رییس Bethesda: نینتندو باید همانند سونی و مایکروسافت با کنسول های جدید برخورد کند

K3l!0$

کاربر سایت
Sep 11, 2012
628
نام
کیانوش
Pete Hines رییس شرکت Bethesda به صورت صریح اعلام کرده است که نینتندو به اندازه ی کافی به موقع شرکت های Third Party را درگیر ساخت کنسول WiiU، مانند کاری که Sony و Microsoft برای کنسول های جدید شان انجام دادند، نکرده است.

03392416010959818959.jpg

در یکی از قسمت های GameTrailers' Bonus Round که Gimme Gimme Games نقل کرده است، هاینز در جواب سوال اینکه چرا شرکت های 3rd Party مانند بتسدا حمایت کافی از Wii U نکرده اند جواب داد: "از زمان متقاعد کردن شرکت های 3rd Party برای حمایت از Wii U خیلی وقت است که گذشته است. محصول الآن در بازار است.
شما باید کاری را که سونی و مایکروسافت سال هاست که در حال انجام هستند، انجام دهید. این آن نیست که هرباری که ما آنها را میبینم تمام اطلاعاتی که میخواهیم را به ما دهند. ولی آنها ما را از مراحل خیلی ابتدایی درگیر کردند و با صحبت با شرکت هایی مثل Bethesda و Gearbox، آن ها گفتند 'ما اینجا این کار را میخواهیم انجام دهیم، برای این قسمت این نقشه را داریم، و این چیزی است که ما فکر میکنیم میتوان با این انجام داد.' تا ببینند نظر ما چیست - از نظر افراد تکنیکی ما و از نظر یک فرد با تجربه."

هاینز گفت شرکت های سازنده ی کنسول و پلتفرم، نیاز دارند تا زمان باورنکردنی زیادی را با بازی سازان سپری کنند تا سخت افزار درست شده نیاز سازندگان را برطرف سازد، وگرنه سازندگان به آن علاقه ای نخواهند داشت.

او گفت: "اگر شما میخواهید بگویید ما این گونه کنسول مان را میسازیم و آن اینطوری کار میکند و شما باید برایش بازی درست کنید، جواب من 'نه' خواهد بود.
من به سمت کنسول های دیگری میروم که حمایت بهتری از آن چیزی که ما میخواهیم دارند. پس شما باید زمان بیشتری را با سازندگان بگذارید قبل از اینکه کنسول را می خواهید بسازید و زمانی که تنها در حال طراحی و بررسی ایده هایی که آن چگونه کار میکند هستید."

بتسدا چندین بار اعلام کرده است که برنامه ای برای ساخت بازی برای Wii U ندارد. هاینز اخیرا گفته است که بی تمایلی بتسدا برای ساخت بازی برای این کنسول به خاطر مشکلات سخت افزاری عدیده ی آن است.

هر دو شرکت سونی و مایکروسافت ستایش شرکت های بسیاری را، هم 1st Party و هم 3rd Party، به خاطر درگیر کردن آن ها در مراحل ساخت PS4 و Xbox One به دست آورده اند. بتسدا برای هر دو سیستم بازی ها زیادی را در دست ساخت دارد که از جمله میتوان به The Evil Within، Wolfenstein: The New Order و همین طور The Elder Scrolls Online که اصلا برای کنسول های این نسل نمی آید، اشاره کرد.

منبع: Nintendo has “to do what Sony and Microsoft have been doing” with new consoles – Bethesda boss | VG24/7
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,397
نام
مهدی یوسفی اصیل
بحث مدرن شدن نیست نینتندو بازارش با کنسول های دیگه فرق میکنه یک سری از شرکت های بازی سازی توقع دارن که همین راهیی که مایکرو و سونی میره رو پیش بگیره در صورتی که نینتندو اهداف متفاوتی داره و همچنین بازار متفاوت
مثلا اینو نگاه کنید
Reggie: consumers buy hardware because of the experience, not graphics | Wii U

یک سری از شرکت ها مثل بتسدا دوست دارن سخت افزار قوی داشته باشن تا چیز هایی که میخوان بسازن اما نینتندو اونقدر دنبال گرافیک در بازی نیست دنبال تجربه های جدید هستش
ای پی های قدیمش که طرفدار زیادی دارن و فروش فوق العاده ای هم داشتن توی این نسل هم میخوان ای پی جدید بسازن که نمونه اش همین W101 و X هستش حالا بتسدا با دو تا شرکت دیگه نمیخوان روش بازی بدن به خودشون مربوطه
 

Spider-Mαn

کاربر سایت
Sep 4, 2012
4,004
وضعیت نینتندو هر روز بدتر از دیروز. IGN هم یه مقاله داده درمورد گیر کردن اینها در گذشته و عدم مدرن شدن!.
راست می گید نه این که فروش 3ds افتضاح هست.نه این که سازنده های مستقل حمایت نمی کنند.بیشتر فروش ریمن روی wii u بوده.کاهش قیمت خورده و gs گفته وضعش اخر امسال درست می شه.:|
چقدر وضعش بده.8-|
 

K3l!0$

کاربر سایت
Sep 11, 2012
628
نام
کیانوش
بحث مدرن شدن نیست نینتندو بازارش با کنسول های دیگه فرق میکنه یک سری از شرکت های بازی سازی توقع دارن که همین راهیی که مایکرو و سونی میره رو پیش بگیره در صورتی که نینتندو اهداف متفاوتی داره و همچنین بازار متفاوت مثلا اینو نگاه کنید Reggie: consumers buy hardware because of the experience, not graphics | Wii U یک سری از شرکت ها مثل بتسدا دوست دارن سخت افزار قوی داشته باشن تا چیز هایی که میخوان بسازن اما نینتندو اونقدر دنبال گرافیک در بازی نیست دنبال تجربه های جدید هستش ای پی های قدیمش که طرفدار زیادی دارن و فروش فوق العاده ای هم داشتن توی این نسل هم میخوان ای پی جدید بسازن که نمونه اش همین W101 و X هستش حالا بتسدا با دو تا شرکت دیگه نمیخوان روش بازی بدن به خودشون مربوطه
نیگا مهدی منم به نظرم گیم پلی و لذت بردن از بازی خیلی مهم تر از گرافیک هست ولی مشکل اینجاست این نسلی (البته به نظر من) نینتندو بازارش رو مشخص نکرد. مثلا با GC معلوم بود دنبال گیمر هاست و با Wii معلوم بود به دنبال کژول ها و مردم عادی ای هست که فقط میخوان لذت ببرن. ولی با Wii U خواست هر دو گروه رو جذب کنه، در واقع برنامه ای نداشت و میخواست با استفاده از IP های قدیمی و یه با استفاده از روابطی که با بازی ساز ها داشت یه سری IP هارد کور مثل Bayonetta رو گیر بیاره و از طرف دیگه با کنترلر جدیدش، با قابلیت استفاده از Wii Remote و ... باز هم مردم عادی و گیمر های کژوال رو نگه داره.

واقعیت اینه که من که گیمر هاردکور (مثلا:d) محسوب میشم انتظار دارم یه سخت افزار قوی برای بازی هایی مثل BF4، Watch_Dogs و The Division داشته باشه ولی سخت افزار Wii U این رو نداره پس نمیتونه من رو راضی نگه داره هر چه قدر هم که کنترلر خوف باشه. علاوه بر اون اگه من از گرافیک هم بگذرم باید شرکت های بازی ساز 3rd Party که بازی های AAA رو میسازن حاضر باشن روی این کنسول بازی بسازن ولی به خاطر اینکه اونا میخوان گیمر رو تا قرون آخر بدوشن میخوان گرافیک بالا، تکنولوژی های جدید و ... رو توی بازی شون بزارن پس به خاطر ضعف سخت افزاری نسبت به کنسول های دیگه نسل هشتم این پلتفرم رو میزارن کنار.
حالا گیمر های کژوال بازی هایی مثل Wii Sports و Just Dance رو میخوان و چون برنامه ی نینتندو برای گیمر های کژوال روی Wii U به قدرت برنامه شون روی Wii نیست پس این گروه هم کمتر به سمت کنسول میان.
حتی خیلی از گیمر های کژوال دارن سمت Smartphone ها و تبلت ها میرن که همین باعث فروش پایین Wii U بین اونا میشه. در آخر هم مایکروسافت و هم سونی با کینکت و Move درصدی (هر چه قدر هم کم) رو از بازار گیمر های کژوال رو در اختیار گرفتن.

نینتندو اشتباه بزرگی کرد که 2 سال قبل از مایکروسافت و سونی سخت افزارش رو معرفی کرد. چون هم تکنولوژی های روز رو از دست داد و هم سونی و مایکروسافت بعد از دیدن سخت افزار اون با خیال راحت شروع به بررسی Wii U، نکات ضعف و قوتش گرفتن و بعد سخت افزار خودشون رو بهتر ارائه دادن.

تنها کاری که نینتندو تا نسل آینده میتونه بکنه اینه که یا Wii U رو سریع از بازار خارج کنه و مثلا +Wii U یا یه کنسول جدید به قدرت کنسول های رقیبش معرفی کنه، یا بره سمت Handheld Consoles و سعی کنه تا نسل نهم یه سخت افزار قابل رقابت درست کنه.

این هم نیست که کلا یه سری شرکت فقط هستن که براش بازی نمیسازن. دقت کنی میبینی داره تنها بازی هایی براش میاد که روی کنسول های نسل هفتم هم میاد سال آینده این موقع Wii U بدبخت میشه چون همه میرن سراغ کنسول های نسل هشتم و هیچ کس نمیاد به خاطر یه کنسول گرافیک بازیش رو شدید پایین بیاره یا برای نسخه ی Wii U سرمایه ی هنگفتی کنار بزاره.
الآن تنها شرکت هایی که بازی هاشون برای Wii U هم میاد یکی یوبی هست که خوب چون قرارداد همکاری دارن، یکی Warner Bros. هست که 100% با اومدن نسل آینده میره به اون سمت، و در آخر هم Activision که لاشخوری بیش نیست.
الآن خیلی از بازی های این نسل هم برای WiiU نمیاد. خیلی از شاهکاری هایی مثل GTA V، MGS V، Castlevania LotS 2 و ... . پس حتما مشکلی داشته که کونامی که از دوستای نزدیک نینتندو هست MGS رو براش منتشر نمیکنه.
در هر صورت مشکل وجو داره و اگه نینتندو میخواد توی کنسول های خونگی زنده بمونه (با اینکه با Wii ترکونده) باید سریع عمل کنه و به جای اینکه رجی بیاد بگه PS4 و X1 به درد نمیخورن باید مشکل رو سریع برطرف کنن وگرنه شکست سختی توی قسمت کنسول خونگی میخورن، مثل بلایی که سر سونی با PSP اومد.

شرمنده طولانی شد گفتم یه توضیح کاملی بدم:d
 

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
3,993
نام
احمد
ortegoli

یادمه نینتندو میگفت میخواد هارکور گیمرها رو جذب کنسولش بکنه و این حرفا ، خب این کار با چی انجام میشه ؟! خلاقیت تو بازی ؟!
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,404
نام
مــاکــان
نینتندو شدیدا نیاز داره تیم راهبردی و مدیریتیش تو حوزه Wii U رو عوض کنه.یعنی به طور جدی Readan .
هیچ جای توجیه نداره این بیفکریهائی که اینها انجام دادن.هر روز که میگذره بیشتر به این نتیجه میرسم که مشکل نینتندو ضعف سخت افزارش نیست،مشکل تکبر بیش از حد مدیرهاش هست که از فروش Wii تو نسل قبل براشون بوجود اومده بود.بدون مشورت با کسی کنسول ساختن و ول دادن تو بازار.
ازاون طرف سرنی میاد میگه از چند سال قبل همش تو سفر بوده و با اکثر کمپانیها و استودیوها در ارتباط بوده،مشورت میگرفته و همفکری میکردن.
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
K3l!0$ @


با خيلي از حرفات موافقم اما با خيلياي ديگه نه

به هيچ عنوان نينتندو نبايد كنسول جديدش رو حداقل تا 5 سال ديگه معرفي كنه.
توي صنعت يه قانوني هست بهش ميگن پديده ي آزبورن طبق اين قانون اگه به مشتريت بفهموني كه از يه محصولت پشتيباني لازم رو به عمل نياوردي محصول بعديت رو هم نميخرن. دقيقا اين مشكل رو سگا خيلي خوب درك كرد. اول اومد يه سري Add-on مثل 32x و Mega CD رو براي جنسيس رليز كرد كه خيلي سريع ولشون كرد بعد كنسول نسل پنجمش رو داد به بازار كه اسمش اساتيد ميدونن ساترن بود . خوب ساترن اصلا نتونست در مقابل پلي استيشن دووم بياره بزرگترين اشتباه سگا اين بود كه بجاي اينكه سعي كنه بازياي خوبي رو ساترن ارائه كنه و مردم رو متقاعد بكنه كه ساترن بخرن راه حل ساده تر رو انتخاب كرد كنسول نسل ششمش رو با اسم دريمكست داد تو بازار اتفاقي كه افتاد همه پيش خودشون فكر كردن كه خوب سگا اينم سريع ول ميكنه ازش استقبال نكردن و منتظر موندن تا دو سال ديگه PS2 بخرن جالب اينجاست دريمكست از كنسولي كه هنوز نيومده بود شكست خورد مردم به سوني اعتماد داشتن و به سگا نداشتن. اعتبار يه سازنده خيلي مهمه. نينتندو نبايد دست از ساپورت پر قدرت Wii U برداره در غير اينصورت نتنها اين نسل بلكه نسل بعدي رو هم ميبازه
 

kaizershauze

AMOR CTPACTb 信念 RÊVES
کاربر سایت
Jul 6, 2012
14,730
نام
امین رضا
Pete Hines رییس شرکت Bethesda
ایشون Vice President تو Bethesda Softworksــه :D
President هم عمو ولاتکوئه :D

میدونم تو تیتر خبر زده بود Bethesda Boss ولی همینجوری گفتم :-"
هاینز اخیرا گفته است که بی تمایلی بتسدا برای ساخت بازی برای این کنسول به خاطر مشکلات سخت افزاری عدیده ی آن است
خوشم میاد اصلاً به خودشون فشار نمیارن :)) :D
اوایل هم با PS3 به شدت مشکل داشتن ولی بعدش مجبور شدن که باش راه بیان
Wii U هم یه تکونی به فروشش بده ، براش بازی میدن :-"
 

Eury

کاربر سایت
Jul 13, 2008
4,050
نام
Afshin
نینتندو و مایکروسافت باید یه کنسول دستی با win8 و دوصفحه بزنن:d
(fanboy dream ــه لطفا حمله نفرمایید)
 

K3l!0$

کاربر سایت
Sep 11, 2012
628
نام
کیانوش
ایشون Vice President تو Bethesda Softworksــه :D
President هم عمو ولاتکوئه :D

میدونم تو تیتر خبر زده بود Bethesda Boss ولی همینجوری گفتم :-"

خوشم میاد اصلاً به خودشون فشار نمیارن :)) :D
اوایل هم با PS3 به شدت مشکل داشتن ولی بعدش مجبور شدن که باش راه بیان
Wii U هم یه تکونی به فروشش بده ، براش بازی میدن :-"
این هاینز علاوه بر Vice President بودن، Executive Director هم هست منم حال نداشتم کلش رو ترجمه کنم:-":d
 

Lord Odin

کاربر سایت
Mar 19, 2013
2,014
راست می گید نه این که فروش 3ds افتضاح هست.نه این که سازنده های مستقل حمایت نمی کنند.بیشتر فروش ریمن روی wii u بوده.کاهش قیمت خورده و gs گفته وضعش اخر امسال درست می شه.:|
چقدر وضعش بده.8-|
بجای اینکه پشت 3DS قایم بشید با حقایق Wii U کنار بیاید.
 

Spider-Mαn

کاربر سایت
Sep 4, 2012
4,004
بجای اینکه پشت 3DS قایم بشید با حقایق Wii U کنار بیاید.
اول این که شما گفتید نینتندو,3DS هم جزئی از نینتندو هست.
بعد هم تو پستم فقط 1 بار گفتم 3DS :|
یادمه نینتندو میگفت میخواد هارکور گیمرها رو جذب کنسولش بکنه و این حرفا ، خب این کار با چی انجام میشه ؟! خلاقیت تو بازی ؟!
با X,بایونتا 2 و اسمش براس,زلدا,متروید زامبی یو,ماسنتر هانتر و بازی های تردپارتی با قابلیت های انحصاری
پ.ن:زلدا بازی سختی هست و کار هر کسی نیست.متروید هم جو خیلی تاریکی داره و شوتر بی نظیری هست.
یکی Warner Bros. هست که 100% با اومدن نسل آینده میره به اون سمت
چند وقت پیش داشتم توی نت می گشتم به موضوع جالبی برخوردم.
Batman:AAو Injustice: Gods Among Us جز بازی های پر فروش بودند.
در آخر هم Activision که لاشخوری بیش نیست.
اکتی هم که وضع حمایتش اخر امسال مشخص می شه.
الآن خیلی از بازی های این نسل هم برای WiiU نمیاد. خیلی از شاهکاری هایی مثل GTA V، MGS V، Castlevania LotS 2 و ... . پس حتما مشکلی داشته که کونامی که از دوستای نزدیک نینتندو هست MGS رو براش منتشر نمیکنه.
این این بازی ها نمیان براش قبول,به خاطر فروشش هست.اما بعضی مواقع همین ها هم که تایید می شه براش,یک عده از دوستان میان می گن بازی این نسل به چه درد می خوره.:|
در هر صورت مشکل وجو داره و اگه نینتندو میخواد توی کنسول های خونگی زنده بمونه (با اینکه با Wii ترکونده) باید سریع عمل کنه و به جای اینکه رجی بیاد بگه PS4 و X1 به درد نمیخورن باید مشکل رو سریع برطرف کنن وگرنه شکست سختی توی قسمت کنسول خونگی میخورن، مثل بلایی که سر سونی با PSP اومد.
رجی هم به کنسول های طرف مقابل گیر نداد,گفت بازی هاشون خسته کننده هستند.PSP هم که اولین تجربه سونی در زمینه کنسول دستی بود یک موفقیت حساب می شه.
تنها کاری که نینتندو تا نسل آینده میتونه بکنه اینه که یا Wii U رو سریع از بازار خارج کنه و مثلا +Wii U یا یه کنسول جدید به قدرت کنسول های رقیبش معرفی کنه، یا بره سمت Handheld Consoles و سعی کنه تا نسل نهم یه سخت افزار قابل رقابت درست کنه.
Wii U مشکلش سخت افزار نیست.کافی هستش که یک بازی TOP براش بیاد,اون وقت اگه به امار فروش نگاه کنی می بینی فروشش به شدت افزایش داشته.
اخر امسال هم با کاهش قیمت و بازی هایی انحصاری با کیفت می خواد وضعش رو درست کنه.
خیلی از سازنده ها هم بازی های خیلی خوبی رو برای Wii U ساختند.مثل MW که رفته بودن نسخه PC رو پورت کرده بودند و نتیجه نهایی از هر لحاظ بهتر از کنسول های دیگه بود.
حتی خیلی از گیمر های کژوال دارن سمت Smartphone ها و تبلت ها میرن که همین باعث فروش پایین Wii U بین اونا میشه. در آخر هم مایکروسافت و هم سونی با کینکت و Move درصدی (هر چه قدر هم کم) رو از بازار گیمر های کژوال رو در اختیار گرفتن.
این گیمر ها کژوال بالاخره از موبایل به عنوان یک کنسول خانگی استفاده نمی کنند که,نیاز به کنسول خانگی هم دارند.
واقعیت اینه که من که گیمر هاردکور (مثلا:d) محسوب میشم انتظار دارم یه سخت افزار قوی برای بازی هایی مثل BF4، Watch_Dogs و The Division داشته باشه ولی سخت افزار Wii U این رو نداره پس نمیتونه من رو راضی نگه داره هر چه قدر هم که کنترلر خوف باشه. علاوه بر اون اگه من از گرافیک هم بگذرم باید شرکت های بازی ساز 3rd Party که بازی های AAA رو میسازن حاضر باشن روی این کنسول بازی بسازن ولی به خاطر اینکه اونا میخوان گیمر رو تا قرون آخر بدوشن میخوان گرافیک بالا، تکنولوژی های جدید و ... رو توی بازی شون بزارن پس به خاطر ضعف سخت افزاری نسبت به کنسول های دیگه نسل هشتم این پلتفرم رو میزارن کنار.
WD که یکی از سازنده های بازی گفته بود نسخه Wii U رو بازی کرده و خوب بوده.BF هم که EA سال 2011 که شماره 3 رو براش تایید کرد از گرافیک بازی هم تعریف کرده بود.بعدش گفتن که F روی Wii U اجرا نشده.به هر حال همون کنسول های نسل بعد هم BF4 رو انچنان جالب اجرا نمی کنند.
The Division هم احتمال عرضش برای Wii U هست و سازندش گفته به اینترنت نیازه داره برای هر پلتفرمی که بخواد بیاد.
ایواتا هم قبلا گفته بود که Wii U سخت افزارش طوری هست که حداقل نیاز سازنده ها رو تامین کنه.اگر فروشش بهتر شد مطمئن باش که هر بازی سازی با هر سختی میاد طرفش
خیلی از بازی ساز ها هم از سخت افزارش تعریف کردن بعد از فرستادن تیم کمکی نینتندو
 
آخرین ویرایش:

pcgamer

کاربر سایت
Aug 28, 2006
1,748
نام
سیاوش
بجرعت میگم تو این 6-7 سالی که تو بازی سنتر عضو هستم هیچ نقل قولی به وسعت پست بالا ندیدم. :D بابا بیخیال :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر