میک گوردون در مورد اولین کار موسیقی متن کامل خود بعد از Doom Eternal: چقدر میتوانیم ان را سنگین کنیم؟ من جدا در حال کاوش برای افراط در دیستورشن برای این پروژه هستم،
"این جشن گرفتن ان بدفرمی هست، شبیه یک نوع شورش"
میک گوردون موسیقیدان اهنگساز استرالیایی از شناخته شده ترین اهنگسازان بازی های ویدئویی هست، با امضای کاری پیشران، اینده نگارانه و به هم ریخته (دیستورت) خود در سبک متال، که کمک کرد موفقیت وسیع بازی های Doom و Wolfenstein از استودیوی ID Software توصیف شود و شکل بگیرد.
در 5 سال بعد از جدایی رسمی او از همکار سابقش بتزدا، گوردون در پروژه های متالی چون بخش مهمی از موسیقی عنوان Atomic Heart و همکاری در تولید موسیقی Absolum شرکت داشته است، که اخیرا فاش کرده در حال کار بر روی موسیقی متن کامل بازی Defect قرار دارد، شوتر اول شخص سایبرپانکی جاهطلبانه ای که توسط استودیو EmptyVessel Inc در حال توسعه میباشد، استودیویی متشکل از اعضای سابق ناتی داگ گرباکس و ای دی سافور،
Defect اولین بازی از استودیوی جدید EmptyVessel Inc، قول یک سینگل پلیر و مولتی پلیر و کواپ و نبرد های 4v4v4 را داده است، با سیستم گان پلی متمرکز بر کاوش و تغییر شکل (با تسخیر یا انتقال خوداگاهی) و فریبکاری، در دنیایی سایبرپانکی پر از اسمان خراش های عظیم که توسط یک هوش مصنوعی اقتدارگرا مدیریت و اداره میشود،
نظر گوردون از طریق هویت منحصر بفرد هنری بصری و ساختاری و گیم پلی Defect به این بازی جلب شد، او گفت: "این کمک میکند که من وارد شوم و کار خودم را انجام دهم" اما اینکه گوردون و Palalic (کارگردان بازی) قبلا در Doom 2016 و Eternal همکار بوده اند هم بی تاثیر نبود،
"وقتی کووید شروع شد، تعداد زیادی پروژه در حالت توقف قرار گرفتند چون مردم نمیدانستند چه میشود، من بالاخره توانستم به تعدادی پروژه ها پاسخ مثبت دهم"
Palalic کارگردان Defect، هنرمند طراحی شخصیت بر روی هر دو Doom هم بود، در عین حال به شکل مستقیم در "گروه کر متال" برای بسیاری از ترک های Eternal با گوردون همکاری داشت، او در این مورد میگوید: " فکر کنم میک یکی از با استعدادترین موسیقیدان هاییست که دیده ام، من به خاطر دارم که انجا بودم، و میک ناگهان شروع به گرفتن و زدن ضرب و تمپو کرد، بدون گوش کردن به چیز دیگری، و این کل تیم رو به سمت مورد نظر هدایت کرد"
گوردون میگوید یکی از مهم ترین اهداف او این هست که در هر پروژه ای با امضاهای مخصوص خود هویت اصلی را تحت شعاع قرار ندهد، او همچنان در حال کار بر روی 2 نوع از امضاهای تخصصی خود بر روی Defect هست، صداهای "
Microtonal" که نوت هایی در فاصله کمتر از تقسیم 12 تایی مساوی در یک اکتاو هستند (در موسیقی مدرن هارمونی معمولا بین 12 نت مساوی یک اکتاو شکل میگیرد) همچنین تمرکز بر روی بیت های خارج از ریتم و تمپو، که محدود به یک میزان کسر زمان نیستند، با این وجود کاملا اگاهانه و ریتمیک هستند"
گوردون امیدوار است این تکنیک ها با هرج و مرج افسارگسیخته Defect هماهنگ شود "این همین جشن گرفتن ناهنجاری و بدفرمی (درون بازی) هست، تقریبا شبیه نوعی شورش، من همیشه تلاش میکنم این رو فراتر ببرم، همیشه فراتر، مثلا چقدر میتوانیم ان را سنگین کنیم؟ من جدا در حال بررسی افراط در دیستورشن (خروج از فرم و شکل اماده و تمیز موج اصلی صدا و وارد به هم ریختگی شدن) هستم، چقدر میتوانید ان را دیستورت کنید تا جنبه موسیقیایی اش از دست برود و بعد به ان برگردید؟"
ستینگ بازی همچنین او را به سمت استفاده از امضای اصلی سبک سایبرپانک یعنی سینتیسایزر سوق داده است، اما با خروجی متفاوت نسبت به کلیشه هایی از این دست که در سبک های زیر مجموعه سای فای، این روز ها دیده میشود.
اقای گوردون افزودند: " تنظیم این ساختار و تم پس زمینه ای در برابر این دنیای پاد ارمانشهر سایبرپانکی، ایده های متنوعی به من داد، مخصوصا در مورد سینتیسایزر ها و اینکه چگونه این Synth ها باید نمایانگر ماشنیهای انالوگ باشند، چیزی که در دل خوف و زشتی های این شهر، زنده و قابل لمس باشد"
"ما امروزه با سینتیسایزر ها به جایی رسیده ایم که صدای انها الزاما اینده نگرانه (فیوچرستیک) نیستند، در این مرحله سینتث ها هم یک گذشته ای دارند، من میخواهم به ان گذشته رجوع کنم، ان ها دیگر فقط راهی برای فرار به سوی اینده ای که هنوز شکل نگرفته نیستند"
صحبت از قدر نهادن و رجوع به گذشته شد، گوردون از یک منبع الهام بخش غافلگیرکننده برای کارش رو Defect گفت: "حسی که واقعا سعی در القای ان دارم، از فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles می اید، صحنه خارق العاده ای وجود دارد که تیم Shredder قصد دارند بچه ها را به خدمت بگیرند، ان ها کودکان را با ویدئوگیم و سیگار و اسکیتبورد به سازمان خود جذب میکنند، حس و حال اواخر دهه 80 و اوایل 90 را دارد" " این همان جایی هست که احساس میکنم اتفاق منحصر بفردی با موسیقی Defect رخ میدهد، این موسیقی از دنیا وام میگیرد سپس این نکات را با خود در بر میگیرد"
Mick Gordon is asking 'how heavy' can we get it, 'I'm really exploring the extremes of distortion with this project'
Mick Gordon is asking 'how heavy can we get it?' in his first full game soundtrack since Doom Eternal: 'The actual feeling I'm trying to capture is from the Teenage Mutant Ninja Turtles movie'
DEFECT is a cyberpunk, squad-based immersive shooter set in a dystopian world ruled by an AI, a Judge Dredd inspired video game