2011
3,651
یه اشتباه کوچیک بوده دیگه انقدر کشش ندین جالب نیست اینکارا مشکل از منبع خبر بوده که ویرایش میشه از آقای آرش هم ممنون که این خبر رو اطلاع رسانی کردند
خرابی به اون صورت گسترده و عظیم نیست 0.4 درصد گزارش رسمی شده ولی همین خرابی ها هم حواسمونو جمع تر میکنه
 

ヽ(。_°)ノ

Death may be my only freedom
کاربر سایت
Feb 4, 2013
3,406
نام
EsmaiL
سونی خراب کاری نکرد، خراب کاری نکرد، خراب کاری نکرد، آخر سر بدجوری کرد :D psn و فریمور 1.5 , خط قرمز مرگ و چراغ آبی مرگ :D
 

Lady Ashe

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,595
اونایی که تو ایران میخوان کنسول رو بخرن ... کنسول رو به شرط اپدیت بخرید ... یعنی سعی کنید که به هر طریقی اپدیت اول موقع توسط خود فروشنده انجام بشه ...

در مورد اون مشکل پورت hdmi ... هم که موقع تست سلامت کاملا معلوم میشه ایراد داره یا نه ... پس برای ما مشکلی نیست .. برای اونها مشکل سازه که پیش خرید میکنن و کنسول اک میرسه دستشون ...

اون مسئله گرم شدن هم چیز خاصی نیست که نگران کننده باشه ...
 

.:Soheil:.

کاربر سایت
Mar 29, 2008
1,525
نام
soheil
اوخ اوخ ، به قبله عالم اتهام خرابی وارد شده :(
یادش بخیر 360 خراب میشد ، نهایتش می رفتی با 300 تومن یدونه دیگه می گرفتی :d... هر چند مال ما سگ جون بود ...
کنسولهای این نسل خراب بشه خیلی درد داره تو این مملکت گارانتی درست درمونم نیست
یه تصحیح کوچولو که این همه دردسر نداره
چرا اصل خبر ول کردن گیر دادن به این !
 

Hodor

کاربر سایت
Sep 26, 2005
10,109
نام
محمد رضا
یه سوالی برام پیش اومده! سونی اونطوری که من میدونم خرابی رو 4% اعلام کرده! چرا بعضیها از 0.4% استفاده میکنن؟:D اصلا همچین چیزی تو ریاضی داریم مگه؟:D

- - -ویرایش - - -

یه مساله ای که برام جالبه اینه که سونی چرا مثلا hdmi رو طوری ساخته که مشکل بوجود میاد! تو یوتوب بگردید پر از ویدئو هایی که بخاطر مشکل پورت ملت نمیتونن تصویر بگیرن!
واقعا متوجه نمیشم چجوری سونی که کیفیتاش زبانزده اینقدر بی کیفیت کار کرده!(البته شاید بخاطر پیش خریدای خیلی زیاد بوده)

از کی تا حالا معنی users from all over the world میشه مردم سراسر دنیا؟؟!!!
تو ترجمه دقت کن برادر،یه کلمه اینور اونور کل معنای جمله عوض میشه.
من نمیدونم کنسول تو همه جای دنیا فروش رفته یا نه،اما خبر میگه:
کاربرانی از سرتاسر دنیا با این مشکل مواجه شدن که با چیزی که شما ترجمه کردی زمین تا آسمون فرق داره.
:|
منظور من کلا خود خبر بود! شما فقط جواب این سوال من رو بدید، کنسولی که فقط توی آمریکای شمالی ریلیز شده، چطور مردم کل دنیا باهاش به مشکل برخوردن؟ توقع دارید چی میگفتم؟ ممنون بابت این دروغ های ترجمه شده؟
یه اشتباهی کردین قبول کنید دیگه! یه بنده خدایی زحمت کشیده خبر گذاشته حالا به نفع علایق شما نبوده ریختین سرش! بعد الان هم توجیه میکنید!
مردم برای این نگران شدن از خرابیای ps4 که خیلی از کنسولا به محض وصل شدن به تیوی خراب شدن و پالس آبی دادن! حالا کاری به این ندارم که شماها میگین دروغه و هرچی یوشیدا (ع) میگه:D اما خداییش 1800-2 میلیون پول برای منو خیلیا دیگه که به سختی پول در میاریم کم نیست و اگه دستگاه تو ایران مشکل پیدا کنه باید 2 میلیونو بریزیم دور!
باز مشکل 360 تو دراز مدت پیش میومد راه حلی پیدا میشد اما اینو معلوم نیست!
یکم منطقی باشید فقط همین
 
آخرین ویرایش:

Lady Ashe

کاربر سایت
Nov 28, 2012
1,595
یه سوالی برام پیش اومده! سونی اونطوری که من میدونم خرابی رو 4% اعلام کرده! چرا بعضیها از 0.4% استفاده میکنن؟:D اصلا همچین چیزی تو ریاضی داریم مگه؟:D

4 درصد از چقدر .... کل کنسول های تولید شده ؟؟؟ یا همین 1 میلیون فروخته شده ...

4 درصد که برای تولید خود به خود فضاییه ...

اگه بر فروش 1 میلیونیه .... ایا اماری مبنی بر اینکه 40000 کنسول خراب شده دارید ...

اینکه خود سونی گفته 4 درصد رو برای من یکی بیارید

وقتی خود سونی میگه از هر هزار تا یدونه ممکنه خراب باشه ... یعنی این 0.001 ..... نه 4 درصد ... من ضعیف ترین ریاضی رو دارم ولی اینها رو میفهمم ....

کلا nice try
 

Roter Jäger

کاربر سایت
Mar 17, 2009
1,750
نام
سهراب
Damn....حالا اگر کنسول ما این مشکلات رو توی ایران پیدا کرد ما باید بیایم یقه کیرو بچسبیم اینجا که به ما کنسول جدید بده؟ :D
(فقط خواستم اشاره کنم به موضوعی که بقیه بچه های miss کردن)
 

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
1,128
یه اشتباهی کردین قبول کنید دیگه! یه بنده خدایی زحمت کشیده خبر گذاشته حالا به نفع علایق شما نبوده ریختین سرش! بعد الان هم توجیه میکنید!
مردم برای این نگران شدن از خرابیای ps4 که خیلی از کنسولا به محض وصل شدن به تیوی خراب شدن و پالس آبی دادن! حالا کاری به این ندارم که شماها میگین دروغه و هرچی یوشیدا (ع) میگه:D اما خداییش 1800-2 میلیون پول برای منو خیلیا دیگه که به سختی پول در میاریم کم نیست و اگه دستگاه تو ایران مشکل پیدا کنه باید 2 میلیونو بریزیم دور!
باز مشکل 360 تو دراز مدت پیش میومد راه حلی پیدا میشد اما اینو معلوم نیست!
یکم منطقی باشید فقط همین

چه اشتباهی؟ من کی گفتم این خرابی دروغه یا چیزی؟ برای من و همه ی اعضای این انجمن هم زوره 1800 بدی بعد چیزی که میخری کار نکنه! ولی وقتی حرف از منطق به وسط میاد، سری اول ایفون 4 خیلی هاشون صفحشون به زردی میزد، چی کارش کردیم؟ یا اون مشکلات آنتن دهی؟ تقریبا میشه گفت تمام گوشی ها و تبلت ها، اول سر کلی مشکل دارن و این یه چیز خیلی طبیعیه! همین طور هم خود مسئول های سونی گفتن ممکنه از هر 1000 تا یدونه این مشکلات رو داشته باشه، که اونم به هر حال مشخص شد که برمیگرده به یه کارخونه توی یه بازه ی زمانی! حالا این سهل انگاری و تست کیفیت رو انکار نمیکنم، ولی دیگه داره خیلی گنده میشه!

مشکل منم با خود خبر همچنان همون مردم کل جهانه! خوب دروغ نیست؟ یعنی کل جهان ریلیز شده این کنسول؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر