سرخط خبرها

البته این فقط یه Meme هست
MGS های کوجیما که اصلا راحت نیست (اصلا من یک بار MGS V رو دراپ کردم سر سختیش و چند سال سراغش نرفتم تا اینکه بار دوم رفتم جلو و میخکوبم کرد و شد بهترین MGS م) و هیچ، Death Stranding که گفته هم باز خیلی کارگوها سالم به مقصد رسوندنشون سخته و کلا سبکش با بازیهای دیگه قابل مقایسه نیس. ولی اونم اصلا تو جرگه بازیهای دکمه زنی و آسون قرار نمیگیره.
پ.ن: هر چیز جای خودش در کل.
پ.ن۲: متاسفانه هیچ وقت نینجا گایدن بازی نکردم. فقط FF Origins Stranger of Paradise بازی کردم که سازنده های nioh ساختن همه میگن شبیه اونه دیگه نمیدونم چقد شبیهن:دی
 
آخرین ویرایش:
عنوان Fallout با حمایت Bethesda، نمایش ویژه ای در موزه ملی آزمایش اتمی در لاس وگاس خواهد داشت که روز 14 نوامبر افتتاح میشود.
این موزه اعلام کرده که این نمایش، به بررسی میراث فرهنگی تاریخ اتم از نگاه سری Fallout میپردازد. اشیاء و لوازمی از بازی و همینطور سریال این مجموعه به معرض دید گذاشته میشود.
ایستر اگ ها و سورپرایزهای زیادی هم در انتظار علاقه مندان به این بازی خواهد بود.
fall.jpeg
Coming Soon World of Fallout Exhibit
 
این رو اینجا می نویسم به عنوان خبر اختصاصی B-) بازی بعده راکستار قطعاً یک IP جدید و اثر قرون وسطاییه
البته شایعه این برای اولین بار سال 2018 اومد که یه نفر توی شعبه هند راکستار توی لینکدین لو داده بود داره چند تا ارت ورک قرون وسطایی کار میکنه
حالا کاری به این نداریم؛
چند وقت پیش برای بار چندم داشتم رد دد 2 رو تموم می کردم، توی اپیلوگ بازی یه قسمتی از اون جان به جک میگه هنوزم داستان وسترن دوست داری؟ جک میگه دیگه نه زیاد و جدیداً داره داستان شوالیه های میزگرد و داستان زندگی شاه آرتور و لانسلات رو میخونه. خود جان میگه اره منم یه چیزایی ازش شنیدم و جالبه

حالا چند تا چیز به گمان خود بنده
جک نماینده نسل جدید گیمرهاست. که شاید ته دنیای وسترن رو با رد دد 2 دیده و یه چیز جدید میخواد! جان هم به عنوان نسل قدیمی گیمرها و یا حتی خود راکستار مهر تایید میزنه

بازم این به کنار
جدا از شباهت اسم آرتور، کلاً زندگی شوالیه های میزگرد خوراک کار راکستاره. یک گروه که در نهایت توی کشاکش خیانت و وفاداری در قبال شاه آرتور قرار میگیرن

نکته بعدی این که خود Take Two خیلی قبل تر اسم تجاری Ethos ثبت کرده. من زیاد با ریشه این کلمه آشنا نیستم ولی ظاهراً توی قرون وسطا برای توصیف ویژگی های اخلاقی خاص مثل شوالیه ها به کار می بردن.

واقع بین هم باشیم. راکستار بعد GTA 6 سراغ نسخه بعدی این بازی نمیره سریعاً. RDR هم بعیده. چون به شخصه حس میکنم نمیخواد خودش رو وارد یک لوپ از این دو فرانچایز بکنه. توی نسل جدید اونا مجبورن مثل ناتی داگ شهامت خودشون رو با یک IP جدید نشون بدن. IP قدیمی که بتونه از پس انتظارات مخاطب از بازی های جهان باز راکستار بربیاد هم ندارن. Bully 2 که کلاً برای راکستار الان شبیه شوخیه. کلاً بعیده فرمت زمان حال رو پیاده بکنه. یا باید بره آینده که بعید بدونم. یا باید بره گذشته مثل دوران مافیاها که اونم چون خود فرانچایز مافیا از تیک تو هست بعیده این کارو بکنه

این بمونه به یادگار
 
نکته بعدی این که خود Take Two خیلی قبل تر اسم تجاری Ethos ثبت کرده. من زیاد با ریشه این کلمه آشنا نیستم ولی ظاهراً توی قرون وسطا برای توصیف ویژگی های اخلاقی خاص مثل شوالیه ها به کار می بردن.
ابتدا تشکر برای به اشتراک گزاری این موضوع...
و همه هم دوست دارند بالاخره راکستار یکم حال و هواشو عوض کنه و بره سراغ یک IP جدید...

درباره Ethos متاسفانه می دونیم چی هست... یک اثر لایو سرویس، F2P و روگلایک و هیرو شوتره
که توسط استدیو 31st Union در حال ساخت هست(رهبر تیم هم یکی از فاندر ها و مدیران Sledgehammer Games هست، به نام Michael Condrey که عملا با گلن اسکوفیلد این استدیو رو بالا آوردن) که این استدیو زیر مجموعه خود 2k هست... و 2019 تاسیسش کرد به نام 2K Silicon valley که بعدا تغییر نامش داد به همین 31st Union...

Project ETHOS | Official Site
 
1760764709242.png
با توجه به محبوبیت / درامد زایی خارق العاده صنعت گیم
The gaming industry has quietly become the world's most dominant entertainment force, generating $184 billion annually — nearly double the combined revenue of movies ($33.9 billion) and music ($28.6 billion)

احتمالا کشور های دیگه هم این قانون مالیات روی بازی های +18 تصویب می کنن ..
 
این رو اینجا می نویسم به عنوان خبر اختصاصی B-) بازی بعده راکستار قطعاً یک IP جدید و اثر قرون وسطاییه
البته شایعه این برای اولین بار سال 2018 اومد که یه نفر توی شعبه هند راکستار توی لینکدین لو داده بود داره چند تا ارت ورک قرون وسطایی کار میکنه
حالا کاری به این نداریم؛
چند وقت پیش برای بار چندم داشتم رد دد 2 رو تموم می کردم، توی اپیلوگ بازی یه قسمتی از اون جان به جک میگه هنوزم داستان وسترن دوست داری؟ جک میگه دیگه نه زیاد و جدیداً داره داستان شوالیه های میزگرد و داستان زندگی شاه آرتور و لانسلات رو میخونه. خود جان میگه اره منم یه چیزایی ازش شنیدم و جالبه

حالا چند تا چیز به گمان خود بنده
جک نماینده نسل جدید گیمرهاست. که شاید ته دنیای وسترن رو با رد دد 2 دیده و یه چیز جدید میخواد! جان هم به عنوان نسل قدیمی گیمرها و یا حتی خود راکستار مهر تایید میزنه

بازم این به کنار
جدا از شباهت اسم آرتور، کلاً زندگی شوالیه های میزگرد خوراک کار راکستاره. یک گروه که در نهایت توی کشاکش خیانت و وفاداری در قبال شاه آرتور قرار میگیرن

نکته بعدی این که خود Take Two خیلی قبل تر اسم تجاری Ethos ثبت کرده. من زیاد با ریشه این کلمه آشنا نیستم ولی ظاهراً توی قرون وسطا برای توصیف ویژگی های اخلاقی خاص مثل شوالیه ها به کار می بردن.

واقع بین هم باشیم. راکستار بعد GTA 6 سراغ نسخه بعدی این بازی نمیره سریعاً. RDR هم بعیده. چون به شخصه حس میکنم نمیخواد خودش رو وارد یک لوپ از این دو فرانچایز بکنه. توی نسل جدید اونا مجبورن مثل ناتی داگ شهامت خودشون رو با یک IP جدید نشون بدن. IP قدیمی که بتونه از پس انتظارات مخاطب از بازی های جهان باز راکستار بربیاد هم ندارن. Bully 2 که کلاً برای راکستار الان شبیه شوخیه. کلاً بعیده فرمت زمان حال رو پیاده بکنه. یا باید بره آینده که بعید بدونم. یا باید بره گذشته مثل دوران مافیاها که اونم چون خود فرانچایز مافیا از تیک تو هست بعیده این کارو بکنه

این بمونه به یادگار
حالا لزوما نمیتونه ربطی داشته باشه ولی Environment Artist راکستار خیلی وقته عکسهای قرون وسطی میذاره.
عکسها داخل اسپویلر:
IMG_20251018_093009_623.jpg IMG_20251018_093011_826.jpg IMG_20251018_093015_594.jpg IMG_20251018_093017_501.jpg IMG_20251018_093019_183.jpg

توی ۲۰۲۳، بعد از هک بزرگ راکستار و لیک شدن اطلاعات gta 6، یه نفر ادعا کرد که توی کد منبع gta 5 اشاره‌هایی به یه پروژه دیگه پیدا کرده. این پروژه ظاهراً توی یه دنیای فانتزی قرون‌وسطایی جریان داره و از ۲۰۱۸ توی مراحل اولیه توسعه بوده.
گفته شده این بازی یه جور تلاش راکستاره برای رقابت با فرنچایزهایی مثل الدر اسکرلز یا الدن رینگ عه. مثلاً یه دنیای بزرگ با قلعه‌ها، دهکده‌ها، جنگل‌ها و...
توی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، راکستار چند آگهی شغلی منتشر کرد که دنبال طراح محیط و متخصص تاریخ و فرهنگ بودن. یه عده گفتن این می‌تونه برای ساخت یه دنیای تاریخی مثل قرون وسطی باشه یا مثلاً طراحی لباس شوالیه‌ها، قلعه‌ها، یا سیستم فئودالی.
راکستار قبلاً با رددد نشون داده عاشق دوره‌های تاریخی با جزئیات عمیقه. قرون وسطی هم پر از پتانسیله برای داستان‌سرایی پیچیده و گیم‌پلی متنوع مبارزه با شمشیر، محاصره قلعه، سوارکاری.
قرون وسطی هم پر از پتانسیله برای داستان‌سرایی پیچیده و گیم‌پلی متنوع مبارزه با شمشیر، محاصره قلعه، سوارکاری و این چیزا ...
فکر کن یه نقشه عظیم با شهرهای سنگی، دهکده‌های چوبی، و دشت‌های پر از شوالیه و راهزن.
سیستم آب و هوای پویا مثل بارون و مه ...
گیم‌پلی احتمالاً ترکیبی از مبارزه تن‌به‌تن شمشیر، سپر، نیزه سوارکاری، و شاید یه سیستم سیاسی مثل فئودالیسم مثلاً انتخاب کنی وفادار به پادشاه باشی یا بشوریش. راکستار عاشق داستانای عمیقه. ممکنه یه شوالیه یا یه دهقان باشی که توی یه جنگ داخلی یا صلیبی درگیر می‌شه، با خیانت و انتقام قاطی داستان.
 
بازی جدید استودیو Double Fine در سکوت کامل خبری منتشر شد
1760815372922.png 1760821796484.png
فروش بازی هم چیزی ماورا فاجعه است ....
1760820181877.png

keeper که مثلا با بودجه و حمایت مایکروسافت ساخته شده نسبت به بازی قبلی استودیو ( Psychonauts 2 ) که با crowd-funding ساخته شد افت داشته
1760820505439.png 1760821924394.png 1760815541999.png

هدف / استراتژی پشت این خرید چی بود ؟
این خرید چه تاثیری در خروجی استودیو داشت ؟
چه سودی برای گیمر ها داشت ؟
اصلا چه سودی برای مایکروسافت داشت ؟
 
هدف / استراتژی پشت این خرید چی بود ؟
این خرید چه تاثیری در خروجی استودیو داشت ؟
چه سودی برای گیمر ها داشت ؟
اصلا چه سودی برای مایکروسافت داشت ؟
در رابطه با خرید های قبل از اکتیویژن واقعا خریدای مایکروسافت اگه به سود خودش نبود ولی به سود صنعت بود. اگر مایکرو استدیوهایی مثل همین دابل فاین یا نینجا تئوری یا آندد لبز یا زیر مجموعه های زنیمکس مثل ماشین گیمز و آرکین رو نمیخرید بدون شک همون سال ها همشون بسته شده بودن.
از این نظر به نظرم حرکت قابل احترامی کرد که حداقل یه بخشی از صنعت گیم رو از تعطیلی نجات داد. حالا اینکه مدیریت مایکروسافت و به خصوص خود این استدیوها افتضاح بود و گند زدن یه بحث دیگس. کلا نمیدونم چرا یهو از یه سالی باب شد که به استدیو ها آزادی عمل نامحدود داد. هم به سونی گند خورد هم مایکروسافت.
 
همین Psychonauts 2 اصلا قرار نبوده به شکل فعلی عرضه بشه و به دلیل بودجه کم، از سر و تهش مجبور بودن بزنن :دی مثلا بازی Boss Fight نداشته ولی بعد از خریداری شدن و تزریق بودجه جدید توسط مایکروسافت، تمام این بخش‌ها دوباره بهش اضافه شدن.
https://www.thegamer.com/psychonauts-2-boss-fights-talk/
Tim Schafer revealed that before Microsoft's purchase of the company, cuts had to be made in Psychonauts 2 to finish the project. "With Psychonauts 2, we could see the end of our budget coming up, and so we had cut a lot of stuff. We had cut our boss fights."

اصلا مایکروسافت یه کار درست تو عمرش کرده باشه همین خرید Double Fine هست (البته به شرط اینکه تعطیلش نکنه 😅). دیگه کسی بازی‌های تیم شفر و استودیو رو دنبال کنه خودش می‌دونه قضیه چی هست :دی
 
re0scrs-1536x864.jpg.png

ریمیک‌ Resident Evil Zero با بازیگران و صداپیشگان جدید در نقش شخصیت‌های اصلی در دست ساخت است.

بنا بر گزارشی از سایت mp1st ریمیک عنوان Resident Evil 0 که پیش از این توسط لیکر معروف Dusk Golem و‌‌ منابع معتبر دیگری مثل سایت IGN و VGC فاش و تایید شده بود، با اسم رمز "Chamber" (اشاره به اسم‌ خانوادگی یکی از شخصیت‌های اصلی بازی با اسم ربکا چمبرز) چند سالی است که در دست توسعه است و کارهای ضبط صدا و موشن کپچر آن قرار بوده در مقطعی از سال 2024 با بازیگران جدید برای شخصیت‌های اصلی آغاز شود. یکی از بازیگران جدیدی که نقش یکی از شخصیت‌های اصلی بازی را به عهده دارد جان مک‌لارن است، که پیش از سابقه صداپیشگی شخصیت استار لرد در بازی Guardians of the Galaxy و همچنین نقش هایی در بازی Far Cry 5 داشته است. این موضوع به لطف رزومه کاری این بازیگر کانادایی که در آن پروژه چمبر به عنوان یکی از کارهای او اشاره شده کشف شده است.

IMG_۲۰۲۵۱۰۲۰_۰۰۳۹۲۳.jpg

با توجه اینکه او یکی از نقش اصلی پروژه را به عهده دارد، احتمالا مسئول صدای یکی از دو شخصیت‌های اصلی بازی یعنی بیلی کوئن است. همچنین طبق این لیست این پروژه تحت نظارت استودیو Beyond Capture Studios است، یک شرکت ضبط موشن کپچر که قبل از این در بازی هایی مثل ریمیک RE4 و SF6 با کپکام همکاری داشته است.

در زمینه داستانی طبق ادعای این سایت با وجود اینکه هسته اصلی داستان طبق رسم ریمیک های اخیر کپکام دست نخورده باقی مانده است، جزئیات زیادی به منابع داستانی بازی اضافه شده است. یکی از این موارد شامل یکی از لوکیشن‌های آغازین بازی یعنی یک قطار می‌شود. با این وجود طبق ادعای Dusk Golem این پروژه احتمالا تا سال 2028 منتشر نخواهد شد، چرا که سال گذشته دچار نوعی ریبوت داخلی شده و توسعه آن از استودیو M-Two به استودیوهای داخلی کپکام انتقال یافته است.

Report: Resident Evil 0 Remake in Development, New Casting and Plot Details Unearthed
 
در زمینه داستانی طبق ادعای این سایت با وجود اینکه هسته اصلی داستان طبق رسم ریمیک های اخیر کپکام دست نخورده باقی مانده است، جزئیات زیادی به منابع داستانی بازی اضافه شده است. یکی از این موارد شامل یکی از لوکیشن‌های آغازین بازی یعنی یک قطار می‌شود. با این وجود طبق ادعای Dusk Golem این پروژه احتمالا تا سال 2028 منتشر نخواهد شد، چرا که سال گذشته دچار نوعی ریبوت داخلی شده و توسعه آن از استودیو M-Two به استودیوهای داخلی کپکام انتقال یافته است.

Report: Resident Evil 0 Remake in Development, New Casting and Plot Details Unearthed
کپکام بعد RE3 هی به این M-Two پروژه جدید میده ولی هر بار از زیر دستشون میکشه بیرون :))
 
Clair Obscur: Expedition 33 در نمایشگاه Thailand Game Show که با رویداد Gamescom Asia به صورت مشترک برگزار شد، به عنوان بازی سال انتخاب شد.
این مراسم که به مدت 4 روز در مرکز همایش ملی ملکه Sirikit در بانکوک برگزار شد، با حضور 206,159 نفر بازدید کننده، رکورد جالبی را ثبت کرد و موفقیت بزرگی را هم برای گیمرها و هم دست اندرکاران این صنعت در جنوب شرقی آسیا رقم زد.
پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو همگی غرفه های شلوغ و پربازدیدی داشتند و دموهای قابل بازی از عناوین منتشر نشده را در اختیار علاقه مندان گذاشتند.
Clair-Obscur-Expedition-33.jpg
thai2.jpg
thai3.jpg
[GCAxTHGS25] gamescom asia x Thailand Game Show Wraps Up with Record Attendance and Award Ceremony - GamerBraves
 

Attachments

  • thai1.jpg
    thai1.jpg
    99.5 KB · مشاهده: 11
به نظر میرسه که Elizabeth Grant معروف به Lana Del Rey، خواننده موسیقی متن بازی 007: First Light خواهد بود.
یک آهنگ جدید به نام "First Light" توسط این خواننده به صورت رسمی ثبت شده که حدس زده میشه مربوط به بازی هست.
آهنگ "24" از این خواننده برای فیلم جیمز باند(Spectre) کاندید شده بود که در نهایت انتخاب نشد.
Lana-Del-Rey.jpg
e grant.jpeg
007 First Light may have found its theme song singer, Bond fans speculate
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or