Last edited by a moderator:
گیرز ۲ یادمه اکثر مراحلش توی غار و زیر زمین بود ولی مراحلی مث تانک سواری و تو شکم اون غول بزرگه هم داشت و خیلی باحال بودن.گیرز2 با فاصله بهترین گیرز آور وار هست.
هنوزم که هنوز گرافیک و گیم پلی بازی عالیه. لول دیزانش آره یکم کهنه شده ولی مگه چند تا بازی مشابه تو این سبک تو چند سال اخیر اومده؟
بنظرمن همین الانشم اگه یه ریمیک درست و حسابی از گیرز2 دربیارن بهترین TPS بازار میشه
.
این یارو رو نمیخوان اخرج کنن؟
این یارو رو نمیخوان اخرج کنن؟
نفوذی کوتاراگی بود ...نفوذی جیم رایان بود....هر کی بود قشنگ نابود کرد برند رو ...
والا تا اینجای کار به نظرم بهترین مدیریت رو داشته...عاشق سیاستهاش هستم....یعنی موافق ادغام بازار کنسول و pc هستماین یارو رو نمیخوان اخرج کنن؟
نفوذی کوتاراگی بود ...نفوذی جیم رایان بود....هر کی بود قشنگ نابود کرد برند رو ...
اخر حرفاش بوى عرضه يه چيزى مثل استيم دك رو ميده
من با بازی زمان خودش دارم مقایسه میکنم اون زمان هم کنسول گیمر نبودم کم گیر هایپ این فرست پارتیا می افتادمبرای من این قابل قبوله که یکی بگه گیرز رو دوست ندارم یا به نظرش حتی ضعیف باشه.
ولی اینکه بگی Spec Ops همه جوره از اون بهتره قبول کن که بزرگنماییه.
Spec ops فقط یه جورش بهتره اونهم داستانگویی و روایت منحصر به فردشه.
باقی عوامل کاملا کپی پیست و عملا ری اسکین گیرزه که خیلی وقتها به خوبی اون هم نیستن و گاها حتی نزدیکش هم نمیشن.
با این همه گیرز تو اون سالها یه انقلاب تو سبک شوتر سوم شخص بود ، اینکه این رو بندازیم گردن فنها و بزرگنمایی اونها به هیچ وجه درست نیست.
برای اثباتش چه دلیلی بهتر از اینکه تا سالها بعد شوترهای سوم شخصی که تولید میشدن همه میخواستن گیرز باشن.
از Army of Two بگیر تا همین Spec Ops یا binary Domain ، Inversion یا همین آخریها و بازیهایی مثل Outriders و ...
حالا اینها کپیهای مستقیم بودن که به ذهنم میرسه ، عملا میشه گفت هر شوتر سوم شخصی که بعد از اون ساخته شد خواسته یا ناخواسته تحت تاثیر گیرز بوده.
خب بازیی که تونسته تا این حد تاثیر گذار و جریان ساز بوده باشه و منبع الهام خلق چندین عنوان جدید ، نمیشه که با بزرگنمایی فنهاش به اونجا رسیده باشه و استودیوها و ناشرها بیان روی کلونهاش سرمایه گذاری چند ده میلیون دلاری کنن و سودهای آنچنانی ببرن!
دیگه یه اثر باید چی کار کنه که بهش بگیم که یک عنوان مهم و جریان سازه.
اینها باعث میشه که قبول کنیم اون اثر میتونه 20سال بعدش هم استانداردهای روز رو پاس کنه؟
مسلمه که نه.
همه بازیها یک تاریخ مصرف دارن و استانداردهایی که کهنه میشن.
شما فقط باید تو اون روزها گیمر میبودی و اون فضا رو در بین گیمرهای دیگه دنیا در سطح سایتها و مجلات دنبال میکردی که به عظمت این عنوان پی ببری.
گیرز تو اون سالها غولی بود.
شاید بخوام مثال تقریبا مشابهی بزنم تقریبا کاری که فرام سافتور با دیمن سولز/دارک سولز کرد و صنعت رو ترکوند اونموقع اپیک با گیرز انجام داد.
اونهم آوردن یه ایده و سبک جدیدی از گیم پلی بود که تونست دل پلیرها رو با خودش ببره.
به لطف همین آدم بعد از ده پونزده سال اسم کمپانی داره پای چهار تا بازی درست حسابی میخوره، همین که مایکروسافت مولتی پلتفرم شده و از بازی های فن بوی پسند و سوژه کنسول وار تا حدودی فاصله گرفته خودش ارزش برند رو میبره بالا فکر کن کنار سونی مایکروسافت هم یه ضرب بازی اپن ورلد سوم شخص و اکشن خطی سوم شخص سینماتیک با المان های خیلی سبک مخفی کاری و RPG بندازه بیرون عوضش ناشر مولتی پلتفرم داریم که امسال سه تا RPG غربی درست درمون میخواد بده، پارسال ریمستر بازی RTS داد، سال دیگه هم بازی immersive sim میخواد بده کنسول کیلو چنده این وسط؟ حالا یه duopoly هم میخواد شکل بگیره چندان مهم نیست خدا بزرگهاین یارو رو نمیخوان اخرج کنن؟
نفوذی کوتاراگی بود ...نفوذی جیم رایان بود....هر کی بود قشنگ نابود کرد برند رو ...
من کلا فکر میکنم تمام اقداماتی که دارن درقبال گیمینگ شون انجام میدن تفکر نادلا هست ....اتفاقا به نظرم بعد سالها اولین صحبت درست و حسابیش رو انجام داده.
هر کسی باید با ویژگی ها و مزایایی که داره تو بازار رقابت کنه. اینا وقتی از لحاظ سخت افزار مزیت رقابتی خاصی ندارن و چندین نسله که از رقیب شکست میخورن، طبیعیه برن سروقت مزیت رقابتی اصلیشون که داشتن کلی IP و میشه با انتشارش رو پلتفرمای مختلف کلی پول به جیب زد.
یه سخت افزارم تو نسل بعد شبیه سوویچ تولید میکنن که همه بتونن همه جا بازیهاشونو بازی کنن.
یه معامله سه سر برد هم برای مایکرو، هم طرفدارا و هم بقیه پلیرها.
.
من کلا فکر میکنم تمام اقداماتی که دارن درقبال گیمینگ شون انجام میدن تفکر نادلا هست ....
عملا تمام خط فکری اون هست که داره مو به مو اجرا میشه ...
این اسپنسر نشون داده حتی به حرف های ۱ سال پیش خودش هم پایبند نیست ....
خیلی از این بازیهای درست درمونی که احتمالا بهشون اشاره داری چه مایکرو ناشرشون بود و چه نبود در هر صورت عرضه میشدن. مایکرو اگه اکتیویژن و یا بتسدا هم نمیخرید بازم ما شاهد گیم های این کمپانی ها بودیم بدون هیچ تغییری. در نتیجه بود و نبود مایکرو برای کسی که اهمیتی به پلتفرم ها نمیده نباید مهم باشه حالا هر چندتا ژانر هم بخواد در سال عرضه کنه...من با بازی زمان خودش دارم مقایسه میکنم اون زمان هم کنسول گیمر نبودم کم گیر هایپ این فرست پارتیا می افتادم
من مشکلم اینه که در مقایسه با همون مثلا کپی های دسته چندمی که اون زمان بودن هم جز یه مقدار پولیش برتری خاصی نداره و در بعضی موارد ضعیف تر هم هست مثل همون بحث melee takedown که حداقل Spec Ops شعور این رو داره که وقتی مکانیک رو به شخصیت پردازی و داستان بازی پیوند میده به پلیر اجازه استفاده از مکانیک رو بده در حالی که Gears بعد دو تا گیم تازه یادش میاد دشمن انتحاری برای بازی ای که گیمیکش نصف کردن دشمن با اره برقیه مناسب نیست و takedown های مخصوص Lambant ها اضافه میکنه
به لطف همین آدم بعد از ده پونزده سال اسم کمپانی داره پای چهار تا بازی درست حسابی میخوره، همین که مایکروسافت مولتی پلتفرم شده و از بازی های فن بوی پسند و سوژه کنسول وار تا حدودی فاصله گرفته خودش ارزش برند رو میبره بالا فکر کن کنار سونی مایکروسافت هم یه ضرب بازی اپن ورلد سوم شخص و اکشن خطی سوم شخص سینماتیک با المان های خیلی سبک مخفی کاری و RPG بندازه بیرون عوضش ناشر مولتی پلتفرم داریم که امسال سه تا RPG غربی درست درمون میخواد بده، پارسال ریمستر بازی RTS داد، سال دیگه هم بازی immersive sim میخواد بده کنسول کیلو چنده این وسط؟ حالا یه duopoly هم میخواد شکل بگیره چندان مهم نیست خدا بزرگه
من مدتیه دارم Balder's Gate 3 رو بازی میکنم دیگه خفن تر از بالدرز گیت نداریم تو مبحث rpg و من دارم کیف میکنم انگار دارم یه کتاب چند جلدی فانتزی رو ورق میزنم . در کنارش هم تازه Plague Tale Requiem رو شروع کردم .کاملا موافقم.فکر میکردم من نمیتونم لذت ببرم ولی واقعا همچیش سادس.
کلا این مسخره بازی های RPG فقط و فقط بخاطر این توی بازیا اومده که بازی رو کش بدن.من مدتیه دارم Balder's Gate 3 رو بازی میکنم دیگه خفن تر از بالدرز گیت نداریم تو مبحث rpg و من دارم کیف میکنم انگار دارم یه کتاب چند جلدی فانتزی رو ورق میزنم . در کنارش هم تازه Plague Tale Requiem رو شروع کردم .
ببین لحظه به لحظه Plague رو که بازی میکنم میگم خدایا شکرت که هنوزم بازی های سوپرخطی و جذاب ساخته میشه انقدر حال میکنم که سر راست میرم جلو بدون اینکه مجبور باشم رو هر میز و تاقچه و گوشه موشه ای رو سرچ کنم بخاطر یه تیکه چوب و سنگ و متریال و Junk
میخوام بهت بگم ما درکنار بازی های بزرگ و شلوغ و پیچیده بازی هایی با مکانیزم ساده تر و خطی تر نیاز داریم همین Gears که میگی ساده است خدا شاهده اگه بهش المان های RPG و Skilltree و نمیدونم این چیزا اضافه کنن من یکی که ببخشید ببخشید میش.... م به هیکل سازنده ش . بعضی بازی ها همین سادگی ولی جذابیتشون هست که باعث شده محبوب باشن گیرز به نظرم فرمولش رو نباید دست بزنن فقط همین باشه با ست پیس های بلاک باستری خفن بیشتر .
طبق معمول داری از چیزی ایراد میگیری که خودت سرامدش هستیهمین که مایکروسافت مولتی پلتفرم شده و از بازی های فن بوی پسند و سوژه کنسول وار تا حدودی فاصله گرفته خودش ارزش برند رو میبره بالا فکر کن کنار سونی مایکروسافت هم یه ضرب بازی اپن ورلد سوم شخص و اکشن خطی سوم شخص سینماتیک با المان های خیلی سبک مخفی کاری و RPG بندازه بیرون
فکر کن کنار سونی مایکروسافت هم یه ضرب بازی اپن ورلد سوم شخص و اکشن خطی سوم شخص سینماتیک با المان های خیلی سبک مخفی کاری و RPG بندازه بیرون
کنسول کیلو چنده این وسط؟