
تهیه کننده بازی Call of Duty: Ghosts آقای Mark Rubin در وبسایت US Gamer علل اینکه چرا سازندگان این شوتر محبوب به ساخت داستان های خطی ادامه می دهند پاسخ داده اند :
"ما می خواهیم داستان بازی را پیش ببریم و بازیباز را در جریان اتفاقات آن قرار دهیم.ما نمیخواهیم که یک ایده open-world بدهیم که در آن بگوییم هرکاری می خوام خواهم کرد.من می توانم داستان را خراب کنم ، می توانم آن را بی ربط کنم.این تعادل جالبی نیست.ما میخواهیم مطمئن شویم بازیباز داستان و اتفاقاتی را که برای او خلق کرده ایم را دریافت کند در عین حال نیاید و دکمه Y را بزند که کات سین تماشا کند و یا با انتخابی داستان را خراب کند و یا در آن گم شود."
با توجه به صحبت های آقای Rubin هدف تیم سازنده این است که گیمر را بر روی داستانی که سازنده خلق کرده است متمرکز کند.برخی از بازی ها که آزادی برای آنها نیز خوب می باشد از نظر Rubin منحرف کننده است :
"اولین چیزی که نصبتان خواهد شد ، درصورتی که از داستان اصلی سازندگان فاصله بگیرید ، این است که می فهمید شما در یک بازی رایانه ای هستید.برویم ببین می شود سیفون توالت را کشید!؟بله می شود.من هربار که Duke Nukem بازی میکردم این عمل را انجام می دادم.اما این کار شما را از داستان اصلی منحرف می کند.ما همیشه میخواهیم بازیباز فکر کند که در یک فیلم سینمایی قرار دارد و یک تجربه سینماتیک خواهند داشت.من فکر می کنم موارد فرعی که گفتم شما را منحرف خواهد کرد."
Call of Duty: Ghosts بر روی PC, PS3, , Xbox 360 در 5 نوامبر ، و PlayStation 4 , Xbox One نیز به دنبال آن عرضه خواهد شد.
نظر شما چیست؟آیا آزادی در بازی باعث انحراف و تخریب تجربه اصلی می شود؟
EGM