سال 2012 برای کنسول های بازی

tekken

کاربر سایت
Jun 16, 2010
2
نام
tekken
مکان اول: Xbox 360
از زمانی که Xbox 360 در آمریکا عرضه شده، فروش 38 میلیون واحدی داشته است. این در حالی بود که اولین Xbox در آمریکا فروش 15 میلیون واحدی داشت. حال Xbox 360 که حداقل یک سال دیگر را پیش روی خودش می بیند، می تواند فروش 40 میلیون واحدی کنسول در آمریکا را از آن خود کند. در ماه دسامبر گذشته، میانگین قیمت برای خرید یک Xbox 360 به میزان 246 دلار بود. البته در ماه نوامبر می توانستید این کنسول را با میانگین قیمت 227 دلار نیز خریداری کنید، اما همچنان این میانگین قیمت، پایین ترین قیمتی است که در کل سال 2012 با آن می توانستید یک Xbox 360 خریداری کنید.
حتی برخی از خریداران، این کنسول را با قیمت های 100 تا 150 دلار نیز خریداری کرده اند و با این کار دو سال اکانت Xbox Live دریافت کرده اند و بعد از آن نیز باید ماهانه مبلغ 15 دلار پرداخت کنند. در ماه هایی که به فصل تعطیلات ارتباطی ندارند، این کنسول را می توان با میانگین قیمت 250 دلار نیز خریداری کرد. این موضوع به خوبی روی فروش Xbox 360 در بازار تأثیر گذاشت. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که Microsoft از تاریخ 5 ژانویه سال 2012 مبلغ 50 دلار به کسانی که این کنسول را خریداری کنند نیز تخفیف می دهد. این اقدام باعث می شود تا آن ها بتوانند در سال 2013 فروش بسیار خیره کننده ای از Xbox 360 را پیش روی خود ببینند. همچنین این کمپانی به زودی کاهش قیمت Xbox 360 را اعلام می کند.
مکان دوم: 3DS
این کنسول دستی توانست فروش 3.6 میلیون واحدی را در سال 2012 داشته باشد و به مکان دومین کنسول پروفروش آمریکا در سال 2012 دست پیدا کند. البته فروش این کنسول 400 هزار واحد کمتر از سال 2011 بوده است. این آمار در مقایسه با 22 ماه اول عرضه کنسول DS در آمریکا، افزایش خوبی را نشان می دهد. 3DS در این بازه زمانی توانسته فروش 7.7 میلیون واحدی داشته باشد، در حالیکه کنسول DS توانست در چنین زمانی فروش 5.83 میلیونی داشته باشد. همچنین احتمال می رود که 2013 یکی از سال های خوب 3DS باشد. در فصل تعطیلات 3DS توانست هفته ای 43 هزار واحد فروش داشته باشد و بعد از حدود 20 ماه توانست فروش DS را پشت سر بگذارد.
کنسول DS که در سال 2007 راهی بازار شد، به طور متوسط هفته ای 100 هزار واحد فروش داشت. آمار نشان می دهد که این کنسول می تواند تا ماه جولای فروش 8.8 میلیون واحدی دشته باشد که این میزان در مدت 28 هفته بدست خواهد آمد. در 28 هفته ای که از عرضه DS می گذشت، این کنسول توانست به فروش 9.9 میلیون واحدی دست پیدا کند. البته کنسول 3DS در مقایسه با DS تنها دو فصل تعطیلات را پشت سر گذاشته، اما همچنان نتوانسته موفق تر از کنسول قبلی جلوه کند. DS یک فروش فوق العاده داشته و این کار مشکلی است که بتوان آن را دوباره تکرار کرد.
بازار کنونی با بازاری که در سال 2006 وجود داشت، بسیار متفاوت است و به نظر می رسد که این کنسول نتواند یکه تاز بازار شود. بر اساس اطلاعاتی که NPD منتشر کرده، مشتریان می توانستند کنسول 3DS را در سال 2012 می شد با میانگین قیمت 169 دلار خریداری کنند که این میانگین قیمت با وجود مدل XL بدست آمده است. البته در فصل تعطیلات این کنسول را با 10 دلار کمتر از قیمت میانگین نیز می شد خریداری کرد. این موضوع نشان می دهد که Nintendo با همکاری فروشنده ها توانسته تا مشتریان بسیاری را به سمت خودش جذب کنند.
البته این کمپانی همچنان می تواند این کنسول را با کاهش قیمت روبرو کند تا در ماه مارچ که سال مالی Nintendo به پایان می رسد، آمار بهتری از فروش 3DS داشته باشد. احتمال می رود که کنسول 3DS تا 100 دلار نیز کاهش قیمت پیدا کند. همچنین بعید نیست که Nintendo به صورت سالانه مدل های جدیدی از آن را معرفی کند که با تغییرات سخت افزاری نیز روبرو بوده است. دقیقاً همانند سیستمی که Apple برای عرضه محصولاتش استفاده می کند. این کمپانی می تواند مدل های جدید را با قیمت 200 دلار به فروش برساند و مدل های قدیمی را با کاهش قیمت روبرو کند. این موضوع باعث می شود تا میزان فروش بازی ها و میزان تولید آن ها روی این کنسول نیز بیشتر شود.

مکان سوم: PlayStation 3
Sony مدل 160 گیگ از سری Slim کنسول های خودش را با قیمت 250 دلار به فروش می رساند، اما آن را با مدل Super Slim که دارای 250 گیگ حافظه بود، جایگزین کرد و آن را با قیمت 270 دلار به فروش رساند و یک بازی Uncharted 3 نیز در آن قرار داد. آن ها حتی در جمعه سیاه نیز این کنسول را با کاهش قیمت روبرو کردند که باعث شد میانگین خرید این کنسول به 238 دلار کاهش پیدا کند. در ماه دسامبر میانگین قیمت کنسول PS3 مبلغ 274 دلار بود. این آماری است که سازمان NPD آن را منتشر کرده است.
این میانگین قیمت، بالاترین میانگینی است که در سال 2012 این کنسول با آن روبرو بوده است. آقای مایکل پکتر (Michael Pachter) از سازمان Wedbush که از آنالیزورهای مطرح صنعت بازی به حساب می آید، گفت: "این احتمال وجود دارد که Sony کنسول PS3 را با 50 دلار کاهش قیمت روبرو کند، اما من چندان اطمینانی به این رخداد ندارم، چرا که آن ها به سختی در حال کار روی نسل بعدی کنسول خود هستند." حال با وجود عرضه مدل جدید و کاهش قیمت برخی مدل های PS3، این کمپانی از کاهش فروش 25 درصدی نسبت به سال گذشته رنج می برد. این احتمال می رود که Sony در ماه های پیش رو، کاهش قیمت دیگری را برای PS3 اعلام کند و کنسول جدیدش را در اواخر سال 2013 راهی بازار کند.
بعد از کنسول 3DS، کنسول PlayStation 3 قرار دارد که توانسته فروش 3.4 میلیون واحدی داشته باشد. این میزان فروش 25 درصد کمتر از آمار فروش این کمپانی در سال 2011 بوده است. در تصویر زیر می توانید میزان فروش این کنسول از زمان عرضه تا این لحظه را مشاهده کنید.


بچه های تازه وارد: Wii U و PSVita

در کنار فروش ضعیف Wii U باید به وضعیت PSVita نیز اشاره کنیم. این کنسول در ماه دسامبر فروش 250 هزار واحدی داشته و در 11 ماه گذشته فروش آن 1.28 میلیون واحد بوده است. کنسول DS در 3 ماه اولی که در آمریکا عرضه شد، فروش 1.4 میلیون واحدی داشت. کنسول PSP در 3 ماه اولی که راهی بازار آمریکا شد، فروش 1.2 میلیون واحدی داشت. حتی 3DS در مدت 7 ماه فروش 1.4 میلیون واحدی داشته است. کنسول PS3 نیز توانست در مدت 6 ماه به فروش 1.3 میلیون واحد دست پیدا کند. برای اینکه بتوانید یک شروع موفق داشته باشید، باید یک موتور فوق العاده قوی را در اختیار بگیرید. باید ناشران و بازیسازان را آماده کنید تا برای کنسول جدیدتان بازی بسازند. به نظر می رسد که Sony در انجام این کار برای PSVita ضعیف عمل کرده است. آیا ما در سال 2013 سیستمی را مشاهده می کنیم که مانند Dreamcast از گردانه رقابت خارج شود؟فروش Wii U واقعاً ناامید کننده بود و تا قبل از شروع سال 2013 به مرز 1 میلیون واحد هم نرسید. این کنسول تا کنون 890 هزار واحد در آمریکا فروش داشته که 462 هزار آن مربوط به ماه دسامبر بوده اند. در حقیقت Wii U گران ترین کنسول بازی موجود در بازار است. بر اساس آمار منتشر شده از سوی NPD این کنسول را می توان با میانگین قیمت 340 دلار خریداری کرد. این موضوع باعث شده تا مدل Deluxe این کنسول که با قیمت 350 عرضه شده، به میزان 1 به 4 نسبت به مدل ارزان تر به فروش برود. هنوز نمی توان آماری از فروش این کنسول در سال 2013 داد، چرا که اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست و باید چند سال دیگر برای بررسی فروش این کنسول منتظر ماند. البته Nintendo باید دست به اقداماتی برای جذب مشتریان و بازیسازان به سمت این کنسول بزند. اگر نگاهی به سایت GameStop بیندازید، متوجه خواهید شد که تاه ماه مارچ دو بازی خوب به نام های Rayman Legends و LEGO City: Undercover برای این کنسول عرضه می شوند
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر