Cloud Strife
Loyal Member
من هر وقت دنبال سوژه برای خندیدن میگردم، این شاهنامهخوانی فراستی یکی از چیزهاییه که سراغش میرم. یعنی اگه همینطوری رندوم یکی رو از توی خیابون خفت میکردن میبردن توی برنامه، به احتمال ۹۰٪ بهتر از فراستی میخوند!
(اوج کار، دقیقه ۳:۱۳ به بعد هست)
عاشق اون تیکه هستم که با یه حالت ادبی و سنگینی میگه: «گلوی سیاوش به خنجر بِرید!» فعلهای «بریدن» و «ریــدن» رو یه جوری جابهجا کرد که فردوسی اگه پیشبینی میکرد یه روزی کار به اینجا بکشه، کلهم بیخیال سرودن شاهنامه میشد!
فاجعه است این بشر. هرچیزی هم که از سینما میگه حفظ کرده.
شما نگاه کن این بشر ان ساله هر جا که میاد، وقتی میخواد از سینما صحبت کنه، 10 تا فیلم رو بیشتر نمیتونه اسم ببره. یعنی هرجا هر وقت میخواد ادعا کنه خیلی حالیشه میاد چهار تا فیلم یکسان رو میگه برید ببینید. در حدی که اون یارو تغی فهمیم که خودش ارزشیه، بهش میگه تو از سینما روز دنیا عقبی! در خصوص ادبیات هم همینه. هر دفعه هرجا میخواد فاز کتاب خون برداره 4 تا اسم رو بیشتر نمیتونه بیاره. یا یه نقل قول همیشگی از داستایوفسکی منباب خودنمایی بیشتر! کلا به فراستی بگی از سینما حرف بزن، ولی دو سه تا فیلمی که از هیچکاک و جان فورد بلدی رو نگو، چیزی برای ارایه داره؟
حالا نقدهاش رو ببین، من سر یه کل کلی نقد ترمیناتور 2 رو دیدم. 15 دقیقه داشت داستان رو توضیح میداد که مرد جیوه ای اینجوری کرد و آرنولد اونجوری، بعد این شد نقد فیلم! این لا لوها هم فقط کلی از خودش تعریف کرد که من انقدر بلدم و اینم و اون!
و همیشه هم برای من سوال اینجاست این که این همه بلده، به قول خودش سینما رو که کامل بهش اشراف داره، نقاشی رو میفهمه چون فولان جا درس خونده، تو موسیقی کلسیک صاحب نظره چون ارکسترهای بزرگ رو دیده، اقتصاد سیاسی هم که خراکشه... چطور نتیجه این حجم از دانشش اینه که اخراجی ها خیلی فیلم خوبیه، قلاده های طلا در امده، به وقت شام شاهکاره، روز صفر ته اکشن و شخصیت پردازیه، حاتمی کیا بهترین کارگردان ایرانه و ...؟ به این میگن با سواد؟