راهی برای نجات PC Gaming؟

همونطور که میدونید توی این چند سال اخیر فروش بازیهای PC خیلی اُفت داشته و این باعث نگرانی خیلی از دوستداران PC Gaming شده. حتی سازندگانی که فقط برای PC گیم میساختن الان دارن کم کم برای کنسولها هم گیم میسازن. قبل از اینکه طرفداران کنسول بیان اینجا وشروع کنن به کـُرکـُری خوندن، این دو سه خط رو هم بخونن بد نیست:

این فروش کم و این رو آوردن به کنسولها به خاطر بهتر بودنِ کنسولها نیست، بلکه به خاطر سرقت نرم افزاری گیمهای کامپیوتر (PC game piracy) ـــه که داره شدیداً به این صنعت لطمه وارد میکنه. میدونید که توی خیلی از کشورهای دیگه به این صورت نیست که کنسول رو به راحتی دستکاری کنن و بازیهای کپی توش بذارن، یعنی میخوام بگم توی اکثر کشورها ملت حتی اگه بخوان هم نمیتونن بازیهای کپی بازی کنن بنابراین همه میرن بازی اُریجینال میخرن و به همین خاطر سرقت نرم افزاری زیاد به کنسولها لطمه نمیزنه. این در حالیه که هر کسی که PC داشته باشه میتونه با دانلود کردن کرک به سادگی بازی ای رو که نـخریده بازی کنه.

این داستان باعث شده که خیلی از شرکتهای سازنده ی گیمهای PC، گیمهاشون رو هم برای PC و هم برای کنسولها بدن بیرون و این قضیه باعث شده کیفیت گیمها بیاد پایین (کنسولیزه شدنِ بازیها :(). ببینید خودِ Epic اخیراً درباره ی اشکالاتی که طرفداران سری Unreal Tournament به بازی UT3 وارد میکردن، چی گفته:

Epic Games feels that one of the biggest issues with the recently released Unreal Tournament 3 is that due to the inclusion of console-friendly features (necessary for the title's PlayStation 3 version), the game lacks a lot of necessary polish

منبع: اینجا

این چیزیه که دو تا افراد خودِ Epic Games توی GDC 2008 درباره ی UT3 گفته بودن! میدونید که UT جزو گیمهای مهم PC به شمار میاد و این در حالیه که UT3 توی هفته های اول فروشی کمتر از 100,000 کپی داشته.

کریس تیلور (Chris Taylor) که رئیس Gas Powered Games و طراح Dungeon Siege و Supreme Commander هست، اخیراً توی Game Developers' Conference 2008 در این ارتباط صحبتهایی کرده و در توجیه اینکه گیم استراتژی خودشون (Supreme Commander) رو برای XBox 360 هم میدن، اینطور میگه که ما این تصمیم مناسبی به نظر میاد که گیم خودتون رو برای پلترفُرمی بدید که Pirate خور نمیشه!

این یعنی اینکه خود PC بازها هستن که دارن این بلا رو سر گیمهای محبوبشون میارن و باعث میشن سازنده ها به کنسولها هم فکر کنند :(

Chris Taylor توی قسمت دیگه ای از صحبتهاش میگه راه نجات PC Gaming از این وضعیتی که الان بهش دچار شده اینه که همه ی شرکتها رو بیارن به کنترل کپی نبودنِ گیمها از طریق آنلاین و یا وصل شدنِ بازیکنها به ســِرور اصلی بازی (مثل MMO ها). به این ترتیب میتونیم اوضاع اقتصادی این صنعت رو بهتر کنیم و حتی گیمها رو با قیمت پایینتری عرضه کنیم! ما دیگه توانایی این رو نداریم که بازی بسازیم و مجانی در اختیار همه قرار بدیم!

Chris Taylor:
PC gaming isn't dead. PC gaming – the old model – probably is. Secure PC gaming is the future – it's going to thrive and we've all got to get on that

حالا نظرتون درباره ی این قضیه چیه؟ ما توی ایران تقریباً چیزی به اسم گیم اُریجینال نداریم و ماشالا همه یه پا Pirate هستیم :biggrin1: اگه یه روزی واقعاً همه ی شرکتها این قضیه رو پیاده کنن و گیمهاشون رو جوری بسازن که کـِرک کردن اونها معنی نداشته باشه، چند نفر از کسایی که الان اینجا PC بازی میکنن باز هم به PC وفادار میمونن؟ شاید اون موقع معلوم بشه که چه کسی واقعاً PC Gaming رو دوست داره و ارزش گیمهاش رو میدونه، و چه کسی به گیمها فقط به عنوان یه دیسک 1000 تومنی نیگا میکنه که میگیریش و یه ساعت بازی میکنی و میندازیش کنار!
 
آخرین ویرایش:

eR67

کاربر سایت
Nov 25, 2007
139
راستی تاحالا کسی به این موضوع که چرا واسه pc یه دایور مخصوص بازی نمی سازن فکر کرده؟
(مثل درایور ps3 که تاحالا به درستی هک نشده)
 

TyRaX

موجودی خوشحال
کاربر سایت
Oct 21, 2005
1,824
نام
پارسیا
راستی تاحالا کسی به این موضوع که چرا واسه pc یه دایور مخصوص بازی نمی سازن فکر کرده؟
(مثل درایور ps3 که تاحالا به درستی هک نشده)

خوب هزار و هفت جور راه برای دور زدن اون هست.
در مدت کوتاهی برنامه ای برای شبیه سازی درایو اش (مثل درایوهای مجازی) میسازند و روز از نو و روزی از نو :D
 

Nameless

کاربر سایت
Oct 12, 2005
352
نام
محمد
به به ؛ به به چه تاپیکی شده ، کلی خندیدیم .
PC شده کنه و چسبیده به 360 !:laughing:

من زیاد تو نخ اخبار و وقایع و میزان فروش و شرکتها و …. نیستم ولی همیشه دوست داشتم بدونم من که تا حالا با کنسول بازی نکردم چقدر از بازیهای درست حسابی رو از دست دادم . تعداد بازیهایی که واقعاً دوست داشتم بازی کنم ولی منحصرا برای کنسول بوده فکر کنم 3 تا باشه . سری MGS ، Ninja Gaiden ها و God of war ها . دیگه چیزه دیگه ای به ذهنم نمیرسه .
اما تو pc تعداد عناوینی که بسیار لذت بردم ازشون شاید 20 عنوانی باشه که بیشترشون یه مشابه هم در کنسول ندارند و نخواهند داشت


----------------------------------------

با اینکه حرکت از لحاظ کیفیت بازیها تو سراشیبی داره حرکت میکنه (منهای گرافیک) ، اما در کل تکنولوژی همواره یکی از نقاط قوت pc gaming بوده و خواهد بود . خیلی چیزها هست که هنوز دنیای gaming خیلی با اون فاصله داره و میتونند هم نوید رونق این صنعت باشند هم قوت pc . چون امکان بوجود امدن فن آوریهای جدید تو کنسول تقریباً وجود نداره ، ولی pc ذاتاً توانایی این کارها رو داره . مثالهایی میزنم.

پیاده سازی یک engine که قوانین فیزیک رو کامل شبیه سازی کنه ، (کارت سخت افرای فیزیک که خیلی هم داره روش کار میشه )
امکان استفاده از صورت ظاهری بازیکن در بازیها که خیلی بحث جالب و پیچیده ای هست
امکان انتقال احساسات به صورتی سیگنال به gamer .
امکان انتقال احساسات و یا کنترل به صورت سیگنال از بازیکن به game .
و ....


همین گرافیک هم فعلا انقده جای کار داره که تا سالها میشه روش کار کرد . همین الان هم تصور یه جنگ کامل در ابعاد epic برام جذابه . فرض کنید قراره نبردی مثل نبردهای ارباب حلقه ها رو در محیطی تقریبا مشابه اکشن سوم شخص با مخلوطی از عناصر rpg بازی کنید .حال با گرافیکی در حد نزدیک به واقعیت . من که فکر نکنم تا 20 ساله دیگه هم محقق بشه . با این اوضاع کنسولی شدن و اینکه کنسول ها از سرعت پیشرفت تکنولوژی دارن میکاهن دیگه شاید عمر ما اصلا جواب نده.

اگه فیلم The Island رو دیده باشید اون مبارزه ایی که شبیه تیکن بود بین دو شخصیت اصلی فیلم که جوهانسون مثلاً توش پیروز شد و یا فیلم x-men 3 اولش که به برنامه شبیه ساز آموزشی داشتن و اونجا تمرین میکردن(البته این دیگه خیلی تخیلی بود) اینا چیزهایی هستن که بالاخره روزی به عنوان game بوجود میان به لطف وجود pc . والا اگه به کنسول بود و pc نبود ما الان باید دزد و پلیس XIIIIIIII و بازی میکردیم


------------
یعنی میشه دیگه گیمی بر مبنای D&D نیاد ؟:((



۞۩ محمد ۩۞
 

Nameless

کاربر سایت
Oct 12, 2005
352
نام
محمد
من دلیله اینکه Company Of Heros رو بازی نکردم این بود که اولین مرحله اش D&D بود :sick:

هائووون :confused:


فکر کنم اشتباهی شده

D&D = AD&D = Advanced Dungeons & Dragons role-playing game

حالا یه real-time strategy با تم World War II's Western Front چه ربطی به D&D داره نمیدونم

--------------

اتفاقا من یک دو مرحله از COH رو باز کردم و ول کردم . به خاطر همین WWII . دیگه اینقده بازی راجع به WWII بازی کردم که حالم از هر چی راجع به WWII بهم میخوره

--------------
بازیهای D&D اولش باید کلاس و نژادت رو از یکی از کلاس و نژادهایی که تو D&D هست انتخاب کنی مثل Balur's Gate . برای اطلاعات بیشتر به صفحات اول تاپیک طرفداران بازهای RPG مراجعه کنید
 

Zelda

کاربر سایت
Sep 25, 2005
375
نام
علی
خب نتیجه این که 2 روز نخوابی این میشه loool من فکر کردم منظورت D-Day بود .. بیخوابیه دیگه :) منم گفتم چه ربطی داره lol
 

TRUTH

کاربر سایت
Sep 7, 2006
538
سلام
آقا به نظر من تنها دلیلی که مایکروسافت همه چی رو با هم قاطی کرد این بود که می خواست غیر حرفه ای ها رو هم به سمت بازی بکشونه . مطمئناً نمیتونست با pc gaming تنها که سخت تر و حرفه ای تر بود جواب عطش و طمعش رو بده و چی بهتر از یه کنسول که تا جایه ممکن بازیهاش ساده و سطحی بودن ( داستان و گیم پلی و ... رو فدای یه گرافیک چشم گیر کرد که فقط بتونه نظر آماتورها رو جلب کنه ) میتونست این کار رو براش بکنه ؟
=====
پ.ن 1 : مطمئن چیزی که من گفتم کلی نیست و همیشه استثناء هم وجود داره .
پ.ن 2 : خودم زیاد از نوع نوشتنم خوشم نیومد . نتونستم به خوبی منظورم رو بیان کنم . امیدوارم متوجه بشین .

سلام

به نظر شما چند تا ایراد وارد هست به نظر من

اولا به نظر من ماکروسافت هدف اولش تو ماجرای xbox سود نبود دلیل هم واسه حرفم دارم چون الان دیگه همه میدونن که ماکروسافت روی xbox1 هیچ سودی نکرد تازه اگه ضرر نداده باشه خیلی هنر کرده !
اگه اون پولی که واسه xbox1 هزینه کردن تو مدت چند سال تو هر کار دیگه زده بودن چند برابر سود میکردن!(تو تهران خونه خریده بودن پولشون 10 برابر شده بود:biggrin1: )
الانم با این کنسول جدیدشون xbox360 تازه دارن به سود میرسن اونم شاید داره با اون همه ضرر که واسه تعمیر کنسولهای 3 چراغ دادن به نظر نمیاد هنوز به سود زیادی رسیده باشن!

پس به نظر من هدف اونا درسته سود بوده ولی سود رو اونا جای دیگه دنبالشن همه میدونن که سود اصلی ماکروسافت تو ویندوز هست و به نظر من کنسول رو ماکروسافت برای حمایت از بازی های ویندوز بوجود اورد الانم دقت کنی هر بازی که واسه 360 میاد فوری نسخه pc اونم رونه بازار میشه و باید قبول کنی که اگه 360 نبود واسه pc هم اینقدر بازی نمی اومد (البته خیلی ها فکر میکنن که xbox360 به بازی های ویندوز ضربه زده!!! ولی اگه یکم به امار او ارقام فروش بازی ها مرجعه کنن همه چی دستشون میاد)

پ.ن:اصلا عاقلانه نیست که فکر کنیم ماکروسافت بخواد به ویندوز ضربه بزنه بخاطر کنسولش که تا حالا جز ضرر بهش چیزی نداده!
پ.ن2:به نظر من بی انصافیه که به بازی های کنسول بگیم ساده و سطحی هستن اونم 360 رو (اگه wii رو میگفتی باز قابل قبول تر بود) الان خیلی از بازی های pc و 360 مشترک هستن اگه بازی های 360 سطحی باشن مال pc هم میشه همینو راجبش گفت ;)
در حال حاضر کنسول 360 یه وسیله بازی حرفه ای هست و خیلی از بازی کنهای حرفه ای به سمت اون کشیده شدن که تو خود همین سایت هم کم نیستن (البته منظورم از حرفه ای تو ایرانه با معنی کلیش کاری ندارم)
---------------------------------------------------------------
البته این بحث یه بحث اماری هست و باید از میزان فروش بازی ها کسی که بحث میکنه با خبر باشه من با اطلاعات ناقصی که دارم به این نتیجه رسیدم
اگه اقا کیانوش که تو این بحث اطلاعات خوبی داره شرکت میکرد میشد نتایج خوبی گرفت ولی طبق صحبتهای قبلی ایشون که تو یه تاپیک دیگه بود اوضاع pc خیلی خرابه و اگه 360 نبود خراب تر هم میشد چون بازی های مشترک 360 و pc خیلی بیشتر از بازی های مشترک بین ps3 و pc هست.
 

HamidoOs

کاربر سایت
Jun 28, 2007
1,073
نام
حمید
اصلا عاقلانه نیست که فکر کنیم ماکروسافت بخواد به ویندوز ضربه بزنه بخاطر کنسولش که تا حالا جز ضرر بهش چیزی نداده!

الان خیلی از بازی های pc و 360 مشترک هستن اگه بازی های 360 سطحی باشن مال pc هم میشه همینو راجبش گفت ;)
ببین اینایی که میگی درسته. Microsoft اصلاً خیال نداره به ویندوز ضربه بزنه، اما با این قاطی کردنِ کنسول و PC، فاصله ی زیادی انداخته بین اون انتظاری که ما از PC داریم و اون چیزی که الان توی دستمون هست.

این جمله ی آخری که ازت نقل قول کردم، دقیقاً همون چیزیه که ما داریم میگیم. یعنی داریم میگیم گیمهای PC داره هم سطح کنسولها میشه و اصلاً دوست نداریم این اتفاق بیافته.
 

parham_safa

Rossonero
مدیر انجمن
Sep 24, 2005
8,310
نام
پرهام
سلام
الان خیلی از بازی های pc و 360 مشترک هستن اگه بازی های 360 سطحی باشن مال pc هم میشه همینو راجبش گفت
منم دقیقاً نظرم همینه . اومدم بگم که دیدم حمیدوس گفته .
به نظر منم قاطی کردن pc و X360 سطح بازی های pc رو آورده پایین .
 

TRUTH

کاربر سایت
Sep 7, 2006
538
ببین اینایی که میگی درسته. Microsoft اصلاً خیال نداره به ویندوز ضربه بزنه، اما با این قاطی کردنِ کنسول و PC، فاصله ی زیادی انداخته بین اون انتظاری که ما از PC داریم و اون چیزی که الان توی دستمون هست.

این جمله ی آخری که ازت نقل قول کردم، دقیقاً همون چیزیه که ما داریم میگیم. یعنی داریم میگیم گیمهای PC داره هم سطح کنسولها میشه و اصلاً دوست نداریم این اتفاق بیافته.

سلام

منم دقیقاً نظرم همینه . اومدم بگم که دیدم حمیدوس گفته .
به نظر منم قاطی کردن pc و X360 سطح بازی های pc رو آورده پایین .

خوب من منظورتونو فهمیدم ولی باید یه نکته رو بهتون بگم

خود من و خیلی های دیگه مثل من بازی کردن رو کنار گذاشته بودن و رفته بودن سمت کنسول سونی یا دیگه خیلی کمتر بازی میکردن و این اصلا به نفع صنعت گیم نبود
ماکروسافت با اوردن کنسول 360 خیلی هارو دوباره جذب کرد و جون دوباره به بازی های سبک pc داد (سبک pc منظورم fps و rpg و ...) الان فروش بازی ها خیلی خیلی بهتر شده اینو من نمیگم امار داره نشون میده و این به نفع pc وبازی سازها هست

درسته که با زیاد شدن بازی بازها ممکنه کیفیت کار بیاد پایین ولی در دراز مدت این به نفع هم pc میشه و هم کنسول 360 و باعث میشه بازی های پرخرج بیشتری رو داشته باشیم

شما خوب میدونی که هزینه ساخت یه بازی خوب میلیونها دلار میشه و اگه اون بازی رو میلیونها نفر نخرن بازی ساز و ناشر ورشکسته میشن و باید تعطیل کنن! ولی الان با خیال راحت دارن کار خودشونو میکنن بازی سازها و خیالشون راحته که اگه رو pc بازی فروش نکرد رو 360 جبران میشه.

قبول دارم که بازی ها مجبورن کنسولیزه بشن ولی مطالبی که بالا گفتم این کار لازم بود و هیچ راه دیگه ای هم نبود . ماکروسافت فکر همه جارو کرده بود و با اوردن 360 صنعت گیم امریکایی رو نجات داد!

پ.ن:راستش من خیلی وقته بازی با pc رو گذاشتم کنار و نمیدونم منظورت از اینکه کلاس بازی های pc بالاتره چیه ! چون اون زمان که من pc باز بودم همیشه به جز گرافیک حسرت کلاس بازی های کنسول ps1 و ps2 رو میخوردم! درسته اون موقع گرافیک pc خیلی بالاتر بود ولی بازی های کنسول خیلی منظم تر بود از لحاظ موزیک و دمو ها و غیره من همیشه سر دیدن دموها تو pc مشکل داشتم یا صدا نداشت یا کند بود یا .... خلاصه با اون هزینه ای که واسه pc میکردم اصلا راضی نبودم واسه همین pc رو گذاشتم کنار و ps2 رو از همون اول خریدم و شدم کنسول باز!

راستش از اون به بعد دیگه خبر ندارم pc چیکار کرده و یا کیفیت بازی ها چطور بوده که از کنسول جلو زده ولی شما داری میگی حتما درسته من نمیتونم نظر بدم چون الان pc باز نیستم که بخوام بگم کدوم با کلاس ترن ولی چیزی که الان واسه من مهمه اینه که من راضی هستم با پولی که واسه کنسول دادم منو راضی کرده

-----------------------------------------------------
تا حالا فکر کردین اگه ماکروسافت 360 رو نمیساخت چه اتفاقی میفتاد ؟
بعضی ها در جواب گفتن هیچی بازی واسه pc میومد! ولی اونا اصلا امار فروش بازی ها رو pc ازش خبر ندارن
من مطمئن هستم که اگه 360 نبود الان سونی و نینتندو حرف اول و اخر رو تو صنعت گیم میگفتن و بازی سازهای امریکایی هم مجبور بودن طبق سلیقه اونا بازی بسازن !
یادم نمیره که همیشه حسرت یه بازی سبک امریکایی رو روی کنسول داشتم (مثل fps یا rpg امریکایی )و این سونی هم هیچوقت این بازی هارو نداشت!
و چیزی که واضحه اینه که اگه قدرت دست سونی بود اونا هیچ اهمیتی به بازی های ویندوز نمیدادن و هر کس واسه اونا بازی میساخت مطمئنن بهش اجازه نمیدادن واسه pc اونو پورت کنه (دلیل هم دارم واسه حرفم شما ببینید چقدر از بازی های ps2 رو pc اومدن)

نتیجه کلی اینکه قدرت دست ماکروسافت باشه خیلی به نفع pc بازها هست تا دست سونی باشه;)
 

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
تا حالا فکر کردین اگه ماکروسافت 360 رو نمیساخت چه اتفاقی میفتاد ؟
هیچ اتفاق خاصی نمی افتاد
247.gif

این هایی که شما میگی یه استنباط شخصیه! یکی با کنسول حال میکنه یکی با PC ...اون موقع هم که قدرت دست Snoy بود PC داشت کار خودش رو میکرد و قضیه Console gaming با Pc gaming دو مقوله جدا بود.

ما هم اینجا بحث نمی کنیم که قدرت دست فلانی باشه خوبه دست فلانی باشه خوب نیست!
حرف ما اینجاس که دزدی تو بازی های PC تو این چندین ساله انقدر زیاد نبود!و ملت دارن دنبال راه میگردن تا دست pirate ها رو کوتاه کنن.
piracy این چند وقته از بس زیاد شده که Developer ها دارن خود به خود به سمت کنسول میرن.
 

Pzt_Kami

کاربر سایت
Sep 27, 2007
394
نام
کامبیز
درود بر حمیدوف خودم:love: حمید این عکس جدیده چیه برای profileت گذاشتی ؟ اون قبلیه بامزه تر بود ،حس چلوندن به آدم می داد:cheesygri

عزیزم تاپیک خیلی خوبی زدی و تعداد پاسخ ها هم اینرو نشون می ده :happy: من دقیقا می دونم این که چه تاثیر بدی روی بازی های PC می گذاره زمانی که با کنسول منطبق می شن. اما گرچه اشاره کردی که این تاپیک برای اطلاع رسانی هست ولی من هم باید روشن کنم که از دست ما ایرانی ها کار چندانی ساخته نیست و باید چشم امیدمون به همقطاران بین المللی باشه:cheesygri چون اولا پرداخت 40-50 هزار تومان برای یک بازی دست کم برای من دشواره (و احتمالا برای خیلی های دیگه) و دیگه اینکه از اونجا که نظام مقدس ما بهمراه برادران بسیجی و مجاهد با نظارت و سوپروایزری آقا امام زمان در چاه جمکران مشغول ساخت بمب اتمی اسلامی هستند تا باهاش استکبار جهانی و کفار رو محو کنن (یعنی همونا که این زندگی مدرن از اونهاست و این بازی هم ساختهء اونهاست) ،اینه که ما فعلا در تحریم بسر می بریم و معلوم هم نیست که این قضیه تا کی ادامه داشته باشه. و گمانم شرکت های بازی سازی هم در تحریم شرکت می کنند (!!؟)

@TRUTH
من تقریبا تمام عمرم gamer بودم و هستم. من تا 10 سال پیش با کنسول بازی می کردم (آخریش سگا بود) و در کنارش هم کمودور64 داشتم. در حالی که بازی های سبک FPS و RTS و Simulation در همون کمودور عتیقه وجود داشت ،من اینهارو در سگا ندیدم ! این سبکها ویژهء PC و البته کنسول هم سبکهای خاص خودش رو. من همون اندازه که ترجیح Call of Duty رو با PC بازی کنم ،به همون اندازه ترجیح می دم Mortal Kambat رو با کنسول بازی کنم. بگذارید وارد حریم همدیگه نشیم;)
[TRUTH=QUOTE]
شما راحت با موس و کیبورد بازی میکنی ولی ما باید با دسته های کنسول که اون انعطاف رو هم نداره همون بازی رو انجام بدیم؟
[/QUOTE]خوب خوبه خودتون قبول دارین که با هزار زحمت دارین بازی می کنین و تازه Auto Aim هم داره:laughing:
نوشته شده توسط TRUTH:
تا حالا فکر کردین اگه ماکروسافت 360 رو نمیساخت چه اتفاقی میفتاد ؟
همونطور که دیگران هم گفتن ،هیچ اتفاقی نمی افتاد. بلکه کیفیت بازی هایی مانند Call of Duty بیشتر هم می شد;)

Pzt_Kami
 

TRUTH

کاربر سایت
Sep 7, 2006
538
@TRUTH
من تقریبا تمام عمرم gamer بودم و هستم. من تا 10 سال پیش با کنسول بازی می کردم (آخریش سگا بود) و در کنارش هم کمودور64 داشتم. در حالی که بازی های سبک FPS و RTS و Simulation در همون کمودور عتیقه وجود داشت ،من اینهارو در سگا ندیدم ! این سبکها ویژهء PC و البته کنسول هم سبکهای خاص خودش رو. من همون اندازه که ترجیح Call of Duty رو با PC بازی کنم ،به همون اندازه ترجیح می دم Mortal Kambat رو با کنسول بازی کنم. بگذارید وارد حریم همدیگه نشیم;)
[TRUTH=QUOTE]
شما راحت با موس و کیبورد بازی میکنی ولی ما باید با دسته های کنسول که اون انعطاف رو هم نداره همون بازی رو انجام بدیم؟
خوب خوبه خودتون قبول دارین که با هزار زحمت دارین بازی می کنین و تازه Auto Aim هم داره:laughing:
همونطور که دیگران هم گفتن ،هیچ اتفاقی نمی افتاد. بلکه کیفیت بازی هایی مانند Call of Duty بیشتر هم می شد;)

Pzt_Kami

چرا با دقت پستها رو نمیخونید؟ اینجا اصلا حرف سر این نیست که چی بهتره همه قبول دارن که کیبورد و موس راحت تره
حرف اینه که بازی ها رو pc فروش نمیکنن و این چیزی نیست که کسی بتونه انکارش کنه
بعد شما با چه منطقی میگی که بازی ها اگه 360 نبود بهتر ساخته میشد واسه pc? ببین برای اینکه یه بازی بهتر بشه باید هزینه بیشتری واسش بشه اونوقت شما نتیجه میگیری که اگه 360 نبود بازی بهتر میشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خوب اگه 360 نبود فروش بازی کمتر میشد و این یعنی بازی باید کم خرج تر میشد و این معنیش اینه که کیفیت کار بشدت میامد پایین یا مجبور بودن رو ps3 هم بازی رو بدن که بازم بازی باید کنسولیزه میشد و تازه معلوم نبود بازی رو ps3 فروش کنه و اگه میخواستن بازی رو انحصاری بزنن که نتیجه معلوم بود همون بلایی که سر کریسیس اومد سر بقیه هم میاد

حالا من موندم شما و بقیه با چه منطقی به این نتیجه رسیدین که اگه 360 نبود بازی های pc بهتر میشدن:confused:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر