سونی استودیو Firewalk را تعطیل کرد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Adam

عضو تحریریه
concord1.jpg

سونی سازنده‌ی بازی Concord یعنی استودیو Firewalk را تعطیل کرد. Sony Interactive Entertainment در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه اعلام کرد که استودیو Firewalk و همچنین توسعه‌دهنده بازی‌های موبایل Neon Koi برای همیشه تعطیل خواهد شد.

سونی تنها دو هفته پس از عرضه‌ی بازی Concord در ماه آگوست، با توجه به استقبال ضعیف بازیکنان، اعلام کرد که قصد دارد Concord را آفلاین کند، بازی را از فروش خارج کند و به همه بازیکنانی که آن را خریداری کرده‌اند، هزینه را بازپرداخت کند. در آن زمان، سونی گفت که امکان بازگرداندن بازی را به شکل اصلاح شده بررسی خواهد کرد. با این حال، در بیانیه روز سه‌شنبه، Hermen Hulst، مدیرعامل پلی‌استیشن تایید کرد که این شرکت تصمیم گرفته است که این کار را انجام ندهد.

هالست گفت: در رابطه با Firewalk، همانطور که در اوایل سپتامبر اعلام شد، جنبه‌های خاصی از Concord استثنایی بود، اما تعداد بازیکنان به حد کافی نرسیدند و در نتیجه ما بازی را آفلاین کردیم. ما در چند ماه گذشته زمان زیادی را صرف بررسی همه گزینه‌های خود کرده‌ایم. پس از فکر کردن زیاد، ما بهترین راه که به طور دائم بازی را آفلاین کنیم و [Firewalk Studios] را ببندیم، انتخاب کردیم. می‌خواهم از تمام Firewalk به خاطر مهارت، روحیه خلاق و فداکاری‌شان تشکر کنم. ژانر تیراندازی اول شخص PvP یک فضای رقابتی است که به طور مداوم در حال پیشرفت است و متاسفانه ما با این عنوان به اهداف خود نرسیدیم. ما درس‌هایی از کنکورد آموختیم و به ارتقای قابلیت‌های خدمات لایو سرویس خود برای ارائه رشد در آینده ادامه می‌دهیم. من می‌دانم که شنیدن هیچ یک از این اخبار آسان نیست، به ویژه در مورد همکاران و دوستانی که SIE را ترک می‌کنند. هر دو تصمیم به طور جدی مورد توجه قرار گرفت و در نهایت، ما احساس می‌کنیم که این تصمیمات، مناسب برای تقویت سازمان هستند. Neon Koi و Firewalk محل کار افراد با استعداد بسیاری بودند و ما تلاش خواهیم کرد تا جایی که ممکن است برای برخی از افرادی که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند در استودیوهای خود جایی برای انها پیدا کنیم. من به مزایای پذیرش آزمایش خلاقیت و توسعه IP جدید اعتقاد زیادی دارم. با این حال، رشد مالی پایدار، به ویژه در یک محیط اقتصادی چالش برانگیز بسیار مهم است. در حالی که امروز روز سختی است، در ماه‌های پیش‌رو از استودیوها و تیم‌های ما انتظارات زیادی وجود دارد. من مطمئن هستم که ما در حال ساختن یک سازمان انعطاف پذیر و توانمند هستیم که برای ایجاد تجربیات سرگرمی فراموش نشدنی برای بازیکنانمان تلاش می‌‌کند.

Firewalk که مستقر در واشنگتن است در سال 2018 تاسیس شد و سال گذشته توسط سونی خریداری شد. طبق گزارش‌ها، Concord، اولین بازی آن، حدود هشت سال در حال توسعه بود. این عنوان با توجه به وب سایت متاکریتیک که دارای امتیازات 62 (PS5) و 65 (PC) است، نقدهای متوسط را از منتقدان دریافت کرد. طبق گزارش‌ها، این بازی بر روی PS5 و PC ممکن است تا 25000 نسخه فروخته باشد.

سقوط کنکورد نشان دهنده‌ی یک شکست بزرگ دیگر برای جاه طلبی‌های استراتژی پلی استیشن برای بازی‌های لایو سرویس است. سونی در نوامبر گذشته اعلام کرد که تعداد بازی‌های لایو سرویس را که قصد دارد در چند سال آینده منتشر کند به نصف کاهش می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که آنها انتظارات کیفیت را برآورده می‌کنند.
 
من حس میکنم اون خیلی ربطی به هورایزن نداره
ینی نه گیمپلی نه استایل گرافیکی. صرفا برا نوشتن lore از محتوی هورایزن استفاده کردن ک ینی مثلا تو همون دنیاس.

چون هیچجوره تو کت ادم نمیره هورایزون مالتی باشه و ۹۹٪ یه ژانر کاملا متفاوته (شاید مث ولهایم)

به نظرم مهم نیست گیم پلیش چیه و در کل هرچی باشه فیل میشه:دی

بخصوص که من فکر میکنم سونی در خصوص قدرت IP ـه Horizon دچار یه توهم محضه و یادمون نره هرمن هالست که معتقده هورایزن قوی ترین IP سونیه، فکر میکرد کانکورد هم بهترین مالتی پلیر دنیاست و میتونه استار وارز سونی باشه.

عمده کسایی هم که هورایزن رو خریدن یا باندلش رو گرفتن، یا میخواستن همراه با نسل بعد یه بازی خفن از نظر گرافیکی رو تجربه کنن و اگه قرار باشه پروژه مالتیپلیرش همه این المان هارو ازش بگیره، دیگه چی میمونه؟ و نکته دوم، آیا اساسا مبارزه با ماشین ها به درد یه بازی مالتی پلیر میخوره؟ اگه تیم سازنده جواب های خوبی برای این سوال ها داشته باشه ممکنه از نظر کیفی یه بازی خوب تحویل بدن، اما از نظر فروش یحتمل فیله و اون چیزی که سونی میخواد نمیشه. من ایمان دارم به این مساله
 
وضعیت پروداکشن ماراتن چه طوره الان؟ افتاده توی production hell یا میشه بهش امید دستینی شدن داشت؟

ظاهرا پروسه تولید خیلی خوب پیش میره. همین دیروز یه خبر امد که کامل رو برنامه میرن جلو و به زودی هم وارد یه فاز جدید از پلی تست میشه. از نظر کیفی هم ظاهرا بهتر از قبل شده. چون یه سال پیش اینا یه سری امدن بازی رو تست کردن، و بانجی ازشون پرسیده بود اگه الان منتشر بشه میخرید این آشغالو، و همه گفته بودن نه، ولی پلی تست های تازه بهتره و یه سری گفتن بازی جذابی شده.

در کل مثل اینکه وضعش خیلی بد نیست، اما اینکه دستنی جدید میشه یا نه خیلی اما و اگر داره.
 
  • Like
Reactions: m.a.t and Isildur
من حس میکنم اون خیلی ربطی به هورایزن نداره
ینی نه گیمپلی نه استایل گرافیکی. صرفا برا نوشتن lore از محتوی هورایزن استفاده کردن ک ینی مثلا تو همون دنیاس.

چون هیچجوره تو کت ادم نمیره هورایزون مالتی باشه و ۹۹٪ یه ژانر کاملا متفاوته (شاید مث ولهایم)
اون به نظرم پتانسیل کلون Monster Hunter شدنش خیلی بالاست
وضعیت پروداکشن ماراتن چه طوره الان؟ افتاده توی production hell یا میشه بهش امید دستینی شدن داشت؟
میگن نیست ولی هست :دی بعد از یه سال سکوت و شایعه ریبوت کامل فقط کارگردان اومده جلوی دوربین نشسته چهار تا کانسپت آرت نشون داده و یه سال ریلیز داده و رفته. حتی نتونستن واضح و روشن در یک کلام بگن بازی هیرو شوتره یا کلاس محور، همینو بگیر برو تا تهش.
 
نظر نامحبوب من اینه ک بهترین استودیو مالتی پلیر ساز سونی ناتی داگه:D (البته خب بانجی ر حساب نکردم بین استودیو های قدیمیشون)

خداییش آنلاین آنچارتد و لست اف آس عجیب فان و خفن بودن، هنوز یه فن بیس وفادار داره رو ps4 بازی میکنن.

بدترین خبر این نسل هم برام کنسل شدن لست آنلاین بود.
 
جدا ازینکه لایو سرویسها واقعا باعث از بین رفتن خلاقیت و هدر هزینه ها میشه خیلی دوس ندارم بازی استودیو haven هم شکست بخوره .
بانو جید ریموند حیف میشه :( ، خیلی امیدوارم یه سینگل پلیر خوش ساخت تحت نظر سونی بسازن اونم به شرطیه که fairgames بتونه موفق بشه.
البته دیگه از دوران بانو بودن داره فاصله میگیره.
کم کم میره به سمتی که با elderهای اساسینز کرید محشور بشه:D

البته همچین حیف هم نمیشه.
بعد ubi اصلا کارنامه ای نتونسته برای خودش درست کنه.
الان رفتم ببینم که چیزی رو جا ننداخته باشم ولی جز بتل فرانت 2 هرچی بوده کنسلی و جداشدن بوده.

دیگه اگه با سونی هم نتونه خروجی داشته باشه رسما باید از صنعت خداحافظی کنه.
 
خواندن دوباره این تاپیک توصیه میکنم

 
خواندن دوباره این تاپیک توصیه میکنم

تنگو از نظر پلیر ها یعنی گیمر ها تو بهترین وضعیت بود (از نظر پلیر های سهامدار البته نه :D)

این استودیو سونی که تعطیل شده اما از نظر اکثر گیمر هام زباله ساز بوده، سهامدار جای خود...

واقعا مقایسه دقیقی نیست، تولید پراید سایپا متوقف میشه، تولید نیسان جی تی ار هم از همین اکتبر 2024 به بعد تو امریکا متوقف میشه، ایا اینا با هم قابل مقایسه هستند؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or