گزارش سونی با درآمد میلیارد دلاری در استیم تاریخ‌ساز شد

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
10829.jpg

تصمیم سونی مبنی بر انتشار بازی‌های PlayStation روی استیم، به نظر می‌رسد که در حال نتیجه دادن است. طبق ادعای یک شرکت تحلیلگر، این شرکت از زمان شروع قرار دادن بازی‌های فرست‌پارتی خود روی این پلتفرم، بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد داشته است.
شرکت تحلیلی Alinea Analytics در آخرین گزارش خود به جزئیات موفقیت عناوین استودیوهای PS پرداخته است. آن‌ها اشاره می‌کنند که این رقم پس از کسر سهم Valve از فروش به دست آمده است.
این شرکت می‌گوید که طبق برآوردهای آن‌ها، در مجموع بیش از ۱.۵ میلیارد دلار درآمد ایجاد شده است. از این مجموع، سونی ۱.۲ میلیارد دلار دریافت کرده، در حالی که Valve حداقل ۳۵۰ میلیون دلار سهم داشته است. سهم ولو از فروش در ابتدا ۳۰٪ است. هنگامی که فروش یک بازی به ۱۰ میلیون دلار برسد، این سهم به ۲۵٪ کاهش می‌یابد. پس از رسیدن به ۵۰ میلیون دلار، این سهم کمی بیشتر و به ۲۰٪ افت می‌کند.​
10830.jpg
با این حال، حتی با وجود سهمی از سود که به Valve می‌رسد، سونی باید از درآمدی که بازی‌های پلی‌استیشن در این پلتفرم ایجاد می‌کنند، راضی باشد.
پنج بازی پیشتاز PlayStation در استیم
با در نظر گرفتن برآوردهای Alinea, که البته تأکید می‌شود بسیاری از این ارقام هنوز به طور کامل توسط سونی تأیید نشده‌اند، گزارش می‌دهد که Helldivers 2 موفق‌ترین بازی فرست‌پارتی در استیم است. این بازی از زمان انتشارش در فوریه سال ۲۰۲۴، ۱۲.۷ میلیون نسخه فروخته است. در رتبه دوم، با فاصله‌ای زیاد، Horizon Zero Dawn قرار دارد که ۴.۵ میلیون نسخه فروخته است. پس از آن God of War با ۴.۲ میلیون، Days Gone با ۳.۴ میلیون، و Spider-Man Remastered با ۲.۷ میلیون نسخه فروخته شده، قرار دارند.
با وجود موفقیت این بازی‌ها، Alinea هشدار می‌دهد که «تازگی» عرضه بازی‌های PS روی استیم در حال کم شدن است.
رایس الیوت، رئیس بخش تحلیل بازار Alinea، گفت: «مخاطبانی که زمانی برای اولین بار مشتاق تجربه این بازی‌ها بودند، تا حد زیادی جذب شده‌اند. نسخه‌های بعدی به طور طبیعی با مخاطبان بالقوه کمتری روبرو می‌شوند، و برآوردهای ما این موضوع را به وضوح نشان می‌دهد.»
با بررسی داده‌های خود، Alinea اشاره می‌کند که زمانی که PS برای اولین بار عناوین خود را در استیم منتشر کرد، فروش قوی‌تر بود. یکی از مثال‌هایی که آن‌ها استفاده کردند، God of War است. این بازی در ۴۲۷ روز ۲.۵ میلیون نسخه فروخت. این رقم ۲.۵ برابر بیشتر از نسخه‌ی دنباله آن، God of War Ragnarök، در همان بازه زمانی بود.
بازی دیگری که مورد مثال قرار گرفت، Spider-Man و Spider-Man 2 بود. Spider-Man طی ۲۹۴ روز اول در این پلتفرم، دو برابر بیشتر از دنباله‌اش نسخه فروخت.
 
با دیدن این آمار و فروش Days Gone روی PC فکر کنم کارگردان بازی یبار دیگه به مرز انفجار برسه و باعث و بانی ساخته نشدن Days Gone 2 رو به باد فحش و لعنت بکشه:دی

پ.ن: با توجه به کنسل شدن بازی بند به نظرم حق داره و همه با هم باید فحش رو بکشن به مدیران بند که ریجکت کردن این بازی رو!
 
آخرین ویرایش:
به جز هل دایورز هیچکدوم آمار ارقام عجیب غریبی نیستن
نکته مهم اینه که به خاطر هزینه پایین پورت کردن، بازی‌ها حتی اگه کمتر از این بفروشن هم باز سود خوبی نصیب سونی می‌کنن و نیازی به فروش خیره‌کننده نیست. :دی
توی اطلاعاتی که چند سال پیش لیک شد، هزینه پورت بازی‌های اینسامنیاک مشخص شده بود و از رقم‌هایی مثل ۱.۵ و ۲ میلیون دلار شروع می‌شد تا بالاترین مورد که Spider-Man 2 بود با ۴.۶ میلیون دلار. از اونجایی که یه درصدی از فروش هر بازی به جیب استیم می‌ره، اگه مثلاً Spider-Man 2 روی پی‌سی در حد ۱۰۰ هزار نسخه بفروشه، دیگه اون هزینه پورت جبران می‌شه و بعدش به سوددهی خوبی می‌رسن. :دی
به نظرم سونی فعلاً تعادل خوبی برقرار کرده و بازی‌ها فروش اولیه مناسبی روی پلی‌استیشن دارن و کنسول‌گیمرها و اون‌هایی که می‌خوان زودتر بازی‌های سونی رو تجربه کنن، روی PS5 سراغشون می‌رن و بعد از یه مدت هم نسخه پی‌سی با پورت کم‌هزینه از راه می‌رسه و یه سودی هم اونجا می‌کنه. ولی باید دید در ادامه استراتژی سونی چه تغییری می‌کنه و همین مدل رو دنبال می‌کنه یا نه.
 
نمیدون انتشار d1 بازی ها رو pc کار درستیه و سونی قصد داره انجامش بده یا نه اما مطمعنا اگه زمان انتشار رو به 3 یا 6 ماه کاهش بده قطعا فروش بیشتری کسب می کنه ضمن اینکه بیس طرفدارا رو pc افزایش پیدا می کنه
 
شما بلادبورن رو بده، با همین یه دونه تاریخ ساز که هیچی، یه جوری رکورد بزنی که دست نیافتنی بشه :D
بلادبورن احتمال زیاد ریمیک بگیره واسه PS6، که صددرصد انحصاری PS6 میمونه حداقل واسه یکی دوسال پس فعلا بهش فکر نکنیم بهتره.

بازی همین الان به شکلی خیلی خوبی رو PC اجرا میشه با امولیتور، واقعا نیاز نیس منتظر سونی موند که یه ریمستر پوسیده با چهار تکسچر آپسکیل شده بده دستمون :دی
 
نکته مهم اینه که به خاطر هزینه پایین پورت کردن، بازی‌ها حتی اگه کمتر از این بفروشن هم باز سود خوبی نصیب سونی می‌کنن و نیازی به فروش خیره‌کننده نیست. :دی
توی اطلاعاتی که چند سال پیش لیک شد، هزینه پورت بازی‌های اینسامنیاک مشخص شده بود و از رقم‌هایی مثل ۱.۵ و ۲ میلیون دلار شروع می‌شد تا بالاترین مورد که Spider-Man 2 بود با ۴.۶ میلیون دلار. از اونجایی که یه درصدی از فروش هر بازی به جیب استیم می‌ره، اگه مثلاً Spider-Man 2 روی پی‌سی در حد ۱۰۰ هزار نسخه بفروشه، دیگه اون هزینه پورت جبران می‌شه و بعدش به سوددهی خوبی می‌رسن. :دی
به نظرم سونی فعلاً تعادل خوبی برقرار کرده و بازی‌ها فروش اولیه مناسبی روی پلی‌استیشن دارن و کنسول‌گیمرها و اون‌هایی که می‌خوان زودتر بازی‌های سونی رو تجربه کنن، روی PS5 سراغشون می‌رن و بعد از یه مدت هم نسخه پی‌سی با پورت کم‌هزینه از راه می‌رسه و یه سودی هم اونجا می‌کنه. ولی باید دید در ادامه استراتژی سونی چه تغییری می‌کنه و همین مدل رو دنبال می‌کنه یا نه.

حاجی میخوان از ارشیو هاردشون که بازیهای انحصاری رو قایم کردن بریزن رو ویندوز دیگه چرا 4 میلیون خرج داره جدی نمیفهمم =))
 
حاجی میخوان از ارشیو هاردشون که بازیهای انحصاری رو قایم کردن بریزن رو ویندوز دیگه چرا 4 میلیون خرج داره جدی نمیفهمم =))
پورت کردن خودش یه پروسه ای داره، و طبیعتا اون پروسه هم باید توسط افرادی انجام بشه که هزینه میبره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or