اطلاعات سازنده :
- Tom Clancy's Ghost Recon Future Soldier
- PC, Xbox 360, Playstation 3
- Published by Ubisoft
- Developed by Ubisoft Paris
- French release: May 24 2012
- US release: Available
مقدمه :
جنون تقلید ، جنون set piece ، جنون call of duty و جنون جنگ های اینده ! این جنونی است که Activizion یا سری moder war far بر جان تمامی سازنده های بازی انداخت . از max payne 3 ، madal و اخرین بازی هم ، Ghost Recon:Future Soldier !! جنونی که اگر به خوبی درمان نشود بازی را به سقوط میکشاند .
Future Soldier[FONT=&] نامی است که ، عنوان جدید سری [/FONT]Ghost Recon[FONT=&] انرا یدک میکشد . اخرین بازی این سری در سال 2009 عرضه شد و بهترین بازی در سبک شوتر تاکتیکال بود . حال بعد از 3 سال اینبار با معجونی قاطی و اشفته از [/FONT]ubisoft [FONT=&] رو برو هستم .[/FONT]
کاور اصلی بازی :
[FONT=&]داستان : [/FONT]
[FONT=&]داستان بازی در باره نیروهای رایکون ( معروف به [/FONT]ghost [FONT=&] ) هست ، که این بار برای جلو گیری و از بین بردن ( به اصطلاح تروریست های روسی ) خودشون رو اماده میکنن . (چرا این تروریست ها هیچ وقت امریکایی نیستن ؟! ) . [/FONT]
[FONT=&]اینبار نیروهای افراطی روسی قصد دارند با بمب های رادیو اکتیو مخصوصی ، هم مردم نقاط مختلف دنیا رو الوده به رادیو اکتیو کنن و هم مراکز مهم رو هدف قرار بدن . اینبار هم مثل همیشه ( امریکا که در واقعیت مایه شر و ننگ جهان هست ) ، با نیروهای جدید و پیشرفته خود که به سربازانی مجهز تبدیل شده اند ، قصد نجات دنیا را دارند ! ، و نیروهای اینده و ویژه خود موسوم به [/FONT] ghost را به این عملیات میفرستند .
[FONT=&]گیم پلی :[/FONT]
[FONT=&]ابتدای بازی ، با یک صحنه اکشن و در کوهستان شروع میشود ، جایی که نیورهای افراطی روس یک کامیون حاوی بمب رادیواکتیو را اسکورت میکنند ، که چند دقیقه بعد نیروهای [/FONT]ghost [FONT=&] با یک حمله برق اسا اسکورت ها را نابود و و بازیباز از همان لحظه کنترل کاراکتر را بر عهده میگیرد . اما این کاراکتر هم بعد از دقایقی میمیرد ! و بعد از نشان دادن صحنه های در تابوت گذاشتن کاراکتر ، بازی نیروهای جدید [/FONT] ghost [FONT=&]را به شما معرفی میکند تا بازی اصلی از همین لحظه شروع شود .[/FONT]
[FONT=&]اولین تغییرات بازی هم از همین نقطه شروع میشود و البته مشکلات بازی هم همین جا خود را نمایان میکنند . ( در مورد مشکلات بعدا کامل صحبت خواهیم کرد ) . [/FONT]
[FONT=&]در بازی همه چیز تغیر کرده . این بازی ، زمین تا اسمان با بازی [/FONT]advanced warfighter [FONT=&] ، تفاوت دارد . هیچ چیز اشنایی از نسخه قبلی در بازی وجود ندارد ! این بازی تبدیل شده است به یک بازی صرف ( بزن و بکش و برو جلو ) شوتر محض ! [/FONT]
[FONT=&]مراحل بازی واقعا متنوع هستند و هیچ 2 مرحله ای شبیه هم وجود ندارد . بازی همیشه با یک [/FONT]set piece[FONT=&] شروع و با یک [/FONT]set piece[FONT=&] نه چندان جالب تمام میشود .[/FONT]
[FONT=&]نیروهای همراه شما را هوش مصنوعی اسکریپت شده ، کنترل میکند و دیگر از فرمان دادن در این بازی خبری نیست ! تخیل در گیم پلی بازی و در کل محیط بسیار زیاد است و در واقع گیم پلی این بازی بین اینده و حال ، مانده است و همین فضای نامعلوم گیم پلی ، مشکلات زیادی را برای این بازی ایجاد کرده که از جمله ان میتوان به ، تبدیل بازی به یک شوتر خشک و خالی شد ![/FONT]
[FONT=&]در گیم پلی بازی شاهد وجود [/FONT]gadget [FONT=&] های زیادی هستیم .
برخی [/FONT]gadget[FONT=&] ها بازی به شرح زیر هستند :[/FONT]
Dropa [FONT=&] : یا جاسوس پرنده . یک وسیله کوچک کارامد که از راه دور هدایت میشود و به پرواز در میاید . این پرنده کوچک 2 نوع دید فرابنفش و اشعه [/FONT]x [FONT=&] دارد که میتوان دشمنان را شناسایی کرد . از قابلیت جالب این وسیله تبدیل ان به ماشین برای خنثی سایز برق و انفجار است که تنوع خوبی هم دارد .[/FONT]
عکس دراپ
Warhound [FONT=&] : این وسیله یک ربات بسیار قوی با سپر های فولاد 20 میلیمتری است . از قابلیت های این ربات میتوان به قابلیت هدایت به وسیله کاربر ( کاراکتر اصلی و از طریق دوربین روی چشم ) ، پرتاب موشک غیر هدایت شونده و هدایت شونده ، اشاره کرد .[/FONT]
Emp grenade [FONT=&] : این وسیله یک نوع نارنجک مخصوص است که با پرتاب ان و انفجارش ، نویز های مغناطیسی ایجاد کرده و باعث گیج شدن دشمنان ، میشود .[/FONT]
Nvg [FONT=&] : دوربین مادون قرمزی که هم باعث دید در شب شده و هم قابلیت علامتگذاری به یاران همراه بازیباز را میدهد .[/FONT]
Camo [FONT=&] : که یکی از زیبا ترین و بهترین قابلیت های بازی است که باعث میشود ، لباس کاراکتر اصلی همرنگ محیط شود تا حالتی نیمه استتار پیدا کند . این لباس به زیبایی طراحی شده و حتی نمونه های واقعی ان هم تولید شده اند و [/FONT]gadget[FONT=&] های دیگری که از حوصله این نوشتار خارج است .[/FONT]
[FONT=&]گیم پلی این بازی خیلی روان و نرم و خوش ساخت است ، طوریکه بازیباز میتواند ، این بازی را با مخفی کار کامل و کشتن دشمنان و یا اکشن کامل بازی کند ، که در هر 2 حالت لذت خاصی به همراه دارد . نقطه اوج این گیم پلی روان هم دوربین سینماتیک بازی است که بسیار زیبا و فوق العاده طراحی شده تا بازی به یک فیلم سینمایی تبدیل شود . نهایت اوج این دوریبن ، زمانی است که دشمن با تیربار هلی کوپتر و یا با تیربارهای 120 میلیمتری ضد تانک بازیباز را مورد هدف قرار میدهند ، که تمان های شدید دوربین ، حس فوق العاده ای را به بازیباز القا میکنند . بازی افت فریمی ندارد و بسیار روان است . ضمن اینکه در گیم پلی این بازی ، برخی از دشمنان هم ، مثل کاراکتر اصلی نامرئی میشوند که فقط با کمک یک دوربین مخصوص ( دید فرو سرخ ) قابل شناسایی اند . [/FONT]
[FONT=&]از دیگر نکات جالب کار شده در گیم پلی بازی درگیری های تن به تن و فیزیک بازی به سبک [/FONT]max payne 3 [FONT=&] است که جالب و تماشایی است . ضمن اینکه در حالت مخفی کاری ، در صورتی که اسلحه شما صدا خفه کن داشته باشد یا نداشته باشد هم ، بازی مد و امکانات مختلفی را برای از پا در اوردن دشمن به شما میدهد . همینطور با انتخاب اسلحه های سنگین و سه پایه ، در صورتی که کنار یک کاور باشید ، میتوانید از 3 پایه اسلحه ، روی کاور و مثل یک تیربار 80 میلیمتری استفاده کنید ! در این بازی سنگر گیری هم جالب است . [/FONT]
[FONT=&]برخلاف تمام بازی ها که کاراکتر اصلی سرش همیشه از سنگر بیرون است و تیر نمیخورد ! اینجا به محز اینکه سر شما از سنگر بیرون بیاید ، تیر میخورید و در واقع اصلا سر کاراکتر اصلی از کاور پایین تر است .[/FONT]
[FONT=&]یکی از بخش های بسیار معتاد کننده بازی بخش [/FONT]gunsmith [FONT=&] یا بخش [/FONT]customize [FONT=&] اسلحه هاست . لذت اصلی این بخش برای دارندگان [/FONT]kinekt [FONT=&] است که میتوانند بدون دسته از قابلیت های این بخش و تست هر اسلحه ، استفاده کنند . در این بخش از شیر مرغ تا جون ادمیزاد ! را میتوانید برای اسلحه خود پیدا کنید و امرا روی اسلحه خود بارگذاری کنید .
[/FONT]
[FONT=&]ایـــــــــــــــــرادات بازی :[/FONT]
[FONT=&]واقعا معلوم نیست این بازی شوتر هست یا شوتر تاکتیکال یا اکشن خالص ![/FONT] هیچ دستوری در بازی وجود ندارد . بازی صرفا یک شوتر است و هیچ نوع تاکتیکی در این بازی نیست و تمامی یارهای همراه کاملا اسکریپت شده دنبال شما میایند !! ( ایراد بزرگ تر از این تغییر منفی ؟! )
[FONT=&]ایرادات در این بازی یکی و دوتا نیستند و با انبوهی از ایرادات و باگ ها طرفیم . از غیب شدن اجساد تا مشکلات هوش مصنوعی و غیب شدن جای گلوله تا .... [/FONT]
[FONT=&]در این بازی تمامی ، دشمنان بازی شبیه هم اند . چه از نظر جثه ، چه از نظر فیزیک و انیمشن و چه از نظر چهره ! واقعا دشمنان 4 نوع انیمیشن بیشتر ندارند و زمانی که مثل دیوانه ها به سمت شما برای مردن ، میدوند ، ناخود اگاه بازیباز را یاد دویدن های مذخرف [/FONT]SNIPER : ELITE V2 [FONT=&] میاندازند ! واقعا انیمیشن های بازی چه برای [/FONT]NPC [FONT=&] و چه برای هوش مصنوعی و یاران همراه بسیار بد و کم هستند و به بیشتر از 100 تا نمیرسند !! . از طرفی هوش مصنوعی دشمنان هم بسیار پر نقص و ایراد است که در بخش گیم پلی توضیح داده شده . ( مثلا به شخصه بعد از مردن و [/FONT]LOAD [FONT=&] شدن مجدد ، دیده ام که تک تیراندازها در باگ فرورفته اند و بعد از 5 دقیقه تازه میفهمند که بازی [/FONT]LOAD [FONT=&] مجدد شده است ! ) .[/FONT]
صورت های تکراری دشمنان حتی در میان پرده های بازی هم افتضاح و غیر طبیعی هست و اصلا صورت دشمنان و لب هایشان lip sync ندارد . مشکلات عجیب برخورد با موانع و بالا نرفتن از برخی از جاهای فیزیکی و برعکس پایین امدن از انها که مشخص است که در این زمسنه بازی انیمیشن خاصی ندارد .
در بازی تمام npc ها یک شکل اند .با یک فیزیک و همه هم شکل هستند با هوش مصنوعی پر از باگ و انمیشن بسیار محدود .
همین طرو یکی از ایرادات عجیب بازی رد شدن کاراکتر اصلی از داخل بدن یارهای خودی هنگام کاور گیری و برعکس ان است !! که خیلی عجیب است و نشان از این دارد که بازی یا پولیش نشده است یا همینطور ساخته شده است . برخی دیگر از انیمیشن های بازی هم تکراری هستن که در طول 12 ساعت گیم پلی واقعا اعصاب خورد کن میشوند . مثل انیمیشن باز کردن در گاراژ و درهای بزرگ که حتما باید صبر کنید تا ، تمام یارهای خودی هم برسند .
[FONT=&]مراحل بازی هم از کاملا اسکریپت شده است و شما باید یک تا 2 کار را انجام دهید که تنوع مراحل را کاسته و باعث به وجود امدن گیم پلی ای تکراری شده است و گیم پلی ای که بیشتر از 12 ساعت گیم پلی ندارد ! که برای یک بازی شوتر تاکتیکال ( که البته این بازی تبدیل به شوتر خالص شده ) ، بسیار کمه . حتی در زمینه تقلید از [/FONT]CALL OF DUTY [FONT=&] هم این بازی موفق نیست و [/FONT]set piece[FONT=&] های بازی در شروع و خاتمه هر مرحله با بدترین کیفیت ممکن و داستانی بی ربط سر هم بندی شده اند و در واقع با این [/FONT]set piece[FONT=&] بازی تبدیل به یک شوتر بی محتوا و بی ارزش برای تکرار مجدد و گشتن در محیط بازی شده است . ضمن اینکه محیط بازی بسیار خطی و محدود شده است و نقشه ها بسیار کوچک هستند ، که تمام این موارد از این بازی یک بازی رو به سقوط و پر ایراد ساخته .[/FONT]
[FONT=&]البته ایرادات بازی به همین جا محدود نمیشوند و ایرادات بیشتر در بازی وجود دارد که از حوصله این مقاله خارج است .[/FONT]
[FONT=&]هوش مصنوعی : [/FONT]
[FONT=&]هوش مصنوعی بازی به سه بخش [/FONT]npc[FONT=&] ، یار همراه و دشمن خلاصه میشه .[/FONT]
Npc [FONT=&] : خیلی بد و اسکریپت شده . [/FONT] [FONT=&]هیچ حالت خاصی ندارند . نه انیمیشنی ، نه صدایی و نه ... فوق العاده بد و ازار دهنده . اما شخصا در جایی از بازی یکی از [/FONT]npc [FONT=&] ها رو دیدم ، درحالی که مخفی شده بودم ، من را با تعجب نگاه میکرد و بعد با ترس فرار کرد ( چون نامرئی بودم ) . که البته این مورد برای همه اتفاق افتاده و این هم نمونه ای از یک اسکریپت میباشد . در برخی از قسمت ها هم مانند مرحله پاکستان و در ان همه درگیری شدید ، [/FONT]npc [FONT=&] ها را میبینید که وسط تیر و گلوله ایستاده اند و به کاراکتر اصلی ، نگاه میکنند ! [/FONT]
[FONT=&]2- یار همراه : هوش مصنوعی یارهای همراه هم با اینکه اسکریپت شده است ، اما بسیار حرفه ای و عالی نوشته شده است . از هدف گیریها و ... تا پیدا کردن راه ، به خوبی عمل کرده و بازیباز را همراهی میکنند .[/FONT]
3- دشمنان بازی : که اصلا هوش مصنوعی انها بالانس نیست و در واقع افتضاح است . برخی از قسمت ها فقط بازیباز را تماشا میکنند ، برخی از قسمت ها به سرعت تمام ، به سمت بازیباز میدوند تا کشته شوند ! و بعضی از جاها برعکس ، کاور گیری میکنند ، به حضور شما شک میکنند و تعجب میکنند و به سمت شما به صورت گروهی حمله ور میشند که البته بسیار ضعیف ، اسکریپت شده و غیر طبیعی رتار میکنند و این مورد هم بسیار افتضاح کار شده .
گرافیک :
تنها حرفی که این بازی برای گفتن دارد ، در بخش گرافیک است . Ghost Recon:Future Soldier از موتور ارتقا یافته نسخه قبلی بازی یعنی TETI استفاده میکند . این موتور وظیفه پردازش گرافیک را برعهده دارد . عمده تغییرات این موتور در زمینه VOLOMETRIC LIGHTING ( نورپردازی پیشرفته حجمی و موازی ) ، فیزیک و استفاده از سیستم ذرات حجمی و پیشرفته و پشتیبانی از صداهای چند کاناله دالبی و HD 7.1 کاناله است .
این پیشرفت ها به وضوح در بازی قابل مشاهده است و این بازی تغییرات زیادی را با بازی قبلی خود ، از نظر گرافیکی دارد . کاراکتر اصلی بازی واقعا با کیفیت طراحی شده است و از بافت های باکیفیت بالایی برخوردار است . نورپردازی در بازی هم فوق العاده زیبا کار شده است و به صورت حجمی و همزمان رندر میشود . ( برای مثال میتوانید نور پردازی بازی رو در مرحله روسیه ، و هنگامی که به ورودی سالن بزرگ تعمیرگاه هواپیما رسیدید ، ببینید و فقط چند لحظه کافی هست تا به سقف اون تعمیرگاه نگاه کنید تا به عظمت نورپردازی در بازی پی ببرید ) .
[FONT=&]واقعا معلوم نیست این بازی شوتر هست یا شوتر تاکتیکال یا اکشن خالص ![/FONT] هیچ دستوری در بازی وجود ندارد . بازی صرفا یک شوتر است و هیچ نوع تاکتیکی در این بازی نیست و تمامی یارهای همراه کاملا اسکریپت شده دنبال شما میایند !! ( ایراد بزرگ تر از این تغییر منفی ؟! )
[FONT=&]ایرادات در این بازی یکی و دوتا نیستند و با انبوهی از ایرادات و باگ ها طرفیم . از غیب شدن اجساد تا مشکلات هوش مصنوعی و غیب شدن جای گلوله تا .... [/FONT]
[FONT=&]در این بازی تمامی ، دشمنان بازی شبیه هم اند . چه از نظر جثه ، چه از نظر فیزیک و انیمشن و چه از نظر چهره ! واقعا دشمنان 4 نوع انیمیشن بیشتر ندارند و زمانی که مثل دیوانه ها به سمت شما برای مردن ، میدوند ، ناخود اگاه بازیباز را یاد دویدن های مذخرف [/FONT]SNIPER : ELITE V2 [FONT=&] میاندازند ! واقعا انیمیشن های بازی چه برای [/FONT]NPC [FONT=&] و چه برای هوش مصنوعی و یاران همراه بسیار بد و کم هستند و به بیشتر از 100 تا نمیرسند !! . از طرفی هوش مصنوعی دشمنان هم بسیار پر نقص و ایراد است که در بخش گیم پلی توضیح داده شده . ( مثلا به شخصه بعد از مردن و [/FONT]LOAD [FONT=&] شدن مجدد ، دیده ام که تک تیراندازها در باگ فرورفته اند و بعد از 5 دقیقه تازه میفهمند که بازی [/FONT]LOAD [FONT=&] مجدد شده است ! ) .[/FONT]
صورت های تکراری دشمنان حتی در میان پرده های بازی هم افتضاح و غیر طبیعی هست و اصلا صورت دشمنان و لب هایشان lip sync ندارد . مشکلات عجیب برخورد با موانع و بالا نرفتن از برخی از جاهای فیزیکی و برعکس پایین امدن از انها که مشخص است که در این زمسنه بازی انیمیشن خاصی ندارد .
در بازی تمام npc ها یک شکل اند .با یک فیزیک و همه هم شکل هستند با هوش مصنوعی پر از باگ و انمیشن بسیار محدود .
همین طرو یکی از ایرادات عجیب بازی رد شدن کاراکتر اصلی از داخل بدن یارهای خودی هنگام کاور گیری و برعکس ان است !! که خیلی عجیب است و نشان از این دارد که بازی یا پولیش نشده است یا همینطور ساخته شده است . برخی دیگر از انیمیشن های بازی هم تکراری هستن که در طول 12 ساعت گیم پلی واقعا اعصاب خورد کن میشوند . مثل انیمیشن باز کردن در گاراژ و درهای بزرگ که حتما باید صبر کنید تا ، تمام یارهای خودی هم برسند .
[FONT=&]مراحل بازی هم از کاملا اسکریپت شده است و شما باید یک تا 2 کار را انجام دهید که تنوع مراحل را کاسته و باعث به وجود امدن گیم پلی ای تکراری شده است و گیم پلی ای که بیشتر از 12 ساعت گیم پلی ندارد ! که برای یک بازی شوتر تاکتیکال ( که البته این بازی تبدیل به شوتر خالص شده ) ، بسیار کمه . حتی در زمینه تقلید از [/FONT]CALL OF DUTY [FONT=&] هم این بازی موفق نیست و [/FONT]set piece[FONT=&] های بازی در شروع و خاتمه هر مرحله با بدترین کیفیت ممکن و داستانی بی ربط سر هم بندی شده اند و در واقع با این [/FONT]set piece[FONT=&] بازی تبدیل به یک شوتر بی محتوا و بی ارزش برای تکرار مجدد و گشتن در محیط بازی شده است . ضمن اینکه محیط بازی بسیار خطی و محدود شده است و نقشه ها بسیار کوچک هستند ، که تمام این موارد از این بازی یک بازی رو به سقوط و پر ایراد ساخته .[/FONT]
[FONT=&]البته ایرادات بازی به همین جا محدود نمیشوند و ایرادات بیشتر در بازی وجود دارد که از حوصله این مقاله خارج است .[/FONT]
[FONT=&]هوش مصنوعی : [/FONT]
[FONT=&]هوش مصنوعی بازی به سه بخش [/FONT]npc[FONT=&] ، یار همراه و دشمن خلاصه میشه .[/FONT]
Npc [FONT=&] : خیلی بد و اسکریپت شده . [/FONT] [FONT=&]هیچ حالت خاصی ندارند . نه انیمیشنی ، نه صدایی و نه ... فوق العاده بد و ازار دهنده . اما شخصا در جایی از بازی یکی از [/FONT]npc [FONT=&] ها رو دیدم ، درحالی که مخفی شده بودم ، من را با تعجب نگاه میکرد و بعد با ترس فرار کرد ( چون نامرئی بودم ) . که البته این مورد برای همه اتفاق افتاده و این هم نمونه ای از یک اسکریپت میباشد . در برخی از قسمت ها هم مانند مرحله پاکستان و در ان همه درگیری شدید ، [/FONT]npc [FONT=&] ها را میبینید که وسط تیر و گلوله ایستاده اند و به کاراکتر اصلی ، نگاه میکنند ! [/FONT]
[FONT=&]2- یار همراه : هوش مصنوعی یارهای همراه هم با اینکه اسکریپت شده است ، اما بسیار حرفه ای و عالی نوشته شده است . از هدف گیریها و ... تا پیدا کردن راه ، به خوبی عمل کرده و بازیباز را همراهی میکنند .[/FONT]
3- دشمنان بازی : که اصلا هوش مصنوعی انها بالانس نیست و در واقع افتضاح است . برخی از قسمت ها فقط بازیباز را تماشا میکنند ، برخی از قسمت ها به سرعت تمام ، به سمت بازیباز میدوند تا کشته شوند ! و بعضی از جاها برعکس ، کاور گیری میکنند ، به حضور شما شک میکنند و تعجب میکنند و به سمت شما به صورت گروهی حمله ور میشند که البته بسیار ضعیف ، اسکریپت شده و غیر طبیعی رتار میکنند و این مورد هم بسیار افتضاح کار شده .
گرافیک :
تنها حرفی که این بازی برای گفتن دارد ، در بخش گرافیک است . Ghost Recon:Future Soldier از موتور ارتقا یافته نسخه قبلی بازی یعنی TETI استفاده میکند . این موتور وظیفه پردازش گرافیک را برعهده دارد . عمده تغییرات این موتور در زمینه VOLOMETRIC LIGHTING ( نورپردازی پیشرفته حجمی و موازی ) ، فیزیک و استفاده از سیستم ذرات حجمی و پیشرفته و پشتیبانی از صداهای چند کاناله دالبی و HD 7.1 کاناله است .
این پیشرفت ها به وضوح در بازی قابل مشاهده است و این بازی تغییرات زیادی را با بازی قبلی خود ، از نظر گرافیکی دارد . کاراکتر اصلی بازی واقعا با کیفیت طراحی شده است و از بافت های باکیفیت بالایی برخوردار است . نورپردازی در بازی هم فوق العاده زیبا کار شده است و به صورت حجمی و همزمان رندر میشود . ( برای مثال میتوانید نور پردازی بازی رو در مرحله روسیه ، و هنگامی که به ورودی سالن بزرگ تعمیرگاه هواپیما رسیدید ، ببینید و فقط چند لحظه کافی هست تا به سقف اون تعمیرگاه نگاه کنید تا به عظمت نورپردازی در بازی پی ببرید ) .
موتور بازی در بخش سیستم ذرات هم فوق العاده عمل میکند و همانطور که بازی قبلی انفجارهایی زیبا و فوق العاده داشت ، این بازی هم دارد . (به شخصه زیباترین انفجار های بازیهای کنسولی رو در این بازی دیده ام . ) سیستم ذرات فقط در انفجار نیست که خوب عمل میکند ، بلکه در قسمت تخریب و انهدام کاور ها بر اثر RPG و تیراندازی هم فوق الاده زیبا کار شده است . رنگ بندی این بازی و طراحی مراحل بازی هم بسیار عالی کار شده است . مخصوصا رنگ پردازی که بسیار زنده و طبیعی کار شده که به واقع گرایانه تر شدن بازی کمک زیادی کرده است .
( به شخصه در این بازی از محله 2 ( زامبیا ) و طوفان شن ان بسیار خوشم امد و این مرحله بسیار فوق العاده نشان از قدرت بسیار بالای این موتور دارد . فقط کافی است تا لحظه ای را تصور کنید که در حال نبرد با دشمن در یک صحرا هستید و ناگهان ، طوفان شن از راه میرسد و دیگر چیزی معلوم نیست . این مرحله از نظر نگارنده فوق الاده است . )
فیزیک و انیمیشن :
( به شخصه در این بازی از محله 2 ( زامبیا ) و طوفان شن ان بسیار خوشم امد و این مرحله بسیار فوق العاده نشان از قدرت بسیار بالای این موتور دارد . فقط کافی است تا لحظه ای را تصور کنید که در حال نبرد با دشمن در یک صحرا هستید و ناگهان ، طوفان شن از راه میرسد و دیگر چیزی معلوم نیست . این مرحله از نظر نگارنده فوق الاده است . )
فیزیک و انیمیشن :
انفجار های خارقالعاده بازی ، همراه با اتش و دود حجمی ف تنها بخشی از فیزیک بازی را شکل میدهند ، که البته کامل نیستند . مثلا در برخی از مراحل انفجار ها تاثیر مستیقم بر کاراکتر اصلی دارند و در بعضی قسمت ها ندارند ! کلا فیزیک بازی سطحی ، متوسط رو به بالا دارد . نکته جالب در فیزیک بازی و انیمیشن هایش این است که همه با یک موتور رندر میشوند .
فیزیک تخریب در این بازی بسیار جالب کار شده است و سطح خوبی دراد . مثلا در مرحله ای که کاراکتر اصلی در پاکستان است و از هلیکوپتر پیاده میشود تا نیروی خودی را نجات دهد ، دشمنان از همه طرف هجوم میاورند ، که در این لحظف میشود بر اثر برخورد گلوله با کاورها و اتش و انفجار ماشین ها قدرت موتور فیزیک را دید .
در زمینه انیمیشن هم که بهتر است حرفی نزنیم .همه چیز را در قسمت ایرادات بازی توضیح داده ایم .
صدا :
خبر خوب در بخش صدا برای دارندگان XBOX360 اینه که بازی دارای یک پک مخصوص برای صدای HD 7.1 کاناله هست که بعد ا زنصب و با بلندگوهای 7.1 میتوانید حس فوق العاده ای رو از این بازی بدست بیاورید .
صدای تیراندازی در این بازی بسیار عالی و زیبا است و به صورت STREEO کار شده است و بعد از بازی ... فیلد 3 ، دومین بازی ای ، است که از این تکنولئژی در صداگذاری استفاده میکند که باعث میشود ، صدای بازی و مخصوصا تیراندازی با بوهای 7.1 یا 5.1 کاناله ، بسیار شبیه واقعیت شود . مثل زمانی که در میدان تیر هستیم !
در زمینه دوبله هم بازی بد نیست ودر این بازی هم مثل دیگر بازی های UBISOFT ، در بخشی از بازی و مرحله پاکستان ، شاهد فارسی صحبت کردن دشمنان هستیم که اینبار البته خیلی خوب کار شده و صدای واضح و رسایی دارند .
در زمینه موسیقی هم که بازی حرفی برای گفتن ندارد .
نتیجه گیری :
اوایل بازی فکر کردم که با یه شوتر تاکتیکال ، با گرافیک بالا و روان و خوش ساخت رو دارم بازی میکنم . اما هرچه در بازی جلو تر میرفتم ، بیشتر نظرم عوض میشد !
این بازی بازی بزرگی است و بازی بسیار زیبایی از نظر گرافیکی است که بسیار نرم و روان اجرا میشود و ارزش بازی کردن را دارد .
اما انهایی که بازی ای با این سبک را دوست ندارند ، مطمئن باشند که چیزی را از دست نمیدهند .
امتیازکل : 6.9
داستان : 5
گیم پلی : 8
گرافیک : 9.5
فیزیک و انیمیشن : 6
صدا گذاری و موسیقی : 6
متای بازی هنوز منتشر نشده !
امتیازات بازی :
[/FONT]
امتیازات بازی :
- Destructoid 9
- MondoXbox (Italy) 9
- MediaKick B+
- IGN 8.5
- Joystiq 4.5/5
- GameTrailers 8.3
- EDGE 8
- Eurogamer 8
- GamesRadar 8
- Official Xbox Magazine 8
- OPM 8
- GIGA (German) 79/100
- GameSpot 7.5
- GameInformer 7.5
- IncGamers 7
- StrategyInformer 7
- VideoGamer 7
- Polygon 7
- XBLAchievements 7
[/FONT]
آخرین ویرایش: