سرخط خبرها

code-veronica-resident-evil-0-side-by-side.jpg
پس از موفقیت چشمگیر کپکام در احیای مجموعه رزیدنت اویل با Resident Evil 7 و ساخت ریمیک از نسخه‌های کلاسیک به یک سنت بین انتشار نسخه‌های اصلی سری تبدیل شده، بسیاری از طرفداران این مجموعه انتظار دارن که نسخه اول این سری نیز ریمیک شود. با این حال به نظر نمیاد که کپکام در حال حاضر تصمیمی برای ساخت ریمیک از نسخه اول داشته باشه.
طبق گزارش‌ جدید و به نقل از Dusk Golem، ریمیک کردن Resident Evil 1 در حال حاضر در برنامه کاری کپکام قرار نداره. اما با همه این موارد او تاکید داره که این پروژه کامل از برنامه خارج نشده و احتمال دارد در آینده شاهد ریمیک نسخه اول سری باشیم.
در عوض، کپکام به احتمال زیاد تصمیم داره تمرکز خود را روی ریمیک کردن Resident Evil Code Veronica و Resident Evil Zero قرار دهد.
Screenshot 2025-06-29 115220.png

چرا این موضوع اهمیت دارد؟​

انتشار نسخه های ریمیک تا به حال برطبق خط زمانی مجموعه پیگیری نشده و باعث سردرگمی طرفداران (به‌خصوص طرفداران جدیدتر) شده.
این که شاهد ریمیک Zero باشیم از نظر داستانی منطقی میباشد چون که Zero اولین نسخه مجموعه از نظر داستانی میباشد.
علاوه بر این، طبق یک نظرسنجی که پیشتر انجام شده بود، درخواست هواداران برای ریمیک Resident Evil Code Veronica و Resident Evil Zero بسیار بالا بوده و همین موضوع یکی از دلایلی هست که کپکام تصمیم گرفته که روی این دو نسخه سری تمرکز کند.
 
1000049575.jpg

در همکاری میان Kojima Productions و استودیوی طراحی Anicorn، یک نسخه واقعی از حلقه Terminal در بازی Death Stranding 2 ساخته شده است. این حلقه که توسط شخصیت‌هایی مانند Sam Porter Bridges و Fragile در بازی استفاده می‌شود، اکنون به‌عنوان یک کالای کلکسیونی قابل خرید است. بدنه آن از آلیاژ برنج و فولاد ضدزنگ ساخته شده و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند ماشین‌کاری پنج‌محوره و الکتروفورمینگ شکل گرفته است. طراحی آن شامل بیش از ۳۰ قطعه میکرو مهندسی‌شده است و با مکانیزم داخلی خاصی برای اندازه‌های مختلف انگشت قابل تنظیم است.
آنچه به این طراحی با ظاهر عتیقه، حالتی مدرن می‌بخشد، تراشه‌ی NFC تعبیه‌شده در آن است. هرچند عملکرد کامل این تراشه هنوز مشخص نیست، اما امکان تعامل دیجیتال نمادینی را فراهم می‌کند؛ مانند باز کردن محتوای اختصاصی، ایفای نقش به‌عنوان Colector id یا ذخیره‌ی اعتبارنامه‌ای مجازی. نمایشگری چاپی نیز روی سطح حلقه تعبیه شده که با زبان بصری مدل درون بازی هماهنگ است. این حلقه به‌کمک یک مکانیزم داخلی دنده‌ای منحصربه‌فرد، قابل تنظیم برای اندازه‌های مختلف انگشت از سایز ۳ تا ۱۵ در استاندارد آمریکایی است، که باعث می‌شود با راحتی روی طیف گسترده‌ای از انگشت‌ها بنشیند. با وجود پیچیدگی آن، طراحی‌اش بیشتر به یک اثر هنری پوشیدنی شبیه است تا یک ساعت هوشمند. هر حلقه در بسته‌بندی سفارشی با نشان Bridges ارائه می‌شود که آن را به شبکه‌ی پیک خیالی بازی پیوند می‌دهد. این حلقه با قیمت ۲۴۰ دلار از طریق فروشگاه آنلاین Anicorn عرضه شده و در بسته‌بندی ویژه‌ای با نشان Bridges ارائه می‌شود. طراحی آن نه‌تنها به‌عنوان یک شیء پوشیدنی بلکه به‌عنوان یک اثر هنری قابل توجه است که مرز میان دنیای بازی و واقعیت را محو می‌کند.

1000049580.jpg

yankodesign
 
چه روز بدی برای صنعت گیم بود. اینشیتیو بسته شد و پرفکت دارک کنسل شد، اوروایلد کنسل شد، کلی اخراجی بوده تو مایکروسافت، ظاهرا بلید هم کنسل شده.... واقعا اسپنسر و تیمش یه مشت زباله غیر قابل بازیافتن!
 
IMG_20250702_225101_842.jpg
💢 ویندوز سنترال:

به نظر می‌رسد بازی «Everwild» کنسل شده، اما تیم سخت‌افزاری ایکس‌باکس از بیشتر تعدیل نیروها در امان مانده و برنامه‌های نسل بعدی بدون تغییر باقی مانده‌اند.

همچنین در حال بررسی گزارش‌هایی هستیم که می‌گویند بازی «Perfect Dark» و آی‌پی آنلاین جدید ZeniMax هم لغو شده‌اند.
 
AMD گزارشی از پروژه Amethyst منتشر کرده، همکاری‌ای با Sony که پیش‌تر راه‌حل‌هایی هوشمندانه‌تر و کارآمدتر ارائه داده، مثل Super Resolution در FSR 4.

1000049731.jpg

پروژه Amethyst که در سال ۲۰۲۳ آغاز شد، حاصل همکاری مشترک AMD و Sony است و هدف آن توسعه راه‌حل‌های گرافیکی هوشمندانه‌تر و کارآمدتر برای بازی‌هاست. این همکاری تاکنون به فناوری‌هایی مانند Super Resolution در FSR 4 منجر شده که با استفاده از یادگیری ماشینی، وضوح تصویر و نرخ فریم را بهبود می‌بخشد.

Jack Huynh از AMD اعلام کرده که این پروژه اکنون در حال آماده‌سازی قابلیت‌های جدیدی مانند تولید فریم با یادگیری ماشین و بازسازی پرتوها در نسخه Redstone از FSR 4 است. این نسخه قرار است در سال ۲۰۲۶ روی کنسول PS5 Pro عرضه شود و جایگزین فناوری PSSR فعلی شود.

Mark Cerny، معمار سیستم PS5، تأکید کرده که این فناوری به‌صورت کامل و بدون کاهش کیفیت روی PS5 Pro پیاده‌سازی خواهد شد. همچنین گفته شده که بخش‌هایی از معماری RDNA 5 آینده AMD نیز حاصل مهندسی مشترک در همین پروژه است.

این همکاری نه‌تنها به نفع کنسول‌های PlayStation است، بلکه کاربران PC نیز از پیشرفت‌های حاصل از آن در کارت‌های گرافیک AMD بهره‌مند خواهند شد. به گفته Cerny، هیچ محدودیتی برای استفاده از این فناوری‌ها وجود ندارد و همه مشتریان AMD می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.
 
تاریخ عرضه helldivers ii دقیقا روزیه که gears of war reloaded هم قراره منتشر بشه!
جفشون 26 آگوست میان

View attachment 385587
من بتای مولتی پلیر بازی رو بازی کردم و سرورها همیشه پر بود و تعداد قابل توجهی هم از پلی استیشن بودن. شرط شرکت توی بتا هم پیش خرید بازی بود برای پلی استیشن که نشون میداد تعداد قابل توجهی پیش خرید کردن و این میتونه نوید موفقیت بازی و یحتمل ادامه پورت بقیه نسخه ها رو بده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or