راهنمای NVSE برای بازی Fallout New Vegas

New Vegas Script Extender یا به اختصار NVSE، یکی از ابزار های مورد نیاز برای کسانی است که می خواهند بازی Fallout: New Vegas یا به اختصار FNV را با مادها (Mod) تجربه کنند.
در ادامه به توضیحات NVSE، نحوه نصب، سوالات رایج و... پرداخته می شود.

یادداشت: تمامی قسمت‌هایی که من به متن اضافه کردم بین () قرار دارند (شامل توضیحات اضافه و...) . اگر متن اصلی دارای پرانتز باشد به صورت *()* نمایش داده می‌شود. همچنین در متن تغییراتی مانند اصلاح متن یا اضافه کردن توضیحاتی که نیاز به () ندارند انجام شده است تا متن روان‌تر شود. این تغییرات شامل تغییر در مفهوم اصلی متن نیستند.

توضیحات موجود در وبسایت NVSE:
New Vegas Script Extender (گسترش دهنده اسکریپت نیو وگاس)، یا به اختصار NVSE، منبعی برای مادِرهاست (Modder: کسی که ماد برای بازی می‌سازد) که قابلیت های اسکریپتینگ (Scripting) Fallout: NV را گسترش می‌دهد. NVSE این کار را بدون تغییر دادن فایل های اجرای (Executable Files) روی دیسک انجام می دهد. بنابراین اثرات جانبی (Side Effects) دائمی ای وجود ندارد.

(NVSE از پیش نیازهای بعضی (یا شاید بیشتر) مادهاست، پس اگر قرار است که FNV را با ماد ها تجربه کنید نصب NVSE را در اولویت قرار دهید.)

سازگاری‌ها:
NVSE از آخرین نسخه موجود در استیم (Steam) و فقط این ورژن (نسخه کنونی: 1.4.0.525) پشتیبانی ‌خواهد کرد. ما همچنین از نسخه 1.4.0.518 NV GECK نیز پشتیبانی می کنیم. نسخهThe German ”no gore” (بدون خون) و همچنین نسخه GOG هم اکنون پشتیبانی می‌شوند.

آموزش نصب
مرحله اول:

به سایت زیر رفته و NVSE را دانلود کنید.
nvse.silverlock.org

مرحله دوم:
فایل های با پسوند dll و exe را در پوشه نصب بازی کپی کنید. توجه داشته باشید که فایل‌ها باید در پوشه اصلی کپی شوند و نه در پوشه هایی مانند Data و... . اگر در پوشه‌ای هستید که فایل هایی مانند FalloutNV.exe یا FalloutNVLauncher.exe وجود دارند، محل درست را پیدا کرده‌اید.
(بعد از این، همیشه بازی را با فایل nvse_loader.exe اجرا کنید)

حل مشکلات/سوال های رایج
*فکر کنم که NVSE کار نمی‌کند. چگونه این را چک کنم؟
- FNV را اجرا کنید، سپس کنسول (با زدن دکمه ~ کنسول باز می شود) را باز کرده و "GetNVSEVersion" را *(بدون نقل قول)* تایپ کنید. کنسول باید عبارت مقابل را نمایش دهد: "NVSE version: 1" اگر کنسول این کار را انجام دهد، پس NVSE به درستی کار می‌کند. اگر اروری نمایش داده شد، پس مشکلی وجود دارد. آموزش نصب را دوباره چک کنید، به خصوص برای تایید اینکه همه چیز را به درستی نصب کرده باشید.

*کرش کردن یا رفتار عجیب و غریب (Strange Behavior):
- به ما اطلاع دهید که چگونه باعث شده اید که بازی کرش کند، ما به دنبال راه حلی برای درست کردن آن خواهیم گشت.

*نسخه‌ی Xbox 360 یا PS3؟
- خیر

* آیا می توانم NVSE را به عنوان قسمتی از پک/کالکشن قرار دهم یا فایل را در جایی دیگر آپلود (Rehost) کنم؟
- خیر. ارائه لینکی به /http://nvse.silverlock.org روش پیشنهادی برای توزیع است. استثنا ها زیر شرایط مناسب داده می شوند; با ما از طریق آدرس ایمیلی که در پایین آمده است ارتباط برقرار کنید.

* آیا NVSE با لودر (Loader) "FNV4GB" که large-address-aware *(همچنین به عنوان 4GB شناخته می‌شود)* را فعال می کند، سازگار است؟
- بله. از این لودر متناوب (Alternative Loader) استفاده کنید.

* آیا لازم است که در استیم (Steam) آنلاین باشم تا بتوانم از NVSE استفاده کنم؟
- خیر. فعال سازی انجمن استیم (Steam Community) نیازی به آنلاین بودن ندارد.

تماس با تیم NVSE
قبل از تماس با ما، ابتدا مطمئن شوید که بازی بدون استفاده از NVSE به درستی اجرا می‌شود.

کل تیم
ایمیل: team [at] nvse [dot] silverlock [dot] org

***​
ورژن این پست با توجه به تغییراتی که انجام می‌شوند تغییر می‌‌کند. تمام تغییرات انجام شده در زیر ورژن پست ذکر می‌شوند.
ورژن: 1.00



منبع:/http://nvse.silverlock.org
 
  • Like
Reactions: arnino

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر