خبر رسمی سونی رسماً اعلام کرد بازی ماراتن با خطر جدی روبروست

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000019849.jpg

سونی اذعان کرده است که عرضه بازی ماراتن به دلیل رویکرد لایو-سرویس آن، یک اقدام ریسک‌پذیر محسوب می‌شود و حتی از حالا شکست احتمالی آن را در پیش‌بینی‌های خود لحاظ کرده است. این احتیاط از سوی سونی پس از واکنش‌های عمدتاً منفی به رونمایی از بازی و ابراز نگرانی استودیوی بانجی نسبت به این موضوع صورت گرفته است.
سابقه سونی در عرضه بازی‌های لایو-سرویس نیز ناهمگون بوده است؛ در حالی که آن‌ها با انتشار Helldivers 2 فراتر از انتظارات ظاهر شدند، تجربه شکست سنگین بازی Concord و لغو چندین پروژه لایو-سرویس دیگر در سال‌های اخیر، دیدگاه واقع‌بینانه‌تری را برای آن‌ها در مورد ماراتن ایجاد کرده است.
مدیرعامل سونی، هیروکی توتوکی، در جریان گزارش سال مالی ۲۰۲۴-۲۰۲۵ این شرکت اشاره کرده است که ماهیت مولتی‌پلیر و لایو-سرویس بودن ماراتن می‌تواند بر عملکرد مالی آن‌ها پس از عرضه تأثیرگذار باشد و دلیلش هم مشکلاتی است که تا حالا در ساخت بازی وجود داشته و واکنش منفی طرفداران بعد از نمایش رسمی بازی است.
به همین دلیل، آن‌ها از پیش احتمال عدم موفقیت کامل را در نظر گرفته‌اند.​
 
تا قبل از این داستان های دزدی asset ها و ارت استایل بازی یه شانسی داشت حداقل
با وضعیت فعلی احتمال موفقیت بازی خیلی خیلی کمه
یه تاخیر طولانی برای تغییرات زیاد و کم شدن این جو منفی لازمه
 
  • Like
Reactions: Panther_X
این مورد به نظرم ربطی به پولی و مجانی بودن نداره. این سبک، بازی پولی که پلیر بیس خوبی هم دارن کم نداره. کلا فضای اطراف بازی اصلا جالب نیست. آلفای خوبی نداشته. نتونستن اونطور که انتظار داشتن نظر تعداد قابل توجهی رو جلب کنن. این دزدی یه سری آرت و اَسِت‌های دیگه هم که قوز بالا قوز شد. کلا بانجی وضع خوبی نداره. درست مدیریت نمیشه. این بازی هم متاسفانه آینده‌ی روشنی نداره اینطور که مشخصه. این روزا هم که وقتی فضای مجازی رو یه بازی کلید کنه دیگه فاتحش خوندس :D سونی باید بیخیال گس بشه دیگه. به نظرم بهترین گزینه همون کنکورد بود که با حماقت خودشون به باد دادنش. بازی به شدت با کیفیت و خوبی بود که به صورت کاملا بالانس و ترتمیز لانچ شد ولی خب به ملکوت پیوست. دیگه ازین به بعد زور زدن فایده‌ای واسشون نخواهد داشت.
مسئله بازم نه از نظر من، فکته که سونی برای خرید یک لیوان شیر نباید روی گاو سرمایه گذاری می کرد. هزینه ای که برای خرید استودیوها و بسته شدنشون کرد جدا از صرف هزینه های گزاف، نه تنها وقت گیر شد، بلکه باعث شد جدول زمانی ریلیز بازی ها بهم بریزه، باعث شد سرمایه ای که قرار بود خرج استودیوهای تراز اول بشه صرف اتینا بشه، توسعه عناوین دسخوش تغییرات شد و بجای اینکه استودیو وقتشو صرف استعدادهای داخلیش کنه، بره به سمت عناوینی که ارتباطی به گروه خونیش نداره، بلوپوینت هم شایعه کنسلی عنوان آنلاینش چند وقت پیش به گوش رسید، بقیه هم یکی یکی در توسعه عناوین اصلیشون به مشکل خوردن سر اینکه یه دیوانه سنگی رو انداخت تو چاه... همه این ها ضرره و حرف من تنها نیست، مدیران قبلی و فعلی این مسئله رو تایید کردن, وگرنه این همه عنوان که سونی درش شراکت داره، زمین خورده یا می خوره، اهمیتش نهایت قطع ارتباط با توسعه دهندست، ولی اینجا تنها به بسته شدن استودیوها خاتمه پیدا نمی کنه و روی روند کلی توسعه عناوین استودیوها به لحاظ بودجه تاثیرشو می ذاره
 
آخرین ویرایش:
مسئله بازم نه از نظر من، فکته که سونی برای خرید یک لیوان شیر نباید روی گاو سرمایه گذاری می کرد. هزینه ای که برای خرید استودیوها و بسته شدنشون کرد جدا از صرف هزینه های گزاف، نه تنها وقت گیر شد، بلکه باعث شد جدول زمانی ریلیز بازی ها بهم بریزه، باعث شد سرمایه ای که قرار بود خرج استودیوهای تراز اول بشه صرف اتینا بشه، توسعه عناوین دسخوش تغییرات شد و بجای اینکه استودیو وقتشو صرف استعدادهای داخلیش کنه، بره به سمت عناوینی که ارتباطی به گروه خونیش نداره، بلوپوینت هم شایعه کنسلی عنوان آنلاینش چند وقت پیش به گوش رسید، بقیه هم یکی یکی در توسعه عناوین اصلیشون به مشکل خوردن سر اینکه یه دیوانه سنگی رو انداخت تو چاه... همه این ها ضرره و حرف من تنها نیست، مدیران قبلی و فعلی این مسئله رو تایید کردن, وگرنه این همه عنوان که سونی درش شراکت داره، زمین خورده یا می خوره، اهمیتش نهایت قطع ارتباط با توسعه دهندست، ولی اینجا تنها به بسته شدن استودیوها خاتمه پیدا نمی کنه و روی روند کلی توسعه عناوین استودیوها به لحاظ بودجه تاثیرشو می ذاره

جید ریموند هم که رفت از هیون و اونام احتمال زیاد میرن تو باقالیا. خود اعضای بانجی هم گفتن دوس داریم دوباره یه استوری/سینگل‌پلیر بسازیم. واقعا خسته کنندس یه بازی آنلاین بسازی و مُدام مجبوری باشی ساپورتش کنی. دستینی ۱ و ۲ رو داشتن دیگه وقتشه یه تنوعی بدن. الان که بازار بازیای ۵۰دلاری و حتی کمتر حسابی داغه. عجیب هم فروش میکنن و کیفیت خوبی هم دارن. سونی ضرر سنگینی داده سر این پروژه‌ی گس. وقتشه یه تغییر اساسی بدن تو برنامه‌هاشون. این سرمایه رو میشد خیلی بهتر ازش استفاده کرد. حالا دوس داشتن راه گس رو امتحان کنن چون واقعا هم وسوسه‌انگیزه ولی خب دیگه نخواد بشه نمیشه. الانم بازار پر شده از شوترهای ف۲پ متنوع. واقعا امیدوارم بانجی سالم بیرون بیاد ازین ماراتون!
 
دزدی است دیگه واقعا شاهکاره! بانجی دقیقا مبدل به چه نوع طویله ای شده که توش مال یه نفر دیگه رو میدزدن میزارن تو بازی؟ کلا این چه آشغالیه دارن میسازن؟ نمیشه جای این همه زباله یه شوتر سینگل آدمی زادی هم بدن بیرون؟ خواسته زیادیه آیا؟ ماراتن بسازن پول و عصمتشون رو با هم به فنا بدن خوبه؟
 
به عنوان کسی که هزاران ساعت پای بازی‌های لایو سرویس وقت گذاشته، می‌خوام نظرم رو بگم: بازی لایو سرویس باید هویت داشته باشه. باید یا یه چیز متفاوت عرضه کنه، مثل پابجی و فورتنایت، یا بک‌گراند قوی داشته باشه و یه فرمول موفق رو بهتر پیاده‌ کنه، مثل کانتر استرایک و ولورانت، یا دوتا ۲ و لیگ او لجندز. حتی کال آو دیوتی هم (از لحاظ فن بیس قوی) تو همین دسته جا می‌گیره. این اکسترکشن شوتر‌ها و بتل رویال‌هایی که میان، یه مدت کوتاه ترند میشن و بعد از یه مدت هم محو میشن، اکثراً هایپ بزرگی پشتشون نیست. به همین خاطر، بازیکن‌ها به خاطر تازگی یا کنجکاوی جذبشون میشن. که همین‌ها هم عموماً بعد از یه تایمی ریزش شدید پلیر دارن اما به خاطر بوجه کم و تیم کوچیک سودشون رو می‌کنن.
ولی وقتی یه استودیو بودجه سنگینی میذاره و سال‌ها برای یه بازی هایپ ایجاد می‌کنه، پلیر‌ها انتظار خیلی زیادی دارن. اما وقتی یه فرمول تکراری رو صرفاً با یه آرت‌استایل مثلاً خاص عرضه می‌کنن، دیگه کسی جذبش نمیشه و هایپ با سر میخوره زمین. خلاصه که این AAA لایو سرویس‌ها هیچ وقت (در حد انتظار) جواب نداده و به نظرم جواب هم نخواهد داد. مثلاً، اگه همون مولتی‌پلیر لست‌او‌اس ۲ رو صاف و ساده می‌دادن بیرون، هم فروش خوبی داشت و هم با چهارتا اسکین و ایونت ساده (که حتی یه شرکت دیگه غیر از خود ناتی داگ می‌تونست توسعه بده) به راحتی درآمد خوبی تا نسخه بعدی TLOU داشتن. دقیقاً مهم‌ترین نکته TLOU این بود که فن بیس قوی داشت، ولی از این نقطه قوت استفاده نکردن.
 
من نرفتم چک کنم ولی حتما اینطور نبوده که از سمت مدیریت بگن برو فلان ابزار یا مدل رو بدزد بزار تو بازی.
به احتمال زیاد کار یکی دوتا دولوپر چپول دوزاری بوده که خواستن زیر کار دررویی کنن یا مفت بری.

خب تو این سطح از بازی هم واقعا سخته که بخوای سورس همه ابزارها و مدلها رو در بیاری و کنترل کیفی کنی.
نمیخوام گناه بانجی رو بشورم ، در هر صورت مسئول کل استودیوست و حتی بالاتر سونی.

ولی خب میخوام بگم بانجی به چه وضعی افتاده؟
اسطوره سبک FPS کنسولی کارش افتاده به این که بابت دزدی محتوا ازش شاکی باشن؟!
واقعا خاک تو سرشون.
 
من نرفتم چک کنم ولی حتما اینطور نبوده که از سمت مدیریت بگن برو فلان ابزار یا مدل رو بدزد بزار تو بازی.
به احتمال زیاد کار یکی دوتا دولوپر چپول دوزاری بوده که خواستن زیر کار دررویی کنن یا مفت بری.

خب تو این سطح از بازی هم واقعا سخته که بخوای سورس همه ابزارها و مدلها رو در بیاری و کنترل کیفی کنی.
نمیخوام گناه بانجی رو بشورم ، در هر صورت مسئول کل استودیوست و حتی بالاتر سونی.

ولی خب میخوام بگم بانجی به چه وضعی افتاده؟
اسطوره سبک FPS کنسولی کارش افتاده به این که بابت دزدی محتوا ازش شاکی باشن؟!
واقعا خاک تو سرشون.

داستان اینجاس که بار اولشون نیست. برا همین میگم مدیریت استودیو هم ری‌ده! بانجی یکی از باکلاس‌ترین و مورد احترام‌ترین استودیوها بود. اینا حتی سر پولی که سونی بهشون داد هم داستان داشتن. یکی بالا کشید سهم بقیه رو نداد یا یه همچین چیزی :D
 
داستان اینجاس که بار اولشون نیست. برا همین میگم مدیریت استودیو هم ری‌ده! بانجی یکی از باکلاس‌ترین و مورد احترام‌ترین استودیوها بود. اینا حتی سر پولی که سونی بهشون داد هم داستان داشتن. یکی بالا کشید سهم بقیه رو نداد یا یه همچین چیزی :D
مدیریت بانجی فاجعست
Bungie Leadership Ignored Marathon Devs’ Repeated Warnings and PvE Requests
سونی بانجی رو خرید که توی مسیر لایو سرویس کمکشون کنه الان خودش شده یه معضل بزرگ
 
مدیریت بانجی فاجعست
Bungie Leadership Ignored Marathon Devs’ Repeated Warnings and PvE Requests
سونی بانجی رو خرید که توی مسیر لایو سرویس کمکشون کنه الان خودش شده یه معضل بزرگ
مشکل اینه که کسی بالادستشون نیست که مثل Tlou factions این بار بره بازیهای خود بانجی رو ارزیابی کنه که بخواد کنسل بشه.
دوستان خودشون ارزیاب سونی تشریف دارن🤦‍♂️
 
ما چندین ساله داریم میگیم سونی یک عالمه IP خفن داره ٬ یه عده اومدن گفتن کیلزون ساختن اسلای و اینفمس و .... الان دیگه جواب نمیده و همش میشه ضرر! من خیلی بعید میدونم اگه یه Resistance جدید ٬ یه SOCOM جدید یا حتی اصلا J&D میساختن ضررش اندازه کیونکورد و بقیه لایو سرویس های کنسل شده میشد! یعنی تو بدترین حالت بازم همچین فاجعه هایی رخ نمیداد به این عظمت که نشه جمعش کرد!
 
مشکل سونی این بود نه درک کرده بود یک گس رو چه عواملی به محبوبیت می رسه... نه فهمیده بود عدم تواناییشو با خرید لقمه های آماده در بیاره...
یا این طور میشه گفت: سونی دیر، خیلی دیر وارد بازار لایو سرویس شد.

وارزون و فورتنایت و ایپکس و بقیه با اینکه بالا پایین دارند اما چندین ساله تو بازار هستند، پلیر بیس رو دارند.

بازم میشه اینطور گفت که انتظار سونی لایو سرویس ها پول زیاد است؛ سر همین رو عناوین F2P حساب باز نمی‌کنه یا اصلا بهشون فکر نمی‌کنه.

حالا ام که ArrowHead میگه ناشر بازی بعدی خودمون هستیم، یعنی سونی تلاشی برای تصاحب نکرده و با سیاستهای فعلی مایکروسافت، بعید نیست پیشنهاد ناشری رو به این ها بده.

این لایو سرویس ها هم به خاطر سیاستهای DEI قبلی برای مخاطب فعلی با این حجم از تأثیر گذاری شبکه‌های اجتماعی شده دردسر برای سونی.

تنها راه عرضه همزمان بازی ها روی PC برای به دست آوردن اون بازیکنان همزمان هست. سونی نزد کاربران PC به خصوص استیم منفور هست و خودش هم تو این آتش هیزم می‌ریزه. وگرنه که مایکروسافت هم اجبار وصل کردن اکانت داره. همین مایکروسافت کسانی که اکانت مایکروسافت رو به ماینکرفت وصل نکرده بودند بازی رو از حسابشون پاک کرد، اصلی خبری شد ؟ کسی چیزی گفت ؟
 
  • Like
Reactions: noctis-sm3
اون از جید ردموند 🤣🤣🤣 ... اینم از این خرید 4 میلیاردی ، ابر خرید قرن ، فقط نمی‌دونم چطوری با این شرایط هرمن هالست ملیجک ابر مدیر قرن🤣 هنوز سر کارشه

از این اخلاق ها ندارم که گفته بودم گفته بودم راه بندازم .. یا اونایی که مسخره میکردن و متلک میانداختن توصیه حساب کنیم ... اما گفته بودم که نتیجه کار این احمق ها 2026-2027 خودش رو نشون میده که تازه 3 سال زودتر از پیش بینی هام این جریانات رخ داد و دست همه رو شد و عمق فاجعه ببین چی بوده ... به نظرم تا چند سال همچنان از این خبر ها از سمت سونی داریم و این آخرش نیست !!!

فقط ببینید با حمایت بی دریغ تون از کسی که دروغگو تر از اسپنسر و دلقک تر از دان متریک بود چه بلایی سر برند ps و نسل 9 و کنسول پلی استیشن5 که می‌تونست بهترین نسل سونی باشه آوردید ...

حالا باز برید آمار فروش و درآمد بزارید برامون ...
-----------------------
راستی تا یادم نرفته ..بانجی همون قدر قدرتی بود که ترمز ناتی داگ رو کشیده بود و جلوی یه فاجعه و ابرو ریزی بزرگ رو برای سونی گرفت 🤣🤣🤣🤣🤣
 
آخرین ویرایش:
اون از جید ردموند 🤣🤣🤣 ... اینم از این خرید 4 میلیاردی ، ابر خرید قرن ، فقط نمی‌دونم چطوری با این شرایط هرمن هالست ملیجک ابر مدیر قرن🤣 هنوز سر کارشه

از این اخلاق ها ندارم که گفته بودم گفته بودم راه بندازم .. یا اونایی که مسخره میکردن و متلک میانداختن توصیه حساب کنیم ... اما گفته بودم که نتیجه کار این احمق ها 2026-2027 خودش رو نشون میده که تازه 3 سال زودتر از پیش بینی هام این جریانات رخ داد و دست همه رو شد و عمق فاجعه ببین چی بوده ... به نظرم تا چند سال همچنان از این خبر ها از سمت سونی داریم و این آخرش نیست !!!

فقط ببینید با حمایت بی دریغ تون از کسی که دروغگو تر از اسپنسر و دلقک تر از دان متریک بود چه بلایی سر برند ps و نسل 9 و کنسول پلی استیشن5 که می‌تونست بهترین نسل سونی باشه آوردید ...

حالا باز برید آمار فروش و درآمد بزارید برامون ...
-----------------------
راستی تا یادم نرفته ..بانجی همون قدر قدرتی بود که ترمز ناتی داگ رو کشیده بود و جلوی یه فاجعه و ابرو ریزی بزرگ رو برای سونی گرفت 🤣🤣🤣🤣🤣
مایکروسافت هم می‌خواست بانجی رو بخره (مدارک لیک شده دادگاه اکتیویژن که نشون میداد مایکروسافت به خرید سگا و بانجی اوکی داده بود و برای بانجی حاضر بود سریعآ پول نقد کنه)

منتها فکر کنم چون قیمت رو دیدن پا پس کشیدند که اسپنسر اومد گفت مایکروسافت امروزی هیچوقت بانجی رو از دست نمی‌داد.

من از این دید نگاه می‌کردم که خب سونی تجربه نداره، هزینه‌ای هست که باید بکنه.

الان ولی میفهمی چرا اکتیویژن ۱۰۰ میلیون ضرر داد که از شر بانجی خلاص بشه.

الان میشه به حرف جیسون شرایر رسید که می‌گفت تا الان 2 بار در بانجی شامپاین باز شده! فکر کنم سومیش هم تو راهه.
 
  • Like
Reactions: noctis-sm3

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or