سرخط خبرها

بعید میدونم پول گرفته باشن مثلا الموت ایران تو بازی نشان دادن از ایران پول گرفته بودن؟
مرد مومن، اون بخشی از بازی اصلی بوده که ملت پول دادن و تجربه کردن. :دی ولی این یه DLC مجانی هست که داره دو سال بعد از انتشار نسخه اصلی میاد!
درسته که یوبیسافت پشتیبانی خوبی از بازی‌هاش می‌کنه، ولی هیچ منطقی نداره که وقتی همین چند ماه پیش یه نسخه جدید و عظیم از AC منتشر شده و باید همه توجهت صرف اون بشه، بودجه و وقتِ یه سری از اعضای استودیو رو صرف DLC رایگان برای نسخه قبلی بکنی. :دی
کلاً عربستان سیاست‌های جالبی در مورد بازی‌های ویدیویی داره و به شکل مستقیم و غیرمستقیم داره خیلی فعالیت می‌کنه. مثلاً توی جدیدترین نسخه Fatal Fury به عنوان یه سری فایتینگ با سابقه ۳۰ و خرده‌ای ساله، جناب رونالدو یعنی سفیر تبلیغاتی عربستان به عنوان یکی از کاراکترهای مهمون ایفای نقش می‌کنه! :دی ناشر بازی یعنی SNK به عنوان یکی از شرکت‌های قدیمی صنعت بازی هم چند سال پیش توسط مؤسسه محمد بن سلمان خریداری شد.

31df23_253qsad.jpg
 
آخرین ویرایش:
مرد مومن، اون بخشی از بازی اصلی بوده که ملت پول دادن و تجربه کردن. :دی ولی این یه DLC مجانی هست که داره دو سال بعد از انتشار نسخه اصلی میاد! تازه من خبر نداشتم که در جریان مسابقات eSports عربستان معرفی شده و الآن بچه‌ها اشاره کردن و دیگه احتمال اسپانسر بودن عربستان خیلی بیشتر شد.
درسته که یوبیسافت پشتیبانی خوبی از بازی‌هاش می‌کنه، ولی هیچ منطقی نداره که دو سال بعد از انتشار یه نسخه از AC که بعدش هم یه نسخه خیلی بزرگ‌تر اومده، یه DLC جدید مجانی بدن. :دی
کلاً اینا سیاست‌های جالبی در مورد بازی‌های ویدیویی دارن و به شکل مستقیم و غیرمستقیم دارن خیلی فعالیت می‌کنن. مثلاً توی جدیدترین نسخه Fatal Fury به عنوان یه سری فایتینگ با سابقه ۳۰ و خرده‌ای ساله، جناب رونالدو یعنی سفیر تبلیغاتی عربستان به عنوان یکی از کاراکترهای مهمون ایفای نقش می‌کنه! :دی ناشر بازی یعنی SNK به عنوان یکی از شرکت‌های قدیمی صنعت بازی هم چند سال پیش توسط مؤسسه محمد بن سلمان خریداری شد.

31df23_253qsad.jpg
آقا شرمنده من اشتباه کردم همینجوری یه چی یه جا خوندم تکرار کردم :دی ولی چند وقت پیش یه سایت فرانسوی خبر داده بود که یوبی قرارداد بسته برای همین DLC
https://www.lesechos.fr/tech-medias/hightech/letonnant-deal-dubisoft-avec-larabie-saoudite-2144626
 
حضور راد فرگوسن کجاش خبر خوب محسوب میشه؟ اتفاقا بدترین خبر ممکنه
این رو درست میگی ولی خب این استودیوهایی که بازی نمیتونن بسازن نیاز به یه مدیر خوب داره که براشون تصمیم های درست بگیره و نهایتا از اون تیم بازی بکشه بیرون.
استودیوی کن لوین هم کنار دستش یه فرگوسن نیاز داره وگرنه بایوشاک بعدی هم میاد و Judas نمیاد.

فرگوسن واقعا به درد کارگردانی ، طراح بازی و... نمیخوره.
اما در نقش تهیه کننده ، مدیر پروژه و... خیلی سابقه خوبی داره.
هر جا باشه میشه مطمئن بود که اون استودیو خروجی خواهد داشت.
 
آخرین ویرایش:
خروجی منظور دوتا بازی عقب افتاده و ناامیدکننده و زیر 85ی از آی پی ایه که یه سه گانه +90 و پول بینهایت مایکروسافت پشتش بوده؟
دقیقا.
خب باید تصور کرد اونموقع کوالیشن بدون ایشون میخواست چی تحویل بده؟
حالا باید دید E-day چیکار میکنه ولی این رو نمیشه کتمان کرد که کوالیشن با حضور یه فرد کلیدی از سه گانه اصلی مثل فرگوسن رشد کرد و اعتماد به نفس ساخت گیرزها رو پیدا کرد.
حتی اگه Eday موفق تر از دوتا عنوان قبلی هم بشه... حتما بخشی از موفقیت استودیو رو باید مدیون فرگوسن دونست.

ایشون یه مدیر نتیجه گراست.
قبل گیرزها ، بایوشاک اینفینیت هم کار ایشونه.
دیابلو 4 هم اگه بلیزارد جذبش نمیکرد به این زودیها پروژه ساختش تموم نمیشد.

غیر از این مگه سه گانه اصلی کار کس دیگه ای بوده؟
اون سه تا هم جزو کارنامه فوق العاده فرگوسن بوده.

کاش خروجی نده.
مطمئنا خروجی داشتن حتی با افت نمره خیلی بهتر از آتیش زدن صدها میلیون دلار و کنسل کردن پروژه هاست.
حالا تو میتونی بهش هرچی نسبت بدی ولی برای ناشرها و کمپانی ها این آدمها نقش منجی رو دارن.
 
حالا درسته ما پول نداریم بدیم DLC مفتی بسازن بدن دست خلق الله ولی فکر کنم اگه میگفتن دنگی دونگی یه چی میتونستیم جور کنیم بدیم دستکم تو PoP که الردی ایرانیه چهره ایرانی هارو عین آفریقایی/آمریکایی ها طراحی نکنن. تو روگ هم که بنفش بود یارو شانس آوردیم عین انسان کردنش تو نسخه اصلی.
 
  • Smile
Reactions: fire emblem
دقیقا.
خب باید تصور کرد اونموقع کوالیشن بدون ایشون میخواست چی تحویل بده؟
حالا باید دید E-day چیکار میکنه ولی این رو نمیشه کتمان کرد که کوالیشن با حضور یه فرد کلیدی از سه گانه اصلی مثل فرگوسن رشد کرد و اعتماد به نفس ساخت گیرزها رو پیدا کرد.
حتی اگه Eday موفق تر از دوتا عنوان قبلی هم بشه... حتما بخشی از موفقیت استودیو رو باید مدیون فرگوسن دونست.

ایشون یه مدیر نتیجه گراست.
قبل گیرزها ، بایوشاک اینفینیت هم کار ایشونه.
دیابلو 4 هم اگه بلیزارد جذبش نمیکرد به این زودیها پروژه ساختش تموم نمیشد.

غیر از این مگه سه گانه اصلی کار کس دیگه ای بوده؟
اون سه تا هم جزو کارنامه فوق العاده فرگوسن بوده.


مطمئنا خروجی داشتن حتی با افت نمره خیلی بهتر از آتیش زدن صدها میلیون دلار و کنسل کردن پروژه هاست.
حالا تو میتونی بهش هرچی نسبت بدی ولی برای ناشرها و کمپانی ها این آدمها نقش منجی رو دارن.

جدى جدى نشستى دارى توضيح ميدى؟ :D
عبور كن برادر عبور كن.
 
دقیقا.
خب باید تصور کرد اونموقع کوالیشن بدون ایشون میخواست چی تحویل بده؟
حالا باید دید E-day چیکار میکنه ولی این رو نمیشه کتمان کرد که کوالیشن با حضور یه فرد کلیدی از سه گانه اصلی مثل فرگوسن رشد کرد و اعتماد به نفس ساخت گیرزها رو پیدا کرد.
حتی اگه Eday موفق تر از دوتا عنوان قبلی هم بشه... حتما بخشی از موفقیت استودیو رو باید مدیون فرگوسن دونست.

ایشون یه مدیر نتیجه گراست.
قبل گیرزها ، بایوشاک اینفینیت هم کار ایشونه.
دیابلو 4 هم اگه بلیزارد جذبش نمیکرد به این زودیها پروژه ساختش تموم نمیشد.

غیر از این مگه سه گانه اصلی کار کس دیگه ای بوده؟
اون سه تا هم جزو کارنامه فوق العاده فرگوسن بوده.


مطمئنا خروجی داشتن حتی با افت نمره خیلی بهتر از آتیش زدن صدها میلیون دلار و کنسل کردن پروژه هاست.
حالا تو میتونی بهش هرچی نسبت بدی ولی برای ناشرها و کمپانی ها این آدمها نقش منجی رو دارن.
شاید ندونی من هیچ سهامی ای از هیچ کمپانی ای ندارم پس اصلا زد و بند این دلالا با ناشرا برام مهم نیست هیچی به من نمیماسته جز یه بازی متوسط که قرار نیست بازی کنم و بی نمک شدن آی پی احیانا موردعلاقه م
ولی باشه واسه گرز بعدی صبر میکنیم شاید فرزندان معنوی منجی روسفیدش کنن اینجوری شاید از Bioshock 7 هم یه چیزی دربیاد
فقط دارم تصور میکنم اگه مثلا سونی در مورد مثلا گاد آو وار و آنچ هم همینطوری مثل شما فکر میکرد الان چی از اعتبار اسمشون باقی مونده بود
 
هر پروژه و استدیویی تهیه کننده داره...

قرار نیست که خود رادفرگوسن بیاد اون بازیو بسازه...:دی یا داستانشو بگه:دی سر گرز مجبور بود دخالت کنه چون یک استدیو از پایه نوپا بودن...

رادفرگوسن رو نباید صرفا یک بازیساز دونست... بلکه یک تهیه کننده فوق العاده هست که می تونه تیم رو جمع کنه...

یک پروژه بهترین کارگردان و عوامل خلاقم داشته باشه... یک تهیه کننده که ناظر اون ها باشه رو نداشته باشه... احتمال اینکه پروژه بره رو هوا یا دچار تاخیر های پشت سر هم بشه زیاده...

تهیه کننده میاد وسط که بگه اوکی هر چی تو پری پروداکشن تایید کردید همونو بسازید... نه اینکه یهو یک سال مونده بازی بیاد... یکی اون وسط بگه یه ایده دیگه به ذهنم رسید... بازی رو بکوبیم از اول...

تهیه کننده کارش اینه از بی نظمی یا اون کمال گرایی که(برخیش باعث عدم کار کردن می شه و عملا اسم گshادی رو می زارن کمال گرایی رو بگیره:دی)

شما حتی بازی های ژاپنی رو هم ببینید، بیشتر از کارگردان ،این تهیه کننده هست که میاد مصاحبه می کنه...چون واقعا این نقش کلیدی هست و هر کسی از پس این مسئولیت بر نمیاد...

شاید تک و توک تهیه کننده هایی داشته باشیم که کارگردان خوبی هم هستند(مثل کوجیما) ولی اینجور افراد شاید اندازه یک انگشت دستم نباشند!


ما چه بخوایم چه نخوایم بایوشاک بدون لوین ممکنه از نظر داستانی و دیزاینی کمبود هایی داشته باشه... حضور رادفرگوسن برای اینه که اینا هر چی تا الان ساختن و گزینه هایی که نصفه کاره رها کردن رو دیگه جمع بندی کنند... وگرنه دیگه فرصتی برای ریبوت از پایه نمونده... 2k به اینا زمان زیاد داده بوده...به هر حال نتونستن پروژه رو مدیریت کنند... رادفرگوسن حداقل میاد که نزاره بایوشاک به تباهی یا فراموشی بره... سعی می کنه در سریع ترین زمان خروجی یک محصول نسبتا آبرومند بشه...!
 
View attachment 389894
شایعه شده که فدراسیون فوتبال فیفا در حال کار روی یک بازی فوتبالی جدید است… اما سوال اینجاست که با کدام کمپانی؟
قدیم شایعاتی بود که با 2K توافقاتی کردن برای فوتبال جدید، اما اون شایعه فکر نمی‌کنم تایید شده باشه...

وقتی EA اونقدر پول برای اسم فیفا نمیده، فقط 2K میمونه که بازی اسپورت میسازه و پولداره.(ولی فوتبال نداره😁)
هرچی هست امیدوارم زودتر بیاد، این EA از توهم خارج بشه و یه تکونی به خودش بده.
 
View attachment 43trt45rd435jgynh5.mp4

جام جهانی و جام ملت‌های ورزش‌های الکترونیک: استراتژی دوگانه عربستان برای تسخیر دنیای گیمینگ

ریاض، عربستان سعودی – در اقدامی استراتژیک که چشم‌انداز ورزش‌های الکترونیک جهانی را برای همیشه دگرگون خواهد کرد، بنیاد جام جهانی ورزش‌های الکترونیک (EWCF) از تأسیس رسمی رویداد جدید خود با عنوان "جام ملت‌های ورزش‌های الکترونیک (Esports Nations Cup)" خبر داد. این تورنمنت معتبر که قرار است از نوامبر سال ۲۰۲۶ به صورت دوسالانه برگزار شود، عرصه رقابت را از سطح باشگاهی به آوردگاه افتخار ملی ارتقا می‌دهد و به موازات رویداد اصلی این بنیاد، یعنی جام جهانی ورزش‌های الکترونیک (EWC)، برگزار خواهد شد.

این اقدام، در واقع تکمیل‌کننده پازل جام جهانی ورزش‌های الکترونیک (EWC) است؛ رویدادی که خود به عنوان جانشین تحول‌یافته جشنواره موفق Gamers8، از تابستان ۲۰۲۴ کار خود را آغاز کرد. این جام که به مدت هشت هفته در جریان است، یک فستیوال عظیم و چندرشته‌ای است که بر رقابت میان برترین باشگاه‌های حرفه‌ای جهان تمرکز دارد. با جایزه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیون دلار در دوره اخیر، این جام نه تنها بزرگترین جایزه نقدی تاریخ ورزش‌های الکترونیک را ارائه می‌دهد، بلکه ساختاری نوآورانه دارد. در این فرمت، باشگاه‌ها علاوه بر رقابت برای قهرمانی در هر بازی، برای کسب عنوان قهرمانی کلی "بهترین باشگاه جهان" نیز بر اساس امتیازات کسب‌شده در تمام رشته‌ها با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

مرکز اصلی این رویداد جهانی، "بولیوار سیتی" (Boulevard City) در شهر ریاض است. این منطقه به یک مجموعه عظیم و پیشرفته برای ورزش‌های الکترونیک و سرگرمی تبدیل شده است. این مجموعه میزبان چندین سالن و آرنای تخصصی و مدرن است که هر کدام برای فرمت خاصی از مسابقات طراحی شده‌اند. بولیوار سیتی فراتر از یک محل برگزاری مسابقه، یک فستیوال کامل است که شامل مناطق ویژه هواداران، کنسرت‌های موسیقی، و رویدادهای فرهنگی است که تجربه‌ای جامع و فراموش‌نشدنی را برای تمام بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

این تحولات بزرگ، ریشه در "چشم‌انداز ۲۰۳۰" عربستان سعودی و سرمایه‌گذاری‌های کلان این کشور برای تبدیل شدن به قطب اصلی صنعت بازی و ورزش‌های الکترونیک دارد.



هیدئو کوجیما در عربستان از آینده Death Stranding و چالش‌های نسخه دوم گفت

ریاض، عربستان سعودیهیدئو کوجیما، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده افسانه‌ای دنیای بازی‌های ویدیویی، در جریان حضور خود در رویدادی در عربستان سعودی، جزئیات جدید و هیجان‌انگیزی را در مورد آینده مجموعه محبوب Death Stranding فاش کرد. او در یک پنل اختصاصی، ضمن صحبت در مورد چالش‌های ساخت نسخه دوم، رسماً تأیید کرد که طرح اولیه داستانی برای نسخه سوم Death Stranding را به نگارش درآورده است.

کوجیما در این نشست که با استقبال گسترده حضار مواجه شد، توضیح داد:
اگرچه در حال حاضر برنامه مستقیمی برای کارگردانی "Death Stranding 3" ندارم، اما کانسپت و ایده اصلی آن را نوشته‌ام و امیدوارم که این میراث توسط شخص دیگری ادامه یابد.
این خبر، گمانه‌زنی‌ها در مورد تبدیل شدن این مجموعه به یک سه‌گانه را به شدت تقویت کرد.

او همچنین به چالش‌های توسعه بازی "Death Stranding 2: On The Beach" پرداخت و تأثیر پاندمی جهانی را بزرگترین مانع در این مسیر دانست. به گفته کوجیما، فرآیند کار از راه دور و عدم امکان ملاقات حضوری با بازیگران، پروسه ساخت را بسیار دشوار کرده بود.

کوجیما که برای اولین بار به عربستان سعودی سفر کرده بود، از بازدید خود از منطقه "قدیه" و مناظر کوهستانی آن ابراز شگفتی کرد و اشاره نمود که این چشم‌اندازهای منحصر به فرد می‌توانند الهام‌بخش طراحی محیط در بازی‌های آینده او باشند.

این رویداد با پیوستن نیکلاس ویندینگ رفن، کارگردان سینما، و دخترش به کوجیما روی صحنه و همچنین جشن تولدی برای این بازیساز اسطوره‌ای به پایان رسید. کوجیما در انتها به طرفداران خود قول داد که تا زمانی که زنده است، به خلق آثار هنری نوآورانه و تأثیرگذار ادامه خواهد داد.

YouTube
 
View attachment 390025

جام جهانی و جام ملت‌های ورزش‌های الکترونیک: استراتژی دوگانه عربستان برای تسخیر دنیای گیمینگ

ریاض، عربستان سعودی – در اقدامی استراتژیک که چشم‌انداز ورزش‌های الکترونیک جهانی را برای همیشه دگرگون خواهد کرد، بنیاد جام جهانی ورزش‌های الکترونیک (EWCF) از تأسیس رسمی رویداد جدید خود با عنوان "جام ملت‌های ورزش‌های الکترونیک (Esports Nations Cup)" خبر داد. این تورنمنت معتبر که قرار است از نوامبر سال ۲۰۲۶ به صورت دوسالانه برگزار شود، عرصه رقابت را از سطح باشگاهی به آوردگاه افتخار ملی ارتقا می‌دهد و به موازات رویداد اصلی این بنیاد، یعنی جام جهانی ورزش‌های الکترونیک (EWC)، برگزار خواهد شد.

این اقدام، در واقع تکمیل‌کننده پازل جام جهانی ورزش‌های الکترونیک (EWC) است؛ رویدادی که خود به عنوان جانشین تحول‌یافته جشنواره موفق Gamers8، از تابستان ۲۰۲۴ کار خود را آغاز کرد. این جام که به مدت هشت هفته در جریان است، یک فستیوال عظیم و چندرشته‌ای است که بر رقابت میان برترین باشگاه‌های حرفه‌ای جهان تمرکز دارد. با جایزه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیون دلار در دوره اخیر، این جام نه تنها بزرگترین جایزه نقدی تاریخ ورزش‌های الکترونیک را ارائه می‌دهد، بلکه ساختاری نوآورانه دارد. در این فرمت، باشگاه‌ها علاوه بر رقابت برای قهرمانی در هر بازی، برای کسب عنوان قهرمانی کلی "بهترین باشگاه جهان" نیز بر اساس امتیازات کسب‌شده در تمام رشته‌ها با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

مرکز اصلی این رویداد جهانی، "بولیوار سیتی" (Boulevard City) در شهر ریاض است. این منطقه به یک مجموعه عظیم و پیشرفته برای ورزش‌های الکترونیک و سرگرمی تبدیل شده است. این مجموعه میزبان چندین سالن و آرنای تخصصی و مدرن است که هر کدام برای فرمت خاصی از مسابقات طراحی شده‌اند. بولیوار سیتی فراتر از یک محل برگزاری مسابقه، یک فستیوال کامل است که شامل مناطق ویژه هواداران، کنسرت‌های موسیقی، و رویدادهای فرهنگی است که تجربه‌ای جامع و فراموش‌نشدنی را برای تمام بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

این تحولات بزرگ، ریشه در "چشم‌انداز ۲۰۳۰" عربستان سعودی و سرمایه‌گذاری‌های کلان این کشور برای تبدیل شدن به قطب اصلی صنعت بازی و ورزش‌های الکترونیک دارد.



هیدئو کوجیما در عربستان از آینده Death Stranding و چالش‌های نسخه دوم گفت

ریاض، عربستان سعودیهیدئو کوجیما، کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده افسانه‌ای دنیای بازی‌های ویدیویی، در جریان حضور خود در رویدادی در عربستان سعودی، جزئیات جدید و هیجان‌انگیزی را در مورد آینده مجموعه محبوب Death Stranding فاش کرد. او در یک پنل اختصاصی، ضمن صحبت در مورد چالش‌های ساخت نسخه دوم، رسماً تأیید کرد که طرح اولیه داستانی برای نسخه سوم Death Stranding را به نگارش درآورده است.

کوجیما در این نشست که با استقبال گسترده حضار مواجه شد، توضیح داد:

این خبر، گمانه‌زنی‌ها در مورد تبدیل شدن این مجموعه به یک سه‌گانه را به شدت تقویت کرد.

او همچنین به چالش‌های توسعه بازی "Death Stranding 2: On The Beach" پرداخت و تأثیر پاندمی جهانی را بزرگترین مانع در این مسیر دانست. به گفته کوجیما، فرآیند کار از راه دور و عدم امکان ملاقات حضوری با بازیگران، پروسه ساخت را بسیار دشوار کرده بود.

کوجیما که برای اولین بار به عربستان سعودی سفر کرده بود، از بازدید خود از منطقه "قدیه" و مناظر کوهستانی آن ابراز شگفتی کرد و اشاره نمود که این چشم‌اندازهای منحصر به فرد می‌توانند الهام‌بخش طراحی محیط در بازی‌های آینده او باشند.

این رویداد با پیوستن نیکلاس ویندینگ رفن، کارگردان سینما، و دخترش به کوجیما روی صحنه و همچنین جشن تولدی برای این بازیساز اسطوره‌ای به پایان رسید. کوجیما در انتها به طرفداران خود قول داد که تا زمانی که زنده است، به خلق آثار هنری نوآورانه و تأثیرگذار ادامه خواهد داد.

YouTube

کوجیما مدتی قبل صحبت کرده بود که بازی های جدید به طرز چشمگیری کسل کننده شدن.

Kojima Says Modern Games Are “Safe and Tremendously Boring” - American Legion Gaming


متاسفانه یک رویه ی مشابهی توی بازی های خودش هم دیده میشه. یعنی از mgs v phantom pain به بعد هرچی ازش بازی کردم پر بوده از تسک های تکراری و گاه ملال آور. اگرچه death stranding 2 بشخصه یک تجربه ی ۱۰ از ۱۰ بود واسم ولیکن دلیل نمیشه مولفه های boring کم نباشن توش‌. منظورم اینکه درباره مسئله ای نقد میکنه که رد پاش تا حد زیادی تو بازیای خودش هم دیده میشه و بابت همین مسئله خیلی ها نتونستن با ds1&2 اونطور که باید ارتباط بگیرن.

الان که صحبت از نگارش کانسپت نسخه سوم کرده این مسئله پررنگ تر میشه واسم. طبق دو نسخه ای که سپری کردیم، ماهیت death stranding در کل جهان بازی برقرار هست و تنها مسیر واسه کمک به مردمی که ازش جون سالم به در بردن، گسترش chiral network هست که با توجه به اتفاقاتی که در انتهای نسخه ۲ میوفته حتی دیگر پیش بردِ این زنجیره هم از لحاظ منطقی زیاد جذابیت و تازگی نخواهد داشت. امیدوارم یک برگ برنده ای فراتر از این مسئله پیدا کنه که "خب تو نسخه اول آمریکای شمالی رو به شبکه وصل کردیم، تو نسخه دوم مکزیکو و استرالیا لینک شدن و الان نوبت آسیاس، نسخه چهارمم ببریم آفریقا، ازون ور بریم اروپا"


میدونید چی میگم؟ به یک سری ایده فراتر از چیزی که در دو نسخه فعلی تجربه کردیم احتیاج داره واسه موجه نگه داشتنِ مسیرِ روایت داستان.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or