سونی: فروش PSVita پایین تر از حد انتظار بود

Nevan

کاربر سایت
Feb 25, 2011
3,027
نام
morteza
با اینکه سونی در ابتدای معرفی و با تکیه بر قابلیت های برجسته تکنیکی PlayStation Vita تبلیغات زیادی برای این کنسول دستی کرد، اما به نظر می رسد سونی به هدف هایش در مورد فروش PSVita دست نیافته باشد.

Vita-new1.jpg


آقای Kaz Hirai، مدیر عامل شرکت سونی در مصاحبه ای با The Wall Street Journal در مورد وضعیت فروش PSVita گفت: "فروش این کنسول کمی پایین تر از انتظاراتمان بود." البته Hirai به این موضوع اشاره کرد که هنوز برای اظهار نظر در مورد موفق بودن یا نبودن این کنسول زود است و برای اظهار نظر قاطع در این مورد باید پنج تا ده سال صبر کرد.


با توجه با این موضوع که بازی های کمی برای این کنسول دستی معرفی شده اند، باید امیدوار بود که سونی در سال 2013 بیشتر به PS Vita توجه کند.

منبع
 

SMM9

عضو تحریریه
Aug 9, 2010
6,816
نام
مرتضی
1 سال از انتشار اين كنسول دستي گذشته و تا حالا هيچ بازي اي نداشته كه متاش بالاي 92 باشه

قيمتش هم با توجه به اين كه از X360 و Ps3 ضعيف تره ، خيلي گرونه
کنسول دستی با یه کنسول خانگی قابل مقایسه نیست چه از نظر قیمت چه قدرت و کاربرد
 

N.!.M.A

کاربر سایت
Jun 19, 2011
1,662
نام
نیما!
نیما جان اون خیلی ها که میگی ترجیح میدن با موبایلشون بازی کنن خب کژوال هستن عزیزم اصلا یه چیزی اونورتر حتی:d
الان خود شما اسمارتفون ها راضیت میکنه؟برای من که حتی فکر کردن به این موضوع حالم رو بد میکنه
اره تو ماشین و مسافرت وقتی یکم بیکاری بشینی 10دقیقه بازی کنی بد نیست ولی هیچ وقت نمیتونن جای کنسول ها رو چه دستی چه خانگی پر کنن
فروش ویتا هم خود جناب هیرای تو این مصاحبه اشاره کرد که باید مثل پی اس پی صبر کرد تا ویتا جای خودشو باز کنه و فروشش خوب بشه
مثه تاپیک های کیج شده از یه مصاحبه بنده خدا 3-4 تا خبر درست میکردن ملت هم میگفتن این چرا اینقدر مصاحبه میکنه:d
ممنون از مرتضی بابت خبر
اره خب اون كه صد در صد...ميگم منم خيلي خيلي كلي گفتم وگرنه مثلا Uncharted : GA يا RE:Revelations رو ، رو كدوم اسمارت فوني ميشه بازي كرد!?!?
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
ويتا بزرگترين شكست سوني بودش

عزیزم جوگیر نشو.

سونی همیشه استراتژیش برای فروش کنسول ها دراز مدت هست. شما سنت قد نمیده اما ان اوایل که PSP عرضه شد وضعیتش از الان ویتا داغون تر بود! اما میبینیم که الان شخصیت خودش رو توی بازار پیدا کرده!

Vita فعلا فروش خوبی نداشته و با یکم سخت گیری میشه بهش گفت افتضاح. اما معلومه که از پیش بینی های سونی برای سال اول عرضه چندان هم پایین تر نبوده. به نظر من سونی بیشتر از حمایت کم 3rd Party ها سورپرایز شده و از این نظر ویتا براشون ضعیف بوده. من فکر میکنم Sony برای Vita برنامه های خاصی داره که البته از الان یه شمه ایش رو میشه دید. از نظر ساپورت نرم افزاری مخاطبین رو داره انصافا عالی ارضا میکنه. کافیه تا عضو پلاس بشی و بهترین بازی هاش رو مجانی دنلد کنی.

ضمن اینکه من معتقدم Vita با PS4 کارای زیادی داره! من احتمال میدم این دوتا با هم قابلیت کانکت شدن داشته باشن و اینجوری در اینده به Vita محبوبیت بده.
 

Fëanor

Spirit of Fire
کاربر سایت
Aug 22, 2008
7,258
نام
برهان
1 سال از انتشار اين كنسول دستي گذشته و تا حالا هيچ بازي اي نداشته كه متاش بالاي 92 باشه

قيمتش هم با توجه به اين كه از X360 و Ps3 ضعيف تره ، خيلي گرونه
فقط برای اطلاع شما:


PS3 در سال 2012:

Mass Effect 3 متای 93

Journey متای 92


Xbox360 در سال 2012:

Walking Dead متای 94

Mass Effect متای 93


3DS در سال 2012:

Cave Story متای 93


PS Vita در سال 2012:

Persona متای 94


Wii U:

متای بالای 90 نداره!


Highest and Lowest Scoring Games - Metacritic


خیلی راحت می تونی با این لیست متوجه بشی که منتقدها سخت گیرتر شدند. وگرنه بازی مثل Littlebigplanet vita و Rayman که میانگین 88 89 دارن ارزش خیلی بالایی دارند! کلا اینکه بگیم سونی شکست خورد حرف الکی و از روی تعصب هست. بنظر من نسبتا خوب عمل کرده و اگه سال دیگه اشتباهاتی که سر Resistance و COD کرد رو تکرار نکنه با بازی هایی مثل Killzone و Soul Sacrefice و همین طور ساپورت کردن کنسول با بازی های فان و استفاده از استودیوهایی مثل Activision و EA می تونه موفقتر از گذشته بشه
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
بازیای اندروید بسیاریش رو ویتا موجوده ( از طریق playstation mobile که تو استور موجوده) مخصوصا field runners و امثال این.
از اون گذشته وقتی هنوز درست حسابی براش بازی نیومده نمیشه گفت شکست خورده چون ما هنوز نه از قدرتش چیزی دیدیم نه از فروشش(البته دیدیم که فعلا شکست خوزده:D)
از طرفی کافیه یه بازیه اسم و رسم داره جدید براش بیاد(مثلا ادامه یه بازیه معروف)(مثلا metal gear جدید یا gran turismo یا twisted metal یا حتی infamous) تا خودشو قشنگ نشون بده ! اونوقت دیدن صورت بچه ها واجبه !
سونی با همین ps all starنشون داد 3 و ویتا میتونن همکاری خوبی تو انحصاریا (و بعضی mp ها ) داشته باشن.

Sent from my ST18i using Tapatalk 2
 

mortezasos

کاربر سایت
Sep 28, 2006
68
psp رو کپکام با مانستر هانتر نجات داد و بدون وجود این بازی سرنوشت psp معلوم نبود چی میشه... ایشالله یه شرکت دیگه هم ویتا رو نجات بده، چون سونی نشون داده برخلاف کنسول خونگی هیچ استعدادی در ساخت یه عنوان بسیار بزرگ برای کنسول دستی نداره.

بازار بازی های همراه هم حجم بزرگیش دست اپل هست و باقیش هم برای نینتندو می مونه و فکر نکنم تو آینده نزدیک کسی بتونه از این دو تا شرکت سهم بگیره.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر