Last edited by a moderator:
بزرگترین اپیک فیل صنعتشایعه: بودجه توسعه عنوان Concord مشخص شد: ۴۰۰ میلیون دلار!
طبق اعلام کالین موریارتی، او با چند توسعهدهنده داخلی صحبت کرده و دریافنه وضعیت استودیوی FireWalk بدتر از چیزیست که ما میدانیم. طبق گفته منابع وی، این بازی در داخل به عنوان Star Wars پلیاستیشن شناخته میشده و فرهنگ به شدت مثبتنگرانه، جلوی هر دیدگاه منفی را گرفته.
همچنین بودجه بازی، ۴۰۰ میلیون دلار بوده است!
MoonMedia
شایعه: بودجه توسعه عنوان Concord مشخص شد: ۴۰۰ میلیون دلار!
طبق اعلام کالین موریارتی، او با چند توسعهدهنده داخلی صحبت کرده و دریافنه وضعیت استودیوی FireWalk بدتر از چیزیست که ما میدانیم. طبق گفته منابع وی، این بازی در داخل به عنوان Star Wars پلیاستیشن شناخته میشده و فرهنگ به شدت مثبتنگرانه، جلوی هر دیدگاه منفی را گرفته.
همچنین بودجه بازی، ۴۰۰ میلیون دلار بوده است!
MoonMedia
اگه یه نفر میرفت توی خیابون و به صورت رندوم یه عده رهگذر ناآشنا با صنعت بازی رو انتخاب میکرد و باهاشون استودیو تشکیل میداد، با ۴۰۰ میلیون دلار و ۸ سال وقت میتونستن یه چیزی بسازن که از Concord بهتر بفروشه و طول عمرش بیشتری داشته باشه!شایعه: بودجه توسعه عنوان Concord مشخص شد: ۴۰۰ میلیون دلار!
طبق اعلام کالین موریارتی، او با چند توسعهدهنده داخلی صحبت کرده و دریافنه وضعیت استودیوی FireWalk بدتر از چیزیست که ما میدانیم. طبق گفته منابع وی، این بازی در داخل به عنوان Star Wars پلیاستیشن شناخته میشده و فرهنگ به شدت مثبتنگرانه، جلوی هر دیدگاه منفی را گرفته.
همچنین بودجه بازی، ۴۰۰ میلیون دلار بوده است!
MoonMedia
آمار بانجی و لغو چند پروژه بزرگ پلیاستیشن با همدیگه بیاد بیرون میشه حدس زد سونی چیزی بین 3 تا 4 میلیارد دلار تو همین یکی دو سال گذشته زیان کرده. تعجبی نداره یه دور دیگه دارن هر چی IP بزرگ و کوچک هست رو ریمستر میکنن و در مراسم PS5 Pro هیچی واسه نمایش نداشتن. اگر فرض بگیریم GTA VI همون پاییز 2025 بیرون بیاد اصولا نزدیکاش کسی بازی بزرگش رو منتشر نمیکنه و با این روند 2025 هم وضعیتی شبیه 2024 پیدا میکنه و پروژههای بزرگ استودیوهای سونی میرن برای 2026.شایعه: بودجه توسعه عنوان Concord مشخص شد: ۴۰۰ میلیون دلار!
طبق اعلام کالین موریارتی، او با چند توسعهدهنده داخلی صحبت کرده و دریافنه وضعیت استودیوی FireWalk بدتر از چیزیست که ما میدانیم. طبق گفته منابع وی، این بازی در داخل به عنوان Star Wars پلیاستیشن شناخته میشده و فرهنگ به شدت مثبتنگرانه، جلوی هر دیدگاه منفی را گرفته.
همچنین بودجه بازی، ۴۰۰ میلیون دلار بوده است!
MoonMedia
استودیو تو لس آنجلس بوده و چون بازی فاصله داشته تا ریلیز، چند تا هم مامور کردن کمک کنن تا برسه به عرضه.اگه یه نفر میرفت توی خیابون و به صورت رندوم یه عده رهگذر ناآشنا با صنعت بازی رو انتخاب میکرد و باهاشون استودیو تشکیل میداد، با ۴۰۰ میلیون دلار و ۸ سال وقت میتونستن یه چیزی بسازن که از Concord بهتر بفروشه و طول عمرش بیشتری داشته باشه!
لایو سرویسها رو ده تا میسازن که دوتاش بگیره. اینکه تعداد بالا بوده بد نیست و بنظرم لغوشون اشتباه بوده، شاید همونا که اینا فکر میکردن، نمیگیره میگرفته.مشکل جیمبو و سونی اوایل نسل این بود برای لایو سرویس ها عدد تعیین کردن، این نهایت حماقت بود! بازی هایی که تازه تو پری پروداکشن هستند رو عرضه شده تصور کنی
Former PlayStation Boss Says They 'Cancel So Many Games'
یوشیدا خودش افتخار می کنه خیلی بازی پلی استیشن کنسلی داره، چون به شدت سخت گیری میشه برا دادن چراغ سبز!
شما مستند بازی های تولیدی ps رو ببینی! هر استدیو از کنسلی یک بازیش میگه!از ژاپن استدیو تا ساکر و سانتا و ناتی و... تو پروسه ساخت کنسلی دارن
چه برسه حالا که وارد زمین بازی شدن که توش هیچ تخصصی ندارن و از پیش توسعه بازی هارو پیش فرض مثبت فرض بکنی!
Sony Spent $229 Million To Acquire Insomniac Games, Developer Of 'Ratchet & Clank' And 'Spider-Man'شایعه: بودجه توسعه عنوان Concord مشخص شد: ۴۰۰ میلیون دلار!
طبق اعلام کالین موریارتی، او با چند توسعهدهنده داخلی صحبت کرده و دریافنه وضعیت استودیوی FireWalk بدتر از چیزیست که ما میدانیم. طبق گفته منابع وی، این بازی در داخل به عنوان Star Wars پلیاستیشن شناخته میشده و فرهنگ به شدت مثبتنگرانه، جلوی هر دیدگاه منفی را گرفته.
همچنین بودجه بازی، ۴۰۰ میلیون دلار بوده است!
Concord Had a Budget of Around $400 Million – Rumour
MoonMedia
نه اصلا منظورم این نیست که نباید تعداد زیاد می ساختنلایو سرویسها رو ده تا میسازن که دوتاش بگیره. اینکه تعداد بالا بوده بد نیست و بنظرم لغوشون اشتباه بوده، شاید همونا که اینا فکر میکردن، نمیگیره میگرفته.
شکست لایوسرویسها اصلا اتفاق خوبی نخواهد بود چون سودی که سونی میخواسته شده ضرر و این ضرر باید برگرده و قاعدتا وقتی درآمد ثابت باشه بدنبال کاهش هزینه کرد و افزایش قیمت میوفتن
PlayStation Plans On Outsourcing And Co-Development To Combat Rising Costs
چیزی که هرمن میگه، برونسپاریه، حالا اینکه تا چه حد انجام شه در آینده مشخص میشه.
_______
یوشیدا تا سال 2019 بوده و با اینکه تایم تولید و هزینه بالا رفته ولی نه تو سطح فعلی.
الان هر استودیو 3-5 سال هر عنوانش تو تولیده و خودبخود بودجه بالایی میگیره. سونی بین 200-300 میلیون برا aaa هاش هزینه میکنه. دیگه نمیشه مثل قبل همینجوری عنوان لغو کرد.
زمان ساخت بازی ای که هزینه تولیدش چند میلیون دلار بود بازی 50 دلار بود الان که شده چند صد میلیون شده 70 دلار.
اون مدیریت بدرد الان نمیخوره. باید تو حد کانسپت برن جلو و اگه اون توتوکی میگفت فرانچایز میخوایم برا همینه، کاهش هزینه تولید و کاهش لغو و شانس موفقیت بالاتر.
شایعه: بودجه توسعه عنوان Concord مشخص شد: ۴۰۰ میلیون دلار!
طبق اعلام کالین موریارتی، او با چند توسعهدهنده داخلی صحبت کرده و دریافنه وضعیت استودیوی FireWalk بدتر از چیزیست که ما میدانیم. طبق گفته منابع وی، این بازی در داخل به عنوان Star Wars پلیاستیشن شناخته میشده و فرهنگ به شدت مثبتنگرانه، جلوی هر دیدگاه منفی را گرفته.
همچنین بودجه بازی، ۴۰۰ میلیون دلار بوده است!
Concord Had a Budget of Around $400 Million – Rumour
MoonMedia
به پیر به پیغمبر بازی 2018معرفی شد و انحصاریایکاش یه آماری هم در بیاد ببینیم جیمبو چقدر سر انحصاری شدن Babylon's Fall سرفیده
هلدایورز رو نمیشه با بقیه مقایسه کرد یه بچه استودیو هست که الان 120 تا کارمند داره و با کمتر از این تعداد هم داشته هلدایورز1 رو ، رو pc و کنسول پشتیبانی میکرده و هم وارد توسعه دوم شده و هم فکر کنم انجینشون اختصاصیه. در واقع کسی اصلا اینا رو حساب نمیکرده. همه اولین عنوان پلی استیشن رو pc رو میگن هورایزن.نه اصلا منظورم این نیست که نباید تعداد زیاد می ساختن
میگم نباید تاکید رو عدد 12 می کردن
باید می گفتن رو تعداد مشخص و کافی رو گس ها کار می کنیم و بمرور منتشر می کنیم! ولی این عدد گفتن کارشون سخت شده
اونطرف مثلا تو لیک اینسامنیاک 9 تا پروژه که تو کانسپت هستند کد نیمشون لیک شده! که تهش قراره یکیشون پروژه نیو ipشون برا نسل ده باشه!
سونی خیلی زود و عجله ای می خواست به اون تعداد برسه و فرضشون بر این بوده بدون هیچ مشکل عرضه می شن،
همین هشت سال طول کشیدن هل دایورز یا شروع ساخت هورایزن انلاین از 2017 نشون میده سونی خیلی وقت پیش می خواسته وارد گس سازی بشه! ولی تازه بعد از پنج سال بعد از این تصمیم، گفتن بریم یک تیمی بیاریم مثل بانجی کمک کنه(که خوده بانجی عملکردش همیشه سینوسی بوده) اگه همچین هدفی داشتی خیلی دیر عمل کردی، اگه هدفت سرمایه گزاری بیشتر رو ip های شناخته شده گس بود، باید خیلی بیشتر خرج می کردی ip های بهتر می خریدی، و پروژه هارو به استدیو های خارجی می دادی! و تو این زمان رو استدیو های ایندی که ایده گس پر پتانسیل دارن سرمایه گزاری می کردی طی هفت هشت سال نتیجه اش رو می دیدی!
تو BC گس رو کم می شمارن! ولی به شدت منابع و خلاقیت می خواد، و از فرمول استاندارد نمیشه گس در آورد، اتفاقا نیاز به خلاقیت داره! ما تو زمانی هستیم بازی های فرمولیزه شده خوده سونی چهار پنج سال زمان نیاز دارند، چه برسه بازی های مقیاس بزرگش که از فرمول خاص نمی خوان جلو برن! اونوقت اینا فکر می کردن سه ساله میشه کلی گس داد! قطعا نگرش اشتباهی داشتند!