سونی استودیو Firewalk را تعطیل کرد

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Adam

عضو تحریریه
concord1.jpg

سونی سازنده‌ی بازی Concord یعنی استودیو Firewalk را تعطیل کرد. Sony Interactive Entertainment در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه اعلام کرد که استودیو Firewalk و همچنین توسعه‌دهنده بازی‌های موبایل Neon Koi برای همیشه تعطیل خواهد شد.

سونی تنها دو هفته پس از عرضه‌ی بازی Concord در ماه آگوست، با توجه به استقبال ضعیف بازیکنان، اعلام کرد که قصد دارد Concord را آفلاین کند، بازی را از فروش خارج کند و به همه بازیکنانی که آن را خریداری کرده‌اند، هزینه را بازپرداخت کند. در آن زمان، سونی گفت که امکان بازگرداندن بازی را به شکل اصلاح شده بررسی خواهد کرد. با این حال، در بیانیه روز سه‌شنبه، Hermen Hulst، مدیرعامل پلی‌استیشن تایید کرد که این شرکت تصمیم گرفته است که این کار را انجام ندهد.

هالست گفت: در رابطه با Firewalk، همانطور که در اوایل سپتامبر اعلام شد، جنبه‌های خاصی از Concord استثنایی بود، اما تعداد بازیکنان به حد کافی نرسیدند و در نتیجه ما بازی را آفلاین کردیم. ما در چند ماه گذشته زمان زیادی را صرف بررسی همه گزینه‌های خود کرده‌ایم. پس از فکر کردن زیاد، ما بهترین راه که به طور دائم بازی را آفلاین کنیم و [Firewalk Studios] را ببندیم، انتخاب کردیم. می‌خواهم از تمام Firewalk به خاطر مهارت، روحیه خلاق و فداکاری‌شان تشکر کنم. ژانر تیراندازی اول شخص PvP یک فضای رقابتی است که به طور مداوم در حال پیشرفت است و متاسفانه ما با این عنوان به اهداف خود نرسیدیم. ما درس‌هایی از کنکورد آموختیم و به ارتقای قابلیت‌های خدمات لایو سرویس خود برای ارائه رشد در آینده ادامه می‌دهیم. من می‌دانم که شنیدن هیچ یک از این اخبار آسان نیست، به ویژه در مورد همکاران و دوستانی که SIE را ترک می‌کنند. هر دو تصمیم به طور جدی مورد توجه قرار گرفت و در نهایت، ما احساس می‌کنیم که این تصمیمات، مناسب برای تقویت سازمان هستند. Neon Koi و Firewalk محل کار افراد با استعداد بسیاری بودند و ما تلاش خواهیم کرد تا جایی که ممکن است برای برخی از افرادی که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند در استودیوهای خود جایی برای انها پیدا کنیم. من به مزایای پذیرش آزمایش خلاقیت و توسعه IP جدید اعتقاد زیادی دارم. با این حال، رشد مالی پایدار، به ویژه در یک محیط اقتصادی چالش برانگیز بسیار مهم است. در حالی که امروز روز سختی است، در ماه‌های پیش‌رو از استودیوها و تیم‌های ما انتظارات زیادی وجود دارد. من مطمئن هستم که ما در حال ساختن یک سازمان انعطاف پذیر و توانمند هستیم که برای ایجاد تجربیات سرگرمی فراموش نشدنی برای بازیکنانمان تلاش می‌‌کند.

Firewalk که مستقر در واشنگتن است در سال 2018 تاسیس شد و سال گذشته توسط سونی خریداری شد. طبق گزارش‌ها، Concord، اولین بازی آن، حدود هشت سال در حال توسعه بود. این عنوان با توجه به وب سایت متاکریتیک که دارای امتیازات 62 (PS5) و 65 (PC) است، نقدهای متوسط را از منتقدان دریافت کرد. طبق گزارش‌ها، این بازی بر روی PS5 و PC ممکن است تا 25000 نسخه فروخته باشد.

سقوط کنکورد نشان دهنده‌ی یک شکست بزرگ دیگر برای جاه طلبی‌های استراتژی پلی استیشن برای بازی‌های لایو سرویس است. سونی در نوامبر گذشته اعلام کرد که تعداد بازی‌های لایو سرویس را که قصد دارد در چند سال آینده منتشر کند به نصف کاهش می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که آنها انتظارات کیفیت را برآورده می‌کنند.
 
سونی در نوامبر گذشته اعلام کرد که تعداد بازی‌های لایو سرویس را که قصد دارد در چند سال آینده منتشر کند به نصف کاهش می‌دهد
صفرش کن قربونت خیرشو ببینی. خیلیم طالب این موردی بده ثرد پارتیا بسازن انحصاری کن.
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
تمامی گند این قضیه از سیر تا پیازش گردن همین هالست ذلیل مردست! نمیدونم این مردک چه آفتی بود به جون پلی استیشن افتاد. از همون وضع گوریلا میشد دید که چه فضاحتی قرار برای پلی استیشن به بار بیاره:دی
بدون شک بیخود ترین و ابله ترین مدیر استودیوهای سونی در تاریخه.
 
امیدوارم سونی فهمیده باشه مسجد جای گو..زی..دن نیست و بکشه بیرون. نه اینکه فایرواک رو ببنده، فردا بیاد یه آشغال تازه کلید بزنه!

پ.ن: اپیک فیل بعدی هم Horizon Online ـه.
استاد فرمودن، فکر نکید استدیو neon kai رو بستیم، تمرکزمون از رو موبایل برداشته شده... تازه اول راه تو موبایلیم:دی

در مورد کونکوردم، گفته، از شکستاش درس می گیریم:دی
.
.
.
این هیون رو سریع بی سرو صدا تخته نکنن! فاجعه رخ می ده، گور بابای خوده بازی و استدیو، بیشتر خطر برای لکه دار شدن اسم سرنی هست:دی
 
فایرواک 172 تا کارمند و neon koi هم 38 تا داشته که رفتن
بودجه کنکورد بیش از 200 میلیون بوده که هزینه بازاریابی و خرید ip و استودیو جدا بوده
Sony Shuts Down Studio Behind Concord Less Than Two Years After Buying It
فایرواک هم گفته، بازی تو 2022 وارد فاز تولید نهایی شده.
______
الان استودیوهایی که از خریدای 2020 به بعد موندن و بازیساز هستن
یکی فایراسپریت هست که معلوم نیست چی داره میسازه
دومی هیون هست که fairgames میسازه و اگه این فیل بشه، فشار سهامدارا واقع روشون زیاد میشه
و هاوسمارک و بلوپوینت که بنظر aaa سینگل میسازن و دستینی که اونم ماراتن میسازه.
 
پ.ن: اپیک فیل بعدی هم Horizon Online ـه.
من حس میکنم اون خیلی ربطی به هورایزن نداره
ینی نه گیمپلی نه استایل گرافیکی. صرفا برا نوشتن lore از محتوی هورایزن استفاده کردن ک ینی مثلا تو همون دنیاس.

چون هیچجوره تو کت ادم نمیره هورایزون مالتی باشه و ۹۹٪ یه ژانر کاملا متفاوته (شاید مث ولهایم)
 
اون بازی fairgames هم با استودیوش ( haven ) میرن پیش همین کانکورد .
جدا ازینکه لایو سرویسها واقعا باعث از بین رفتن خلاقیت و هدر هزینه ها میشه خیلی دوس ندارم بازی استودیو haven هم شکست بخوره .
بانو جید ریموند حیف میشه :( ، خیلی امیدوارم یه سینگل پلیر خوش ساخت تحت نظر سونی بسازن اونم به شرطیه که fairgames بتونه موفق بشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or