سناتور آمریکایی، خواستار ممنوعیت GTA 5 شد

Asmodeus

Dark is the path in the absence of light
کاربر سایت
Apr 13, 2011
1,831
نام
کیوان
چند وقتی می باشد که زمزمه هایی مبنی بر ممنوعیت بازی های خشن به گوش می رسد. چند وقت پیش هم عده ای در مورد خشونت های، عناوین Mass Effect 3 و Call of Duty: Black Ops II هم سخنی گفته بودند.
به نظر می رسد که فرنچایز GTA، قرار است اتفاق مشابه بیفتد.

سری بازی های GTA، همیشه یکی از پرطرفدارترین فرنچایز های تاریخ دنیای گیم بوده است. همینطور در همین نسل، عنوان GTA IV توانست بسیار عالی بدرخشد و به عنوان یکی از برترین بازی های نسل هفتم، شناخته شود.
اما در همین راستا، یکی از سناتورهای آمریکایی به نام Joe Manchin اظهار نظرات جالبی انجام داده است و خواستار ممنوعیت کلی سری بازی های GTA شده است.
همینطور وی روی ممنوعیت GTA 5 بسیار پافشاری کرده است و دلیل ممنوعیت این سری را این گونه بیان می کند:" بازی های GTA یکی از عوامل ترویج خشونت می باشد و من فکر می کنم که بهتر است این سری ممنوع شود، به خصوص نسخه آخر این سری."
علاوه بر آن وی درباره واقعه سندی هوک هم صحبت کرد.

وی گفت:" ببینید شما چه چیزهایی در GTA V حضور دارد! به خصوص این که این بازی در نیویورک اتفاق می افتد. آیا نباید نظری بالا سر این سری باشد؟ آیا نباید این بازی ممنوع شود؟"
آقای Joe Manchin در مورد یکی از عناوین پرطرفدار، اظهار نظرات عجیبی کرده است که مطمئناً می تواند بسیار جالب باشد.

آیا بازی های کامپیوتری می توانند روی واقعه های تلخ، تاثیر گذار باشند.
 

sad but true

Beckon the sick winds of pestilence
کاربر سایت
Apr 29, 2007
696
نام
آرش
بله همونطور که انتظارش میرفت بعد از هر درگیر مسلحانه در مدارس آمریکا یکی پیدا میشه از این افضات بی مورد بپرونه (!)، اینا اگه زورشون میرسه قانون خرید و حمل اسلحه گرم رو محدود ترش بکنند لازم نیست چوب لای چرخ صنعت به این بزرگی بکنن. این سناتور هم بهتره اول بره پرتغال کوکی یا بولینگ برای کلمباین رو ببینه (مخصوصا مصاحبه با م.م.) بعد بیاد ترشحات مغزی شو به خورد مردم بده.
 

Hesam_1994

کاربر سایت
Jun 9, 2008
1,459
نام
حسام
وی گفت:" ببینید شما چه چیزهایی در GTA V حضور دارد! به خصوص این که این بازی در نیویورک اتفاق می افتد. آیا نباید نظری بالا سر این سری باشد؟ آیا نباید این بازی ممنوع شود؟"

اینجا اسمی از GTA V نیومده (منظورم موضوع تاپیک نیست، همین جمله رو میگم)
Look at Grand Theft Auto, put out by Rockstar Games in New York City and see what it promotes.
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
با منع کردن چیزی درست نمیشه. تجربه هم نشون داده که انسان پایبند به محدودیتات نیست. انسان خصوصیات اخلاقی خودش رو اکثرا از محیط میگیره. با حذف یکی از اجزای محیط، چیزی تغییر نمیکنه.
 

SMM9

عضو تحریریه
Aug 9, 2010
6,815
نام
مرتضی
با منع کردن چیزی درست نمیشه. تجربه هم نشون داده که انسان پایبند به محدودیتات نیست. انسان خصوصیات اخلاقی خودش رو اکثرا از محیط میگیره. با حذف یکی از اجزای محیط، چیزی تغییر نمیکنه.

با حذف همه ی اجزای محیط چطور؟:d
 

...EmotionaL

کاربر سایت
Aug 7, 2012
68
نام
دیوونه
حرفش درسته...gta چیه...بزنی بکشی مردم رو...اصلن یعنی چی؟ به درد نمیخوره..باید ممنوع بشه..:>
مگر اینکه gta v واسه pc هم تئایید بشه..:d
 

779

کاربر سایت
Oct 27, 2009
834
نام
شایان
به نظر من این یک نوع توهین به مردم حساب میشه... چون بازی درجه بندی سنی ای داره مناسب افراد 17 سال به بالا هست. پس یعنی ایشون این افراد رو یک سری آدم های احمق فرض کرده!!
 

ccie

کاربر سایت
Jan 30, 2008
1,300
نام
xerxes
حرف مفت زده
یه جوری صحبت کرده انگار ما داریم تو این دنیای لعنتی تو بهشت برین زندگی میکنیم
دنیایی که مردم در کمال ارامش پا رو گردن هم میرارن و حق همدیگرو میخورن این جرت و پرت ها رو ور نمیداره
اینجا یه جنگله ما هم درندهای متکلم :d
 

DON MICHAEL

کاربر سایت
Jun 4, 2012
390
نام
علیرضا
این آقا هنوز هدف و درون مایه یه بازی مثل GTA رو درک نکرده و جای تاسفه که بازی بزرگی مثل GTA رو زیر سوال می بره ! هدف برادارن هاوسر از ساخت این IP ، اعتراض به وضع جامعه است ! از سرقت از بانک و اخاذی و کشتن مردم بی گناه گرفته تا فساد اخلاقی و مالی در اداره پلیس و ... ، همه و همه جنبه اعتراضی و انتقادی دارن !

خشونت میتونه زاییده تفکر و تخیل هر آدمی باشه! یه نوجوان بدون تجربه GTA هم میتونه انواع و اقسام خشونت و جنایت رو در ذهنش پرورش بده و اونو عملی کنه! مگه مجرم های معروف و باهوشی مثل John Dillinger ، AlCapone و ... ، گیمر تشریف داشتن یا از طرح ساخت یه بازی مثل GTA آگاه بودن؟؟!!

همین آزادی حمل سلاح ، مگه پیامد هایی جز این داره ؟! حتی اگه دقت کرده باشید موضوع GTA IV بیشتر جنبه انتقادی نسبت به شعار معروف "The American Dream" داشت که مدت هاست داره از هدف اصلیش فاصله میگیره! Niko Bellic از یه نژاد روس به آمریکا سفر میکنه و از لحظه ورودش تا آخر داستان بازی ، به هر خلافی دست میزنه ! مگه هدف از ساخت GTA IV جز اینه که سازنده بازی، به همچین وضعی اعتراض داره!؟

یا پایان مفهومی و خیلی جالب Ballad Of G....y Tony که نشون میده این همه حرص و ولع برای به دست آوردن ثروت ، نتیجه عکس میتونه به همراه داشته باشه!

همه این مشکلات در تمام دنیا و هر جامعه ای وجود داره ! تازه اگه آمریکایی ها فکر میکنن با ساخت بازی هایی مثل GTA به همچین دردسر هایی دچار شدن ، ما ایرانی ها چی بگیم که با بازیهایی مثل "حسنی و لوبیا سحر آمیز" هر روز شاهد جرم و جنایت بیشتر هستیم؟!
 
آخرین ویرایش:

Manifesto

کاربر سایت
Oct 23, 2009
264
نام
اشکان
هزارجور فیلم و بازی بدتر از GTA هست که خشونت توشون خیلی بیشتر هست. باید بیاد دست بزاره رو همین بازی؟ اونم آخریش؟ تنها بازی که از وضعیت مضخرف آمریکا انتقاد میکنه همین بازی هست. مردک بیکار :|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر