رییس سابق پلی‌استیشن: ایکس‌باکس باعث پیروزی ما شد

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال


1000019339.jpg

رئیس سابق پلی‌استیشن آقای شو یوشیدا در جریان نمایشگاه Gamescom Latam در مصاحبه‌ای با GamesBeat اذعان کرد:
«داشتن رقیبی مثل ایکس‌باکس که باعث شد پلی‌استیشن برنده شود، اتفاق خوبی بود.»

رئیس سابق پلی‌استیشن، در E3 2013 فرآیند قرض گرفتن بازی PS4 از دوستان را در یک ویدیو نمایش داد. حالا یوشیدا به آن زمان نگاه می‌کند و می‌گوید خوب بود که رقیبی مثل ایکس‌باکس داشتیم که به ما اجازه برد داد. بسیاری از مردم این حرکت را برگ برنده بزرگ سونی دانستند، چرا که باعث شد این شرکت رقیبش را به‌طور کامل شکست دهد. بنابراین از یوشیدا پرسیده شد که سونی چگونه آن لحظه را دید.

«همه فکر کردند که این برنامه فوق‌العاده بود.» این گفته سرشار از اعتمادبه‌نفس است و دلیلش هم مشخص است: پلی‌استیشن ۴ بیش از دو برابر ایکس‌باکس وان فروش داشته، و این یعنی یک موفقیت چشمگیر.
 


View attachment 379503

رئیس سابق پلی‌استیشن آقای شو یوشیدا در جریان نمایشگاه Gamescom Latam در مصاحبه‌ای با GamesBeat اذعان کرد:
«داشتن رقیبی مثل ایکس‌باکس که باعث شد پلی‌استیشن برنده شود، اتفاق خوبی بود.»

رئیس سابق پلی‌استیشن، در E3 2013 فرآیند قرض گرفتن بازی PS4 از دوستان را در یک ویدیو نمایش داد. حالا یوشیدا به آن زمان نگاه می‌کند و می‌گوید خوب بود که رقیبی مثل ایکس‌باکس داشتیم که به ما اجازه برد داد. بسیاری از مردم این حرکت را برگ برنده بزرگ سونی دانستند، چرا که باعث شد این شرکت رقیبش را به‌طور کامل شکست دهد. بنابراین از یوشیدا پرسیده شد که سونی چگونه آن لحظه را دید.

«همه فکر کردند که این برنامه فوق‌العاده بود.» این گفته سرشار از اعتمادبه‌نفس است و دلیلش هم مشخص است: پلی‌استیشن ۴ بیش از دو برابر ایکس‌باکس وان فروش داشته، و این یعنی یک موفقیت چشمگیر.
عکسه بهترین دییس تاریخ صنعت گیمه :)):))
لعنتی هیچ وقت قدیمی نمیشه
 
برداشت من از حرفش این هست که میگه "داشتن یک رقیب و برنده شدن در برابرش مفید بود و باعث افزایش اعتبار برند پلی استیشن و سونی شد"


یعنی داشتن یک رقیب، و بردن ازش، بهتر است از نداشتن رقیب و برنده شدن؛

مسابقه بدون رقبا ارزش خیلی کمتری داره تا مسابقه با رقیب اونم غول بی شاخ و دمی مثل مایکروسافت... مثل اینکه بازی بدون انمی باشه...

نه اینکه اکس باکس مارو به سمت برنده شدن سوق داد :D اکس باکس چطوری میتونه با "شکست" خوردن پلی استیشن رو به سمت پیروزی سوق بده؟ این خود پلی استیشن بود که با زحمت و تلاش و خلاقیت و تصمیمات درست، پیروز شد...

داره میگه خوب بود که اکس باکس مایکروسافتی ابر غول پیکری بود که شکستش دادیم و در برابرش برنده شدیم و اعتبارمون افزایش پیدا کرد...

قهرمان جهان در برابر دنیایی از رقبا قهرمان میشه، بدون رقیب اون قهرمانی اعتبارش کمتر خواهد بود....
 
آخرین ویرایش:
برداشت من از حرفش این هست که میگه "داشتن یک رقیب و برنده شدن در برابرش مفید بود و باعث افزایش اعتبار برند پلی استیشن و سونی شد"


یعنی داشتن یک رقیب، و بردن ازش، بهتر است از نداشتن رقیب و برنده شدن؛

مسابقه بدون رقبا ارزش خیلی کمتری داره تا مسابقه با رقیب اونم غول بی شاخ و دمی مثل مایکروسافت... مثل اینکه بازی بدون انمی باشه...

نه اینکه اکس باکس مارو به سمت برنده شدن سوق داد :D اکس باکس چطوری میتونه با "شکست" خوردن پلی استیشن رو به سمت پیروزی سوق بده؟ این خود پلی استیشن بود که با زحمت و تلاش و خلاقیت و تصمیمات درست، پیروز شد...

داره میگه خوب بود که اکس باکس مایکروسافتی ابر غول پیکری بود که شکستش دادیم و در برابرش برنده شدیم و اعتبارمون افزایش پیدا کرد...

قهرمان جهان در برابر دنیایی از رقبا قهرمان میشه، بدون رقیب اون قهرمانی اعتبارش کمتر خواهد بود....
از دید من پلی استیشن در رقابت با مایکروسافت در نسل هشتم شانس آورد.

شانس آورد که همین آقای یوشیدا مدیران سونی رو راضی کرد که یه آمریکایی نه به عنوان کارمند رسمی، بلکه به عنوان مشاور سرپرست تیم طراحی PS4 رو به عهده بگیره که یعنی عملا یک دولوپر بیاد کنسول طراحی کنه که نتیجه اش بشه اون بازی ها پیش‌رو در گرافیک.

و شانس آورد که ماهیت کورپو مایکروسافت بود که دوست داشت چندین بازار رو در اختیار بگیره که نتیجه شد Xbox One، که بیاد کینکت رو زوری به مشتریان بفروشه. مایکروسافت مومنتوم نسل ۷ رو ادامه می‌داد کار برای سونی سختر می‌شد چیزی که یوشیدا هم این رو گفت «رقیب ما به ما اجازه داد که برنده شویم»

خودم راضی ام که این وضعیت پیش اومده، یک کورپو اونم مایکروسافت نباید کنترل یک بازار رو در اختیار داشته باشه. همین وضعیت بیشتر به نفع صنعت گیم هست.

و خوبی سونی اینه که مایکروسافت نسل هفتم رو مثل موش آزمایشگاهی مورد بررسی قرار داد که باعث به وجود اومدن Playstation Trophy و‌ PS Plus و Playstation Production شد.
 
آخرین ویرایش:
از دید من پلی استیشن در رقابت با مایکروسافت در نسل هشتم شانس آورد.

شانس آورد که همین آقای یوشیدا مدیران سونی رو راضی کرد که یه آمریکایی نه به عنوان کارمند رسمی، بلکه به عنوان مشاور سرپرست تیم طراحی PS4 رو به عهده بگیره که یعنی عملا یک دولوپر بیاد کنسول طراحی کنه که نتیجه اش بشه اون بازی ها پیش‌رو در گرافیک.

و شانس آورد که ماهیت کورپو مایکروسافت بود که دوست داشت چندین بازار رو در اختیار بگیره که نتیجه شد Xbox One، که بیاد کینکت رو زوری به مشتریان بفروشه. مایکروسافت مومنتوم نسل ۷ رو ادامه می‌داد کار برای سونی سختر می‌شد چیزی که یوشیدا هم این رو گفت «رقیب ما به ما اجازه داد که برنده شویم»

خودم راضی ام که این وضعیت پیش اومده، یک کورپو اونم مایکروسافت نباید کنترل یک بازار رو در اختیار داشته باشه. همین وضعیت بیشتر به نفع صنعت گیم هست.

و خوبی سونی اینه که مایکروسافت نسل هفتم رو مثل موش آزمایشگاهی مورد بررسی قرار داد که باعث به وجود اومدن Playstation Trophy و‌ PS Plus و Playstation Production شد.
معتقد نیستم مسائلی که عنوان کردی "شانس" هستند، اما مفهوم کلی حرفتون رو میفهمم...

مومنتوم نسل هفت اخه از سال 2012 مخصوصا تموم شده بود و پی اس تری جلو افتاده بود، در کنارش اواخر نسل هفت کلا سونی یک پرستیژ و اعتبار خاصی پیدا کرده بود سر همون 3 4 سال اخر اینقدر بازی شاخص و موفق منتشر کرده بود...

اما اره قطعا اشتباهات مایکرو یک کمک و بوست برای پی اس 4 هم بود کمااینکه بخش مهمی از 360 پلیر های اریجینال در همون 2 سال اول نسل هشت کوچ کردند سمت پلی استیشن خیلی هام موندگار شدن... (تکنیکلی بخش مهمی از اینا نسل 6 و 5 رو پلی استیشن بودند، و فقط نسل هفت رفته بودن اکس باکس که دوباره نسل هشت برگشتند به پلی استیشن، یعنی مایکرو دستاورد نسل هفت رو در جذب مخاطب تا حد زیادی از دست داد)

ولی همونطور که خودتون مثلا به سرنی و تیم طراحی اشاره کردید، قطعا خود سونی با تصمیمات درست و سرویس دهی مناسب، میخ اخر موفقیت در نسل هشت رو کوبوند...
 
  • Like
Reactions: GameS123

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or