از طراحی سفینه ت خوشم اومد. عکسارو که دیدم یاد بازی قدیمی Star Wars Episode I: Racer افتادم که سالها پیش بازی می کردم و خیلی بازی باحالی بود(سرعت سفینه ها یه 500-600 کیلومتر در ساعت می رسید!). امیدوارم بازی ای مسابقه ای با گرافیک امروزی مثل اون ساخته بشه در آینده!
از طراحی سفینه ت خوشم اومد. عکسارو که دیدم یاد بازی قدیمی Star Wars Episode I: Racer افتادم که سالها پیش بازی می کردم و خیلی بازی باحالی بود(سرعت سفینه ها یه 500-600 کیلومتر در ساعت می رسید!). امیدوارم بازی ای مسابقه ای با گرافیک امروزی مثل اون ساخته بشه در آینده!
من اطلاعات زیادی از رندر ندارم ولی به نظر رندر خوبی میاد. با 3dmax رندر کردی؟
پسزمینه ی تصویر هم خوبه. از رنگ سبز آتیش سفینه هم خوشم اومد. موقعیت سفینه ها هم تو تصویر عالیه ولی بنظرم شاید بهتر باشه که یه مقدار از آسمون رو بیشتر تو تصویر نشون بدی...
من اطلاعات زیادی از رندر ندارم ولی به نظر رندر خوبی میاد. با 3dmax رندر کردی؟
پسزمینه ی تصویر هم خوبه. از رنگ سبز آتیش سفینه هم خوشم اومد. موقعیت سفینه ها هم تو تصویر عالیه ولی بنظرم شاید بهتر باشه که یه مقدار از آسمون رو بیشتر تو تصویر نشون بدی...
نه عزیز با مایا بوده کامپوزیشن هم با فوتوشاپ . در مورد آسمون هم درست میگید ولی من چون می خواستم حالت سینماتیک باشه (تا جایی که میشه wide باشه) واسه همین بود .....
پسزمینه ی تصویر هم خوبه. از رنگ سبز آتیش سفینه هم خوشم اومد. موقعیت سفینه ها هم تو تصویر عالیه
خیلی خوب بود .
ادامه بده . به امید موفقیت های آینده . ( البته من قبلا یه سری از کاراتو که یه زمانی توی امضات بود دیده بودم . اونام خیلی خوب بود . فکر کنم اصفهان و ... بود .)
خیلی خوب بود .
ادامه بده . به امید موفقیت های آینده . ( البته من قبلا یه سری از کاراتو که یه زمانی توی امضات بود دیده بودم . اونام خیلی خوب بود . فکر کنم اصفهان و ... بود .)
ممنون عزیز ...... بله قبلا کار میذاشتم ولی 2 سالی میشد دست به نرم افزار نزده بودم ... دیر به دیر کار میزنم
بله یکی از کارها میدان نقش جهان بود.
بازم ممنون
نقش جهان کار تیمی بود.... نه کار یک نفر ... همه مکس کار میکردند فقط من مایا ......
پروژه نقش جهان پروژه بزرگیه ...بخش ها وسبک های مختلف داره و برای اکثر سیستم عامل ها خروجی داده راحت ترین کار برید توی نرم افزارهای store موبایل
من خودم دیگه در جریان کار نیستم ممکنه تغییراتی توش داده باشند ...
یه سری مطالبتو این جا هست و اینجا البته خیلی قدیمیه تقریبا تمام آثار باستانیه اصفهان شبیه سازی شد
اگر هم براتون مهم هستش ... با رئیس شرکت(که البته فعلا شرکت فعالیتی نداره و همه مجزا کار می کنند......بعد از وضعیت قمر در عقرب تحریم ها...) تماس بگیرم و سوالتون را مطرح کنم
فعلا هم تنها کسی که هنوز روی پروژه های قبلیه شرکت کار می کنه خود ایشون هستند(محمد کرمانی) از برنامه نویسی تا طراحی و .....
عکس ها را براتون آپلود کردم
در مورد مایا هم سوالتون را دقیق مطرح نکردید ...... مایا ، انیمیشن ، بازی ....... بخش های مختلف داره
طراحیه کانسبت با قلم یا Pen و یا اسکچ ، مدل سازی ، طراحیه بافت و مپ ها ، انیمیت ، ریگ دادن ، بخش سیالات و ذرات .... ، داینامیک نرم و سخت ، نور پردازی و رندر .... کامپوزیت ، VFX , .....
مثلا اگر بخواهید توی بخش مدل سازی و طراحیه بافت کاملا مسلط بشید خودس زمان زیادی میبره کسی هم نمیشناسم که توی بیش از 3 یا نهایتا 4 بخش کامل مسلط باشه
خود من نمیدونم تو چه سطحی هستم ولی در کل تا الان کارای قابل قبولی داشتم ... و اینکه خیلی مسائل دیگه هستش که من نیاز دارم خیلی بیشتر در موردش بدونم مثل اصول زیبا شناسی و کلا اصول هنر ....
خلاصه اینکه زمانی که خواستی شروع کنی باید یه چیزی بیشتر از علاقه داشته باشی تا نتیجه خیلی خوب بگیری
یه چیزه کلی هم بگم .... اگر خواستی نرم افزار را باز کنی و خودت کشف کنی و ..... کاملا اشتباهه ..... سعی کن از همون اول اصولی یاد بگیری
آموزش های خیلی خوب توی بازار هستش مثل دیجیتل توتوریال ، یا ... نومون یا لیندا ..... مطمِِِءن باش همینا کمک اساسی بهت میکنه تا به یه جایی برسی که خودت باید از گوشه کنارها مطلب جدید یاد بگیری
مثل یوتوب .......
مایا نرم افزار خیلی خوبی هست من چند سال با تیمی کار کردم که همه مکس کار می کردند ...
ولی ..... وقتی مایا را انتخاب کردی بدون که مطالب و منابع برای مایا حدودا 20-30 درصد مکس هستش ....
متریال هایی که کاربرها به صورت دستی میسازند بیشتر هستش و ........ کلا کاربر عامه زیاد داره مکس ...
ولی .....
اگر با مایا تونستی حرفه ای بشه اونجاست که خیلی دستت بازه ...البته من اینا را فقط در مورد مدلسازی و مسائل مربوط به اون میگم
سالها بود که کابرهای مایا به سیستم NURB مایا مینازیدند چون تو اون قسمت واقا مایا عالی بود
بر عکس تا چند ساله پیش بخش مدلسازی پولیگان مکس برتری داشت به مایا واسه همین تو مدلهای کم جزئیات مکس بهتر عمل میکرد و توی صنعت بازی سازی بازار دست مکس بود
ولی از وقتی Autodesk مایا را خرید ... آروم آروم شروع کرد .. ابزارهای مش سازیه مکس را وارد مایا کنه .... الان که من ورژن 2015 مایا را دارم میتونم به جرات بگم مایا به لحاظ پولیگان ابرقدرت شده
غیر از ابزار های خود مایا و مکمل ها ابزارهای مخصوص ریتوپولوژی را جداگانه داره که مثلش فقط تو zbrush دیدم ....
خیلی عالی بود احسان جان. در این زمینهها اطلاعات دقیقی ندارم ولی در یک حالت کلی طرحت کاملا گیرا و جذبکننده هست و از همه مهمتر اینکه حس یک سفینه بیگانه رو کاملا به همراه داره. به خصوص اینکه طرحت هنوز تموم هم نشده...(نمای روبهرو سفینه حرف نداره... رنگ سبز آتیش هم که دوستمون گفت عالی شده، جدا از سفینه، کاملا خودشو نشون میده...)
آقا احسان طرحهای اولیه چنین مواردی رو چطور ایجاد میکنند؟ اون طرح ابتدایی ابتدایی. بیشترشون به صورت دستی مثلا روی کاغذ و ... ایجاد میشه یا از یک الگو کلی استفاده میشه و بعد همونو مطابق با ایدههاشون تغییر میدن؟
خیلی عالی بود احسان جان. در این زمینهها اطلاعات دقیقی ندارم ولی در یک حالت کلی طرحت کاملا گیرا و جذبکننده هست و از همه مهمتر اینکه حس یک سفینه بیگانه رو کاملا به همراه داره. به خصوص اینکه طرحت هنوز تموم هم نشده...(نمای روبهرو سفینه حرف نداره... رنگ سبز آتیش هم که دوستمون گفت عالی شده، جدا از سفینه، کاملا خودشو نشون میده...)
آقا احسان طرحهای اولیه چنین مواردی رو چطور ایجاد میکنند؟ اون طرح ابتدایی ابتدایی. بیشترشون به صورت دستی مثلا روی کاغذ و ... ایجاد میشه یا از یک الگو کلی استفاده میشه و بعد همونو مطابق با ایدههاشون تغییر میدن؟
خیلی ممنون ... خوشحالم کردید
بله این طرح را دیگه بی خیال شدم .... چون متاسفانه توی سایت های تخصصیه 3D ازش زیاد استقبال نشد ... چون سلیقه ها تو ایران بیشتر سنتی و یا به سمت معماری گرایش داره ..از همه نا امیدوار کننده تر اینکه نمیتونم اشکالهای فنی کارم را بفهمم.....
طرح اولیه از تکنیک های مختلفی به وجود میاد
1-یه نمونش اسکتچ هستش که با خطوط مشگی کشیده میشه بعضی وقت ها طراح فقط از این تکنیک استفاده می کنه نمونه ====> Sketch Locust
2- ولی ممکن هستش که طراح یک مرحله بالا تر بره .... و به وسیله ی Paint یا Matt paint بافت ها ، سایه ها ، نورها و یا متریال ها را بهش اضافه می کنه که مشخصات بیشتری داشته باشه و زمان کمتری توی محیط نرم افزار سه بعدی(مکس یا مایا ...) صرف بشه ... چون طرح زدن توی محیط سه بعدی ده ها و شاید صد ها برابر سخت تر است از محیط دو بعدی(فوتوشاپ ، کاغذ ، ....)
3-زمانی میشه که طراح نه تنها تسلط کامل بر روی طراحیه دو بعدی داره بلکه توی طراحیه سه بعدی هم کاملا تسلط داره ..... پس میاد قسمتی از کارش را (طرح اولیه را) توی مثلا مایا انجام میده البته به نظر من این کار نظم خاصی نداره و هر طراحی به ابتکار خودش توی جاهای مختلف از این استفاده می کنه ==========> نمونه آموزشی
4-نمونه های دیگه هم هستش که از تیکه عکسهای مختلف طرح میزنند
5- مورد دیگه تکنیک Sculpt یا سفالگریه دیجیتالی هستش مثل Zbrush یا Mudbox ...... که بعضی وقتها به تنهایی میتونه جواب بده
شخصا ... زمان کمی برای آموز داشتم و تفریحی کار کردم برای همین مجبورم اعظم کارم را توی محیط سه بعدی انجام بدم
البته من تو نرم افزار مایا ابزار هایی پیدا کردم که تا حدی این کمبود را جبران کنه