سرخط خبرها

این شرایط چنین معنی دارد که تا زمانی که محتوا Silent Hill f دچار تغییرات نشود در استرالیا منتشر نمیشود.
عاقبت دادن قدرت به دولت

به جای مردم تصمیم می گیره چی خوبه یا بده

حکومت نباید چنین اختیاراتی داشته باشه
 
احتمالا اقازاده يكى از دوستان تازه درسشو تموم كرده و واسه شروع كار دانش بنيان و گرفتن وام لا عوض و بودجه و ارز دولتى ميخواد dns پولى بفروشه.
اتفاقا یکی از نکاتی که یه کارشناس گفته بود اینه که زیر ساخت و وزارت ارتباطات نمیخوان، یعنی میگفت چون سخته براشون کانال خاصی برای اینا در نظر بگیرن از زیرش دارن شونه خالی میکنن که برای من بعیده اون دو تا سازمان عریض و طویل نتونن یه همچین کاری که چند سال هم در حال اجرا بود رو انجام بدن
احتمالا چند وقت دیگه سیستم ea early access با هزینه چهارصد هزار تومان در ماه معرفی میشه

یاد جریان تعطیلی سایت های فیلم افتادم که با قدرت گرفتن این فیلیمو و اینا اتفاق افتاد
 
آیا تاخیر GTA 6 منجر به ورشکستگی بسیاری از شرکت‌های بازی‌سازی خواهد شد؟

مقاله ای از وبسایت Insider Gaming دیدم
که نکات جالبی رو مطرح کرده.

If GTA 6 is Delayed It Could 'Tank Companies', It's Claimed

این مقاله درباره این حرف می‌زنه که اگه عرضه GTA 6 که الان برای پاییز 2025 برنامه‌ریزی شده تاخیر بخوره، می‌تونه برای شرکت‌های دیگه توی صنعت گیم دردسر بزرگی درست کنه تا جایی که ممکنه منجر به ورشکستی سریعتر صنعت گیم بشه. یه تحلیل‌گر ارشد به اسم "بن فاستر" از شرکت Newzoo این ادعا رو مطرح کرده.

فاستر می‌گه خیلی از استودیوهای بازی‌سازی دارن برنامه‌ریزی می‌کنن که بازی‌هاشون با GTA 6 تداخل نداشته باشه، چون این بازی یه غول عظیمه و اگه تاخیر بخوره، برنامه این شرکت‌ها به هم می‌ریزه و ممکنه بعضی‌هاشون ورشکست بشن.

بن فاستر که این مصاحبه را با وبسایت PC Gamer تو رویداد GDC 2025 (کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی که همین هفته برگزار شده) انجام داده در ادامه میگه:

"اگه یه شرکت بازی‌سازی برنامه‌ریزی کرده باشه که GTA 6 بیاد و بعد که GTA عرضه‌ش تموم شد بخواد بازیشو ریلیز کنه ولی خبر بیاد که GTA 6 مثلا سه، چهار، پنج، یا شش ماه تاخیر بخوره، چیکار می‌کنه؟ یا باید توی اون حفره بزرگ و خالی که الان به وجود اومده بازی‌ش رو عرضه کنه، که در این صورت باید برنامه هاشو جلو بندازه یا باید بودجه‌ش رو شش ماه دیگه نگه داره. من مطمئنم که بعضی شرکت‌ها به خاطر این قضیه نابود می‌شن."

فاستر میگه که " شرکت‌های کوچیک یا حتی متوسط که بودجه‌شون محدوده، اگه برنامه‌ریزی‌شون به هم بخوره، نمی‌تونن خودشونو جمع کنن. یا باید سریع یه بازی نصفه‌نیمه عرضه کنن که فروش نمی‌ره، یا باید بیشتر صبر کنن که پولشون تموم می‌شه"

نویسنده مقاله در ادامه توضیح میده که البته GTA 6 الان برای پاییز 2025 برنامه‌ریزی شده و این بازی انقدر بزرگه که شرکت‌های دیگه نمی‌خوان بازی‌شون همزمان باهاش بیاد، چون همه توجه گیمرها و پولشون می‌ره سمت راکستار.

اما مثال می‌زنه که تاخیر توی بازی‌های بزرگ دیگه مثل سایبرپانک ، استارفیلد، و Assassin’s Creed Shadows قبلاً هم اتفاق افتاده، پس تاخیر GTA 6 به 2026 دور از ذهن نیست.

فاستر میگه " در صورت تاخیر GTA 6 مثلاً به بهار یا تابستون 2026 سناریو بد اینه که استودیوهایی که بودجه‌شون شکننده‌ست و منتظرن این بازی بیاد تا خودشون بعدش عرضه کنن، یا مجبورن توی یه بازار خالی و بی‌مخاطب بازی‌شونو بندازن که فروش نمی‌ره ، یا باید بیشتر صبر کنن که ممکنه پولشون ته بکشه. این می‌تونه منجر به ورشکستگی بشه، چون تازگی‌ها کلی استودیو به خاطر مشکلات مالی تعطیل شدن"

ولی سناریو خوب اینه که " یه استودیوی باهوش می‌تونه از این فرصت استفاده کنه و توی اون فضای خالی که GTA 6 غایبشه، یه بازی خوب عرضه کنه و طرفدارای ناامید GTA رو جذب کنه. ولی این ریسک بزرگیه "


در ادامه نویسنده این مقاله می‌گه تا الان همه‌چیز نشون می‌ده GTA 6 قراره توی چند ماه آینده (پاییز 2025) بیاد چون Take-Two (شرکت مادر راکستار) هم بارها گفته که برنامه‌ریزی رو پاییز 2025 قفله.

اما چون تاخیر توی بازی‌های بزرگ عادی شده، بعضیا نگرانن که اینم عقب بیفته. نظر فاستر اینه که شرکت‌ها دارن با فرض عرضه به موقع برنامه‌ریزی می‌کنن، ولی اگه اشتباه حدس بزنن، به مشکل می‌خورن.


یه نکته جالب دیگه که در این مقاله ذکر شده اینه که بعضی توسعه‌دهنده‌ها قبلاً برنامه‌شونو عوض کردن چون می‌دونن GTA 6 قراره چیکار کنه. مثلاً ناشرایی که منتظرن چراغ سبز بدن، اگه تاخیر بخوره باید برنامه‌شونو عقب بندازن و این هزینه‌بره.
در کل، خیلی از شرکت‌ها مثل کشتی‌هایی هستن که دارن از یه کوه یخ بزرگ (یعنی GTA 6) دوری می‌کنن، و اگه این کوه یخ تکون بخوره، غافلگیر می‌شن.

مقاله اشاره می‌کنه که تاریخ عرضه Borderlands 4 (23 سپتامبر 2025) که اتفاقا مال Take-Twoئه، خیلی به GTA 6 نزدیکه. این باعث شده بعضیا فکر کنن شاید Take-Two می‌دونه که GTA 6 قراره تاخیر بخوره، وگرنه چرا دو تا بازی بزرگشونو توی یه زمان بندازن؟
از طرفی عده ای میگن فاصله حتی دوماهه بین Borderlands 4 و GTA 6 اتفاقا میتونه به فروش Borderlands کمک زیادی بکنه و Take-Two با اگاهی از این موضوع این تاریخ را اعلام کرده.
 
دیگه این بازی رو یکبار دیگه توی پاچه آدم کنند زور داره!:| یعنی خجالت سرشون نمیشه ها.
اگر Strikers رو با Royal در یک مجموعه بده چیز بدی نیست، ولی اینکه دو نسخه تکمیلی رو برای PS3 ریلیز نکردن که یک آرشیو خوشگل از این شاهکار برام به یادگار بمونه خیلی دلخورم کرد
 
اگر Strikers رو با Royal در یک مجموعه بده چیز بدی نیست، ولی اینکه دو نسخه تکمیلی رو برای PS3 ریلیز نکردن که یک آرشیو خوشگل از این شاهکار برام به یادگار بمونه خیلی دلخورم کرد
نه خب اون که اصلا نمیشه. خط داستانی رویال کلا با استرایکرز متفاوته. مشکل اینجاست وقتی میگه ریمیک یعنی قراره همون نسخه اصلی رو یک کاری کنند. کلا بعد از رویال واقعا فحش است. چون همونم یکطورایی ریمیک محسوب میشه.
 
نه خب اون که اصلا نمیشه. خط داستانی رویال کلا با استرایکرز متفاوته. مشکل اینجاست وقتی میگه ریمیک یعنی قراره همون نسخه اصلی رو یک کاری کنند. کلا بعد از رویال واقعا فحش است. چون همونم یکطورایی ریمیک محسوب میشه.
جفتشون 5ه و استرایکرز ادای احترام (سکوئل) به نسخه ارجیناله، از اپنینگ و رفرنس هاش گرفته تا کارکتر اصلی و نکات ریزو درشت، یعنی کسی که نسخه ارجینال رو بازی نکرده باشه نمی تونه اونطور که باید و شاید با بازی ارتباط بگیره. در هر حال در همون یونیورسه. تفاوتش در گیم پلیه که اکشن شده مابقی موارد دنباله رو نسخه اصلیه. 5RE به هر دو می تونه مربوط باشه
 
آخرین ویرایش:
1000012067.jpg

استودیوی Firesprite، مستقر در لیورپول، سه فرصت شغلی جدید منتشر کرده است که جزئیاتی درباره بازی AAA بعدی آن‌ها فاش می‌کند:
  • هنرمند سینمایی ارشد (Lead Cinematic Artist)​
  • متخصص ارشد 3C (کنترل، دوربین، کاراکتر)​
  • انیماتور ارشد گیم‌پلی (Principal Gameplay Animator) - به‌صورت دورکاری یا ترکیبی​
جزئیات ذکرشده درباره این بازی در این آگهی‌های شغلی (که بیشتر آن‌ها قبلاً مشخص شده بودند) شامل موارد زیر است:
  • ماجراجویی روایی داستان‌محور با اهدافی که ژانر را تعریف می‌کنند​
  • «ماجراجویی روایی نسل بعدی، تاریک و داستان‌محور​
  • پروژه‌ای AAA بلندپروازانه​
  • تمرکز زیاد بر اتمسفر، داستان‌سرایی، اختیار بازیکن و غوطه‌وری، با بهره‌گیری از فناوری‌های نسل بعدی​
  • ما اتمسفر، روایت داستان، اختیار بازیکن و داستان‌گویی را به سطحی بی‌سابقه در تکنولوژی نسل بعد می‌بریم​
  • صحنه‌های سینمایی درون‌بازی با کیفیت بالا، که حتی شامل نقش‌هایی مانند "مدیر فیلم‌برداری" و "کارگردان سینمایی" خواهد بود​
  • اشاره‌های متعددی به Unreal Engine 5 و ابزارهای توسعه مرتبط با آن​
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or