راهی برای نجات PC Gaming؟

همونطور که میدونید توی این چند سال اخیر فروش بازیهای PC خیلی اُفت داشته و این باعث نگرانی خیلی از دوستداران PC Gaming شده. حتی سازندگانی که فقط برای PC گیم میساختن الان دارن کم کم برای کنسولها هم گیم میسازن. قبل از اینکه طرفداران کنسول بیان اینجا وشروع کنن به کـُرکـُری خوندن، این دو سه خط رو هم بخونن بد نیست:

این فروش کم و این رو آوردن به کنسولها به خاطر بهتر بودنِ کنسولها نیست، بلکه به خاطر سرقت نرم افزاری گیمهای کامپیوتر (PC game piracy) ـــه که داره شدیداً به این صنعت لطمه وارد میکنه. میدونید که توی خیلی از کشورهای دیگه به این صورت نیست که کنسول رو به راحتی دستکاری کنن و بازیهای کپی توش بذارن، یعنی میخوام بگم توی اکثر کشورها ملت حتی اگه بخوان هم نمیتونن بازیهای کپی بازی کنن بنابراین همه میرن بازی اُریجینال میخرن و به همین خاطر سرقت نرم افزاری زیاد به کنسولها لطمه نمیزنه. این در حالیه که هر کسی که PC داشته باشه میتونه با دانلود کردن کرک به سادگی بازی ای رو که نـخریده بازی کنه.

این داستان باعث شده که خیلی از شرکتهای سازنده ی گیمهای PC، گیمهاشون رو هم برای PC و هم برای کنسولها بدن بیرون و این قضیه باعث شده کیفیت گیمها بیاد پایین (کنسولیزه شدنِ بازیها :(). ببینید خودِ Epic اخیراً درباره ی اشکالاتی که طرفداران سری Unreal Tournament به بازی UT3 وارد میکردن، چی گفته:

Epic Games feels that one of the biggest issues with the recently released Unreal Tournament 3 is that due to the inclusion of console-friendly features (necessary for the title's PlayStation 3 version), the game lacks a lot of necessary polish

منبع: اینجا

این چیزیه که دو تا افراد خودِ Epic Games توی GDC 2008 درباره ی UT3 گفته بودن! میدونید که UT جزو گیمهای مهم PC به شمار میاد و این در حالیه که UT3 توی هفته های اول فروشی کمتر از 100,000 کپی داشته.

کریس تیلور (Chris Taylor) که رئیس Gas Powered Games و طراح Dungeon Siege و Supreme Commander هست، اخیراً توی Game Developers' Conference 2008 در این ارتباط صحبتهایی کرده و در توجیه اینکه گیم استراتژی خودشون (Supreme Commander) رو برای XBox 360 هم میدن، اینطور میگه که ما این تصمیم مناسبی به نظر میاد که گیم خودتون رو برای پلترفُرمی بدید که Pirate خور نمیشه!

این یعنی اینکه خود PC بازها هستن که دارن این بلا رو سر گیمهای محبوبشون میارن و باعث میشن سازنده ها به کنسولها هم فکر کنند :(

Chris Taylor توی قسمت دیگه ای از صحبتهاش میگه راه نجات PC Gaming از این وضعیتی که الان بهش دچار شده اینه که همه ی شرکتها رو بیارن به کنترل کپی نبودنِ گیمها از طریق آنلاین و یا وصل شدنِ بازیکنها به ســِرور اصلی بازی (مثل MMO ها). به این ترتیب میتونیم اوضاع اقتصادی این صنعت رو بهتر کنیم و حتی گیمها رو با قیمت پایینتری عرضه کنیم! ما دیگه توانایی این رو نداریم که بازی بسازیم و مجانی در اختیار همه قرار بدیم!

Chris Taylor:
PC gaming isn't dead. PC gaming – the old model – probably is. Secure PC gaming is the future – it's going to thrive and we've all got to get on that

حالا نظرتون درباره ی این قضیه چیه؟ ما توی ایران تقریباً چیزی به اسم گیم اُریجینال نداریم و ماشالا همه یه پا Pirate هستیم :biggrin1: اگه یه روزی واقعاً همه ی شرکتها این قضیه رو پیاده کنن و گیمهاشون رو جوری بسازن که کـِرک کردن اونها معنی نداشته باشه، چند نفر از کسایی که الان اینجا PC بازی میکنن باز هم به PC وفادار میمونن؟ شاید اون موقع معلوم بشه که چه کسی واقعاً PC Gaming رو دوست داره و ارزش گیمهاش رو میدونه، و چه کسی به گیمها فقط به عنوان یه دیسک 1000 تومنی نیگا میکنه که میگیریش و یه ساعت بازی میکنی و میندازیش کنار!
 
آخرین ویرایش:

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,251
OnLive یه سیستم توزیع گیم به صورت دیجیتالی و همچنین اجرا کردنِ بازی‌هاست. تا جایی که من متوجه شدم، این سیستم به این صورت کار میکنه که مثلاً وقتی شما یه گیم رو می‌خرید، خودِ بازی رو اصلاً دانلود نمیکنید و اصلاً قرار نیست که کامپیوتر شما بازی رو اجرا کنه! بازی روی یه ســِـرور قوی اجرا میشه و تصویر فقط تصویر بازی از طریق نِت برای شما Stream میشه! یعنی اصلاً لازم نیست که سیستم شما قوی باشه، چون اصولاً شما گیم رو اجرا نخواهید کرد.

عجب چيز باحالي . اگه بشه كه خيلي توپه . حالا گيريم سيستم ما نبايد زياد قدرتمند باشه

ولي سرعت اينترنت چي فكر كنم 2mb هم براش كم باشه !!
 

619

مدیر انجمن
Nov 23, 2007
6,178
نام
كسري
اين سيستم قراره اخر سال عرضه بشه. كلي شركت بزرگ هم مثل Atari, Eidos, Codemasters, EA, Epic, Take-Two, THQ, Ubisoft ازش حمايت مي كنند. تا اونجايي كه من فهميدم تمام بازي ها 60 فريم و 720P اجرا ميشند. البته به درد ما نميخوره :biggrin1:
You’ll need a 1.5mbps connection for SD play, and a 5.0mbps connection is required for 720p
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,099
خيلي چيزه خوبيه ولي نه براي ما. ما با اين سرعتمون چيكار ميتونيم بكنيم آخه؟:(( خدا كنه اجباري نباشه يا حداقل حالا حالاها اجباري نشه.
از اونور هم شركتايي مثل nVIDIA بدبخت ميشن چون ديگه كسي نميره 400 تومن پول گرافيك بده.:biggrin1:
والبته اينم اضافه كنم كه Piracy از بين ميره فكر كنم.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,995
نام
آریا
سیستم خیلی جالبیه ! ولی یه مشکلی که هست , کار این شرکتهای سخت افزار که کساد میشه که ! یعنی اگه این سیستم بگیره دیگه گیمر به جز سرعت اینترنت چه نیازی به سی پی یو و کارت گرافیک و ... داره ؟! :D
 

TyRaX

موجودی خوشحال
کاربر سایت
Oct 21, 2005
1,824
نام
پارسیا
- Gaming در ایران که کلا خدابیامرز میشه .. اونوقت باید اسم گفتگو رو عوض کنیم به "راهی برای نجات Gaming در ایران " !

- BBC چند وقت پیش امکان دیدن برنامه های موجود در آرشیو رو به صورت آنلاین فراهم کرده بود، از اون ور این شرکت های ISP (اینترنت فروش :D) قاطی کرده اند که این کار پهنای باند بسیار زیادی مصرف میکنه و چون هزینه های ما میره بالا، باید قسمتی از هزینه رو BBC بپردازه.
اگر این سیستم بخواد همه گیر بشه باید با این شرکتهای دزد (نقطه مشترک اینترنت فروش های ایرانی و خارجی:-") دست و پنجه نرم کنه. مخصوصاً توی آمریکا.

- در بازیهای آنلاین Cheating تقریبا از بین میره. که این یک خبر بسیار بد دیگه برای گیمرهای ایرانی ـه :D

- شاید روی بازیهای single منطقی به نظر نیاد. ولی مثلا یک MMORPG با این سیستم؟

- همین الان میتونید این کار رو توی خونه انجام بدید. باید دو تا کامپیوتر داشته باشید که به هم شبکه شده باشند، از یکی با Remote Desktop Connection وصل شید به اون یکی و روی اون بازی رو اجرا کنید. تجربه جذابی ـه :D
- اگر توی خونه یک کیس خالی دارید که مانیتور نداره هم میتونید برای استفاده این کار رو انجام بدید.
روی اینترنت هم همین کار با کمی تنظیمات انجام میشه توسط Hamachi یک VPN درست کنید و با IP که Hamachi بهتون میده میتونید وصل شید به اون یکی کامپیوتر.
 

galaxy0020

کاربر سایت
Nov 27, 2008
168
OnLive یه سیستم توزیع گیم به صورت دیجیتالی و همچنین اجرا کردنِ بازی‌هاست. تا جایی که من متوجه شدم، این سیستم به این صورت کار میکنه که مثلاً وقتی شما یه گیم رو می‌خرید، خودِ بازی رو اصلاً دانلود نمیکنید و اصلاً قرار نیست که کامپیوتر شما بازی رو اجرا کنه! بازی روی یه ســِـرور قوی اجرا میشه و تصویر فقط تصویر بازی از طریق نِت برای شما Stream میشه! یعنی اصلاً لازم نیست که سیستم شما قوی باشه، چون اصولاً شما گیم رو اجرا نخواهید کرد.


اگه اینجوری بشه فکر کنم دیگه بازی کپی تعطیل بشه ؟؟ (نه غلام):biggrin1:
اگه شرکت های بازی سازی بخوان بازی های جدیده شونو روی این سیستم بدن اون وقت چیکار کنیم؟؟
اونوقت ملت کپی خور ، خوره ی بازی ایران چیکار کنن؟؟
 

Burning Hawk

کاربر سایت
Apr 2, 2008
1,613
نام
Hossein
gox8geh71rbiol0rizwm.jpg


اطلاعات تکمیلی :

این سیستم به این صورت کار میکنه که مثلاً وقتی شما یه گیم رو می‌خرید

بصورت آنلان و توسط خود مایکرو کنسول (نکته :شما می تونید بازی را بصورت موقت مثلا یک هفته ای نیز خریداری کنید) ...

____________________________

این دستگاه یه مایکرو کنسول که توسط ناشران معتبری حمایت میشه که به ترتیب عبارتند از ...

Atari
Codemasters
Eidos
Electronic Arts
Epic
Take Two
Thq
ubi soft
Warner bros

این دستگاه جایگزین Pc gaming -mac و کلهم کنسول آلاجمعین میشه ، یعنی دیگه بازی انحصاری وجود نخواهد داشت (البته نه به زودی)
اتصال از طریق سیستم Adsl صورت میگیرد و حداقل سرعت مورد نیاز برای بازی کردن با تنظیمات نرمال 1 Mbs میباشد ولی برای بازی کردن در حالت HD نیاز به سرعت 4mbs الی 5 Mbs میباشد تا بتواند بدون هیچ مشکلی و خیلی راحت بازی را اجرا کند ...
میزان کیفیتی که شما از گیم دریافت میکنید بستگی به سرعت اتصال شما می باشد که شما نیز می توانید با حداقل 512 Kbs هم وصل شوید و بازی کنید ولی تنظیمات رزولوشن و کیفی بازی رضایتمند نمی باشد ...
در Onlive شما دارای پروفایل هستید که میتوانید در آن کارهایی انجام دهید از جمله تماشای فیلم ها یا شات های که از بازی که قبلا بازی کرده اید گرفتید را دوباره مشاهده فرمایید .یا به دوستان خود سر زده و ببینید دارن چه بازی انجام میدند و اگه در هنگام بازی به مشکلی بر خوردند بهش بگویید که فلان کارو انجام بده ... :D
شما به کمک دکمه های مولتی مدیایی که زیر گیم پد قرار دارد میتوانید از بازی که میکنید فیلم یا عکس بگیرید .


090313_redeemer_hero_shot1_onwhite_610x471.jpg


منبع :

Onlive GDC 09 Debut Tech Interview
 
آخرین ویرایش:

hassan_110

کاربر سایت
Jul 22, 2006
1,857
نام
حسن
اتصال از طریق سیستم Adsl صورت میگیرد و حداقل سرعت مورد نیاز برای بازی کردن با تنظیمات نرمال 1 Mbs میباشد ولی برای بازی کردن در حالت HD نیاز به سرعت 4mbs الی 5 Mbs میباشد تا بتواند بدون هیچ مشکلی و خیلی راحت بازی را اجرا کند ...
سلام
خدا رو شکر ما هم که از این لحاظاصلا مشکلی نداریم.:-" من که می خوام هر بازی ای رو که بشه به صورت HD انجام بدم .:biggrin1:
یا علی مدد
 

HamidoOs

کاربر سایت
Jun 28, 2007
1,073
نام
حمید
این قضیه به نظر من فعلاً بیشتر شبیه رویا پردازی‌های شرکتهای پشتیبانِ این داستانه.

حتی اگه یه کانکشن اینترنت با سرعت خیلی بالا داشته باشین، مشکل Ping رو چه جوری میخواین حل کنین؟ فرض کنین یه خط با سرعت 20 مگابیت در ثانیه دارین و توی پیشرفته‌ترین کشور هم هستین. حتی با همین خط، مثلاً پینگ شما با سـِرور OnLive که داره گیم رو اجرا می‌کنه، مثلاً 30 میلی ثانیه است. این یعنی اینکه مثلاً وقتی شما توی بازی شلیک میکنین، تازه 30 میلی‌ثانیه بعد می‌بینین که کاراکتر بازی شلیک کرد. یعنی شما دارین بازی رو با 30 میلی‌ثانیه Input Lag تجربه می‌کنین. تازه این با فرض اینه که هیچ تأخیر زمانی دیگه‌ای این وسط وجود نداشته باشه.

حالا فرض کنین می‌خواین از ایران به سـِرور OnLive وصل شین و با پینگ 250 میلی‌ثانیه بازی کنین :D

کلاً منظورم اینه که دنیا از نظر تکنولوژی هنوز به اون حد نرسیده که این سیستم قابل اجرا باشه. واسه همین میگم بیشتر شبیه رویا پردازیه. اما به قول پارسیا، باز MMO روی این سـیـسـتـم منطقی‌تر به نـظـر میاد. چون شاید توی یه MMO ِ شاد، شاید وجود یه‌خـورده Input Lag، زیاد به کسی لطمه وارد نکنه.
 
آخرین ویرایش:

Burning Hawk

کاربر سایت
Apr 2, 2008
1,613
نام
Hossein
دوباره ویدئو رو دیدم تو صحبت های طرف هیچ بحثی از نوع کانکشن نشده بود ، فقط گفته بود باید این میزان سرعت رو داشته باشید ،

بنده احتمال میدم یه شبکه گیمینگ راه اندازی بشه ، مثلا وقتی این مایکرکنسول رو میخریم باید یه دیشی چیزی مخصوص بخریم که از طریق ارتباط ماهواره ای به شبکه متصل بشیم در غیر اینصورت راهی وجود نداره طبق گفته های Hamidoos جان ...

خب اگه این کارو کن فکر نکنم دیگه کسی تو هر کجای دنیا باشه مشکلی داشته باشه از لحاظ سرعت ...
 

HamidoOs

کاربر سایت
Jun 28, 2007
1,073
نام
حمید
بنده احتمال میدم یه شبکه گیمینگ راه اندازی بشه ، مثلا وقتی این مایکرکنسول رو میخریم باید یه دیشی چیزی مخصوص بخریم که از طریق ارتباط ماهواره ای به شبکه متصل بشیم
پینگِ کانکشنهای ماهواره‌ای، بالاتر از پینگِ کانکشن‌های با فیبر نوریه. این روش رو هم فراموش کن :smile:
 

TyRaX

موجودی خوشحال
کاربر سایت
Oct 21, 2005
1,824
نام
پارسیا
این قضیه به نظر من فعلاً بیشتر شبیه رویا پردازی‌های شرکتهای پشتیبانِ این داستانه.

حتی اگه یه کانکشن اینترنت با سرعت خیلی بالا داشته باشین، مشکل Ping رو چه جوری میخواین حل کنین؟ فرض کنین یه خط با سرعت 20 مگابیت در ثانیه دارین و توی پیشرفته‌ترین کشور هم هستین. حتی با همین خط، مثلاً پینگ شما با سـِرور OnLive که داره گیم رو اجرا می‌کنه، مثلاً 30 میلی ثانیه است. این یعنی اینکه مثلاً وقتی شما توی بازی شلیک میکنین، تازه 30 میلی‌ثانیه بعد می‌بینین که کاراکتر بازی شلیک کرد. یعنی شما دارین بازی رو با 30 میلی‌ثانیه Input Lag تجربه می‌کنین. تازه این با فرض اینه که هیچ تأخیر زمانی دیگه‌ای این وسط وجود نداشته باشه.

حالا فرض کنین می‌خواین از ایران به سـِرور OnLive وصل شین و با پینگ 250 میلی‌ثانیه بازی کنین :D

کلاً منظورم اینه که دنیا از نظر تکنولوژی هنوز به اون حد نرسیده که این سیستم قابل اجرا باشه. واسه همین میگم بیشتر شبیه رویا پردازیه. اما به قول پارسیا، باز MMO روی این سـیـسـتـم منطقی‌تر به نـظـر میاد. چون شاید توی یه MMO ِ شاد، شاید وجود یه‌خـورده Input Lag، زیاد به کسی لطمه وارد نکنه.

Input Lag اش رو اضافه کن به Lag قشنگ HDTV :D بسیار عالی خواهد شد.
 

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
شماها چقدر ساده اید.
فکر می کنید که اون سرور هر چقدر هم که ابر کامپیوتر باشه مگه می تونه جوابگوی چند کاربر در آن واحد مثلا برای بازی کرایسیس 2 باشه ؟
5000 نفر خوبه .
مخصوصا اگه همه بخواهند Single بازی رو انجام بدند.
پس بقیه باید چکار کنند ؟
 

noRwix

کاربر سایت
Nov 11, 2008
42
البته فکر کنم این سیستم ـه Stream همچین چیز جدید و تازه ای نیستش .سایت http://www.streammygame.com/smg/index.php الان نزدیکه 1 سالی هست (تا اونجا که من میدونم) که داره از این سیستم استفاده میکنه .و خوب مثلا با PS3 تونستن crysis بازی کنند (از طریقه linux ) . حتی میتونید باهاش application هایی مثل power point اینا هم اجرا کنید.
حالا خودتون یه نگاه به این سایته بندازید .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر