سرخط خبرها

9408.jpg


شایعه: فاش شدن نسخه Xbox بازی Silent Hill 2 در فروشگاه مایکروسافت​

پس از ماه‌ها شایعه، فروشگاه مایکروسافت نسخه Xbox بازی Silent Hill 2 را فاش کرد. طبق لیست جدید، ریمیک این عنوان در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۲۵ (۳۰ آبان ۱۴۰۴) برای پلتفرم‌های Xbox Series X|S و PC منتشر می‌شود.

گمانه‌زنی‌ها درباره انتشار نسخه Xbox از زمانی شدت گرفت که سایت رسمی Silent Hill 2 به‌روزرسانی شد و سپس رتبه‌بندی جدید ESRB منتشر گردید. حالا، مایکروسافت استور تاریخ رسمی را لو داده است.

در لیست فروشگاه اشاره‌ای به پشتیبانی از Xbox Play Anywhere نشده، اما مشخص شده نسخه Deluxe نیز هم‌زمان عرضه می‌شود که شامل آرت‌بوک دیجیتال، موسیقی متن، و آیتم تزئینی جعبه پیتزای Pyramid Head است. همچنین باندل Silent Hill 2 و Silent Hill f هم در همان روز منتشر خواهد شد. از DLC شایعه‌شده "Born from a Wish" خبری نیست.

 
9409.jpg


استودیو Jackalyptic Games، سازنده‌ی بازی معرفی‌نشده MMO در دنیای Warhammer 40,000، پس از نزدیک به سه سال و نیم همکاری، به فعالیت خود به عنوان یک استودیو First-Party با NetEase Games پایان داد و عملاً تعطیل شد.
این خبر توسط Jack Emmert، مدیر عامل Jackalyptic Games، در بیانیه‌ای در لینکدین منتشر شد.​
 
1000029103.jpg

زلنیک تایید کرده که bioshock 4 کنسل نشده و در حال سپری کردن مراحل تولیده.

BioShock 4 Isn't Dead And Is Still Coming, Take-Two Promises

مشخص نیست بعدا از اعلام خبر تاخیر GTA VI، این خبر تا چه حدی واقعی باشه و یجورایی آروم کردن جو برای take two, ولی ایشالا که خیره و یه روزی دستمون به Bioshock بعدی می‌رسه :D
 
Chris Stockman خالق اصلی بازی Saints Row که ماه پیش با اظهار نظرش در مورد لیاقت داشتن Grand Theft Auto VI برای برچسب قیمتی 100 دلار خبرساز شده بود، دوباره در مورد این بازی صحبت کرده:



GTA-6-cant-compete-saints-row-creator.jpg

1678661112837.jpg

releasing in this day and age needs to “go back to basics” to succeed. “It’s gotta have its own identify back, it’s gotta have its own thing, but you can’t say, ‘I’m going after GTA’. You can’t. Not anymore. It’s impossible.”

“It’s going to be the biggest game, probably of all time, and I’ll just say this. The only way for someone to really give them a run for their money is if they have a huge misstep. If it comes out and it’s terrible, God forbid the industry, oh my gosh, right? It’s E.T. all over again, but worse because the budgets. It’s going to be a complete disaster. I don’t expect that to happen but, if it is, oh my Lord.

“The industry is bigger than its ever been in the sense that people hunger for games,” he said. “People hunger for new experiences. I think it’s entirely possible to be a number two, there’s nothing wrong with trying to be a number two if you play your cards right.




ایشون در گفتگوی اخیرشون اذعان داشتند که GTA یک برند ابدی شکست ناپذیر هست و هیچ توسعه دهنده دیگری نمیتواند با ان "رقابت" کند، در ادامه ایشون گفتند: "شما باید چیز دیگری باشید" "شما دیگر نمیتوانید با انها (راک استار) رقابت کنید، نمیتوانید، این غیر ممکن است، شما نمیتوانید یک بازی وسترن بسازید و با Red Dead رقابت کنید"

اقای استاکمن معتقدند برای ساخت یک کلون مشابه جی تی ای، شما باید "به ریشه های سبک برگردید، هویت منحصر به فرد خودتون رو بسازید، هیچ اشکالی ندارد شماره دوم باشید، اما نمیتوانید دنبال گرفتن جی تی ای باشید"

از نظر اقای استاکمن جی تی ای فراتر از یک بازی رفته و یک "سبک زندگی" شده، ایشون معتقدند غیر از اینکه راک استار یک فاجعه منتشر کند، امکان ندارد که سلطه اش بر روی ژانر از بین برود،

"این قرار است بزرگ ترین بازی باشد، احتمالا برای تمام دوران، تنها راهی که کسی بتواند انها را شکست دهد این هست که خودشون خراب کنند" "اگر قرار است جی تی ای بیاد و فاجعه باشد، خدا به صنعت رحم کند، میتواند یک E.T جدید باشد اما خیلی بدتر به دلیل ابعاد بودجه، این میتواند یک فاجعه کامل باشد، من انتظار این رو ندارم، اما اگر بشود، اوه خدای من"

اقای استاکمن به بازی E.T اتاری 2600 اشاره میکنند که بر اساس افسانه ها (!) به تنهایی باعث شکست اتاری شد و دوران ماقبل نینتندو صنعت گیم را به خاک کشوند،

اقای استاکمن معتقدند هیچ اشکالی ندارد که "شماره دوم" باشید: "صنعت از همیشه بزرگ تر است یعنی مردم تشنه بازی جدید هستند، تشنه تجربه جدید، فکر میکنم کاملا ممکن باشد که شماره 2 باشید اگر کارت هایتان را درست بازی کنید، هیچ اشکالی ندارد تلاش کنید شماره 2 باشید، نباید دیوانه باشید، باید متمرکز باشید، نباید جی تی ای رو ببینید و بگویید من میخواهم ان باشم، شما باید یک هویت شاخص داشته باشید، لازم نیست یک شاهکار 100 ساعته باشید، فقط ان را هوشمندانه انجام دهید"

اقای استاکمن معتقدند بودجه های سنگین و هزینه های سرسام اور باعث ترس توسعه دهندگان از "شماره دوم" بودن است: " مردم باید بیدار شوند، شما نمیتوانید بازی های با بودجه های صد ها میلیون دلاری داشته باشید و امیدوار (مطمئن) باشید که ازشون سوداوری میکنید"



Saints Row creator says devs “can’t compete” with GTA 6 because GTA Online has “propelled it to beyond just a game”

Unless GTA 6 "comes out and it's terrible" no open-world dev can hope to top Rockstar, original Saints Row design lead says – but "there's nothing wrong with trying to be a #2"
 

38740001-90b4-4404-83bb-154475213631.jpg
در حالی که Clair Obscur: Expedition 33 در جوایز گرمی 2026 کامل نادیده گرفته شد، Austin Wintory خالق موسیقی عناوین Assassin’s Creed و Journey به تازگی صحبت جالبی درمورد نامزد نشدن Clair Obscur: Expedition 33 برای جایزه گرمی انجام داده.
آکادمی گرمی دیروز نامزدها در بخشا مختلف رو اعلام کرد، در اتفاقی جالب عنوان Clair Obscur: Expedition 33 در لیست نامزدهای بخش بهترین موسیقی متن بازی‌های ویدیویی و رسانه‌های تعاملی جایی نداشت،

  • Avatar: Frontiers of Pandora - Secrets of the Spires (اثر Pinar Toprak)
  • Helldivers 2 (اثر Wilbert Roget)
  • Indiana Jones and the Great Circle (اثر Gordy Haab)
  • Star Wars Outlaws: Wild Card & A Pirate's Fortune (اثر Cody Matthew Johnson و Wilbert Roget)
  • Sword of the Sea (اثر Austin Wintory)

اما در یک اظهار نظر جالب Austin Wintory کسی که چندین بار سابقه نامزدی گرمی را دارد، نظر جالبی در ارتباط با دادن جایگاه نامزدی خود به Clair Obscur: Expedition 33 داده.

Austin Wintory

به دوستانم تبریک میگم و از آکادمی گرمی برای قرار دادن Sword of the Sea در فهرست نامزدهای 2026 تشکر میکنم. اما از نبود Expedition 33 ناراحتم. با خوشحالی حاضرم جایگاه خودم با Expedition 33 عوض کنم. موسیقی‌ Expedition 33، واقعا با ارزش است.
 
اعلام نامزد های جایزه گرمی و اعلام ناراحتی اهنگ ساز بازی Sword of the Sea از غیبت اسکور بازی Clair Obscur: Expedition 33 در این لیست...

ab67616d0000b2731dd8bb66949fccf8f527a3e2.jpg 5063176084910.jpg

اکادمی گرمی به تازگی لیست نامزد های خود در بخش های گوناگون از جمله "بهترین موسیقی متن بازی های ویدئویی" رو اعلام کردند، نامزد هایی چون:

(Pinar Toprak) Avatar: Frontiers of Pandora
Secrets of the Spires (Pinar Toprak)
Helldivers 2 (Wilbert Roget)
Indiana Jones And The Great Circle (Gordy Haab)
Star Wars Outlaws: Wild Card & A Pirate's Fortune (Cody Matthew Johnson & Wilbert Roget)
and Sword of the Sea (Austin Wintory).

اما اقای Austin Wintory موسیقی دان سازنده اسکور بازی Sword of the Sea که در کارنامه اش کار و نامزدی گرمی برای اثاری چون Journey, Assassin's Creed Syndicate, Abzu, The Banner Saga را دارد نسبت به این انتخاب احساسات متناقضی دارند، ایشون فرمودند: "ممنون از اکادمی ضبط که موسیقی Sword of the Sea رو در کتگوری گرمی قرار دادند، اما از غیاب Expedition 33 بین ان ها غمگین هستم، من با خوشحالی جایم را با انها عوض میکردم، ان اسکور معنای واقعی با ارزش بودن است"

این در حالی هست که موسیقی متن بازی نقش افرینی به شدت تحسین شده Expedition 33 خارج از حوزه گیمینگ هم به مدت 10 هفته در صدر چارت بیلبورد کلاسیک قرار داشته.

Screenshot 2025-11-09 205050.png

G5KioBCbUAAF7Z_.jpg

As Clair Obscur: Expedition 33 gets snubbed at the 2026 Grammys, Assassin's Creed and Journey composer says he'd "happily trade places" with the RPG
 
دن هوسر: اغاز بازی Red Dead Redemption 2 میتوانست خشن تر از این باشد

M2si2u82wWraQmZiJNpDKg-650-80.jpg.png

فضای بخش اغازین رد دد ردمپشن 2 به خودی خود سخت و طاقت فرساست، اما بخش اغازین و اینتروداکشن بازی قرار بود بازیکن و شخصیت اصلی ارتور مرگان را در روندی سخت تر قرار دهد،
دن هوسر از بنیانگذاران و نویسندگان همیشگی و سابق راک استار، اخیرا فاش کرده که ابتدا یک بخش اغازین بسیار بسیار خشن برای ارتور مرگان و پلیر ها در نظر گرفته شده بود، اما کنار گذاشته شد تا شخصیت اصلی بلافاصله برای بازیکنان "غیر قابل تحمل" نباشد،

اقای هوسر در گفتگو با پادکست Lex Fridman فرمودند: "در ابتدای بازی بخشی بود که ارتور یک نوزاد داشت که تازه مرده بود، اما نهایتا ان را حذف کردیم که تصمیم درستی بود، چون از برخی جهات بیش از حد سخت بود"

اقای هوسر اضافه کردند: "او نسبت به دوست دختر خود که نوزاد را به دنیا اورده بود، خیلی دلسوزی و همدردی نشون نمیداد، برای همین خیلی خیلی خشن در ابتدا به نظر میرسید، که از نظر من برای بازی کردن جالب بود، چون تکامل شخصیت و کمان رستگاری او به این صورت جذاب تر هم میشد" اقای هوسر ادامه داد: "ارتور نهایتا هنوز هم سرسخت و خشن است، اما حالا در اوایل بازی کمی دوست داشتنی تر است، این تصمیم درستی از نظر تجاری بود، اینگونه بهتر است"

چیزی که هوسر در مورد ایده اصلی ازش لذت میبرد، این است که "ارتور در دسترسی به احساساتش ناتوان بود" که تضاد عظیمی با فروپاشی عاطفی او در نزدیکی پایان بازی دارد، با این حال، اقای هوسر فکر میکند: "بازی ها همونطور که قرار بود باشد به پایان رسیدند"

"And he was not very sympathetic to his occasional girlfriend who’d had the baby. So, it made him very, very nasty at the start, which I thought would be interesting to play around with because then it would make his redemptive arc even more interesting," Houser added, while explaining that the final version of Arthur was "still sort of tough and nasty, but he’s slightly more likable early on. That was the right decision commercially. It’s better that way."


Red Dead Redemption 2's brutal opening was supposed to be worse, but Arthur Morgan was "very, very nasty," so Rockstar Games "ended up cutting it"
 
واقعاً چطوری Expedition 33 توی گرمی نامزد نشده؟! :|
درسته که موسیقی هم مثل خیلی چیزهای دیگه سلیقه‌ای هست، ولی به قدری موسیقی‌های این بازی زیبا بود و همین‌طور به قدری تعداد موسیقی‌های قشنگش زیاد بود (نه مثل خیلی از بازی‌ها در حد ۲،۳ قطعه زیبا و کلی قطعه متوسط) که هیچ‌جوری نمی‌تونم این قضیه رو هضم کنم. :| مگر اینکه قوانینش یه ماجرای خاصی داشته باشه که ما بی‌خبریم.
 
واقعاً چطوری Expedition 33 توی گرمی نامزد نشده؟! :|
درسته که موسیقی هم مثل خیلی چیزهای دیگه سلیقه‌ای هست، ولی به قدری موسیقی‌های این بازی زیبا بود و همین‌طور به قدری تعداد موسیقی‌های قشنگش زیاد بود (نه مثل خیلی از بازی‌ها در حد ۲،۳ قطعه زیبا و کلی قطعه متوسط) که هیچ‌جوری نمی‌تونم این قضیه رو هضم کنم. :| مگر اینکه قوانینش یه ماجرای خاصی داشته باشه که ما بی‌خبریم.

قوانینش چیز خاص و پیچیده ای نداره کلا (یکی بحث تاریخ ریلیزه، اون یکی هم خالص و اورجینال بودن اثر. مثلا کپی آثار دیگه یا اقتباسی نباشه)
برای بیشتر بخش های اصلی هم دو برابر ظرفیت رو انتخاب میکنن و هیئت داوری اون بخش تعداد مجاز رو انتخاب میکنه و مابقی رو رد میکنه. (اینجا عملا بحث سلیقه هستش و دیگه هیچ معیار مشخصی نداره)
 
  • Like
Reactions: Dinosaur

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or