Last edited by a moderator:
هلدایورز رو نمیشه با بقیه مقایسه کرد یه بچه استودیو هست که الان 120 تا کارمند داره و با کمتر از این تعداد هم داشته هلدایورز1 رو ، رو pc و کنسول پشتیبانی میکرده و هم وارد توسعه دوم شده و هم فکر کنم انجینشون اختصاصیه. در واقع کسی اصلا اینا رو حساب نمیکرده. همه اولین عنوان پلی استیشن رو pc رو میگن هورایزن.نه اصلا منظورم این نیست که نباید تعداد زیاد می ساختن
میگم نباید تاکید رو عدد 12 می کردن
باید می گفتن رو تعداد مشخص و کافی رو گس ها کار می کنیم و بمرور منتشر می کنیم! ولی این عدد گفتن کارشون سخت شده
اونطرف مثلا تو لیک اینسامنیاک 9 تا پروژه که تو کانسپت هستند کد نیمشون لیک شده! که تهش قراره یکیشون پروژه نیو ipشون برا نسل ده باشه!
سونی خیلی زود و عجله ای می خواست به اون تعداد برسه و فرضشون بر این بوده بدون هیچ مشکل عرضه می شن،
همین هشت سال طول کشیدن هل دایورز یا شروع ساخت هورایزن انلاین از 2017 نشون میده سونی خیلی وقت پیش می خواسته وارد گس سازی بشه! ولی تازه بعد از پنج سال بعد از این تصمیم، گفتن بریم یک تیمی بیاریم مثل بانجی کمک کنه(که خوده بانجی عملکردش همیشه سینوسی بوده) اگه همچین هدفی داشتی خیلی دیر عمل کردی، اگه هدفت سرمایه گزاری بیشتر رو ip های شناخته شده گس بود، باید خیلی بیشتر خرج می کردی ip های بهتر می خریدی، و پروژه هارو به استدیو های خارجی می دادی! و تو این زمان رو استدیو های ایندی که ایده گس پر پتانسیل دارن سرمایه گزاری می کردی طی هفت هشت سال نتیجه اش رو می دیدی!
تو BC گس رو کم می شمارن! ولی به شدت منابع و خلاقیت می خواد، و از فرمول استاندارد نمیشه گس در آورد، اتفاقا نیاز به خلاقیت داره! ما تو زمانی هستیم بازی های فرمولیزه شده خوده سونی چهار پنج سال زمان نیاز دارند، چه برسه بازی های مقیاس بزرگش که از فرمول خاص نمی خوان جلو برن! اونوقت اینا فکر می کردن سه ساله میشه کلی گس داد! قطعا نگرش اشتباهی داشتند!
من در مورد هورایزنم مطمئنم خیلی قبل تر شروع شدههلدایورز رو نمیشه با بقیه مقایسه کرد یه بچه استودیو هست که الان 120 تا کارمند داره و با کمتر از این تعداد هم داشته هلدایورز1 رو ، رو pc و کنسول پشتیبانی میکرده و هم وارد توسعه دوم شده و هم فکر کنم انجینشون اختصاصیه. در واقع کسی اصلا اینا رو حساب نمیکرده. همه اولین عنوان پلی استیشن رو pc رو میگن هورایزن.
___________
پروژه جوگیرانه سونی هم آغازش تو 2020 با کرونا بود که مردم خونه نشین بودن و اوج گس بود و سونی رفت سمتش به شکل بی محابا. یه پادکست من چند روز پیش یوتیوب بودم و اومده بود تو صفحه پیشنهادات و از کافه بازی که من توش عضو نیستم. نمیدونم محمد طالبیان اینجا هست یا نه یا یوزرش کیه.
https://www.youtube.com/watch?v=Wyn1KZVC41o
اما حرف درستی زده، میگه مدیرای بالا، اقتصاددان هستن و نه گیمر و آمار میفهمن و براشون مهم نیست که طرفدار بلادبورن میخواد، عدد میفهمن و پروژه ای رو تایید میکنن که ریسک و بازگشت سرمایه اش کمتر باشه تو اون برهه.
به اونها گفتن، ببین فورتنایت ببین پابجی ببین دستینی و گفتن اوکی. تو همین چند وقت پیش ، چی گفتن. گفتن گزارشات بانجی غلوآمیز بوده، اینو نمیدونم دیدی یا نه، تو همون گزارش اولیه سونی در مورد بازیهای pc که بانجی جذب شده بود. اسپایدر من 52 میلیون درآمد داشت و کل درآمد اونسال pc بود 250 میلیون که اونسال علاوه براسپایدر وریمستر و اون dlc اش بازیهای دیگه مثل آنچارتد و لست و سکبوی و فروش عناوین سالای قبلو و 9 ماه شرکت بانجی بود. مشخص بود درآمد بانجی چیز عجیب غریبی نبود و حالا چی دادن به اون مدیرا، معلوم نیست.
سونی چوب عجله، لحظه ای ورودو خورد و گر نه برنامه خاصی در کار نبود، قبلش. تمامش تو همون محدوده 2019-2020 بود و سر همین عجله به فنا داده شد.
اگه خیلی زودتر استارت خورده بود که فراکشن باید آماده ریلیز میشد یا الان باید مولتی هورایزن میومد دیگه یا بقیه و استودیوهای خریداری شده هم یا تازه تاسیس بودن یا تازه از پروژه اومده بودن بیرون و فایرواک بنظر سینگل سازه.این حرکتهای شتابزده ناشی از نبود برنامه ریزی قبلیه، رفتن با deviation بودفکر کنم 50 میلیون بستن تو همون بازه یا با همین کنکورد تو 2021 رونمایی شد و 2025 خریدن و اینقدر به اروهد بی اعتماد بودن که نرفتن اینا رو بخورن و یه تیم پشتیبانی براش بزارن برا محتوا پس از تولید ولی به کنکورد اطمینان داشتن و برنامه پس از عرضه داشت.
________
بنظرم این برنامه ماله قبل از جیمبو نیست و تماما ماله جیمبو هست و یه اجبار وارد کرده به استودیوها و دلیل تاخیر بازیها همین رفتن به سوی گس و نداشتن برنامه و آزمون و خطا بوده
به هر صورت الان چه ماکرو و چه سونی دنبال سودن. قبلا گفتم ماکرو یه کمپانیه با محدوده سود 33 درصد و قطعا انتظارات از ایکس باکسم همینه و یه محدوده بر اساس سود کمپانی مادر برا بخشها در نظر دارن
و سونی هم قطعا محدوده سود 7 درصد برا گیمینگش پایینه و اونا هم بالاتر میخوان.
گس جواب نده، راه جدید میابن، بازی گرون میکنن کنسول گرون میکنن، مولتی میکنن و ... و ...
هیچموقع از ضرر شرکتها خوشحال نشو، چون ضرر کنن به یه شکل دیگهباید ازت بگیرن اون پولو، میدونم چی میگه، مطمئنن سونی دنبال یه راه جدیدهکه این سود رو برگردونه بالا. کاهش هزینه یا افزایش درآمد
گس با آنلاین فرق داره. ممکنه این هم یچی بوده مثل fractionمن در مورد هورایزنم مطمئنم خیلی قبل تر شروع شده
ولیView attachment 350493
فعلا این باشه، من بعدا یک تصویر دیگه که نشون میده استارتش قبل تر خورده رو هم می فرستم برات
وگرنه سونی اول نسل یک زباله به اسم destruction all stars داده بود که ip واسه خودشه و سکند پارتی بودن مثل اروهد!
برای همین حسم میگه، ایده گس چند سال قبل جیمبو خورده شده، اینا جیمبو رو اوردن به سرعت این تفکر رو با شدت زیاد ادامه بده و به نتیجه برسونه که نتونست و داستان اینی شد که الان می بینیم!
از همین الان رفت توی لیست خرید یاکوزا اونم شخصیت اصلی ماجیمابازی جدید از سری یاکوزا معرفی شد:
Like a Dragon Pirate Yakuza in Hawaii
از ویژگیهای جدید سیستم مبارزه به روز شدشه.
برای مثال برای اولین بار تو این مجموعه میشه حین مبارزه از jump استفاده کرد.
انتشارش هم 28 فوریه 2025.
همیش زیر سر DEI و لوث کردن مفهوم کار کردنه! قاتی کردن مسائل شخصی و شغلی، از بین بردن دیسیپلین و تعهد کاری تهش میشه اینکه هیچکس حق نداره انتقاد کنه ی وقت روحیه لطیف اعضا جریحه دار نشه!ایکاش یه آماری هم در بیاد ببینیم جیمبو چقدر سر انحصاری شدن Babylon's Fall سرفیده
پ.ن: SW الان خودش در همه زمینه ها ریده تقریبا، اون از ابر فاجعه قرن، اکولایت، اینم از آخرین بازیش که ظاهرا فروشش رو کنسول زیر یه میلیون و نزدیک 800 هزارتاست، در این زمینه واقعا که استار وارز سونی بود
پ.پ.ن: من این توهم مدیران سونی رو که میبینم یاد همنی دوستان خودمون تو ج.ا میفتم که هر روز به 28 روش سامورایی در حال گنگ بنگ شدنن و باز با این حال متصورن دنیا تحت تسلط اینهاست و به زودی کره مریخ رو هم فتح میکنن تا تبدیل به حسینه بشه.
پ.پ.پ.ن: چه تفکری میتونه کانکورد رو ببینه و بعد فکر کنه یه بازی خوبه؟ ولی حاضر نباشه یه بتا بده حداقل!؟ من فکر میکنم کانکورد نه تنها ابر فیل صنعت گیم و در رده ET ـه، بلکه ابر فاجعه مدیریتی هم هست. یعنی یه جمع عظیمی از آدم ها به اتفاق گند زدن و این حقیقتا بی سابقه است.
اطلاعات رسمی ای در این خصوص نیست.والا هیلو اینفینیت گفتن ۵۰۰ میلیون هزینه کردن، حداقل بازی کمپین داشت. یه تعدادی هم فروخت. هنوزم یه پلیر بیس کمی داره. یعنی یه پولی برگردوند به مایکروسافت!
این کنکورد اسکم خالص بوده. ۴۰۰ فاکینگ میلیون؟
50 دلار برای هر کدوم؟ کلشون رو هم 50 دلار نمیرزه!! بدترین شماره تاریخ FF بدون شک، به هیچ وجه ارزش ریمستر شدن نداره. ایشالا که شایعه باقی بمونهشایعه: پستی در 4chan نشان میدهد سه گانه بازی Final Fantasy XIII ریمستر در حال آمدن بر روی پلتفرمهای X PC/PS5/Xbox Series میباشد. قیمت هر بازی ۵۰ دلار خواهد بود و باندلش ۱۲۹ دلار، ولی اگر نسخههای PC و XBOX را داشته باشید، شامل تخفیف خواهید شد.
- بازی به صورت 4k و 60 فریم خواهد بود.
- بهبود گرافیک و تکسچرها
- شامل تمامی dlcها
- نسخه PS5 از دوالسنس بهره میبرد.
- شامل تمامی آهنگهای اصلی و رمیکس
- بازی دارای ماد فست بتل خواهد بود و گزینه روشن و خاموش کردن رندم بتل نیز در آن گنجانده شده.لول آپ شخصیتها راحتر شده.
- تاریخ انتشار اوایل 2025
نسخه یکش، ریمیک بشه، صد دلارم ارزش دارهشایعه: پستی در 4chan نشان میدهد سه گانه بازی Final Fantasy XIII ریمستر در حال آمدن بر روی پلتفرمهای X PC/PS5/Xbox Series میباشد. قیمت هر بازی ۵۰ دلار خواهد بود و باندلش ۱۲۹ دلار، ولی اگر نسخههای PC و XBOX را داشته باشید، شامل تخفیف خواهید شد.
- بازی به صورت 4k و 60 فریم خواهد بود.
- بهبود گرافیک و تکسچرها
- شامل تمامی dlcها
- نسخه PS5 از دوالسنس بهره میبرد.
- شامل تمامی آهنگهای اصلی و رمیکس
- بازی دارای ماد فست بتل خواهد بود و گزینه روشن و خاموش کردن رندم بتل نیز در آن گنجانده شده.لول آپ شخصیتها راحتر شده.
- تاریخ انتشار اوایل 2025
بسیار هم بازیهای خوبین.شایعه: پستی در 4chan نشان میدهد سه گانه بازی Final Fantasy XIII ریمستر در حال آمدن بر روی پلتفرمهای X PC/PS5/Xbox Series میباشد. قیمت هر بازی ۵۰ دلار خواهد بود و باندلش ۱۲۹ دلار، ولی اگر نسخههای PC و XBOX را داشته باشید، شامل تخفیف خواهید شد.
- بازی به صورت 4k و 60 فریم خواهد بود.
- بهبود گرافیک و تکسچرها
- شامل تمامی dlcها
- نسخه PS5 از دوالسنس بهره میبرد.
- شامل تمامی آهنگهای اصلی و رمیکس
- بازی دارای ماد فست بتل خواهد بود و گزینه روشن و خاموش کردن رندم بتل نیز در آن گنجانده شده.لول آپ شخصیتها راحتر شده.
- تاریخ انتشار اوایل 2025
knack هم ریمستر کنن خاطره ها زنده بشهتام هندرسون: پلی استیشن ریمیک/ریمسترهای زیادی در دست توسعه دارد و همگی آن ها پروژه های خوبی هستند.
او همچنین خاطر نشان کرد که توسعه ریمیک ها خیلی طول می کشد و ظاهرا پلی استیشن نمی خواهد عناوینی را نمایش دهد که در 2 یا چند سال آینده منتشر نمی شوند.