سرخط خبرها

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
🔳 شایعه: بودجه توسعه عنوان Concord مشخص شد: ۴۰۰ میلیون دلار!

▫️طبق اعلام کالین موریارتی، او با چند توسعه‌دهنده داخلی صحبت کرده و دریافنه وضعیت استودیوی FireWalk بدتر از چیزیست که ما میدانیم. طبق گفته منابع وی، این بازی در داخل به عنوان Star Wars پلی‌استیشن شناخته می‌شده و فرهنگ به شدت مثبت‌نگرانه، جلوی هر دیدگاه منفی را گرفته.

▪️همچنین بودجه بازی، ۴۰۰ میلیون دلار بوده است!

🔲 MoonMedia
بزرگترین اپیک فیل صنعت
 
🔳 شایعه: بودجه توسعه عنوان Concord مشخص شد: ۴۰۰ میلیون دلار!

▫️طبق اعلام کالین موریارتی، او با چند توسعه‌دهنده داخلی صحبت کرده و دریافنه وضعیت استودیوی FireWalk بدتر از چیزیست که ما میدانیم. طبق گفته منابع وی، این بازی در داخل به عنوان Star Wars پلی‌استیشن شناخته می‌شده و فرهنگ به شدت مثبت‌نگرانه، جلوی هر دیدگاه منفی را گرفته.

▪️همچنین بودجه بازی، ۴۰۰ میلیون دلار بوده است!

🔲 MoonMedia

به این هزینه ها باید پولی که بابت خرید استدیو و ip شده هم اضافه کنید :-" :D



پ ن :البته که بانجی از اکتی ویژن ارزشمند تره =))
 
🔳 شایعه: بودجه توسعه عنوان Concord مشخص شد: ۴۰۰ میلیون دلار!

▫️طبق اعلام کالین موریارتی، او با چند توسعه‌دهنده داخلی صحبت کرده و دریافنه وضعیت استودیوی FireWalk بدتر از چیزیست که ما میدانیم. طبق گفته منابع وی، این بازی در داخل به عنوان Star Wars پلی‌استیشن شناخته می‌شده و فرهنگ به شدت مثبت‌نگرانه، جلوی هر دیدگاه منفی را گرفته.

▪️همچنین بودجه بازی، ۴۰۰ میلیون دلار بوده است!

🔲 MoonMedia
اگه یه نفر می‌رفت توی خیابون و به صورت رندوم یه عده رهگذر ناآشنا با صنعت بازی رو انتخاب می‌کرد و باهاشون استودیو تشکیل می‌داد، با ۴۰۰ میلیون دلار و ۸ سال وقت می‌تونستن یه چیزی بسازن که از Concord بهتر بفروشه و طول عمرش بیشتری داشته باشه! :|
 
🔳 شایعه: بودجه توسعه عنوان Concord مشخص شد: ۴۰۰ میلیون دلار!

▫️طبق اعلام کالین موریارتی، او با چند توسعه‌دهنده داخلی صحبت کرده و دریافنه وضعیت استودیوی FireWalk بدتر از چیزیست که ما میدانیم. طبق گفته منابع وی، این بازی در داخل به عنوان Star Wars پلی‌استیشن شناخته می‌شده و فرهنگ به شدت مثبت‌نگرانه، جلوی هر دیدگاه منفی را گرفته.

▪️همچنین بودجه بازی، ۴۰۰ میلیون دلار بوده است!

🔲 MoonMedia
آمار بانجی و لغو چند پروژه بزرگ پلی‌استیشن با همدیگه بیاد بیرون میشه حدس زد سونی چیزی بین 3 تا 4 میلیارد دلار تو همین یکی دو سال گذشته زیان کرده. تعجبی نداره یه دور دیگه دارن هر چی IP بزرگ و کوچک هست رو ریمستر میکنن و در مراسم PS5 Pro هیچی واسه نمایش نداشتن. اگر فرض بگیریم GTA VI همون پاییز 2025 بیرون بیاد اصولا نزدیکاش کسی بازی بزرگش رو منتشر نمیکنه و با این روند 2025 هم وضعیتی شبیه 2024 پیدا میکنه و پروژه‌های بزرگ استودیوهای سونی میرن برای 2026.
 
اگه یه نفر می‌رفت توی خیابون و به صورت رندوم یه عده رهگذر ناآشنا با صنعت بازی رو انتخاب می‌کرد و باهاشون استودیو تشکیل می‌داد، با ۴۰۰ میلیون دلار و ۸ سال وقت می‌تونستن یه چیزی بسازن که از Concord بهتر بفروشه و طول عمرش بیشتری داشته باشه! :|
استودیو تو لس آنجلس بوده و چون بازی فاصله داشته تا ریلیز، چند تا هم مامور کردن کمک کنن تا برسه به عرضه.
هزینه تولیدو برده بالا. البته کلا هزینه های تولید سونی بالاست مثلا بودجه سال 2023 فایر اسپریت تو گزارش ماالیش 50 میلیون پوند بوده
یخورده بودجه بالایی هست
 
آخرین ویرایش:
مشکل جیمبو و سونی اوایل نسل این بود برای لایو سرویس ها عدد تعیین کردن، این نهایت حماقت بود! بازی هایی که تازه تو پری پروداکشن هستند رو عرضه شده تصور کنی
Former PlayStation Boss Says They 'Cancel So Many Games'
یوشیدا خودش افتخار می کنه خیلی بازی پلی استیشن کنسلی داره، چون به شدت سخت گیری میشه برا دادن چراغ سبز!
شما مستند بازی های تولیدی ps رو ببینی! هر استدیو از کنسلی یک بازیش میگه!از ژاپن استدیو تا ساکر و سانتا و ناتی و... تو پروسه ساخت کنسلی دارن
چه برسه حالا که وارد زمین بازی شدن که توش هیچ تخصصی ندارن و از پیش توسعه بازی هارو پیش فرض مثبت فرض بکنی!
 
سونی زرنگی کرد سریع بازی رو محو کرد تا پشت صحنه تغییرات اساسی به وجود بیاره چند وقت دیگه هم با یه اسم و اسکین جدید دوباره معرفی میشه
این همه هزینه رو قطعا همین طوری رها نمیکنن
 
مشکل جیمبو و سونی اوایل نسل این بود برای لایو سرویس ها عدد تعیین کردن، این نهایت حماقت بود! بازی هایی که تازه تو پری پروداکشن هستند رو عرضه شده تصور کنی
Former PlayStation Boss Says They 'Cancel So Many Games'
یوشیدا خودش افتخار می کنه خیلی بازی پلی استیشن کنسلی داره، چون به شدت سخت گیری میشه برا دادن چراغ سبز!
شما مستند بازی های تولیدی ps رو ببینی! هر استدیو از کنسلی یک بازیش میگه!از ژاپن استدیو تا ساکر و سانتا و ناتی و... تو پروسه ساخت کنسلی دارن
چه برسه حالا که وارد زمین بازی شدن که توش هیچ تخصصی ندارن و از پیش توسعه بازی هارو پیش فرض مثبت فرض بکنی!
لایو سرویسها رو ده تا میسازن که دوتاش بگیره. اینکه تعداد بالا بوده بد نیست و بنظرم لغوشون اشتباه بوده، شاید همونا که اینا فکر میکردن، نمیگیره میگرفته.
شکست لایوسرویسها اصلا اتفاق خوبی نخواهد بود چون سودی که سونی میخواسته شده ضرر و این ضرر باید برگرده و قاعدتا وقتی درآمد ثابت باشه بدنبال کاهش هزینه کرد و افزایش قیمت میوفتن
PlayStation Plans On Outsourcing And Co-Development To Combat Rising Costs
چیزی که هرمن میگه، برونسپاریه، حالا اینکه تا چه حد انجام شه در آینده مشخص میشه.
_______
یوشیدا تا سال 2019 بوده و با اینکه تایم تولید و هزینه بالا رفته ولی نه تو سطح فعلی.
الان هر استودیو 3-5 سال هر عنوانش تو تولیده و خودبخود بودجه بالایی میگیره. سونی بین 200-300 میلیون برا aaa هاش هزینه میکنه. دیگه نمیشه مثل قبل همینجوری عنوان لغو کرد.
زمان ساخت بازی ای که هزینه تولیدش چند میلیون دلار بود بازی 50 دلار بود الان که شده چند صد میلیون شده 70 دلار.
اون مدیریت بدرد الان نمیخوره. باید تو حد کانسپت برن جلو و اگه اون توتوکی میگفت فرانچایز میخوایم برا همینه، کاهش هزینه تولید و کاهش لغو و شانس موفقیت بالاتر.
 
🔳 شایعه: بودجه توسعه عنوان Concord مشخص شد: ۴۰۰ میلیون دلار!

▫️طبق اعلام کالین موریارتی، او با چند توسعه‌دهنده داخلی صحبت کرده و دریافنه وضعیت استودیوی FireWalk بدتر از چیزیست که ما میدانیم. طبق گفته منابع وی، این بازی در داخل به عنوان Star Wars پلی‌استیشن شناخته می‌شده و فرهنگ به شدت مثبت‌نگرانه، جلوی هر دیدگاه منفی را گرفته.

▪️همچنین بودجه بازی، ۴۰۰ میلیون دلار بوده است!

Concord Had a Budget of Around $400 Million – Rumour

🔲 MoonMedia
Sony Spent $229 Million To Acquire Insomniac Games, Developer Of 'Ratchet & Clank' And 'Spider-Man'
:دی
 
  • Like
Reactions: m.a.t and ravi
لایو سرویسها رو ده تا میسازن که دوتاش بگیره. اینکه تعداد بالا بوده بد نیست و بنظرم لغوشون اشتباه بوده، شاید همونا که اینا فکر میکردن، نمیگیره میگرفته.
شکست لایوسرویسها اصلا اتفاق خوبی نخواهد بود چون سودی که سونی میخواسته شده ضرر و این ضرر باید برگرده و قاعدتا وقتی درآمد ثابت باشه بدنبال کاهش هزینه کرد و افزایش قیمت میوفتن
PlayStation Plans On Outsourcing And Co-Development To Combat Rising Costs
چیزی که هرمن میگه، برونسپاریه، حالا اینکه تا چه حد انجام شه در آینده مشخص میشه.
_______
یوشیدا تا سال 2019 بوده و با اینکه تایم تولید و هزینه بالا رفته ولی نه تو سطح فعلی.
الان هر استودیو 3-5 سال هر عنوانش تو تولیده و خودبخود بودجه بالایی میگیره. سونی بین 200-300 میلیون برا aaa هاش هزینه میکنه. دیگه نمیشه مثل قبل همینجوری عنوان لغو کرد.
زمان ساخت بازی ای که هزینه تولیدش چند میلیون دلار بود بازی 50 دلار بود الان که شده چند صد میلیون شده 70 دلار.
اون مدیریت بدرد الان نمیخوره. باید تو حد کانسپت برن جلو و اگه اون توتوکی میگفت فرانچایز میخوایم برا همینه، کاهش هزینه تولید و کاهش لغو و شانس موفقیت بالاتر.
نه اصلا منظورم این نیست که نباید تعداد زیاد می ساختن
میگم نباید تاکید رو عدد 12 می کردن
باید می گفتن رو تعداد مشخص و کافی رو گس ها کار می کنیم و بمرور منتشر می کنیم! ولی این عدد گفتن کارشون سخت شده
اونطرف مثلا تو لیک اینسامنیاک 9 تا پروژه که تو کانسپت هستند کد نیمشون لیک شده! که تهش قراره یکیشون پروژه نیو ipشون برا نسل ده باشه!
سونی خیلی زود و عجله ای می خواست به اون تعداد برسه و فرضشون بر این بوده بدون هیچ مشکل عرضه می شن،
همین هشت سال طول کشیدن هل دایورز یا شروع ساخت هورایزن انلاین از 2017 نشون میده سونی خیلی وقت پیش می خواسته وارد گس سازی بشه! ولی تازه بعد از پنج سال بعد از این تصمیم، گفتن بریم یک تیمی بیاریم مثل بانجی کمک کنه(که خوده بانجی عملکردش همیشه سینوسی بوده) اگه همچین هدفی داشتی خیلی دیر عمل کردی، اگه هدفت سرمایه گزاری بیشتر رو ip های شناخته شده گس بود، باید خیلی بیشتر خرج می کردی ip های بهتر می خریدی، و پروژه هارو به استدیو های خارجی می دادی! و تو این زمان رو استدیو های ایندی که ایده گس پر پتانسیل دارن سرمایه گزاری می کردی طی هفت هشت سال نتیجه اش رو می دیدی!
تو BC گس رو کم می شمارن! ولی به شدت منابع و خلاقیت می خواد، و از فرمول استاندارد نمیشه گس در آورد، اتفاقا نیاز به خلاقیت داره! ما تو زمانی هستیم بازی های فرمولیزه شده خوده سونی چهار پنج سال زمان نیاز دارند، چه برسه بازی های مقیاس بزرگش که از فرمول خاص نمی خوان جلو برن! اونوقت اینا فکر می کردن سه ساله میشه کلی گس داد! قطعا نگرش اشتباهی داشتند!
 
  • Like
Reactions: rahyarpaul
🔳 شایعه: بودجه توسعه عنوان Concord مشخص شد: ۴۰۰ میلیون دلار!

▫️طبق اعلام کالین موریارتی، او با چند توسعه‌دهنده داخلی صحبت کرده و دریافنه وضعیت استودیوی FireWalk بدتر از چیزیست که ما میدانیم. طبق گفته منابع وی، این بازی در داخل به عنوان Star Wars پلی‌استیشن شناخته می‌شده و فرهنگ به شدت مثبت‌نگرانه، جلوی هر دیدگاه منفی را گرفته.

▪️همچنین بودجه بازی، ۴۰۰ میلیون دلار بوده است!

Concord Had a Budget of Around $400 Million – Rumour

🔲 MoonMedia

ایکاش یه آماری هم در بیاد ببینیم جیمبو چقدر سر انحصاری شدن Babylon's Fall سرفیده:دی

پ.ن: SW الان خودش در همه زمینه ها ریده تقریبا، اون از ابر فاجعه قرن، اکولایت، اینم از آخرین بازیش که ظاهرا فروشش رو کنسول زیر یه میلیون و نزدیک 800 هزارتاست، در این زمینه واقعا که استار وارز سونی بود:دی
پ.پ.ن: من این توهم مدیران سونی رو که میبینم یاد همنی دوستان خودمون تو ج.ا میفتم که هر روز به 28 روش سامورایی در حال گنگ بنگ شدنن و باز با این حال متصورن دنیا تحت تسلط اینهاست و به زودی کره مریخ رو هم فتح میکنن تا تبدیل به حسینه بشه.
پ.پ.پ.ن: چه تفکری میتونه کانکورد رو ببینه و بعد فکر کنه یه بازی خوبه؟ ولی حاضر نباشه یه بتا بده حداقل!؟ من فکر میکنم کانکورد نه تنها ابر فیل صنعت گیم و در رده ET ـه، بلکه ابر فاجعه مدیریتی هم هست. یعنی یه جمع عظیمی از آدم ها به اتفاق گند زدن و این حقیقتا بی سابقه است.
 
ایکاش یه آماری هم در بیاد ببینیم جیمبو چقدر سر انحصاری شدن Babylon's Fall سرفیده:دی
به پیر به پیغمبر بازی 2018معرفی شد و انحصاری:دی
اونموقع جیمبو تو اروپا داشت در مورد گربه هاش حرف می زد:دی
این یکی دیگه حداقل دستپخت قبلیا بود:دی
 
  • Smile
Reactions: Cloud Strife
نه اصلا منظورم این نیست که نباید تعداد زیاد می ساختن
میگم نباید تاکید رو عدد 12 می کردن
باید می گفتن رو تعداد مشخص و کافی رو گس ها کار می کنیم و بمرور منتشر می کنیم! ولی این عدد گفتن کارشون سخت شده
اونطرف مثلا تو لیک اینسامنیاک 9 تا پروژه که تو کانسپت هستند کد نیمشون لیک شده! که تهش قراره یکیشون پروژه نیو ipشون برا نسل ده باشه!
سونی خیلی زود و عجله ای می خواست به اون تعداد برسه و فرضشون بر این بوده بدون هیچ مشکل عرضه می شن،
همین هشت سال طول کشیدن هل دایورز یا شروع ساخت هورایزن انلاین از 2017 نشون میده سونی خیلی وقت پیش می خواسته وارد گس سازی بشه! ولی تازه بعد از پنج سال بعد از این تصمیم، گفتن بریم یک تیمی بیاریم مثل بانجی کمک کنه(که خوده بانجی عملکردش همیشه سینوسی بوده) اگه همچین هدفی داشتی خیلی دیر عمل کردی، اگه هدفت سرمایه گزاری بیشتر رو ip های شناخته شده گس بود، باید خیلی بیشتر خرج می کردی ip های بهتر می خریدی، و پروژه هارو به استدیو های خارجی می دادی! و تو این زمان رو استدیو های ایندی که ایده گس پر پتانسیل دارن سرمایه گزاری می کردی طی هفت هشت سال نتیجه اش رو می دیدی!
تو BC گس رو کم می شمارن! ولی به شدت منابع و خلاقیت می خواد، و از فرمول استاندارد نمیشه گس در آورد، اتفاقا نیاز به خلاقیت داره! ما تو زمانی هستیم بازی های فرمولیزه شده خوده سونی چهار پنج سال زمان نیاز دارند، چه برسه بازی های مقیاس بزرگش که از فرمول خاص نمی خوان جلو برن! اونوقت اینا فکر می کردن سه ساله میشه کلی گس داد! قطعا نگرش اشتباهی داشتند!
هلدایورز رو نمیشه با بقیه مقایسه کرد یه بچه استودیو هست که الان 120 تا کارمند داره و با کمتر از این تعداد هم داشته هلدایورز1 رو ، رو pc و کنسول پشتیبانی میکرده و هم وارد توسعه دوم شده و هم فکر کنم انجینشون اختصاصیه. در واقع کسی اصلا اینا رو حساب نمیکرده. همه اولین عنوان پلی استیشن رو pc رو میگن هورایزن.
___________
پروژه جوگیرانه سونی هم آغازش تو 2020 با کرونا بود که مردم خونه نشین بودن و اوج گس بود و سونی رفت سمتش به شکل بی محابا. یه پادکست من چند روز پیش یوتیوب بودم و اومده بود تو صفحه پیشنهادات و از کافه بازی که من توش عضو نیستم. نمیدونم محمد طالبیان اینجا هست یا نه یا یوزرش کیه.

https://www.youtube.com/watch?v=Wyn1KZVC41o

اما حرف درستی زده، میگه مدیرای بالا، اقتصاددان هستن و نه گیمر و آمار میفهمن و براشون مهم نیست که طرفدار بلادبورن میخواد، عدد میفهمن و پروژه ای رو تایید میکنن که ریسک و بازگشت سرمایه اش کمتر باشه تو اون برهه.
به اونها گفتن، ببین فورتنایت ببین پابجی ببین دستینی و گفتن اوکی. تو همین چند وقت پیش ، چی گفتن. گفتن گزارشات بانجی غلوآمیز بوده، اینو نمیدونم دیدی یا نه، تو همون گزارش اولیه سونی در مورد بازیهای pc که بانجی جذب شده بود. اسپایدر من 52 میلیون درآمد داشت و کل درآمد اونسال pc بود 250 میلیون که اونسال علاوه براسپایدر وریمستر و اون dlc اش بازیهای دیگه مثل آنچارتد و لست و سکبوی و فروش عناوین سالای قبلو و 9 ماه شرکت بانجی بود. مشخص بود درآمد بانجی چیز عجیب غریبی نبود و حالا چی دادن به اون مدیرا، معلوم نیست.
سونی چوب عجله، لحظه ای ورودو خورد و گر نه برنامه خاصی در کار نبود، قبلش. تمامش تو همون محدوده 2019-2020 بود و سر همین عجله به فنا داده شد.
اگه خیلی زودتر استارت خورده بود که فراکشن باید آماده ریلیز میشد یا الان باید مولتی هورایزن میومد دیگه یا بقیه و استودیوهای خریداری شده هم یا تازه تاسیس بودن یا تازه از پروژه اومده بودن بیرون و فایرواک بنظر سینگل سازه.این حرکتهای شتابزده ناشی از نبود برنامه ریزی قبلیه، رفتن با deviation بودفکر کنم 50 میلیون بستن تو همون بازه یا با همین کنکورد تو 2021 رونمایی شد و 2025 خریدن و اینقدر به اروهد بی اعتماد بودن که نرفتن اینا رو بخورن و یه تیم پشتیبانی براش بزارن برا محتوا پس از تولید ولی به کنکورد اطمینان داشتن و برنامه پس از عرضه داشت.
________
بنظرم این برنامه ماله قبل از جیمبو نیست و تماما ماله جیمبو هست و یه اجبار وارد کرده به استودیوها و دلیل تاخیر بازیها همین رفتن به سوی گس و نداشتن برنامه و آزمون و خطا بوده
به هر صورت الان چه ماکرو و چه سونی دنبال سودن. قبلا گفتم ماکرو یه کمپانیه با محدوده سود 33 درصد و قطعا انتظارات از ایکس باکسم همینه و یه محدوده بر اساس سود کمپانی مادر برا بخشها در نظر دارن
و سونی هم قطعا محدوده سود 7 درصد برا گیمینگش پایینه و اونا هم بالاتر میخوان.
گس جواب نده، راه جدید میابن، بازی گرون میکنن کنسول گرون میکنن، مولتی میکنن و ... و ...
هیچموقع از ضرر شرکتها خوشحال نشو، چون ضرر کنن به یه شکل دیگهباید ازت بگیرن اون پولو، میدونم چی میگه، مطمئنن سونی دنبال یه راه جدیدهکه این سود رو برگردونه بالا. کاهش هزینه یا افزایش درآمد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or