سرخط خبرها

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
گویا توی مدارکی که وسط دادگاه‌های خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت دست به دست می‌شه، هزینه تولید دو تا از بازی‌های پلی استیشن هم مشخص شده. اون هم در حالی که سونی نمی‌خواسته این قضیه مشخص بشه و مثلاً اومدن خط سیاه روی اون بخش‌ها کشیدن، ولی انقدر داغون این کار رو انجام دادن که ملت تونستن اعداد و ارقام رو بخونن! :D



The Last of Us 2 حدود ۲۰۰ تا سازنده داشته و ۲۲۰ میلیون دلار هم خرجش شده.
Horizon Forbidden West هم حدود ۳۰۰ تا سازنده داشته و ۲۱۲ میلیون دلار براش هزینه شده.
با توجه به نوع توضیحات، گویا هزینه بازاریابی هم در نظر گرفته نشده که اگه اون هزینه رو هم حساب کنیم دیگه خیلی رقم فجیع‌تر می‌شه!
-----------------
کلاً هزینه تولید بازی‌های AAA خیلی داره وحشتناک می‌شه و عجیب نیست که روز به روز میزان ریسک‌پذیری ناشرها کمتر می‌شه. یعنی کافیه ۲،۳ تا بازی AAA با بودجه عظیم بسازن و خوب نفروشه تا به فنا برن. :|
این وسط مردم هم شاکی هستن که چرا قیمت بازی‌ها ۷۰ دلار شده. برای ما که توی کشور گل و بلبل زندگی می‌کنیم، ۱۰ دلار هم به هر حال در حد خودش یه چیزی محسوب می‌شه، ولی وقتی خارجی‌ها از این قضیه ناله می‌کنن خیلی برام عجیبه! :D
قیمت بازی‌ها از سال ۲۰۰۵ با شروع نسل هفتم به ۶۰ دلار رسید، در حالی که اون موقع هزینه تولید بازی‌ها قابل مقایسه با امروز نبود. درسته که مفهوم تورم توی کشورهای درست حسابی با اینجا متفاوته، ولی به هر حال اونجا هم تورم صفر نیست و ۶۰ دلار در سال ۲۰۰۵ می‌شه ۹۳ دلار در سال ۲۰۲۳، در حالی که بازی‌ها با هزینه تولید خیلی بیشتر نسبت به ۲۰۰۵، فقط ۱۰ دلار گرون‌تر شدن.
مطمئناً مفهوم این صحبت‌ها این نیست که خودآزاری دارم و از گرون شدن بازی‌ها خوشم میاد و به عنوان سهام‌دار، یه پولی توی جیبم می‌ره! :D ولی بحث منطق در میون هست و به نظرم این افزایش قیمت کوچیک بعد از این همه سال، اصلاً چیز عجیبی نبوده که یه عده به خاطرش توی سایت‌های خارجی قیام کردن.
با همه صحبت هات موافقم ولی اگه ملت قیام نکنن و منطقی برخورد کنن با قضیه اینام میگن عه چه خوب که میفهمین و درکتون بالاست گیمرهای عزیز پس حالا که درکتون بالاست بجای ۱۰ دلار ۲۵ دلار گرونتر کنیم :D
ملت شل کنن ناشرها هم فروگرهای ماهرین :D
 
آخرین ویرایش:
Iran's 'quantum processor' turned out to be a $600 dev board

خبر سایت گیمه، بعید میدونم مشکلی باشه.
چند روز پیش یه خبر اومد از نخستین محصول الگوریتم کوانتومی در ایران
همون موقع چند تا از اساتید ایرانی، گفتن این یه بورد معمولیه 600 دلاریه و اصطلاحاتی که در تعریف این محصول بکار رفته، یکسری الگوریتم قدیمی مال 20 سال پیشه و ربطی به الگوریتم کوانتومی نداره
حالا سایت pc gamer دست به تمسخر زده که الگوریتم کوانتومی همون بورد 590 دلاریه، آمازونه
همین مونده بود که سایت pcgamer هم بیاد، در موردش خبر بزنه. این دو عکسو کنار هم بزارید، ذره ای تفاوت بینشون نمیبینید، حتی برند هم پاک نکردن، یه تیکه از بوردو نکندن، که بگن این دو تا متفاوته.

View attachment 297112View attachment 297113


اصلاحیه:

Screenshot_20230630-161141_Chrome.jpg

منبع pcگیمر:

Iran finally admits its 'quantum processor' was in fact not quantum at all
 

Attachments

  • Screenshot_20230630-161141_Chrome.jpg
    Screenshot_20230630-161141_Chrome.jpg
    880.4 KB · مشاهده: 96
گویا توی مدارکی که وسط دادگاه‌های خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت دست به دست می‌شه، هزینه تولید دو تا از بازی‌های پلی استیشن هم مشخص شده. اون هم در حالی که سونی نمی‌خواسته این قضیه مشخص بشه و مثلاً اومدن خط سیاه روی اون بخش‌ها کشیدن، ولی انقدر داغون این کار رو انجام دادن که ملت تونستن اعداد و ارقام رو بخونن! :D



The Last of Us 2 حدود ۲۰۰ تا سازنده داشته و ۲۲۰ میلیون دلار هم خرجش شده.
Horizon Forbidden West هم حدود ۳۰۰ تا سازنده داشته و ۲۱۲ میلیون دلار براش هزینه شده.
با توجه به نوع توضیحات، گویا هزینه بازاریابی هم در نظر گرفته نشده که اگه اون هزینه رو هم حساب کنیم دیگه خیلی رقم فجیع‌تر می‌شه!
-----------------
کلاً هزینه تولید بازی‌های AAA خیلی داره وحشتناک می‌شه و عجیب نیست که روز به روز میزان ریسک‌پذیری ناشرها کمتر می‌شه. یعنی کافیه ۲،۳ تا بازی AAA با بودجه عظیم بسازن و خوب نفروشه تا به فنا برن. :|
این وسط مردم هم شاکی هستن که چرا قیمت بازی‌ها ۷۰ دلار شده. برای ما که توی کشور گل و بلبل زندگی می‌کنیم، ۱۰ دلار هم به هر حال در حد خودش یه چیزی محسوب می‌شه، ولی وقتی خارجی‌ها از این قضیه ناله می‌کنن خیلی برام عجیبه! :D
قیمت بازی‌ها از سال ۲۰۰۵ با شروع نسل هفتم به ۶۰ دلار رسید، در حالی که اون موقع هزینه تولید بازی‌ها قابل مقایسه با امروز نبود. درسته که مفهوم تورم توی کشورهای درست حسابی با اینجا متفاوته، ولی به هر حال اونجا هم تورم صفر نیست و ۶۰ دلار در سال ۲۰۰۵ می‌شه ۹۳ دلار در سال ۲۰۲۳، در حالی که بازی‌ها با هزینه تولید خیلی بیشتر نسبت به ۲۰۰۵، فقط ۱۰ دلار گرون‌تر شدن.
مطمئناً مفهوم این صحبت‌ها این نیست که خودآزاری دارم و از گرون شدن بازی‌ها خوشم میاد و به عنوان سهام‌دار، یه پولی توی جیبم می‌ره! :D ولی بحث منطق در میون هست و به نظرم این افزایش قیمت کوچیک بعد از این همه سال، اصلاً چیز عجیبی نبوده که یه عده به خاطرش توی سایت‌های خارجی قیام کردن.
همش قبول
ولی
1- سطح درآمدی کشورها یکی نیست
مثلا سازنده ای که تو یه کشوری با سطح درآمدیه پایینه در بخش هزینه های منابع انسانی خیلی صرفه جویی میشه براش
مثلا میشه با این دید نگاه کرد که شاید توسعه گیم در سال های نه چندان دور توسط سازند های کشورهای با سطح درآمد پایین انجامبشه مثله هند
2- درسته هزینه تولید افزایش داشته ولی خوب بخش آنلاین و خریدهای درون برنامه ی هم اضافه شده
3- خودم فکر میکنم با این اوضاع تورمی جهان بعیده افزایش قیمت زیادی داشته باشند از 70 دلار به بالاتر
ولی ممکنه روند عرضه گیم تغییر کنه مثلا بازی ها رو پارت پارت عرضه کنند تا از نظر بودجه نه به ناشر فشار بیاد و از نظر روانی نه به مشتری
4- ناشر ها رو بیارند به توسعه گیم بر اساس یک انجین واحد با مدل های از پیش آماده شده برای عناوین قبی همون ناشر و......... که خودش باعث یکنواختی میشه
5- پیشرفت AI باعث کاهش هزینه ساخت شه
 
گویا توی مدارکی که وسط دادگاه‌های خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت دست به دست می‌شه، هزینه تولید دو تا از بازی‌های پلی استیشن هم مشخص شده. اون هم در حالی که سونی نمی‌خواسته این قضیه مشخص بشه و مثلاً اومدن خط سیاه روی اون بخش‌ها کشیدن، ولی انقدر داغون این کار رو انجام دادن که ملت تونستن اعداد و ارقام رو بخونن! :D



The Last of Us 2 حدود ۲۰۰ تا سازنده داشته و ۲۲۰ میلیون دلار هم خرجش شده.
Horizon Forbidden West هم حدود ۳۰۰ تا سازنده داشته و ۲۱۲ میلیون دلار براش هزینه شده.
با توجه به نوع توضیحات، گویا هزینه بازاریابی هم در نظر گرفته نشده که اگه اون هزینه رو هم حساب کنیم دیگه خیلی رقم فجیع‌تر می‌شه!
-----------------
کلاً هزینه تولید بازی‌های AAA خیلی داره وحشتناک می‌شه و عجیب نیست که روز به روز میزان ریسک‌پذیری ناشرها کمتر می‌شه. یعنی کافیه ۲،۳ تا بازی AAA با بودجه عظیم بسازن و خوب نفروشه تا به فنا برن. :|
این وسط مردم هم شاکی هستن که چرا قیمت بازی‌ها ۷۰ دلار شده. برای ما که توی کشور گل و بلبل زندگی می‌کنیم، ۱۰ دلار هم به هر حال در حد خودش یه چیزی محسوب می‌شه، ولی وقتی خارجی‌ها از این قضیه ناله می‌کنن خیلی برام عجیبه! :D
قیمت بازی‌ها از سال ۲۰۰۵ با شروع نسل هفتم به ۶۰ دلار رسید، در حالی که اون موقع هزینه تولید بازی‌ها قابل مقایسه با امروز نبود. درسته که مفهوم تورم توی کشورهای درست حسابی با اینجا متفاوته، ولی به هر حال اونجا هم تورم صفر نیست و ۶۰ دلار در سال ۲۰۰۵ می‌شه ۹۳ دلار در سال ۲۰۲۳، در حالی که بازی‌ها با هزینه تولید خیلی بیشتر نسبت به ۲۰۰۵، فقط ۱۰ دلار گرون‌تر شدن.
مطمئناً مفهوم این صحبت‌ها این نیست که خودآزاری دارم و از گرون شدن بازی‌ها خوشم میاد و به عنوان سهام‌دار، یه پولی توی جیبم می‌ره! :D ولی بحث منطق در میون هست و به نظرم این افزایش قیمت کوچیک بعد از این همه سال، اصلاً چیز عجیبی نبوده که یه عده به خاطرش توی سایت‌های خارجی قیام کردن.
اینو که گفتی یادم اومد یک زمانی بازی‌های pc یه ۱۰ دلار ارزون‌تر از کنسول‌ها بودند :D
 
5- پیشرفت AI باعث کاهش هزینه ساخت شه
هنوز بسیار مانده که GAN های قدرتمندی در برای توسعه بازی در بازار وجود داشته باشد دیگه تهش dall e و میدجنری و... هست که اینا بیشتر برای تفریح مطرح هستند زمانی که بشود با gan ها فیزیک یک شی و بافت ان را ساخت هزینه ی ساخت بازی ها به شدت افت خواهد کرد ولی هنوز تا ان موقع زمان زیادی مانده امید من به ue هست چون اپیک تمرکز زیادی روی انجینش نسبت به سایر ناشران دارد
 
  • Like
Reactions: VICE
5b6bcca3a6f86dc3deef8ef13bcaec78.jpg

شایعه : یوبی سافت قصد داره Assassin’s Creed IV Black Flag رو ریمیک کنه . وظیفه اصلی این ریمیک به عهده Ubisoft Singapore هستش . استدیو Singapore وظیفه پیش بردن تکنولوژی قایق راینی فرانچایز AC رو بر عهده داره. بازی هنوز در مراحل اولیه ساخت هستش و چند سال تا انتشار فاصله داره .

Sources: Assassin's Creed Publisher Remaking Black Flag, The Pirate One
 
View attachment 299389

شایعه : یوبی سافت قصد داره Assassin’s Creed IV Black Flag رو ریمیک کنه . وظیفه اصلی این ریمیک به عهده Ubisoft Singapore هستش . استدیو Singapore وظیفه پیش بردن تکنولوژی قایق راینی فرانچایز AC رو بر عهده داره. بازی هنوز در مراحل اولیه ساخت هستش و چند سال تا انتشار فاصله داره .

Sources: Assassin's Creed Publisher Remaking Black Flag, The Pirate One
بهترین نسخه Assassin's همینه😛
 
View attachment 299389

شایعه : یوبی سافت قصد داره Assassin’s Creed IV Black Flag رو ریمیک کنه . وظیفه اصلی این ریمیک به عهده Ubisoft Singapore هستش . استدیو Singapore وظیفه پیش بردن تکنولوژی قایق راینی فرانچایز AC رو بر عهده داره. بازی هنوز در مراحل اولیه ساخت هستش و چند سال تا انتشار فاصله داره .

Sources: Assassin's Creed Publisher Remaking Black Flag, The Pirate One
IMG_20230701_034643_016.jpg
 
Daedalic Entertainment که اخیرا بازی The Lord of the Rings: Gollum رو ساخته اعلام کرده از بازی سازی خارج می شه و صرفا ناشر می مونه.
عنوان دیگری از LOTR هم که در دست ساخت داشتن کنسل شده.
خودشون فهمیدن که تپه های باقی مونده رو بزارن دس نخورده باقی بمونه خیلی بهتره xD اسم لورد آو د رینگز رو تریلی نمیکشه، اما تو گیمینگ وظعیتش اینه...

این فرنچایز اگه بخواد چشمگیر بشه باید بدنش دست بتسدا یا سی دی پروجکت، یا بلیزارد که یچی مثل WOW درش بیاره، وگرنه این بازی سازها این کاره نیستن برای اسمی به این بزرگی
 
خودشون فهمیدن که تپه های باقی مونده رو بزارن دس نخورده باقی بمونه خیلی بهتره xD اسم لورد آو د رینگز رو تریلی نمیکشه، اما تو گیمینگ وظعیتش اینه...

این فرنچایز اگه بخواد چشمگیر بشه باید بدنش دست بتسدا یا سی دی پروجکت، یا بلیزارد که یچی مثل WOW درش بیاره، وگرنه این بازی سازها این کاره نیستن برای اسمی به این بزرگی
قدیما هر کی با ننش قهر میکرد خواننده میشد، الان انگار هر کی یه پول بیکاری داره استودیو بازی سازی میزنه! اونم چه آی پی... از هر طرف دنیای مدیا سمتش میرن درصد موفقیت به شکستش 10 به 90 ـه!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or