سقوط در طوفان شن|Ghost recon:Feture soldiers Review

s.e.p.e.h.r

کاربر سایت
Aug 18, 2011
486
نام
sepehr
14974-Ghost-Recon-Future-Soldier-2-icon.png



نام بازی:ghost recon:future soldiers
ناشر:Ubisoft
سازنده:Ubisoft
سبک:Tactical-shooter
درجه ی سنی:+16
امروزه کمتر بازی را میبینیم که سبک خود را حفظ کرده و پایدار به اصول خود بماند.GR:FS هم از این قاعده مستثنا نیست البته من به شخصه به سازندگان بازی حق میدهم.
فقط کافی است فروش یک بازی شبیه ساز واقعی جنگ را با یک بازی آرکید مثل MW Series مقایسه کنید و خود را جای سازندگان بگذارید.
به همین علت میتوان نسخه ی جدید GR را بیشتر به یک بازی آرکید شبیه دانست تا به یک بازی شبیه سازی اما نقاط قوت بسیار بازی سبب شده از این عیب بزرگ چشم پوشی کنیم.
530-grfsallscreenshotse310.jpg


داستان بازی روایتگر گروه Ghost میباشد که قرار است با تعقیب گروهی تروریستی در لوکیشن های مختلف از کودتای جهانی با یک سری بمب شیمیایی جلوگیری کنند.داستان بازی بسیار کلیشه ای است و پیش از این در فیلم ها و بازی های بسیاری داستان های چنینی را دیده ایم.نمیتوان داستان بازی را مورد قبول دانست اما به خاطر سبک بازی که مثلا شوتر تاکتیکی(در اتین سبک داستان نقش کم رنگ تری نسبت به بقیه ی قسمت ها دارد) است میتوان به نویسنده ی بازی حق داد.
گیم پلی بازی تلفیقی از سبک شوتر تاکتیکی و شوتر سوم شخص است.این بخش از بازی بر پایه ی کاور گیری و مخفی کاری و شلیک های زمان بندی شده میباشد.متاسفانه سیستم کاورگیری بازی با اینکه کارایی بسیاری در بازی دارد ولی در بسیاری مواقع مشکل ساز میشود و این مسئله زمانی اهمیت پیدا میکند که دشمن از هر طرف به شما حمله میکند و در هنگام سویچ کردن کاور شخصیت اصلی به جای اشتباهی میرود و شما در اینجا محکوم به مرگ هستید.(این مشکل در هنگام پرش از موانع خود را نشان میدهد.)
البته باید به این نکته اشاره کرد که سیستم انتخاب کاور تا حد زیادی این مشکل را کم رنگ کرده است.


Ghost-Recon-Future-Soldier.jpg


خوشبختانه سلاح های بازی در سطح بالایی قرار دارند و به تنوع گیم پلی کمک میکنند و مسئله ی دیگر در تنوع گیم پلی لوکیشن های بازی هستند که در کنار یک گرافیک زیبا لحظات فوق العاده ای را بوجود میاورند.
در گیم پلی بازی انتخاب با خودتان است که :
به صورت مخفیکاری پیش بروید:با شلیک نکردن شما نامرئی میشوید(Camouflage Suit) و میتوانید به جلو حرکت کنید همچنین در بعضی مراحل از وسایل پیشرفته ی جاسوسی مانند بالگرد کوچک و پیشرفته ی خود که دارای امکاناتی مانند تایین هدف است استفاده کنید.در این شیوه به هیچ وجه نباید از شلیک اسلحه استفاده کنید و فقط باید با نایف کردن دشمنان خود را به قتل رسانید.
به صورت اکشن بازی را ادامه دهیم:در این حالت آزادیم که به هر شیوه که میخواهیم دشمنان خود را به قتل برسانیم و حتی بدون به قتل رساندن آنها تا هدف خود بدویم که مطمئنا لذت بخش اول را نخواهد داشت.


GR_future_soldier_cloak.jpg


امکانات همراه بازیباز مانند سیستم X-Ray و ابزار قابل حمل مانند ماشین کنترلی بسیار عالی چیده شده اند یعنی با مراحل بازی سازگاری تمام دارد و میتوان یوبیسافت را به خاطر این امر تحسین کرد.
هوش مصنوعی دشمنان در این بازی را حتی میتوان بالاتر از GeOW قرار داد و این امر در درجه ی سخت بازی به اوج خود میرسد.عکس العمل دشمنان عالی است و برای مثال وقتی گروه شما رو به پیشروی است دشمنان عقب نشینی میکنند و یا شما را از پشت سر غافلگیر میکنند..تنها ایراد هوش مصنوعی این است که در حالت مخفیکاری دشمنان وقتی درست روبه رویشان هستید شما را نمیبینند و بعد از حدود 4 ثانیه متوجه شما می شوند.این سیستم پیش از این در بازی Prison Break هم مورد استفاده قرار گرفته بود.
گرافیک بازی در یک کلام فوق العاده است.افکت های گرافیکی بسیار پویا و انیمیشن های انفجار بازی چشم نواز هستند.موتور گرافیکی YETI توانایی نمایش تعداد بسیاری از دشمنان را در یک صحنه دارد و همین امر در کنار یک فریم بالا نشان دهنده ی قدرت موتور گرافیکی بازی است.
نماد گرافیک بازی مرحله ی صحرای آن است که در طوفانی شن قرار میگیریم.در اینجا تک تک ذرات شن را میتوان دید و واقعا حس کرد در محیط بازی قرارداده شده ایم.


GHostRecon_Future_Soldier.png


مطمئنا شرکت Ubisoft در زمینه ی صداگذاری و موسیقی همیشه در کنار راکستار و اکتیویژن تکتاز بوده است و کارنامه ی درخشانی را در این زمینه دارد.پس مطمئنا این بازی نیز باید از اصول یوبیسافت پیروی کند.در مراحل پاکستان بازی دشمنان به زبان کشور پاکستان صحبت میکنند که مطمئنا شبیه بان فارسی است.صداگذاری این بخش ها بسیار عالی انجام شده است و هیچ عیبی را به خود وارد نمی سازد.(بر خلاف BF3)
صداگذاری اسلحه ها دقیقا از روی مدل واقعی آن هاست و صداگذاری شخصیت ها نیز عالی است و یوبیسافت در این زمینه هیچ حرفی را به جا نگذاشته است.
موسیقی بازی نیز بسیار عالی و بدون ایراد است و توسط گروه Hybird اجرا شده است که در کارنامه شان بازی هایی همچو Saints Row:the third دیده میشود.مسئله ی مهم در این بخش همخوانی عالی موسیقی با اتمسفر بازی است.
برای مثال موسیقی بازی در هنگام قسمت اکشن بازی هیجان انگیز و در هنگام مخفیکاری موسیقی آرام پخش می شود.


ghost-recon-fs-rd.jpg


نتیجه گیری:این بازی را میتوان تلفیقی مناسب از شوتر سوم شخص و شوتر تاکتیکی دانست که میتواند راه جدیدی را به روی بازی های سوم شخص باز کند.من به شخصه انتظار کمتری از این بازی داشتم ولی Ubisoft توانست یک بازی عالی را ارائه دهد تا شاید این بازی رقیب بسیار سختی برای هم پایان خود باشد.اگر برای تحریر داستان بازی دقت لازم صورت می گرفت این بازی بدون شک و بدون اینکه لازم باشد منتظر بازی های هم سبکش باشد در رده ی اول سبک Tactical-shooter قرار میگرفت.
گیم پلی:10
داستان:6
گرافیک:9.5
صداگذاری و موسیقی:9.5
کنترل بازی:10
نمره ی نهایی:9.5
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر