راهی برای نجات PC Gaming؟

همونطور که میدونید توی این چند سال اخیر فروش بازیهای PC خیلی اُفت داشته و این باعث نگرانی خیلی از دوستداران PC Gaming شده. حتی سازندگانی که فقط برای PC گیم میساختن الان دارن کم کم برای کنسولها هم گیم میسازن. قبل از اینکه طرفداران کنسول بیان اینجا وشروع کنن به کـُرکـُری خوندن، این دو سه خط رو هم بخونن بد نیست:

این فروش کم و این رو آوردن به کنسولها به خاطر بهتر بودنِ کنسولها نیست، بلکه به خاطر سرقت نرم افزاری گیمهای کامپیوتر (PC game piracy) ـــه که داره شدیداً به این صنعت لطمه وارد میکنه. میدونید که توی خیلی از کشورهای دیگه به این صورت نیست که کنسول رو به راحتی دستکاری کنن و بازیهای کپی توش بذارن، یعنی میخوام بگم توی اکثر کشورها ملت حتی اگه بخوان هم نمیتونن بازیهای کپی بازی کنن بنابراین همه میرن بازی اُریجینال میخرن و به همین خاطر سرقت نرم افزاری زیاد به کنسولها لطمه نمیزنه. این در حالیه که هر کسی که PC داشته باشه میتونه با دانلود کردن کرک به سادگی بازی ای رو که نـخریده بازی کنه.

این داستان باعث شده که خیلی از شرکتهای سازنده ی گیمهای PC، گیمهاشون رو هم برای PC و هم برای کنسولها بدن بیرون و این قضیه باعث شده کیفیت گیمها بیاد پایین (کنسولیزه شدنِ بازیها :(). ببینید خودِ Epic اخیراً درباره ی اشکالاتی که طرفداران سری Unreal Tournament به بازی UT3 وارد میکردن، چی گفته:

Epic Games feels that one of the biggest issues with the recently released Unreal Tournament 3 is that due to the inclusion of console-friendly features (necessary for the title's PlayStation 3 version), the game lacks a lot of necessary polish

منبع: اینجا

این چیزیه که دو تا افراد خودِ Epic Games توی GDC 2008 درباره ی UT3 گفته بودن! میدونید که UT جزو گیمهای مهم PC به شمار میاد و این در حالیه که UT3 توی هفته های اول فروشی کمتر از 100,000 کپی داشته.

کریس تیلور (Chris Taylor) که رئیس Gas Powered Games و طراح Dungeon Siege و Supreme Commander هست، اخیراً توی Game Developers' Conference 2008 در این ارتباط صحبتهایی کرده و در توجیه اینکه گیم استراتژی خودشون (Supreme Commander) رو برای XBox 360 هم میدن، اینطور میگه که ما این تصمیم مناسبی به نظر میاد که گیم خودتون رو برای پلترفُرمی بدید که Pirate خور نمیشه!

این یعنی اینکه خود PC بازها هستن که دارن این بلا رو سر گیمهای محبوبشون میارن و باعث میشن سازنده ها به کنسولها هم فکر کنند :(

Chris Taylor توی قسمت دیگه ای از صحبتهاش میگه راه نجات PC Gaming از این وضعیتی که الان بهش دچار شده اینه که همه ی شرکتها رو بیارن به کنترل کپی نبودنِ گیمها از طریق آنلاین و یا وصل شدنِ بازیکنها به ســِرور اصلی بازی (مثل MMO ها). به این ترتیب میتونیم اوضاع اقتصادی این صنعت رو بهتر کنیم و حتی گیمها رو با قیمت پایینتری عرضه کنیم! ما دیگه توانایی این رو نداریم که بازی بسازیم و مجانی در اختیار همه قرار بدیم!

Chris Taylor:
PC gaming isn't dead. PC gaming – the old model – probably is. Secure PC gaming is the future – it's going to thrive and we've all got to get on that

حالا نظرتون درباره ی این قضیه چیه؟ ما توی ایران تقریباً چیزی به اسم گیم اُریجینال نداریم و ماشالا همه یه پا Pirate هستیم :biggrin1: اگه یه روزی واقعاً همه ی شرکتها این قضیه رو پیاده کنن و گیمهاشون رو جوری بسازن که کـِرک کردن اونها معنی نداشته باشه، چند نفر از کسایی که الان اینجا PC بازی میکنن باز هم به PC وفادار میمونن؟ شاید اون موقع معلوم بشه که چه کسی واقعاً PC Gaming رو دوست داره و ارزش گیمهاش رو میدونه، و چه کسی به گیمها فقط به عنوان یه دیسک 1000 تومنی نیگا میکنه که میگیریش و یه ساعت بازی میکنی و میندازیش کنار!
 
آخرین ویرایش:

noRwix

کاربر سایت
Nov 11, 2008
42
وا قعا برات متاسفم چون اینجوری خیلی بازی های خوب رو از دست میدی.

بهت توصیه میکنم در اولین فرصت سیستمت رو اپدیت کن تا بتونی از بازی های جدید هم لذت ببری.

این چه ربطی به موضوع بحث داره؟مثلا میخوای اطلاعاتت رو به رخ بکشی؟؟

lmaoحالا چیکار کنم که بازی های قشنگی مثل Prince of persia و Farcry و GTA و DeadSpace... رو از دست میدم ؟!؟! لوووووووول
really ؟ بد نبود قبلش Game Rig رو یه نگاه مینداختی ;) یا حداقل میپرسیدی .
موضوعشو اونیکه باید میفهمید , فهمید . برای راهنمایی قضیه سر جو و محیط و اینا بود .
ً
 
آخرین ویرایش:

HamidoOs

کاربر سایت
Jun 28, 2007
1,073
نام
حمید
کلا میدونین چیه ؟! کنسولا الان دقیقا نقش PC-Wannabe رو دارند بازی میکنند .مگه 10 سال پیش کنسول نبود؟!پس چرا اون موقع این حرفا نبود ؟چون کنسولا بازیه خودشون رو داشتند Pc هم واسه خودش ولی الان برای فروش بیشتر یا هر چیزه دیگه ای بازیهایی که واسه PC بود راهشون به کنسول باز شد ..خوب نتیجه اش چی شد؟! Auto-Aim و( Quest Guide (Bioshock و در کل Casualty .
این دقیقاً همون چیزیه که توی این تاپیک می‌خواستم مطرح کنم.
یه بحث دیگه هم که هست اینه که سلیقه ی یه Pc-Gamer توی انتخاب بازی ها فکر کنم یه مقدار با C-gamer ها فرق میکنه .یعنی تو کنسول لازمه ی بازی خوب بودن گرافیک بالا , بکش بکش به مقدار زیاد و بقیه موارد که خودتون میدونید ولی واسه PC اینطور نیست .
من خودم به شخصه واسم مهمترین چیز توی یه بازی اونTheme و جو محیط بازی و گیم پلیشه .واسه همین هنوز بعد از 11 سال دارم Quake Classic (منتها با پورتهای جدید) و diablo و Doom و... غیره بازی میکنم .
محیط و جوی که quake 1 داشت تکرار نشدنیه .
بسیار عالی.
Quake علاوه بر اینکه Snigleplayer خوبی داره، هنوز هم به عنوان یکی از بهترین بازیهای مالتی‌پلیر توی سبک Fast-paced FPS Deathmatch شناخته میشه. هنوز بازیکن‌های خفنی توی QuakeWorld (که در واقع همون Quake 1 هست) پیدا میشن. اما خو نکته اینه که این ژانر الان دیگه زیاد طرفدار نداره و آخرین گیمی که توی این سبک دیدیم، Unreal Tournament III بود که اونم به وضع فجیعی کنسولیزه شد و...
نمیدونم میدونید یا نه ولی original soundtrack های Quake واسه nine inch nails هستند و دوستانی که اشنا هستند میدونند یعنی چی : در یک کلمه Dark . قضیه logoهای nailgun shells هم همین بود
برای Doom 3 هم اول قرار بود NIN کار صدا و آهنگش رو انجام بده و واقعاً هم یه کارهایی کرد و الان هم میتونی Sound Pack ـــه NIN رو برای Doom 3 پیدا کنی. اما پروژه‌ی Doom 3 به‌قدری طولانی شد که NIN بیخیال شد و از گروه رفت بیرون. شاید هم دعوایی چیزی شده بوده که رفته بیرون. به هر حال قضیه تموم شد. :(
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,990
نام
آریا
برای Doom 3 هم اول قرار بود NIN کار صدا و آهنگش رو انجام بده و واقعاً هم یه کارهایی کرد و الان هم میتونی Sound Pack ـــه NIN رو برای Doom 3 پیدا کنی. اما پروژه‌ی Doom 3 به‌قدری طولانی شد که NIN بیخیال شد و از گروه رفت بیرون. شاید هم دعوایی چیزی شده بوده که رفت بیرون. به هر حال قضیه تموم شد. :(
آره ! NIN یه Theme محشر برای DOOM 3 ساخته بود که توی یکی از تریلرهاش هم فکر کنم بود. البته بعدش هم به صورت یه Mod اومد که میشد روی بازی گذاشت و توی منوی اول پخشش میکرد.
راستی در راستای Quake و اینا , یکی دو ماهی میشه که تونستن Quake III Arena رو روی بعضی گوشی های Symbian دار نصب کنن ! فقط دلیلش رو نمیدونم چون Quake با اون سرعتش با کنترلر کنسولی هم امکان پذیر نیست چه برسه به موبایل ! :D
 

The Jackal

کاربر سایت
Nov 29, 2008
425
نام
امير
آره ! NIN یه Theme محشر برای DOOM 3 ساخته بود که توی یکی از تریلرهاش هم فکر کنم بود. البته بعدش هم به صورت یه Mod اومد که میشد روی بازی گذاشت و توی منوی اول پخشش میکرد.
من به شخصه خیلی از کارهای NIN لذت میبردم :D .واقعا جذاب بودن.

راستی در راستای Quake و اینا , یکی دو ماهی میشه که تونستن Quake III Arena رو روی بعضی گوشی های Symbian دار نصب کنن ! فقط دلیلش رو نمیدونم چون Quake با اون سرعتش با کنترلر کنسولی هم امکان پذیر نیست چه برسه به موبایل ! :D
همین الان از یکی ار فروشنده های خوشحال این مرز و بوم شنیدم که دیابلو 3 واسه XBOX360 انحصاری شده :lol:
اونوقت میگی Quake رو موبایل اجرا نشه؟

بله...ای کاش تاپیک ها هم خصوصی میشد تا ترولینگ یه ذره کم شه.
بازی های pc نیازی به نجات ندارند.
چرا دارن.به من مربوط نیست ولی شما با همچین ادعاهایی داری میگی تمام کسایی که اینجا اومدن بحث کردن حرف مفت زدن و هیچی بارشون نبوده.
ببخشید به من مربوط نیست ولی حداقل قبل از زدن اینجور پست ها حداقل صفحه ی اول تاپیک رو بخونین و الکی پست ندید.

با اومدن sim3 و starcraftو diablo 3فروش بازی ها یه تکونی خواهند خورد.
سیمز 3:خاله بازی 3.این ها جزو گیم های خوب محسوب نمیشن.شما تا حالا Quake بازی کردی؟حالا اون دو تا بازیه دیگه یه چیزی(هر چند من بازم فکر نمیکنم دیابلو 3 شهرت و زیبایی قبلش رو بدست بیاره.یه شاهکار تکرار نشدنی بود نسخه ی 2(نظر شخصی)

واقعا برات متاسفم چون اینجوری خیلی بازی های خوب رو از دست میدی.
من هم برای شما متاسفم چون لذت واقعی بازی رو با این طرز فکرتون از دست میدین.


بهت توصیه میکنم در اولین فرصت سیستمت رو اپدیت کن تا بتونی از بازی های جدید هم لذت ببری.
همون بحث همیشگی.
کلا الان صنعت بازی مخصوصا برای کامپیوتر داره به طور متوسط پسرفت میکنه نه پیشرفت=>ارتقای سیستم به غیر پز دادن به کار کسی که از اول توی فاز PC Gaming بوده نمیاد.
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
.شما تا حالا Quake بازی کردی؟

فقط این جمله رو quote میکنم تا الکی شلوغ نشه.اره quake بازی کردم.نمیخوام بحث گیمر بودم رو بکشم وسط ولی از اولین pc که خریدم(خودم نگرفتم بابام گرفت!) حدود 16 سال میگذره و تقریبا همیشه اپدیت نگهش داشتم.تقریبا اکثر کنسولهای به روز رو هم داشتم(اولیش اتاری بود،یادش بخیر).ولی اصلا نمیگم گیمر حرفه ای هستم شاید قبلا بودم ولی الان اصلا نیستم،اگر بودم الان کلی بازی نصفه نیمه ول نمیکردم.
هر موقع که نسل جدید کنسول ها میان این بحثها تکرار میشه یه عده میگن عمر بازی های PC به سر رسیده و بازی های pc شکست خوردن از این حرفها...ولی هیچ وقت صنعت بازی سازی pc از بین نمیره چون
-یه سری سبکها با pc سازگار تر هستن:adventure،RTS،FPS.هیچ وقت دسته نمیتونه جای keyboard و mouse رو تو این بازی ها رو بگیره.
-pc برای بازی سازهای مستقل و تازه کار مناسب تره چون میتونن بدون خرج واسه لیسانس کردن ،کارهاشون رو بسازن.
-کلا بازی ساختن برای pc ساده تره.
-pc بر عکس کنسولها عمر مفید نداره،هر کنسولی تو یکی دو سال آخر عمرش جلوی pc کم میاره همون طوری که الان هم ps3 و 360 دارن کم میارن.(بحث اینکه باید هرسال کلی خرج کرد رو پیش نکشید همیشه کسانی هستن که pc قوی داشته باشن)
-----------------------------------------------------------------------------------

چند چیز کلی هم بگم،اینقدر هی چند تا کلمه انگلیسی که یاد گرفتید تو پست هاتون نیارید مثل دوستمون که به جای تاریک اصرار داره بگه dark،یا یکی دیگه pc wannabe...این چیز ها ثابت نمیکنه که اطلاعاتتون قویه.حالا جایی که معادل فارسی مناسبی نداره یه چیزی ولی هی انگلیسی نوشتن خیلی جالب نیست.
هی گیر ندید به crysis،کسانی که دستشون به این بازی نمیرسه ازش بد میگن،pc بازها هم ازش تعریف زیاد از حد میکنن.در اینکه این بازی شاهکار بود و هست شکی نیست ولی pc فقط به این بازی محدود نیست.


یه چیزی هم یادم رفت:
ارتقای سیستم به غیر پز دادن به کار کسی که از اول توی فاز PC Gaming بوده نمیاد.

یعنی هر کس برای بازی های جدید سیستم اپدیت میکنه در اصل میخواد پز بده؟؟شما میشه مشخصات سیستمت رو بگی؟
 

noRwix

کاربر سایت
Nov 11, 2008
42
این دقیقاً همون چیزیه که توی این تاپیک می‌خواستم مطرح کنم.

بسیار عالی.
Quake علاوه بر اینکه Snigleplayer خوبی داره، هنوز هم به عنوان یکی از بهترین بازیهای مالتی‌پلیر توی سبک Fast-paced FPS Deathmatch شناخته میشه. هنوز بازیکن‌های خفنی توی QuakeWorld (که در واقع همون Quake 1 هست) پیدا میشن. اما خو نکته اینه که این ژانر الان دیگه زیاد طرفدار نداره و آخرین گیمی که توی این سبک دیدیم، Unreal Tournament III بود که اونم به وضع فجیعی کنسولیزه شد و...

برای Doom 3 هم اول قرار بود NIN کار صدا و آهنگش رو انجام بده و واقعاً هم یه کارهایی کرد و الان هم میتونی Sound Pack ـــه NIN رو برای Doom 3 پیدا کنی. اما پروژه‌ی Doom 3 به‌قدری طولانی شد که NIN بیخیال شد و از گروه رفت بیرون. شاید هم دعوایی چیزی شده بوده که رفته بیرون. به هر حال قضیه تموم شد. :(
دقیقا .جالب اینجاست با اینکه sp اش موضوع و داستان قویی نداره ولی هنوز خیلی طرفدار داره و چندوقت یکبار port های جدید با امکانات بهتر واسش میاد .من خودم GLQUAKE بازی میکنم چون دقیقا همون Quake خالص هست:biggrin1: ولی چند وقتیه nQuake که همون eZQuake ولی با تمامه مپهای DM و netCode و کلا تمام موارد مورد نیاز هست رو دارم بازی میکنم که یه چیزیش واقعا خوبه اونم اینه که واقعا سرعتش بیشتر شده و Strafe Jumping و bunny و اینا توش بهتر شده. اول فکر کردم ورداشتن command های console (منظور config console هست و با موارد مشابه اشتباه گرفته نشه:biggrin1:)رو مثل forwardspeed و backspeed و side و... رو دستکاری کردن بعد اینا رو روی GLQUAKE امتحان کردم دیدم مثل اون نشد .در کل این سریعترین ًًQuake Engine که دیدم .
در رابطه با nin هم مثکه Trent Reznor خفن Doom Fan بوده واسه همین برای Soundtrack های Quake به ID کمک کرده .قضیه Doom3 هم دلیل لغوش خودشون گفتن که این بوده :
time , money and bad management
Source :http://web.archive.org/web/20070514173115/http://www.nin.com/access/7_21_04/index.php
آره ! NIN یه Theme محشر برای DOOM 3 ساخته بود که توی یکی از تریلرهاش هم فکر کنم بود. البته بعدش هم به صورت یه Mod اومد که میشد روی بازی گذاشت و توی منوی اول پخشش میکرد.
راستی در راستای Quake و اینا , یکی دو ماهی میشه که تونستن Quake III Arena رو روی بعضی گوشی های Symbian دار نصب کنن ! فقط دلیلش رو نمیدونم چون Quake با اون سرعتش با کنترلر کنسولی هم امکان پذیر نیست چه برسه به موبایل ! :D
اره اتفاقا قراره Quake3 با نام Quake Arena DS واسه nintendo DS هم پورت بشه و جالب اینه که کارمک گفته دوست داره تمام shooting بازی با D-Pad باشه بجای Touch Screen .کلا مثکه ID با DS روابط خوبی داره:biggrin1: Orcs & Elves اشون هم فکر کنم تنها بازیه computer-RPG این کنسوله .

چند چیز کلی هم بگم،اینقدر هی چند تا کلمه انگلیسی که یاد گرفتید تو پست هاتون نیارید مثل دوستمون که به جای تاریک اصرار داره بگه dark،یا یکی دیگه pc wannabe...این چیز ها ثابت نمیکنه که اطلاعاتتون قویه.حالا جایی که معادل فارسی مناسبی نداره یه چیزی ولی هی انگلیسی نوشتن خیلی جالب نیست.

معادل فارسیه Wanna be .... میخواهد بشود ؟!؟! :biggrin1:
 
آخرین ویرایش:

TyRaX

موجودی خوشحال
کاربر سایت
Oct 21, 2005
1,824
نام
پارسیا
حالا هی میگید Soundtrack بازی Quake 1 .. ولی ... به نظر من .. بهتر از اون Soundtrack مربوط به Quake II هست که توسط Sonic Mayhem تولید شده. قـِری تره و 6-8 مبزنه ولی کاملا مناسب اینه که یک بازی FPS اجرا کنید و با این آهنگ ها بازی کنید. مثلا من خودم با همین Soundtrack بازی Serious Sam (First/2nd encounter) رو انجام میدادم و کلی خوش میگذشت .. البته باز هم سلیقه ای است، ولی برای FPS سریع من با حال و هوای تاریک کارهای Trent برای Quake I حال نمیکنم (ولی برای خود Q1 خیلی خوبه).

پ.ن : آهنگ مورد علاقه من Quad Machine.
 

noRwix

کاربر سایت
Nov 11, 2008
42
حالا هی میگید Soundtrack بازی Quake 1 .. ولی ... به نظر من .. بهتر از اون Soundtrack مربوط به Quake II هست که توسط Sonic Mayhem تولید شده. قـِری تره و 6-8 مبزنه ولی کاملا مناسب اینه که یک بازی FPS اجرا کنید و با این آهنگ ها بازی کنید. مثلا من خودم با همین Soundtrack بازی Serious Sam (First/2nd encounter) رو انجام میدادم و کلی خوش میگذشت .. البته باز هم سلیقه ای است، ولی برای FPS سریع من با حال و هوای تاریک کارهای Trent برای Quake I حال نمیکنم (ولی برای خود Q1 خیلی خوبه).

پ.ن : آهنگ مورد علاقه من Quad Machine.
جدی؟! من painkiller رو با Quad Machine بازی میکردم . یعنی همین 1 دونه هزار بار repeat میشد .:biggrin1:
میگم بهتر نیست یه تاپیک Quake تو انجمن PC باز کنیم ؟!:biggrin1:
 

GoldenDragon

کاربر سایت
Aug 31, 2007
232
نام
عماد
معادل فارسیه Wanna be .... میخواهد بشود ؟!؟! :biggrin1:
میشه "جایگزین" هم گفت :D موجود غرب زده :D

PainKiller هم به آرشیو GOG اضاف شد، به نظر من واقعا براش زود بود ولی تو این مدت هیچ بازی حال اره برقی PK رو برام نداشته
Ezhdaha%20001.gif

 

The Jackal

کاربر سایت
Nov 29, 2008
425
نام
امير
اصولا بیشتر تاپیک های خوب زود میخوابن :D
هر چند یه مدتی بود دیگه این تاپیک پر از اسپم شده بود...وقتشه فعالیت ها هرچه بیشتر زیرزمینی شه :D
 

Aurlito

کاربر سایت
Feb 16, 2008
1,749
نام
چوبک
تاپیک چقدر بی حاله....:((
در اينجا تنها كاري كه ميشه كرد، فتوا دادن الكيه هيچكي هم گوش نميكنه.

دركل اين يك مقاله ي جديد از گيم اسپات در مورد پايرسي در استراليا:
http://www.gamespot.com/features/62...om_clk=morefeatures&tag=more-features;title;1

بر طبق گفته ي IA9 با وجود غيرقانوني بودن پايرسي، هنوز 17% از مردم اين كشور دست به اينكار به صورت مكرر (به اسلوب ايرانيان:biggrin1:) ميزنن و اين كشور قصد داره با تبليغات،‌ اين عمل رو يك جرم محسوب كنه. (تازه يادشون افتاده)
 

arthas

کاربر سایت
Jan 24, 2006
414
نام
آرشام
استید صاحب نظر و بزرگان همه چی رو گفتن .
چیزی نیست که من کوچولو بگم
اما دارم فکر می کنم سبک محبوب من (ادونچر) روی کنسول پیاده بشه .
چطور آخه ؟
 

Reza Razor

کاربر سایت
Jul 25, 2007
1,487
من فکر میکنم این تاپیک تاپیک خوبی باشه ولی با یه چیزش که من مشکل دارم اسمشه!
منظورم اینه که یه تاپیک توی یه انجمن گیم ایرانی وجود داره که اسمش اینطور نشون میده که درش کاربرا دنبال راه حلی برای نجات PC Gaming هستن!
چون ایندو یعنی گیمر ایرانی و نجات PC Gaming شدیدن باهم تضاد دارن:smile:
بهتر بود اسمش باشه بحث درمورد آینده ی PC Gaming یا سامثینگ لایک دیس!
 

TyRaX

موجودی خوشحال
کاربر سایت
Oct 21, 2005
1,824
نام
پارسیا
من فکر میکنم این تاپیک تاپیک خوبی باشه ولی با یه چیزش که من مشکل دارم اسمشه!
منظورم اینه که یه تاپیک توی یه انجمن گیم ایرانی وجود داره که اسمش اینطور نشون میده که درش کاربرا دنبال راه حلی برای نجات PC Gaming هستن!
چون ایندو یعنی گیمر ایرانی و نجات PC Gaming شدیدن باهم تضاد دارن:smile:
بهتر بود اسمش باشه بحث درمورد آینده ی PC Gaming یا سامثینگ لایک دیس!

میخواهید کلا در سایت بازیسنتر رو ببندیم و بریم سراغ کار و زندگیمون ؟:D
چون گیمر ایرانی و گیم با هم تضاد دارند !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر