راهنمای فارسی و کامل بازی Resident Evil 4

به نظر شما راهنمای این بازی چطور است ؟؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    84

Anjelina Jolie

کاربر سایت
Apr 7, 2007
138
نام
هادی
با سلام دوستان :love:
بالاخره راهنمای فارسی و کامل این بازی زیبای کامپیوتری را نوشتم :

اول توضیحاتی در مورد شخصیت های بازی می دم:

Leon Scott Kennedy

لیون رو که خوب می شناسید:
شخصیت اول بازی که در شماره دوم بعنوان یه پلیس وارد شهر Raccoon City می شه و از همونجا درگیر جریانات umberella می شه. حالا 6 سال از اون جریانات گذشته و لیون تبدیل به یه مامور کارکشته شده که با دزدیده شدن دختر رییس جمهور مامور پیدا کردن اون می شه

Ashley Graham

دختر رییس جمهور که توسط یه گروه ناشناس در راه خونه به کالج در ماساچوست دزدیده می شه و وظیفه لیون نجات دادن اونه

Ada Wong

همون ایدای شماره دوم که جان خودش رو فدا کرد تا لیون رو نجات بده و از همون موقع هم پرت کردن آر پی جی برای کمک به لیون رو شروع کرد! ایدا در شماره دوم هم جاسوس بود اما عاشق لیون شد و نتونست ماموریتش رو تموم کنه و لیون درحالی شهر رو ترک کرد که فکر می کرد ایدا مرده
این زن جوان آسیایی چشم بادومی انگار واقعا هم مرده بوده یا داشته می مرده که آلبرت وسکر نجاتش می ده و برای همین اون حالا جاسوس وسکره اما هنوز هم عاشق لیونه و با وجود دستور وسکر برای از میان برداشتن لیون این کارو نمی کنه و حتی چندبار نجاتش هم می ده

Jack Krauser

این شخصیت خوب که به بد تبدیل شد باید در تصادف هلکوپتر در شماره اول می مرد اما نمرد و من که نفهمیدم چطوری. به نظر می رسه یه جور جاسوسی دو جانبه داره چون برای جلب نظر سدلر حاضر شد اشلی رو بدزده و هم داره به ایدا کمک می کنه که سمپلر رو بدست بیاره اما اصلا به وسکر اعتماد نداره و با لیون هم حسابی مشکل داره ( فکر کنم به تیپش حسودی می کنه!!!!!) و تازه یه قدرت خارق العاده هم داره و بنا بر ظواهر ماجرا به دست لیون کشته می شه اما دروغه چون در زیربازی با ایدا اونو می بینیم که بعد از مبارزه با لیون حالا سراغ ایدا می یاد و ایدا هم شکستش می ده . خب اینکه دوبار شکست خورد مثلا مرد چرا بار سوم بلند نشه؟

Luis Sera

یه محقق که از طرف سدلر استخدام می شه و وقتی می فهمه اهداف سدلر چیه سعی می کنه سمپل رو پس بگیره و به لیون و اشلی کمک کنه اما توسط سدلر کشته می شه

Bitorez Mendez

همون big cheez که کلی برای خودش هیکله و چشماش هم هر کدوم یه رنگن و رییس دهکده است و چند بار با لیون در گیر می شه

Ramon Salazar

یه کوتوله زشت که به قول خودش 20 سالشه ( نمی دونم شاید تاپیک سنی ترفندستان رو دیده !!) همه اش خوشش می یاد به پر و پای لیون بپیچه و Las Plagas رو وارد بدن یه عده موجود کرده که بهشون می گه Los Illuminados و همه جا دنبال خودش چند نفر شون هستن که کمکش می کنن معلوم نیست ملخ غول پیکرن یا سوسکن چی ان!

Ganados

همون مردم بدبخت دهکده که داشتن زندگیشون رو می کردن که یه نفر از طرف سدلر اومد به اسم واکسیناسیون به همشون یه چیزی تزریق کرد که بعد از چند روز کاملا تحت فرمان سدلر در اومدن و اصلا شبیه خون آشام های شماره های قبل نیستن که مثل آدم های خواب نما راه برن و کلی هم مهمات برای کشتن لیون دارن و از همه جالبترشون زن و مرد اره بدست هستن که تا نزدیک آدم می شن سکته رو می زنی

Lord Saddler

آخرین و مهمترین دشمن لیون که قدرت فوق العاده ای داره ولی بالاخره کلکش کنده می شه و فکر نمی کنم دیگه برگرده چون به هر حال با اون طرز مخصوص رزیدنت اویلی کشته شد که می شه مطمئن بود در تمام کردن کار ردخور نداره : با پرت کردن آر پی جی مخصوص توسط ایدا و شلیک نهایی توسط لیون!

Albert Wesker

گفتم سدلر مهمترین دشمن لیونه؟ اشتباه کردم! مهمترین شخصیت بد ماجرا که از شماره اول تا حالا بوده و با تمام شخصیت های اصلی رزیدنت اویل به نحوی برخوردی داشته و خش هم برنداشته نامرد وسکره!همه چیز رو همین وسکر شروع کرد. اون بود که تایرنت رو بوجود آورد و اگرچه فکر کردیم در پایان شماره 1 بدست همین موجودی که خودش ساخته بوده کشته شده اما اشتباه کردیم! اون نمرد بلکه یه قدرت ویژه هم پیدا کرد و در شماره 3.5 یا همون Code Veronica نشون داد پیش زمینه تبدیل شدن به یه دشمن سرسخت رو داره و حالا در شماره 4 حضور پررنگی نداره اما می دونم آخرش برمی گرده و بیچاره مون می کنه!
_________________

این هم راهنمای فارسی و کامل بازی : :love:


Chapter 1 - 1


برید به سمت جلو و بعد بپیچید به طرف چپ و وارد کلبه که درش بازه بشید تا دمو شروع بشه و بعد زامبی یا همون گانادو رو بکشید تا دموی بعدی شروع بشه . ولی اول بگم که شما لازم نیست حتما تیربارونش کنید ! این بازی صحنه های جالبتری رو براتون ایجاد می کنه اگه سعی کنید با چاقو یا یه تک تیر حساب دشمن رو برسید. مثلا اگه با چاقو صورت دشمن رو هدف بگیرید یا یه تک تیر به صورتش بزنید اون خم می شه و یه فرصت آزاد نصیب شما می شه که جلو برید و با یه حرکت پای عالی پرتش کنید زمین و حسابش رو برسید! اصلا این بازی رو با دور سخت یا حرفه ای و با حداقل امکانات بازی کنید تا مزه واقعیش رو حس کنید که اصلا قابل مقایسه با بازی با اسلحه های بی نهایت نیست. ریزه کاری های رزیدنت اویل 4 برای پیش بردن بازی براحتی حتی در دور حرفه ای واقعا جای آفرین گفتن دارن و همینطور لذت بردن!
حالا بر می گردیم به بازی !
خب حالا از پله ها برید بالا و از پنجره بپرید بیرون اگرم نخواستید از پنجره هم کف بپرید بیرون!!! و بعد از کشتن بقیه برگردید به سمت ماشین تا ببینید چه بلایی سر همکاراتون اومده. خب حالا دوباره برگردید و از کلبه چوبی هم بگذرید و مستقیم برید تا به یه سگ حیوونی برسید که توی تله گیر کرده حالا نجاتش بدید تا بعدا بهتون کمک کنه. من یه بار عمدی نجاتش ندادم سزای نامردیم رو بعدا دیدم!!!!
حالا کمی جلوتر یه تابلو می بینید شبیه همونی که نزدیک محل سگه بود که این یعنی در این نزدیکی ها یه تله هست! ( دقت می کنیم!!!!!!) بله جلوتر دو تا سیم انفجاری به درخت ها وصل شدن و وسطشون هم یه تله است که کیفش به همینه! یکی اصلا سیم ها رو نمی بینه شیرجه می زنه وسط بعدش پرت می شه یه گوشه!!! یکی هم زرنگی می کنه سیم ها رو می بینه می گه از وسطشون یواش می رم بعد گیر می کنه تو تله هه!!!! یکی هم دو تا فشنگ خالی می کنه از شر همه شون خلاص می شه!!! یه بیکاری مثل من هم می یاد همه شو می نویسه!!!!
شما با چاقو هم می تونید تله های روی زمین رو ببندید بدون اینکه تیرتون رو هدر بدید ( اگه بدون رمز بازی می کنید مواظب تیرها باشید، شدید اهمیت حیاتی دارن دونه به دونه اشون!) حالا کمی جلوتر دشمن ها رو بکشید و از پل رد بشید و از در بگذرید

کمی جلوتر با دوربین به داخل دهکده نگاه کنید و ببینید که یکی از همکارانتون رو کشتن و آویزون کردن . حالا شما باید مستقیم برید جلو و اصلا قایم نشید! در سمت چپتون یه خونه است که درش بازه . بپرید داخلش تا دمو شروع بشه. بعد از تموم شدن دمو باید یه گله دشمن بکشید. این مرحله یه ذره سخته برای کسی که دفعه اولش باشه بازی می کنه پس من دو تا راه حل بهتون می گم. یکی اینکه برید طبقه بالا و بعد از برداشتن مهمات از پنجره دست راستتون که به پشت بام باز می شه بپرید بیرون و بعد بپیچید دست راست و باز هم بپیچید تا برسید به لبه شیروانی بام که اینجا حداقل خیالتون از بابت پشت سرتون راحته و همه فقط یه مسیر دارن که بهتون حمله کنن و کاملا بهش مسلط می شید.
راه دیگه هم اینه که بعد از دیدن دمو از کلبه خارج بشید ( مجبورید از طبقه دوم خارج بشید) و برید به کلبه مقابلتون که یه اتاق داره که درش قفله و با شلیک یه گلوله در رو سوراخ کنید و با چاقو منتظر بشید. هرکدومشون جلو اومدن بزنید به صورتشون و بعد با یه حرکت پرتشون کنید عقب. این برای کسایی بود که شدیدا از کمبود فشنگ رنج می برن!!!!
بعد از اینکه یه تعداد خاصی رو کشتید یه دمو می یاد و بعد شما می تونید برید تمام دهکده رو بگردید هرچی مهمات خواستید بردارید و بعدش هم از راه سمت چپ کلیسا برید و از در رد بشید. اینجا به اولین مدال آبی بر می خورید. اگه در هر مرحله 10 یا تعداد بیشتری مدال آبی رو بزنید یه اسلحه مجانی نصیبتون می شه که باید از فروشنده بگیرید و قیمتش صفر نوشته شده. خب حالا برید جلو و از روی نرده بپرید و وارد ساختمان بشید. از نردبان بالا برید و از پنجره سمت چپ بپرید اونور. حالا اگه از همونجا بپرید پایین وارد یه قسمت مخفی شدید . با شکستن جعبه جنس عتیقه رو بردارید و بعد با هل دادن کمد از اونجا خارج بشید. حالا بپرید طرف دیگه نرده و از دری که جلوتونه خارج بشید.

اینجا یه سنگ گنده پرتاب می شه روی سرتون که باید دکمه مورد نظر رو پشت سرهم فشار بدید تا لیون تندتر بدوه و بعدش در زمان نشان دادن دکمه های بعدی به موقع فشارشون بدید تا نجات پیدا کنید. حالا برید جلو و با شلیک کردن به الماس های روی سقف تونل اونا رو جمع کنید . کمی جلوتر یه نفر با یه دینامیت به دستش منتظر شما ایستاده. اگه دقت کنید یه نصف کله هم از پشت پنجره دیده می شه! شما می تونید سریع از این قسمت رد بشید چون از دو طرف براتون دینامیت پرت می کنن! اون کسی که ایستاده با دیدن شما به سمت راست کلبه می ره. شما می تونید دنبالش کنید و وقتی داره از پنجره وارد می شه کلکش رو بکنید. بهترین راه حل برای دینامیت به دست ها اینه که دینامیت رو هدف بگیرید تا با هم منفجر بشن و احتمالا چند نفر دیگه رو هم با خودشون به درک ببرن! مواظب باشید چون در اتاق بغلی هم یه نفر دیگه هست. بعد از ناکار کردنشون برید به اتاق بغلی و می بینید که درش یه سوراخ داره و یه نفر بیرون دیده می شه. خب حالا می تونید حساب اون رو هم برسید. حالا برگردید از پنجره خارج بشید و برید به سمت کلبه ای که پایین تر هستش. قفل رو بشکنید و داخل بشید. در راهروی بعدی مواظب سیم انفجاری باشید. حالا در اتاق بعدی کمد رو کنار بزنید و داخل بشید. برید به سمت کمد در آخر اتاق و بازش کنید تا دمو رو ببینید.


Chapter 1 - 2



حالا بعد از دیدن دمو لوییس فرار کرده و شما هم باید فرار کنید! برید به سمت راهرو و در اینجا برای اولین بار فروشنده رو می بینید که بهتون اشاره می کنه دنبالش برید. شما هم از ساختمان خارج شده بپیچید سمت چپ و برید دنبالش. حالا می تونید ازش یه چیزهایی مثل اسلحه و دارو بخرید و یا اسلحه هاتون رو قوی تر کنید ( در قسمت tune up) و توجه داشته باشید اگه پول تمام قسمت ها رو بدید یه گزینه در پایین اضافه می شه که با دادن پول اون اسلحه تون بی نهایت می شه. پس حواستون جمع باشه پول ها رو الکی خرج نکنید!

حالا برگردید و برید نزدیک دیوار که یه شکاف داره. یه صحنه از پشت دیوار بهتون نشون می ده. حالا باید با اینا چیکار کنید؟ تقریبا تعدادشون زیاده. حالا می گم! درو باز کنید و برید جلو. می بینید که راه یه سراشیبی کوچیک می شه می ره پایین. حالا دقت کنید کجا می ایستید! شما باید کمی عقب تر از سراشیبی بایستید بطوریکه وقتی اون دینامیت بدستها می یان طرفتون پایین سراشیبی قرار بگیرن. حالا بدون حروم کردن تیرهاتون بایستید و تماشا کنید که چطوری همه شون با هم می یان و دینامیت به دستها دینامیت رو پرت می کنن اما از سراشیبی برمی گرده طرف خودشون همه شون با هم می رن هوا!!! ( باز هم کیف می کنیم!!!!) تقریبا با این روش یه قسمت مهمشون منهدم می شن! حالا شما باید دو تکه لوح رو پیدا کنید که یکی در راه سمت راستی که می ره بالا نزدیک سنگرها است و دیگری در راه سمت چپی در کلبه دوم بالای سقف هستش.
خب دو تا تکه رو یکی کنید و بذارید روی دروازه و از در رد بشید.

وارد ساختمان بشید و بعد از گذشتن از اولین در دو سه نفر بیشتر نیستن. اونا رو بکشید و از راهرو بگذرید و از پنجره رد بشید و پشت واگن مخفی بشید. اینجا هم کار خاصی نباید بکنید جز اینکه چند بار خودتون رو نشون بدید تا اونا بیان طرفتون و با دینامیت های خودشون نفله بشن. حالا می تونید بیاید بیرون و بعد از زدن تله ها از در رد بشید. در اتاق بعدی سمت چپتون یه پنجره هست که با الوار بسته شده. چوب ها رو بشکنید و از پنجره رد بشید و جنس عتیقه رو بردارید. اگه دقت کنید سه تا جای خالی نگین روش هست که اگه نگین ها رو پیدا کنید و روش بذارید قیمتش بیشتر می شه و پول بیشتری گیرتون می یاد. حالا برگردید وراهتون رو ادامه بدید و از در بعدی هم بگذرید و دشمنا رو بکشید . حالا رسیدید به دو تا نردبان که یکی می ره پایین و یکی می ره بالا. اول برید پایین . اینجا شما می تونید ماهی ها رو شکار کنید تا اگه کمبود گیاه دارید بجاش از ماهی استفاده کنید. خب برگردید بالا و از نردبان دومی برید بالا. حالا شما از دهانه چاه خارج شدید. مواظب باشید چون جلوتون تله و یه سیم انفجاری هست. وارد ساختمان بشید و با حرکت دادن نشانه یکبار به چپ و یکبار به بالا در رو باز کنید. کلید رو از کشوی میز بردارید و در رو باز کنید تا دمو رو ببینید.



Chapter 1 - 3



برگردید به اتاق قبلی تا دموی دیگه ای ببینید. حالا باز برید به اتاق بعدی! و از پله ها پایین برید و بعد از چک کردن همه جا برای مهمات یا پول یا گیاه یا هرچی! در رو باز کنید. چی می بینید؟ من یه مرد اره بدست لعنتی می بینم که کمین کرده نامرد! بهترین راه کشتن راه بدست ها اینه که با Rilf بزنیدشون البته Shotgun هم خوبه اما سعی کنید سرش رو هدف بگیرید که زودتر از شرش خلاص بشید. من از اره بدست ها بیشتر از غول ها می ترسم!!!! بخصوص اون گنده هه که توی زیر بازی می یاد تازه اون مثل وحشی ها می خنده آدم یادش می ره چطوری باید نشونه بگیره اصلا!!!!

کمی جلوتر یه عالمه منتظر ورود شما هستن. وقتی دسته جمعی یه جا جمع می شن بهترین زمان استفاده از نارنجکه. بعد از کشتنشون از در رد بشید و حالا دوباره در روستا هستید. برید به سمت در کلیسا و با کلیدی که دارید بازش کنید. در اتاق بعدی دریچه کف اتاق رو باز کنید و برید پایین. بعد از راهرو یه چراغ روی سقف می بینید که با زدنش الماس های روی سقف شروع می کنن به درخشیدن. کمی جلوتر دوباره فروشنده رو می بینید. بعد از خرید وفروش های لازم ار در بگذرید و از نردبان برید بالا. حالا شما نزدیک کلیسا هستید یعنی محلی که اشلی اونجا زندانی شده. برید به سمت چپ و یه نفر رو که داخل کلبه هست بکشید. حالا برید به سمت قبرستان و قبرها رو یکی یکی چک کنید تا سه تا از علامت ها رو که مشخص هستن پیدا کنید. اینا یادتون باشه بعدا باهاشون کار داریم. حالا برید جلوتر و دینامیت رو نشونه بگیرید تا همه شون با هم از بین برن. بعد برید به سمت در کلیسا و بعد از صحبت با هانیگان برگردید و برید به پشت کلیسا و با روشن کردن اون سه علامت سنگ وسطش و بردارید. حالا برگردید و از راه کنار کلیسا برید و سه نفری رو که منتظر شما هستن بزنید و پرت کنین پایین بهتره چون تیر کمتری هدر می ره! و بعد برید بالاتر و از در بگذرید.

کمی جلوتر یه عالمه کلاغ نشستن که می تونید با Shotgun یه تیر بزنید تا یه عالمه Item نصیبتون بشه. البته من خودم با کلاغ جماعت کاری ندارم چون اینا در شماره های قبلی رزیدنت جزو موجودات دردسرساز برام بودن اما مثل اینکه در شماره 4 تصمیم گرفتن عاقلانه رفتار کنن منم تصمیم گرفتم کم نیارم!!!!!
خب کمی جلوتر دو تا در هست که سمت راستی می ره بطرف فروشنده که بعد از اون برید به در روبرویی و همینطور مستقیم برید جلو و جلو و جلو تا یه دمو ببینید. حالا برگردید عقب و بپیچید سمت چپ و برید به سمت کلبه که کنارش یه اسکله است و سوار قایق بشید و برید وسط دریاچه تا دمو رو ببینید. کشتن هیولای دریایی کار راحتیه فقط مواظب باشید وقتی زیر آب می ره قایق رو به چپ و راست حرکت بدید تا شما رو چپه نکنه. موقعی هم که روی آب هست مواظب باشید به تنه درخت ها برخورد نکنید. خب بعد از دیدن دمو این مرحله هم تموم می شه و می تونید سیو کنید.
Chapter 2 - 1


حالا شما داخل کلبه هستید. بیایید بیرون و به اونطرف دریاچه به دو نور آبی نگاه کنید. اونجا محل فروشنده است می تونید سوار قایق بشید برید ازش خرید کنید! در ضمن ماهی های دریاچه رو هم می تونید شکار کنید . حالا می ریم به سمت دری که نزدیک کلبه است و ازش رد می شیم و با یه دشمن جدید روبرو می شیم که حالم ازش به هم می خوره چون خیلی راحت حال آدم رو می گیره: بازوش رو دراز می کنه می زنه کله رو قطع می کنه درجا بمیری!!! اینا رو باید از فاصله دور بزنید چون نزدیک شدن بهشون دردسره. با Rilf هم زودتر می میرن. حالا مستقیم برید و از پل رد بشید و برید سمت چپ و باز از پل رد بشید و بعد بیاید پایین. حالا اول حساب اون دیوونه ای که از بالا بهتون تبر پرت می کنه برسید بعد از نردبان برید بالا و اون سه تا جعبه بزرگ رو با تیر بزنید تا بیفتن توی آب و یه راه برای رد شدنتون درست کنن. حالا بیاید پایین و برید به سمت پلی که درست کردید و تا تهش برید و اونطرف بپیچید سمت راست و از نردبان بالا برید و اهرم رو حرکت بدید تا جهت ریزش آب تغییر کنه و تونل زیر آبشار نمایان بشه.حالا راه رو برگردید اما یه عده از دو طرف می یان به پیشوازتون.بهترین چیزی که می تونید ازش استفاده کنید چند تا نارنجکه و چند تا تیر Shotgun که چون همه شون کنار همن سریع تر می میرن. حالا برید به سمت تونل و بعد از برداشتن لوح در باز می شه و شما ازش رد می شید.
حالا شما از قایق پیاده شدید و پیش فروشنده هستید. هرچی می خواید بخرید که می خوایم یه غول بکشیم! حالا از نردبان برید بالا و از در خارج بشید و برید سمت چپ تا دمو ببینید و الان عوله جلوی شماست! اگه یه کم دست به سرش کنید یه سگ سر و کله اش پیدا می شه که همونیه که شما از تله آزادش کردید و حواس غوله رو پرت می کنه. شما هم از موقعیت استفاده کنید بهش شلیک کنید تا غوله خم بشه و موجود روی پشتش ظاهر بشه. حالا سریع برید طرفش تا لیون بپره پشت غوله و با حرکت چاقو به غول حمله کنه. بعد از حداکثر 4 بار غوله می میره . یه پول قلمبه دستتون می یاد!
حالا راه رو به طرف کلیسا برمی گردیم و با لوحی که داریم در رو باز می کنیم. سمت چپ داخل کلیسا پشت دیوار یه نردبان هست ازش برید بالا. سمت چپتون یه در هست که دو طرفش نرده داره که اشلی پشت این دره حالا از روی لوستر بپرید به طرف دیگه و برید به سمت سکویی که سمت راستتونه و سعی کنید سه رنگ قرمز و آبی و سبز رو مثل شکل اصلی بچینید و ترکیب کنید. حالا نرده های دو طرف در بالا می رن . برید به سمت در و بازش کنید و دمو رو ببینید و بعد همراه اشلی راه رو برگردید و از نردبان بیایید پایین و اشلی رو هم بگیرید. در ایجا دموی دیگه ای می بینید و این مرحله هم تموم می شه.


Chapter 2 - 2


حالا شما پشت همون دری هستید که قبلا باز نمی شد. بازش کنید و کمی جلوتر بایستید. همیشه سعی کنید اشلی رو در یه محل امن قرار بدید تا مایه دردسرتون نشه. برید جلوتر تا اونا به سمتتون حرکت کنن بعد به گاری پر از مواد منفجره شلیک کنید که باعث می شه یه عده زیادی با هم کشته بشن. بعد همراه اشلی از کنار گورستان رد بشید و مستقیم برید تا از در بگذرید.حالا دوباره به فروشنده برخورد می کنید و بعد از بالا رفتن از نردبان و گذشتن از اتاق از در خارج بشید. اون راهه که سمت راستتونه هدف ماست اما فعلا باید اشلی رو یه جا مخفی کنید. برید به طرف برجی که سمت راسته و از نردبان برید بالا و به اشلی بگید همونجا بایسته و خودتون برگردید پایین و برید به سمت راهه و دشمنا رو بکشید و مواظب پشت سرتون هم باشید. همینطور مواظب تله ها. خب حالا می تونید برگردید و اشلی رو بگیرید و با هم از همون راه برید و از در خارج بشید.

اینجا یه محفظه هست که می تونید به اشلی بگید بره داخلش قایم بشه تا شما برید با خیال راحت پاکسازی محیط رو انجام بدید!
برید داخل ساختمان مقابل و تله های روی زمین رو از کار بندازید و بعد از نردبان بالا برید و دشمنان رو بکشید و بعد اشلی رو صدا کنید تا به شما بپیونده و از پنجره برید روی بام و در آخر راه بپرید پایین و اشلی رو هم بگیرید. اینجا باید اشلی رو بفرستید طرف دیگه تا در رو باز کنه و بعد از در خارج بشید.

کمی جلوتر دوباره به فروشنده بر می خورید که بهتره از این موقعیت خوب استفاده کنید! حالا از پل رد بشید و دمو رو ببینید. الان شما با کمک لوییس باید یه عده دشمن رو بکشید. بهتره برید به گوشه نزدیک پله ها و اونجا کمین کنید و سعی کنید لوییس رو هدف نگیرید وگرنه عصبانی می شه! و وقتی هم که به لوییس حمله می کنن شما بهش کمک کنید بهتون مهمات جایزه می ده. بعد از کشتن یه تعداد لوییس می ره طبقه بالا شما هم همراهش برید و سعی کنید یه گوشه باشید تا تسلط داشته باشید. بعد از کشتن شون یه دمو می بینید و این مرحله هم تموم می شه.



Chapter 2 - 3



آیتم هایی که در اطراف مونده جمع کنید و با اشلی از ساختمان خارج بشید.فروشنده هم اینجاست. حالا دو دروازه هستش که شما می تونید یکیشو انتخاب کنید . سمت چپیه یه کمپه پر از یه گروه از آدم های دیوانه و دو زن اره بدست و پشت دروازه راستیه یه غول گنده منتظر شماست. پیشنهاد می کنم هر دو راه رو امتحان کنید که جالبن! خب اول را سمت چپ رو توضیح می دم. همون اول که وارد شدید اشلی رو داخل صندوق پنهان کنید و بعد از کشتن چند نفر مستقیم برید و بعد از نردبان برید بالا و برید جلو تا برسید به یه محیط دایره ای شکل که چند تا نردبان برای پایین رفتن داره. خب همین که بپرید پایین دو تا زن اره بدست می یان طرفتون پس حواستون جمع باشه. بهترین راه اینه که به محض اینکه بهتون نزدیک شدن از نردبان برید بالا و راه رو برگریدید و نزدیک همون نردبانی که ازش اومدید بالا بایستید چون دیگه از پشت خطری تهدید تون نمی کنه و بعد یکی یکی ناکارشون کنید.حالاکلیذ روبردارید وبرگردید به همون محل دایره ای شکل و در رو باز کنید. کمی جلوتر اینجا یه در هست . برید داخلش. در سمت چپتون یه پنجره هست که با چوب بسته شده. چوبها رو بشکنید و برید طرف دیگه و با شکستن بشکه ها عتیقه رو بردارید. حالا برگردید به اتاق اولی و از دریچه برید پایین و مهمات رو بردارید و برگردید بالا و اشلی رو صدا بزنید و توی یکی از صندوق ها مخفی کنید که به شما نزدیک تره. کمی جلوتر و در ادامه راه نزدیک در اصلی باز یه عده می یان طرفتون. اونا رو هم نابود کنید و بعد همراه اشلی از دروازه رد بشید.

راه سمت راست:
همراه اشلی جلو برید تا یه دمو ببینید. دقت کنید اشلی به بالا به یه سنگ اشاره می کنه. مواظب باشید وقتی به چوبهای زیر سنگه شلیک می کنید خودتون زیرش نباشید! حالا بعد از شلیک دیگه صبر نکنید! برید طرف در و با شلیک گلوله زنجیرها رو پاره کنید و از در رد بشید و با رسیدن به سنگ بعدی همین عمل رو تکرار کنید و در بعدی رو هم باز کنید و غوله هم همینطور پشت سرتون داره می یاد! شما نباید معطل هیچی بشید چون سرعت عمل اینجا مهمه! حالا نزدیک دروازه رسیدید. به اشلی بگید همینجا بایسته و خودتون برگردید طرف غوله و اون دنبال خودتون عقب بکشید. سر راهتون کلی آیتم می بینید که روی زمین پخش و پلا شدن. همه شون رو جمع کنید و کلید دروازه هم بین اوناست و باز غوله رو دست به سر کنید و از کنارش رد بشید. ابته اگه بکشیدش چه بهتر چون کشتن غول ها کار سختی نیست. به هر حال حالا کلید رو دارید و با اشلی می تونید از دروازه خارج بشید.

خب رسیدیم به اینطرف! من از مقابل در سمت چپ یعنی بعد از کمپ توضیح می دم: حالا برید مستقیم جلو تا به یه دروازه بزرگتر برسید که برای باز کردنش به چشم Big Cheez احتیاج دارید! سمت راستتون رو برید و برسید به یه کلبه. آیتم هاش رو جمع کنید و بعد برید جلوتر تا به فروشنده برسید. حالا بعد از خرید احتیاجات! برگیدید و از مقابل دروازه ای که گفتم برید به راه سمت چپ و سوار تله کابین ! بشید. بهترین اسلحه برای این مرحله Rilf هستش که قبل از نزدیک شدن حسابشون رو برسید. مواظب دو نفری که در سمت چپ روی سکو منتظر هستن تا روی کابین بپرن باشید! البته Shotgun هم خیلی کمک می کنه. شما باید مواظب اشلی باشید پس همینکه به طرفتون تبر پرت کردن با شلیک اونا رو دور کنید. حالا بعد از پیاده شدن برید به اتاق کنترل و آیتم ها رو جمع کنید و بعد برگردید و از پله ها پایین برید. دوباره هم پایین بریدو بپیچید سمت چپ و برید کنار فروشنده آیتم ها رو جمع کنید و به اشلی بگید همونجا صبر کنه و برگردید از پله ها برید بالا و مستقیم برید جلو. اینجا پشت سنگر یه دینامیت بدست هستش پس مواظب باشید و درست شلیک کنید تا هردوتاشون نابود بشن. بعد برید جلو و از نردبان برید بالا و در آخر اتاق در صندوق رو باز کنید و بعد از جمع کردن آیتم ها همه راه رو برگردید پیش اشلی و همراهش از در رد بشید. کمی جلوتر یه دمو می بینید و حالا باید با Big Cheez مبارزه کنید!این مبارزه دو مرحله داره. در مرحله اول سعی کنید اونو بکشید نزدیک بشکه ماده انفجاری و بهش شلیک کنید. مواظب باشید خیلی بهش نزدیک نشید. شما می تونید دایم بین دو نردبان در حرکت باشید و زمانی که اون خودش رو بالا می کشه و با بازوهاش حمله می کنه پایین بپرید و شروع به شلیک کنید. بعد از مرحله اول حالا بهترین راه اینه که یه آر پی جی داشته باشید تا کلک این پرنده رو! بکنید چون زیادی ورجه وورجه می کنه. البته با Shotgun هم خوب می شه حسابش رو رسید ولی بنظر من یه آر پی جی حروم کردن بهتر از از دست دادن کلی تیره!!
بعد از کشتن Big Cheez برید و چشمش رو بردایر و بقیه آیتم ها رو هم بردارید و از پنجره بیایید بیرون و راه رو برگردید به طرف همون دروازه هه و با کمک چشم در رو باز کنید . اینجا یه عده اون دور دورها منتظر شمان! به اشلی بگید همونجا بایسته و تیرهاتون رو هم برای خودتون نگه دارید! حالا انقدر برید جلو تا اتوموبیله ظاهر بشه. این ماشینه خودش سر راهش همه رو براتون می کشه فقط شما باید بهش یه تیر بزنید و برگردید نزدیک اشلی تا ماشین چپ کنه. حالا همرا اشلی برید جلو. در اینجا از پشت سرتون یه عده بهتون حمله می کنن. برید طرف پل و دمو رو ببینید. این مرحله هم تموم شد.
Chapter 3 - 1


حالا شما داخل قلعه هستید! برید جلو و آیتم ها رو جمع کنید و بعد داخل کلبه سمت راست از فروشنده احتاجاتتون رو بخرید و بهتره Shotgun رو با یه Riot Gun عوض کنید و به جای Rifle هم یه S-Auto Rifle بگیرید. من هیچوقت تا رسیدن به این مرحله اسلحه هام رو tune up نمی کنم چون ارزش نداره! این فروشنده هه هم که خیلی واقعی ساختنش خوب بلده سر آدم کلاه بذاره جنس های دست دوم رو نصف قیمت بخره!!!! پشت ساختمان هم چند جعبه و مقداری چول هست جمعشون کنید و بعد همراه اشلی از پله ها برید بالا و از در بگذرید.

کمی جلوتر یه جعبه هست و شما اگه Rifle داشته باشید راحت اون دو نفر رو می زنید و بعد همراه اشلی برید جلوتر و نزدیک پیچ بهش بگید صبر کنه و خودتون برید جلوتر و با Rifle بشکه ها مواد انفجاری رو در سمت راست و بالا و مقابل و بالا منفجر کنید تا پرتاب کننده های سنگ های آتشی ( پلخمون!!!) کشته بشن و محیط امن بشه! رهبرشون رو هم که لباس قرمز داره بزنید و حالا می تونید به اشلی بگید همراهتون بیاد. خب کمی جلوتر از پله های سمت چپ برید پایین و آیتم ها رو بردارید و برگردید و برید جلوتر از پله ها برید بالا و اینجا هم به اشلی بگید بایسته و خودتون بشکه رو نشونه بگیرید و منفجر کنید تا سنگ انداز بعدی هم از کار بیفته و اینجا یه کلبه مقابلتون هست که شما می تونید از پنجره اش سر یه نفر رو ببینید! نشونه بگیرید و بزنیدش تا کار پاکسازی تموم بشه! حالا همراه اشلی برید به همون کلبه هه و به اشلی بگید همونجا صبر کنه و برید پشت ساختمان و از صندوق یه دست بند بردارید و برگردید پیش اشلی و صبر کنید تا دو نفر بیان طرفتون. بعد از کشتن اونا می تونید اشلی رو همونجا بذارید و برید به سمت راه مقابلتون. اینجا یه اتاقک کوچیک هست که می تونید توش کمین بگیرید و آخرین سنگ انداز رو هم منفجر کنید و بعد برید به سمت دسته و بچرخونیدش تا توپ بیاد بالا و شلیکش کنید و برگردید و همراه اشلی از دروازه رد بشید. فروشنده اینجاست و بعد هم از در بگذرید.

اینجا برید به سمت دیوار مقابل و خنجر نقره ای رو بردارید . بالای پله ها چند نفر ایستادن. شما برید به سمت راست و یه گوشه بایستید و مواظب گرزهاشون باشید و بهتره سعی کنید خوب نزدیک بشن و بعد با Shot gun حسابشون رو برسید. خب حالا برید به سمت دیگه و خنجر طلایی رو هم از روی دیوار بردارید. به اشلی بگید همونجا بایسته و برید به سمت پله ها و اون عده ای رو که بالا می یان بکشید و بعد برید پایین و خنجر طلایی رو بذارید در دیوار و برگردید بالا و خنجر نقره رو بذارید و بعد از باز شدن در همراه اشلی رد بشید.

بعد از دیدن دمو دو تا در می بینید. به در بزرگ که قفله و یه در کوچیک. به اشلی بگید همینجا منتظر بشه و خودتون از در کوچیک رد بشید و بذارید کسی که بیرون ایتاده شما رو ببینه و فرار کنه داخل. حالا برید به سمت راست که در آخر راه یه بشکه ماده منفجره هست و خودتون رو نشون بدید و برگردید عقب تا دشمنا از این راه بیان بیرون و بعد بشکه رو منفجر کنید تا همه شون کشته بشن. بعد از جمع کردن آیتم ها در داخل کلبه از پنجره کوچیک مقابلتون کمانداره رو نشونه بگیرید و بعد از کلبه خارج بشید. اینجا پشت پیچ دو نفر با گرز منتظرن. نمی خواد برید جلو. فقط از همونجا که هستید یه تیر بزنید خودشون می یان جلو و بعد با Shotgun حسابشون رو برسید.
از در بگذرید و بالای پله ها از داخل صندوق کلید رو بردارید . حالا در باز می شه و یه عده می یان داخل شما باید سریع بشکه کنار در رو منفجر کنید و برید بیرون و برگردید پیش اشلی و با کلید دروازه رو باز کرده و خارج بشید.

برید جلو و بعد از دیدن دمو از در رد بشید. مستقیم برید جلو و بپیچید سمت چپ و اینجا می بینید راهتون با آتش بسته شده. برید به سمت تابلو سمت راست و کلید زندان رو بردارید و راه رو برگردید تا برسید به در زندان . به اشلی بگید اینجا صبر کنه و بعد در رو باز کنید و از پله ها برید پایین و یه زندانی می بینید که چشماش رو دوختن! حالا برید جلوتر و در رو باز کنید . همین که اون خودش رو آزاد کرد به آرامی برگردید عقب. یادتون باشه تا وقتی ندوید یا شلیک نکنید اون جای شما رو نمی فهمه. حالا به یکی از دو زنگ شلیک کنید و وقتی اون رفت به طرف زنگ و دستش در دیوار گیر کرد به پشتش شلیک کنید و بعد به آرامی محلتون رو تغییر بدید و اینکار اونقدر تکرار کنید تا کشته بشه و بعد برید اهرم رو حرکت بدید و برگردید و همراه اشلی برید جلو تا چند نفر بیان طرفتون. حالا چراغ بالای سرشون رو منفجر کنید تا آتیش بگیرن. در ضمن پشت تابلوی سدلر مقداری چول پیدا می کنید. حالا برید جلوتر و مواظب دو کماندار باشید و بعد از کشتنشون از اونجا بگذرید و دینامیت بدست رو که پشت در بعدی در سمت چپ مخفی شده بکشید و بعد از اونجا خارج بشید.

خب اینجا یه قسمت سختی دارین. کاری که من می کنم اینه که به محض اینکه وارد اتاق شدم بدون هیچ نشونه گیری یا تیر اندازی همراه اشلی می رم به سمت چپ و یکراست می رم جلو و پشت سرم رو هم نگاه نمی کنم! از پله ها می رم پایین و می پیچم سمت راست و کسی رو که اونجا ایستاده می کشم و بعد وارد در سمت چپ می شم و می رم روی یکی از سکو ها و به اشلی می گم اونجا بایسته و خودم می رم روی سکوی اونطرفی تا سکوی اصلی بیاد بالا . حالا خودم می رم کنار اشلی و همونجا می ایستم تا همه شون بیان و بکشمشون. این بهترین راهیه که کشف کردم! بخصوص اینکه اینجا مجبورید همه رو بکشید و راه دیگه ای ندارید! خب وقتی به اندازه کافی اینجا صبر کنید همه شون می یان و می تونید از شرشون خلاص بشید غیر از دو تا کماندار. حالا همراه اشلی بیایید بیرون و کماندارها رو بکشید و بعد برید هرچی آیتم می تونید جمع کنید و بعد برید کنار سکو و اشلی رو مامور پایین آوردن پل کنید و خودتون منتظر بشید که به محض پایین آمدن پل شروع کنید به شلیک! حالا از پل رد بشید و برید اتاق های سمت چپ و راست رو بگردید و بعد برید جلوتر تا اشلی به سکو اشاره کنه. حالا برید کنار دیوار و اشلی رو بفرستید بالا و خودتون با Rifle مواظبش باشید و در ضمن مواظب اطرافتون هم باشید تا گرز بدست ها رو نفله کنید. خب. بعد از بالا آمدن دو قسمت پل برید اشلی رو بگیرید و از پل رد بشید و از در خارج بشید.

آیتم های اطراف رو جمع کنید. فروشنده هم اینجاست و کنارش یه دره که در اینجا می تونید تمرین تیر اندازی کنید و اگه تعداد مورد نظر از هدف ها رو بزنید و ردیف آدمک ها رو کامل کنید پول هم جایزه می گیرید! حالا برید به سمت راهرو و دمو رو ببینید و این مرحله هم تموم می شه.


Chapter 3 - 2


آخیش! یه مدت از دست اشلی راحت شدیم! همه اش فقط دست و پاگیره! حالا نمی شد بریم یکی مثل ایدا رو نجات بدیم خودش کلی حرفه ایه می یاد می شه کمک دستمون نه وبال گردنمون!!!
خب حالا از در سمت راستتون رد بشید و بپرید پایین تا به مرحله حشرات غول پیکر برسیم که اسمشون رو قبلا گفتم دیگه نمی گم چون سخته! اینا همون موجودات ساخته بدست سالازار هستن که می تونن نامریی باشن و حسابی روی اعصاب آدم راه برن. با شلیک کردن به چشمشون می تونید نابودشون کنید و وقتی هم بکشیدشون الماس هایی بدست می یارید که می تونید با جاگذاری روی بعضی اشیا عتیقه قیمتشون رو بالا ببرید. خب حالا برید جلو و وقتی رسیدید به سر پیچ به شکاف دیوار در سمت راستتون دقت کنید اینجا یه راه مخفیه برید داخلش و آیتم ها رو بردارید. حالا برگردید و راه رو ادامه بدید و قبل از اینکه از نردبان برید پایین سعی کنید اونا رو نشونه بگیرید و از شرشون خلاص بشید. حالا بپرید پایین و آیتم ها رو بردارید و از طرف دیگه برید بالا و از در بگذرید. اینجا می رسید به قسمتی که جند زندان در اطرافتون هست. بپیچید به راهروی سمت چپ و برید جلو و مواظب حشره ای که نزدیک پیچ می یاد جلو باشید. بعد از در زندانی که می له هاش له شده رد بشید و بپیچید سمت راست و وارد اتاق بشید. اینجا یه دسته می بینید. اونو بچرخونید تا آب بره پایین و بعد آیتم ها رو جمع کنید و راه رو برگردید تا به جای اولتون برگردید. اینجا داخل سلول ها یه چیزایی هست که می تونید برید برشون دارید اما به تحمل این حشره های دیوانه نمی ارزه. حالا از نردبان بپرید پایین و از در بگذرید و برید بالا و یچید سمت راست و از در بعدی هم بگذرید تا از شرشون خلاص بشید.
اینجا چند تا تبر گنده مدام جلو و عقب می رن. از اینجا هم بگذرید و از در رد بشید و از نردبان بالا برید و از در بعدی هم بگذرید.
اینجا یه عده مشغول اجرای مراسم هستن که به محض اینکه شما رو ببینن فرار می کنن. رهبر گروه که لباس قرمز داره یه جواهر قیمتی داره که نباید از دستش بدیم پس حالا اینجا چیکار کنیم؟ ها! دو تا راه داریم! سریع بپریم پایین و اونا به محض دیدن شما فرار می کنن اما شما هم مثل اونا بدوید به سمت در تا دروازه بسته بشه و همه شون گیر کنن! حالا وقت دارید همه رو بکشید و جواهرات رو نصیب خودتون کنید! یه راه آسونتر هم اینه که یه نارنجک خاکستری پرت کنید که کلک همه رو در جا می کنه غیر از رییسشون که اونم با چند شلیک کارش تموم می شه. خب حالا می تونید آیتم های اطراف اتاق رو جمع کنید و بعد از پله ها برید بالا و از فروشنده خرید کنید و بعد از در بگذرید.
از پله ها بالا برید و آیتم ها رو جمع کنید و از در بعدی هم بگذرید . اینجا برید به سمت راست و از پنجره بپرید اونور و از در بگذرید و از پله ها برید بالا و بعد از کشتن کسی که پشت دیوار کمین کرده از در بعدی هم رد بشید و برید جلو اما زیاد جلو نرید! سعی کنید با Rifle رییس رو که لباس قرمز داره بکشید البته اون سرشو می دزده پس باید سریع نشونه بگیرید. اگه نتونستید نشکلی نیست هنوز یه فرصت دیگه دارید. حالا برید جلوتر و دو تا کماندار و بقیه رو بکشید و بعد بپرید پایین. به محض اینکه بپرید پایین در باز می شه و رییس فرار می کنه. شما هم سریع برید طرف پله ها و از همونجا نشونه گیری کنید و بزنیدش. نشد؟ ای بابا عیب نداره! آیتم ها رو جمع کنید و بیایید مستقیم جلو و از بریدگی کنار نرده ها بپرید پایین. حالا شما سر جای اولتون هستید و اگه دری رو که کنار پنجره است باز کنید می بینید که رییس با دیدنتون بر می گرده عقب و فرار می کنه. این آخرین فرصتیه که برای کشتنش دارید و اگه نتونستید بهتره بذارید در بسته بشه و وقتی بازش کنید می بینید که رییس در وسط اتاق پشت مسلسل نشسته و داره تیر انداز می کنه. بهترین کار اینه که کاملا نزدیکش بشید و دورش بچرخید تا کمترین تیر بهتون بخوره. بعد از کشتنش کلید رو بردارید و دوباره راه رو برگردید به سمت بالا و در رو با کلید باز کنید.
اینجا 4 تا تابلو روی دیوار هستن که شما باید طوری اونا رو قرار بدید که تعداد افراد به دار آویخته شده شش نفر بشه. حالا دیوار می ره کنار و یه در ظاهر می شه. از در بگذرید و دمو رو ببینید و بعد برید به سمت دری که در طرف راستتون هست و پشتش آماده بشید تا به محض باز شدن در حسابشون رو برسید. خب حالا بعد از کشتن اینا از پله ها برید بالا و از در برید بیرون و مواظب کمانداری که سمت چپتون ایستاده باشید و بهتره فورا از شر اینا خلاص بشید. اگه چراغ بالای سرشو نرو نشونه بگیرید خیلی خوبه. حالا برید به سمت راست وجلوتر دکمه روی دیوار رو فشار بدید و بعد برید به سمت چپ و بپیچید و وارد در بشید. اینجا یه کوزه بزرگ هست که باید اونو بشکنید و دکمه زیرش رو فشار بدید. مواظب باشید به محض اینکه در رو باز کنید دو نفر به سمتتون آر پی جی شلیک می کنن شما باید برگردید عقب تا در بسته بشه و آر پی جی ها منفجر بشن. خوبه حالا دیگه خطری نیست. در رو باز کنید و اونا رو بکشید و بعد جند نفر بعدی رو که وارد می شن بکشید و برید به طرف صندوق وسط اتاق و تکه لوح رو بردارید و از در خارج بشید.
مستقیم برید جلو و از در بعدی هم رد بشید و اینجا برید به سمت دری که رد طرف چپتون هست چون در مقابلتون قفله و ازش بکذرید و در اینجا کمی جلوتر یه فواره کوچیک هست از کنار فواره رد بشید و الماس ها رو بردارید. اینجا یه اتاق می بینید که درش بسته است فقط یادتون باشه که بعدا کارش داریم. خب برید جلو و بشکه ها رو بشکنید وآیتم ها رو بردارید و وارد در بعدی بشید . رسیدیم به باغ سالازار! برید جلو و در رو چک کنید که باز نمی شه. حالا از پله ها بیایید پایین و وارد باغ بشید. این نقشه باغ و محل قرار داشتن دو لوح و بقیه آیتم هاست:



بهترین راه برای باغ سالازار اینه که خودتون رو به بالای پله ها برسونید یعنی نزدیک فواره بالای پله ها که در نقشه با MR مشخص شده. بعد از برداشتن لوح از هونجا به سمت قفس ها نشونه بگیرید و سگ ها رو از بین ببرید. و صبر کنید تا بقیه شون به طرف شما بیان تا نابودشون کنید. بعد طبق نقشه به محل ML برید. حال ابعد از برداشتن این تکه لوح در هنگام برگشتن سه تا سگ بهتون حمله می کنن که باید نابودشون کنید و بعد در بالای پله ها از سمت چپتون بپرید پایین و برید به سمت در و خارج بشید و در بالای پله ها دو تکه رو با هم ترکیب کرده و روی در بذارید و وارد بشید و دموی دیدنی ملاقات ایدا و لیون رو تماشا کنید. این مرحله هم تموم شد.



Chapter 3 - 3


آیتم های داخل اتاق رو جمع کنید و همچنین جنس عتیقه ای رو که بالای تخت هست بزنید و بردارید. حالا وارد اتاق بغلی بشید و فروشنده رو ملاقات کنید و بعد برگردید و از در انتهای اتاق خارج بشید. خب اینجا آیتم ها رو جمع کنید و کماندار رو بکشید و برید به سمت زنگی که روی پیشخوانه و بزنیدش تا تابلو مشخص بشه و بعد بطری روی نقاشی رو هدف بگیرید تا بشکنه و در سمت چپتون باز بشه. در ضمن در سمت راستتون یه راهرو هست که می تونید برید و داخل در انتهای اون بشید و آیتم ها رو جمع کنید اما توصیه می کنم قفل دری رو که در انتهای اتاقه نشکنید فعلا چون بعدا که بخواید از اینجا رد بشید یه عده مزاحمتون می شن. حالا برگردید و برید به همون در سمت چپی. اینجا یه قفس می افته روتون و بعد یه عده هم از بیرون و داخل می ریزن سرتون و باید دقت کنید. سریع ترین راه اینه که اول چند تا نارنجک آبی بزنید تا یه خورده وقت پیدا کنید و بعد با Shotgun به قفل شلیک کنید تا بشکنه و سریع خارج بشید و حالا حساب همه شون رو برسید و بعد از پاکسازی محل برگردید به داخل قفس و صندوق رو باز کنید و ساعت شنی رو بردارید. Mine Thrower هم برای این غول ها ی نابینا اسلحه خوبیه چون یه تیر می زنید پشتش و سریع نابودش می کنه. خب حالا از در بگذرید و برید جلوتر و از نردبان بپرید پایین و اون چند نفر رو نابود کنید و اهرم رو بکشید و برگردید بالا و کمی جلو برید تا در انتهایی باز بشه و در موقعیت مناسب چراغ بالای سرشون رو منفجر کنید و بعد از کشتن اینها برید به سمت چپتون و بپرید پایین و از محفظه مقابل آر پی جی و بقیه مهمات رو بردارید و از پله ها برید بالا و کماندار رو نابود کنید و قفل در رو بشکنید و دوباره از راه باریک رد بشید و از در هم عبور کنید و از پله ها برید بالا و در انتهای راهرو فروشنده رو می بینید. و بعد از گذشتن از در دمو رو ببینید و پایان مرحله.



Chapter 3 - 4



خب لوییس بیچاره هم مرد و شما باید انتقام لوییس رو هم از سدلر بگیرید! برید جلوتر و حالا اشلی رو می بینید که پایین بسته شده. با Rifle نشونه بگیرید و مواظب باشید به اشلی نخوره. با آزاد شدن اشلی دمو ر وببینید و بعد از همون بالا از اشلی باید محافظت کنید. بعد از این مرحله یه عده دیگه وارد می شن که کلید به گردن یکی از اونهاست. با کشتن این عده اشلی کلید رو بر می داره و درو باز می کنه و حالا شما اشلی هستید!
در اینجا آیتم های اطرافتون رو بردارید و برید به اتاق بعدی. یه نفر اینجا هست که شما با کشوندن اون به سمت چراغ های روی میز و کشتنشون می تونید نابودش کنید. بعد با چرخاندن اهرم میله ها ی روی در رو کنار بزنید و نفر بعدی رو هم به همین ترتیب بکشید و در رو باز کنید و وارد راهرو شده به طرف در سمت راستی برید. اینجا اول برید به سمت چپتون و در انتهای اتاق دکمه رو فشار بدید و بعد از طریق دری که باز می شه به قسمت مقابل برید و لوح رو بردارید و دکمه بعدی رو فشار بدید و حالا برگردید به سمت کمد کنار اتاق و هلش بدید و دکمه پشت اون رو فشار بدید تا میله های انتهایی کنار برن و شما بتونید از در بگذرید. خب اینجا همینطور برید جلو تا به انتها برسید. روی سکوی وسط اتاق پازل به هم ریخته ای هست که باید مرتبش کنید و در آخر تکه ای رو که خودتون پیدا کردید بهش اضافه کنید و حالا در مقابلتون باز می شه و شما می تونید وارد بشید. آیتم ها رو جمع کنید و از صندوق انتهای اتاق یه لوح دایره شکل بردارید و بعد از چرخیدن صندوق لوح دوم رو هم بردارید. حالا صبر کنید تا زرهپوش ها وارد اتاق بشن و کاملا به شما نزدیک بشن تا شما بتونید از طرف دیگه میز دور بزنید و از در خارج بشید. وقت رو تلف نکنید و به سرعت راه رو برگردید و از در بعدی هم بگذرید و برید به سمت دری که مقابلتونه و وارد بشید و در انتهای اتاق لوح رو بذارید در محل نشان داده شده و بعد اهرم رو بچرخونید تا نردبان ظاهر بشه. ازش بالا برید و طلاها رو بردارید و برید جلو تا از در بعدی هم رد بشید و به لیون برسید و دمو رو ببینید.
Chapter 4 - 1



حالا فکر کردید کجا می ریم؟ جلو؟ نخیر برمی گردیم عقب! تمام راه رو همراه اشلی برمی گردیم تا برسیم به اون قفس وسط اتاق و حالا می ریم به راهروی سمت چپمون و می رسیم به همون در قفلی که قبلا گفتم بازش نکنید و حالا بازش می کنیم و می ریم بطرف فواره هه و همون اتاقی که درش قفل بود و اشلی رو می فرستیم اونطرف تا درو باز کنه و از غنایمی که نصیبمون می شه لذتی می بریم! حالا می تونیم برگردیم سر جای اولمون در شروع این مرحله و راه رو ادامه بدیم. خب اینجا در مقابلمون یه راه هست که باید تنهایی بریم و اشلی همینجا منتظر می مونه. از اینجا که رد شدید کمی جلو برید و بعد با Rifle کسی رو که پشت اژدها هستش رو بزنید تا هم اژدها از بین بره و هم یه صندوق طلا نصیبتون بشه. دومین و سومین اژدها رو هم یه همین ترتیب بزنید و از آخرین صندوق سومین تکه لوح رو بردارید و راه رو برگردید و بعد همراه اشلی سوار کابین بشید و در سمت دیگه پیاده بشید.خب حالا در رو باز کنید و حالا شما در محلی هستید که اولین بار با سالازار روبرو شدید. تکه های لوح رو بگذارید تا دیوار بره پایین. برید جلو و از در بگذرید و سوار کابین بعدی بشید و از این در هم بگذرید و حالا در سمت راستتون یه در هست که می تونید با فروشنده ملاقات کنید و کمی هم تمرین تیراندازی کنید و در سمت چپتون یه در دیگه که داخلش دو تا مجسمه است. مجسمه ها رو روی سکو ها قرار بدید و خودتون و اشلی هم روی دو سکوی باقیمانده بایستید تا در باز بشه. حالا وارد بشید و دمو رو ببینید و بعد به چهار چراغ قرمز روی سقف تیر اندازی کنید تا سقف بایسته و بعد از در کناری خارج بشید. در انتهای راهرو باز این اشلی کار دستتون می ده. با Rifle دو نفر سرنشین رو نابود کنید تا در باز بشه و اشلی نجات پیدا کنه بعد آیتم ها رو جمع کنید و از اتاق بیاید بیرون و برگردید به سر جای اولتون . حالا مستقیم برید به در بعدی و نزدیک به مجسمه شیر به اشلی بگید که همونجا منتظر شما بایسته و خودتون از راهروی زرهپوش ها بگذرید و در اینجا به یه اتاق دایره ای شکل می رسید. آیتم ها رو جمع کنید و به محض برداشتن جام وسط اتاق در بسته می شه و 3 تا زره پوش ظاهر می شن که مبارزه باهاشون سخته اما ما اینجا به سادگی کارشون رو تموم می کنیم! شما باید انقدر سرجاتون بایستید که هر سه نفر اسلحه هاشون رو برای زدن شما بالا ببرن و بعد به سرعت به سمت دیگه فرار کنید و از این فرصت کوتاه برای شلیک به کلاه خودهاشون استفاده کنید. بعد از چند شلیک کلاهخود می ره کنار و سر خطرناکشون ظاهر می شه که با پرتاب یه نارنجک آبی به سرعت از بین می رن. بعد از این سه تا سه تای دیگه هم می یان که به همین سادگی می تونید نابودشون کنید و بعد برگردید پیش اشلی و باز برگردید به جای اولتون و اینبار از راهروی مقابل برید. می بینید که در انتهای راهرو چند نفر منتظر ایستادن. بهتره به اشلی بگید بایسته و خودتون برید جلو و تابودشون کنید و بعد با جاسازی جام ها همراه اشلی از در خارج بشید. اینجا هم آیتم ها رو جمع کنید. نزدیک در یه پنجره هست که می تونید ازش رد بشید و در طرف دیگه از نردبان بالا برید و راه رو مستقیم برید و جنس عتیقه رو از صندوق بردارید و بعد از پنجره اونقدر به جسم آویزان وسط اتاق شلیک کنید تا بیفته پایین. بعد از پنجره بپرید پایین و اشلی رو هم بگیرید و برید جلو تا دمو رو ببینید.
حالا اشلی دوباره دزدیده شده و شما در محاصره حشزات هستید. به سرعت برگردید و از در خارج بشید تا برسید به همون پنجره که اول ازش به سمت دیگه رفتید. حالا دوباره از پنجره رد بشید و همینجا صبر کنید چون حشرات نمی تونن بیان اینطرف و شما با خیال راحت می تونید تمامشون رو بکشید! حالا برگردید و برید به سمت اهرم و بعد به سمت زنجیرهای در نشونه بگیرید و بعد از در خارج بشید. فروشنده اینجا هستش. حالا آیتم ها رو بردارید و برید جلو تا از قلعه خارج بشید اینجا دمویی می بینید و بعد برید به سمت برج و از پله های سمت چپ بالا برید و بعد از کشتن چند نفر مقابلتون برید به سمت در و وارد برج بشید. حالا از نردبان برید بالا و به سمت اهرم برید و تکونش بدید تا جای سه تکه چوبی که مانع چرخش دنده ها می شن به شما نشون داده بشه. سه تکه چوب رو نابود کنید و دوباره اهرم رو تکان بدید تا برج بچرخه. خب حالا از نردبان برید پایین و از دو نردبان بعدی هم همینطور تا برسید به طبقه هم کف و چند نفری رو که طرفتون می یان بکشید و مواظب کسی که از بالا دینامیت پرت می کنه باشید و بعد از در خارج بشید. در اونطرف پل جند نفر دارن به سمتتون می یان. مواظب آر پی جی بدست باشید! بعد از نابود کردن اونها از در بگذرید و حالا همنجا بایستید! دو تا غول نابینا مقابلتون هستن! Rilf رو در بیارید و اول به دو نفر دیگه شلیک کنید نه به غول ها! حالا خیلی آروم جاتون رو عوض کنید و به گوشه اتاق برید. Mine Thrower رو در بیارید و پشت غول ها رو هدف بگیرید و شلیک کنید تا از بین برن. حالا دیگه کار راحت شد. بقیه رو بکشید و آیتم ها رو بردارید و از در بگذرید. از پله ها بالا برید و از این در هم خارج بشید تا دمو رو ببینید.
خب حالا شما زیر زمین هستید. آیتم ها و تاجی رو که روی زمین هست بردارید و یه سری هم به فروشنده بزنید و بعد از نردبان بالا برید و از پل رد بشید و در کانال به سمت جلو برید. یه دموی کوتاه می بینید و بعد از در رد بشید تا دموی بعدی رو ببینید. خب حالا مواضب حمله های هیولا باشید و مستقیم برید جلو تا برسید به آخرین اتاق و در اینجا برید به سمت اهرم و فشارش بدید و حالا برگردید به سمت در و دکمه اش رو فشار بدید تا هیولا ظاهر بشه! اینجا هم بهترین اسلحه Mine Thrower هستش هرجند خیلی ها یه آر پی جی می خرن و کارو همون اول تموم می کنن اما لذت مبارزه از بین می ره! شما یه تیر بهش شلیک کنید یا یه نارنجک آبی به سمتش پرت کنید و انقدر دور اتاق بچرخید و جاخالی بدید که در باز بشه. حالا برید به سمت اولین کپسول نیتروژن و به محض نزدیک شدن هیولا اونو بزنید زمین. حالا حرکات هیولا کند شده و شما می تونید با Mine Thrower بهش چند شلیک بکنید و به سمت کپسول بعدی فرار کنید و این کارو 4 بار تکرار کنید تا هیولا نابود بشه و شما هم یکی از جواهرات تاج رو بدست بیارید. خب سوار آسانسور بشید و این مرحله هم تموم شد!



Chapter 4 - 2



اینجا فروشنده رو ملاقات می کنید و در اتاق تمرین دور C رو هم می تونید بازی کنید. حالا از در بگذرید و دو نفر مقابلتون رو بکشید و برید جلوتر و بذارید بقیه شما رو ببینن و از نردبان بیان بالا تا شما براحتی همه شون رو بکشید. بعد بپرید پایین و برید جلو به شمت سوییچی که کنار تخته سنگ هست و فشارش بدید تا یه واگن جلو بیاد که در نیمه پایین آمدن متوقف می شه. حالا برید به سمت چپ نزدیک فسیل های داخل واگن ها تا مرد اره بدست بیاد جلو. برید عقب و وارد فضای بسته پشت واگن بشید و با Shotgun شلیک کنید تا بمیره بعد به مسیر ادامه بدید و در بالا اهرم رو فشار بدید و بعد برگردید و سوییچ رو دوباره فشار بدید و دینامیت رو از داخل واگن بردارید و برید به سمت تخته سنگ و دینامیت رو نصب کنید و عقب برید تا سنگ منفجر بشه و بعد از در بگذرید.
اینجا باید با دو غول مبارزه کنید. به سمت در برید تا یه دمو ببینید و بعد برید به سمت نردبان و ازش بالا برید و صبر کنید تا غول ها نزدیک بشن و به محض اینکه غول نردبان رو تکان داد به سمت دیگه سر بخورید. شما می تونید با فشار دادن اهرم دریچه مواد مذاب رو باز کنید تا یکی از غول ها بمیره اما به نظر من اینکارو نکنید بهتره چون یه پول گنده رو از دست می دید! بهتر اینه که وقتی یکی از غول ها سرگرم تکان دادن نردبانه شما به اون یکی دیگه شلیک کنید تا خم بشه و بعد به سمتش بدوید و بپرید پشتش و با چاقو موجود پشتش رو بزنید که بعد از 4 بار غول می میره. آسونه!
خب بعد از کشتن غول ها برید به سمت در و ازش رد بشید. از تونل بگذرید و حالا باز به حشرات غول پیکر رسیدید. برید به سمت سکوی کنترل و بعد از چک کردنش یه شلیک بکنید تا حشرات به سمتتون سرازیر بشن و خودتون برگردید و در دهانه تونل منتظر بشید و از همینجا حساب همه شون رو برسید! حالا از طریق راه باریک سمت راست برید بالا و وارد تونل کناری بشید و صفحه کلید رو فشار بدید و حشرات رو نابود کنید و بعد برگردید و راه رو به بالا ادامه بدید و به تونل بعدی برید و این عمل رو تکرار کنید و بعد برگردید و از دری که ذوب شده رد بشید و برای کشتن حشرات در بیرون در توقف نکنید بلکه داخل بشید و از همون دهانه در با خیال راحت کلکشون رو بکنید!
خب اینجا چند سنگ گنده هستن که مدام بالا و پایین می رن و باید مواظب باشید گوشت کوبیده نشید! از اینجا هم بگذرید و برید روی سکوی انتهای اتاق و جواهر رو بردارید و بعد برید بالا.




Chapter 4 - 3



فروشنده دوباره اینجاست! برید جلو و نامه ایدا رو بردارید و مستقیم برید تا به یه فضای باز برسید. خب اینجا شما می تونید آهسته جلو برید و دو نفری رو که به شما نزدیک هستن بکشید و بعد از نردبان بالا برید و از روی سکو به جمعی که دور آتش ایستادن شلیک کنید تا بیان به سمت شما و بعد منتظر باشید تا کسانی رو که از نردبان بالا می یان بزنید یا اینکه اگه مهمات ندارید با جمع شدن دشمنا زیر پاتون از طرف دیگه بپرید پایین و برید به سمت راست و از پنجره داخل اتاقک بشید و اهرم رو بچرخونید تا دریچه باز بشه و بعد بپرید پایین و راه رو ادامه بدید تا به یه فضای باز در زیر زمین برسید. همینجا بایستید و Rifle رو در بیارید و مرد اره بدست رو که در اتاقک بالا سمت چپ از پشت پنجره دیده می شه نشونه بگیرید و بکشید! حالا چند نفر دیگه رو هم که در دیدتون هستن بکشید و بعد برید پایین و مواظب تله ها هم باشید و برگردید از پله ها برید پایین و در وسط اتاق در سنگی رو کنار بزنید و عصای عتیقه رو بردارید و حالا برید به سمت نردبان و داخل اتاق بشید و پولی رو که از کشتن مرد اره بدست نصیبتون شده بردارید و بعد کلید رو بردارید و بعد برید گوشه اتاق تا به پنجره مسلط باشید و تمام کسانی رو که می یان داخل بکشید. خب حالا از پله ها برید پایین اما آروم جلو برید تا زمانی که بتونید سر مرد اره بدست دوم رو ببینید حالا با Rilfe نشونه بگیرید و بکشیدش و آیتم های اتاق رو بردارید و از در خارج بشید و از پله ها بالا برید و در رو باز کنید و از راهرو بگذرید و در بعدی رو هم باز کنید و در این اتاق باز سقف می یاد به طرفتون که باید چهار چراغ قرمز رو بترکونید و بعد از داخل محفظه طلا ها رو بردارید و از در خارج بشید و از پله ها برید پایین و از در بعدی که رد شدید سوار واگن بشید و به سمت واگن وسطی برید و به اهرم شلیک کنید تا واگن راه بیفته.
حالا برگردید به همون واگن آخریه و مواظب باشید تا کسانی رو که داخل واگن می پرن از جمله مرد اره بدست رو نابود کنید. در یه قسمت یه نفر اهرم رو می کشه و واگن ها نی ایستن که هرچه سریعتر شما اونو بکشید واکن ها زودتر راه می افتن و دردسرتون کمتر می شه. اینجا مرحله ایه که بهترین اسلحه براش Shotgun هستش . خب در آخر راه بپرید و از سکو بالا برید و در وسط اتاق لوح رو بردارید و از در خارج بشید و از نردبان بالا برید. حالا شما نزدیک همون آتش بزرگ هستید. برید به سمت در و لوح رو بگذارید سر جاش و از در عبور کنید.



Chapter 4 - 4



از راهرو بگذرید و از پله ها پایین برید تا برسید به مجسمه سالازار. حالا مستقیم برید جلو تا دو قسمت پل ناپدید بشن حالا برگردید به سمت چپ و از پشت میله ها دشمن رو نشونه بگیرید و مواظب پشت سرتون که یه گرز بدست نزدیک می شه باشید. خب حالا برگردید به همون راهروی اولی و از نردبان برید بالا و برید به سمت راست و بپرید روی دست سالازار ( البته مجسمه اش!) و بعد بپرید روی سکوی وسطی یا از همون بالا به اهرم شلیک کنید تا جهت حرکت دست ها عوض بشه و بعد بپرید روی دست دیگه اش و بعد روی سکوی مقابل. حالا از نردبان بپرید پایین و اهرم رو فشار بدید تا میله ها بالا برن و اولین قسمت پل برگرده. بعد دوباره از پله ها برید بالا و برید به سمت پشت مجسمه و اهرم رو تکون بدید و بعد برید روی دست مجسمه و بپرید به سمت دیگه و مواظب اون کماندار لعنتی و دو نفر گرز بدست هم باشید. اهرم بعدی رو هم فشار بدید و بعد بیاییدایین و برید جلو تا مجسمه حرکت کنه. تند بدوید و قفل در رو با شلیک بشکنید و باز هم بدوید و بعد بپرید به سمت دیگه و خودتون رو بالا بکشید و از در بگذرید.
یه دمو می بینید و حالا به این مرحله قاراشمیش رسیدید که یه روزگاری به بدبختی ازش رد می شدم! از پله های سمت راست برید بالا و قبل از اینکه اولین بشکه به سرتون نازل بشه بپیچید سمت چپ و یه نفرو که داره به سمتتون می یاد بکشید و بعئ نفر بعدی رو و بعد از نردبان بالا برید و نفر سوم رو هم بکشید و حالا یه عده از پایین دارن می یان حسابتون رو برسن. شما اهرم رو چنر بار فشار بدید تا بشکه ها بریزن پایین و بعد خودتون برید پایین و غنایمی رو که نصیبتون شده جمع کنید! حالا برگردید بالا و اون کسی رو که مدام دینامیت پرت می کنه بکشید و بعد برید روی آسانسور و دو بشکه رو پرت کنید پایین و دکمه رو فشار بدید و یه گوشه بایستید و امیدوارم فشنگ Shotgun به اندازه کافی داشته باشید و نذارید تعدادشون زیاد بشه چون آسانسور می ایسته و هرچی بیشتر بایسته تعداد بیشتری رو باید بکشید. خب در طبق بالا بیایید بیرون و آیتم ها رو جمع کنید و به سمت آسانسور بعدی برید و سوارش بشید و حالا شما نزدیک فروشنده هستید و پشت این در باید با سالازار مبارزه کنید. پولتون رو لطفا برای آر پی جی هدر ندید! چیزی که از اون بیشتر کمک می کنه یه Mine Thrower هستش که تا آخرین مرحله ممکن Tune up شده باشه. حالا آر پی جی هم می خواید بخرید اما از من گفتن بود!
برید داخل و دمو رو ببینید و بعد در شروع مبارزه برید به سمت چپ و بعد از جمع کردن آیتم ها سریع بپرید پایین تا بازوی گنده سالازار روی شما فرود نیاد حالا از یه کنار شروع به شکستن بشکه ها و جمع کردن آیتم ها کنید و اگه سرعت عمل داشته باشید اون موجودات کوچک عنکبوت مانند بهتون نمی رسن. حالا برگردید و از نردبان برید بالا و در یه گوشه نزدیک به یکی از بازو ها بایستشد و با Shotgun جند تیر به بازو بزنید تا بره داخل و حالا چشم رو هدف بگیرید که بعد سالازار ظاهر می شه و شما با آر پی جی یا Mine Thrower هدفش می گیرید و تمام! آسون بود نه؟ خب برید پایین و از نردبان وسطی برید بالا و بعد از برداشتن پول از در خارج بشید و در اینجا هم آیتم ها رو جمع کنید و برید پایین و از کنار فروشنده بگذرید و دمو رو ببینید و پایان مرحله.
Chapter 5 - 1



از راه سنگی برید پایین و مستقیم برید جلو تا به سکو های سنکی برسید و ازش برید بالا و آیتم ها رو جمع کنید و حالا برگردید و از راه سمت چپتون برید و اینجا اول چراغ گردان بزرگ رو بترکونبد و بعد بپرید سمت دیگه و نزدیک پنجره یه نفر هست که اونو بکشید و بعد از پلکان برید بالا و همینجا صبر کنید تا یه خپل چاق با مسلسل گنده اش از راه برسه و بپره بالا. شما باید با Rifle پشت سرهم سرش رو نشونه بگیرید تا فرصتت شلیک کردن پیدا نکنه که بیچاره می شید.Broken Butterfly هم برای کشتنش بد نیست. خب حالا همونجا صبر کنید تا بقیه هم بیان و کارشون رو تموم کنید و بعد بپرید پایین و برید به سمت پله ها و سوییچ روی سکوی سمت راستی رو بزنید و بعد برگردید و از نردبانی که به پشت بام در سمت راست می ره برید بالا و آینه رو تنظیم کنید و بعد برگردید روی پشت بام اول و اون آینه رو هم تنظیم کنید تا در باز بشه و بعد از در بگذرید و کمی جلوتر از نردبان برید بالا.
برید جلو و در سمت چپتون یه نفر هست بکشیدش و از سمت راست بپرید به طرف دیگه و از پنجره داخل بشید و سه نفر رو که به سمتتون می یان بکسید و بعد برید جلوتر و بشگه رو منفجر کنید تا یه راه مشخص بشه. برید از سکو بالا و از داخل صندوق مجسمه رو بردارید وبرگردید و بیایید بیرون و برید به سمت راست. اینجا یه نفر دینامیترت می کنه و دو نفر هم کماندار هستن اما بهترین راه اینه که بلافاصله بعد از پرت شدن دینامیت بدوید به راه سمت چپ و با shotgun دو نفر مقابلتون رو بزنید و از روی پل کوچیک بگذرید برید به آخر راه و آیتم ها رو بردارید و بعد برگردید و از روی پل بپرید پایین و برید به سمت دروازه بسته و در اون گوشه صبر کنید تا همه به شما نزدیک بشن و بعد گاری کنارتون رو منفجر کنید تا بره وسط و همه نفله بشن. حالا می تونید برید جلو و آیتم ها رو جمع کنید و بعد از در بگذرید . پشت سنگر کوتاهی که می بینید یه بسته فشنگ هست. برش دارید و جلوتر فروشنده رو ببینید و بعد برید جلوتر و اگه من دیگه حوصله کشتن ندارید یه نارنجک آبی پرت کنید و سریع رد بشید و از در بگذرید. خب اینجا در سمت چپ یه در بسته هست که باهاش کاری نداریم. برید جلو و از در بعدی بگذرید و یه نفر اینجاست که بکشیدش و برید جلوتر در این مرحله Shotgun دستتون باشه آروم برید جلو تا از داخل محفظه یه نفر که آتیش گرفته بیاد به سمت شما و باید سریع بهش شلیک کنید. حالا برید جلوتر و ار در بگذرید.اینجا یه آدم گنده چاق شکم گنده با گرز منتظر شماست. می تونید از همین فاصله با Rifle سرش رو بزنید و از همونجا به سمت پایین نشونه برید و دومی رو هم بزنید. حالا برید جلو و از مقابل در عبور کنید و به سمت پله ها برید و در پایین پله ها دو نفر دیگه رو هم بکشید و آیتم ها رو جمع کنید و برگردید داخل همون در بشید و برید جلو تا دمو رو ببینید. بعد از در بگذرید و کمی جلوتر برید به سمت راست تا فروشنده رو ملاقات کنید.حالا برگردید و راه رو ادامه بدید تا به یه در برسید که مدام بالا و پایین می ره و چند نفر از پشتش دینامیت پرت می کنن. تا وقتی نزدیک در بایستسد در باز نمی شه و باید پشت پنجره کمین کنید و سعی کنید دینامیت ها رو در دستشون منفجر کنید یا پاشون رو نشونه بگیرید تا نتونن دینامیت رو پرت کنن و خودشون خودشون رو منفجر کنن!!! حالا در می ره بالا و شما می تونید برید جلو. مواظب یه نفر که از سمت راست جلو می یاد باشید. حالا از در بگذرید و جلو برید تا به یه اتاق کوچیک برسید که می تونید اینجا سیو کنید. حالا برگردید و برید جلوتر و از در دودهنه سمت چپ رد بشید و برید جلو و از در بعدی هم رد بشید تا به آزمایشگاه برسید. حالا از پشت شیشه می تونید یه موجود عجیب رو ببینید. برید به سمت مقابل و یه پازل رو می بینید که باید فلش ها رو به سمت خروجی بپرخونید. بعد برید داخل و آیتم ها رو به اضافه یه کلید برداریدو بلافاصله برگردید و فقط فرار کنید!!! از در که خارج شدید سر دومین پیچ یکی دیگه هم منتظر شماست! بهتره یه نارنجک آبی داشته باشید چون اینا رو با روش معمولی نمی تونید بکشید. حالا که حواسش پرت شد برید جلو و از در دودهنه رد بشید و همینطور بعدی و برید به سمت راست که در یه سردخونه است و با کلید بازش کنید. خب حالا اول برید به سمت راست اولین اتاق و کلید رو در دستگاه بذارید و کلید جدید رو بگیرید و بعد برید به سمت فرمان و اونو بچرخونید و بعد برید به سمت اتاق بعدی و دوربین مخصوص Rifle رو بردارید و حالا به سرعت برید به سمت در اصلی و با جاسازی دوربین جدید روی Rifle به این موجود عجیب نشونه برید و هر چهار قلبش رو بزنید و بعد با یه اسلحه قوی یا یه نارنجک کارش رو تموم کنید. حالا آیتم ها و پول ها رو جمع کنید و از سردخانه خارج بشید و به دلیل ذیق وقت! اول برید به سراغ سمت راستیه و اونو نابود کنید و بعد اگه خواستید سمت چپیه رو هم نابود کنید وگرنه الفرار!!!
برید جلو و وارد اتاق کنترل بشید. با استفاده از چنگک می تونید سه نفر از چهار نفر رو پرت کنید پایین در سمت راست. به سایه دقت کنید تا درست برشون دارید. بعد از سومین بار حالا صبر کنید تا بقیه بیان بالا و شما اونا رو بزنید بعد از در بگذرید و از پله ها برید پایین و از کنار محفظه آشغال بگذرید و از در بعدی هم رد بشید. اینجا کمی جلوتر اشلی رو می بینید که زندانی شده. Shotgun رو آماده کنید و یه تیر بزنید تا اون دو تا گنده بک بیان طرفتون و بعد به سرشون شلیک کنید و نابودشون کنید. لطفا سریع برید به سمت اشلی تاسر و صدای ناهنجارش رو تموم کنه!!! حالا برگردید به سمت دری که در سمت راسته و ازش رد بشید و مواظب باشید چون اینجا چند نفر با اسلحه های خطرناکشون منتظرن و باید حسابشون رو برسید. حالا از پله ها برید پایین و آیتم های اطراف رو جمع کنید و از در بگذرید و برید جلو تا به یه اتاق کوچیک برای سوی بازی در مقابلتون برسید. بعد برگردید و وارد اتاقی که در سمت راستتونه بشید و برید جلو تا برسید به یکی از همون موجودات عجیب غریب و با Rifle و دوربین مخصوص حسابش رو برسید و بعد کلید رو بردارید و تمام آیتم های اتاق های اطراف رو جمع کنید و برید به دری که در انتهای راهرو می بینید و راه رو بگیرید برید تا به فروشنده برسید و بعد از آسانسور برید بالا و وارد برج مراقبت بشید تا دمو رو ببینید و بعد راه رو برگردید همه راهو تا برسید به اشلی.
با کلید در رو باز کنید و برید داخل تا دمو رو ببینید و پایان این مرحله.



Chapter 5 - 2



بهتره به اشلی بگید اینجا بایسته تا شما از در بگذرید و عده ای رو که منتظر ایستادن نابود کنید و بعد همراه اشلی راه رو برگردید و دمو رو ببینید و حالا شما ته زباله دونی هستید. سریع اهرم رو بکشید و در رو باز کنید و بعد از اهرم طرف دیگه رو بزنید تا در بسته بشه و بعد از رد شدن از در دوم با Rifle نشونه بگیرید و نابودش کنید. بعد همراه اشلی جعبه رو هل بدید و از پل رد بشید و دومین موجود رو هم نابود کنید و بعد جعبه بعدی رو هم کنار بزنید و از در عبور کنید.
همین اول راه یه گنده بک رو بزنید و بقیه رو هم نابود کنید و برید جلو و می رسید به یه مرحله مزخرف. بپرید پایین و ببینید اشلی به چی اشاره می کنه. بعد عده ای رو که نزدیک می شن بکشید و بهترین راه اینه صبر کنید خوب نزدیک بشن و بعد با شلیک Shotgun بفرستینشون وسط حوض مواد مذاب و از شرشون خلاص بشیدو بعد برید به اتاق کنترل و به اشلی بگید اهرم رو بکشه و خودتون مواظب باشید. و بعد سرانجام از در عبور کنید.
برید جلو و وارد اتاق سمت راست بشید و در انتهای اتاق دکمه رو فشار بدید و همونجا منتظر ورود موجود بشید و بکشیدش و بعد از اتاق خارج بشید و از در بگذرید و برید به اتاق سمت چپ و صبر کنید تا بعدی هم بیاد و بکشیدش و بعد به سمت در برید و اسلی رو بفرستید تا در رو باز کنه و بعد برای سیو برید به اتاق سمت راست و برگردید و به اشلی بگید یه طرف بایسته و خودتون طرف دیگه و به محض روشن شدن چراغ وسطی اهرم ها رو فشار بدید تا در باز بشه.
اینجا اشلی که تا اینجای کار جیغ و ویغش هوا بود می خواد براتون بولدوزر برونه!!!! برید پشت بولدوزر و مراقب باشید و در مسیر حواستون به پشت باشه و زمانی که بوق کامیون رو شنیدید بهش شلیک کنید که کامیون دوبار از عقب به سمتتون می یاد. بعد بولدوزر می ایسته و شما باید پیاده شید و برید اهرم طبق بالا رو فشار بدید. اینجا اصلا برای کشتن صبر نکنید و فقط سعی کنید راهتون رو باز کنید و به محض فشار دادن اهرم برگردید چون اشلی در خطره. به محض اینکه پایین بپرید دوباره بولدوزر راه می افته و حالا باید مراقب بالای سرتون هم باشید که اگه یه گرز به اشلی بخوره کارتون تمومه. خب به محض شنیدن صدای بوق و اشاره اشلی کامیونی رو که از جلو می یاد نشونه بگیرید و صبر کنید ببینید مردنی هستید یا نه!!!
حالا همراه اشلی وارد اتاق بعدی بشید و فروشنده اینجاست. بعد از این اتاق دمو رو ببینید .



Chapter 5 - 3


پشت پله ها یه مقدار طلا هست بردارید و بعد از پله ها برید بالا و از در بگذرید و از پله های سمت چپ برید پایین و پشت در منتظر بشید تا صدای وز وز نزدیک بشه و بعد درو محکم بکوبید تا هرکی پشتش بود نقش زمین بشه و بعد بکشینشون و از این قسمت رد بشید و اگه مثل من حوصله نداشتید راههای سمت چپ و راستتون رو بی خیال شید و از در مقابلتون عبور کنید.و از آسانسور برید بالا و حالا آماده اولین مبارزه تون با کراوزر بشید و بعد از این مرحله که با دخالت ایدا خطر از بیخ گوشتون می گذره برید پایین و از در سمت راست بیرون برید.حالا بعد از این در باید از میان لیزرها عبور کنید و بعد می رسید به صندلی مخصوص سدلر که نشستن روش کلی حاله!!! حالا از آسانسور پشت صندلی برید پایین و بعد از پله ها پایین برید و کمی جلوتر فروشنده رو ملاقات کنید و از در عبور کنید و جلوتر یه دمو ببینید و حالا شما داخل یه کابین هستید و بهترین اسلحه برای این مرحله یه Shotgun یا Magnom قوی هست. نقشه کابین:





که من همیشه از ترس اون قیافه نحس راهم رو توی کابین دوم گم می کنم!!!
خب فکر نمی کنم با وجود نقشه دیگه لازم باشه هی چپ راست راست چپ براتون توضیح بدم! پس می رسیم به آخرش که می پرید و قلاب رو می گیرید و می رسید به طرف دیگه و آیتم ها رو جمع می کنید و بعد باز گرفتار این روانی می شید! بهترین روش برای کشتن این دیوونه اینه که دور تخته سنگ یا دو در تونل بچرخید و بعد از طرف دیگه شلیک کنید تا گیج بشه و در زمانی که داره به سمت شما می چرخه با Rifle سرش رو نشونه بگیرید و بعد وقتی مثل وحشی ها چنگال هاشو در آورد بکشیدش به سمت بشکه ها و منفجرش کنید! از این راه بهتر بلد نیستم! از این مبارزه متنفرم! خب حالا مبارزه تموم شده و خلاص شدیم و می ریم به سمت در و ازش رد می شیم و ازلکان بالا می ریم و از در بعدی هم رد می شیم و اینجا یه کابین هست که می تونید باهاش برگردید و یه گیاه رو بردارید که بعضی مواقع اهمیت حباتی داره. حالا از پله حا برید بالا و از نردبان بالا برید.
اینجا می تونید از بالا یه بشکه رو منفجر کنید و همه شون رو بکشید و بعد بپرید پایین و آیتم ها رو جمع کنید و بعد در داخل چادر از نردبان برید پایین و کمی بالاتر فروشنده رو ملاقات کنید و بعد از نردبان برید بالا و از در عبور کنید و بعد برید جلو بپرید پایین و کمی جلوتر به زیباترین مبارزه رزیدنت اویلی بین کراوزر و لیون برسید. دمو رو ببینید و بعد سریع از پله ها بالا برید و در رو باز کنید و گیاه رو بردارید و از نردبان برید بالا و منتظر باشید. بهتون باید بگم که زیبایی این مبارزه به استفاده از چاقو هست و البته کارایی شما هم بیشتر می شه چون چند ضربه چاقو از یه خشاب اسلحه اثر بیشتری روی کراوزر داره. خب حالا کراوزر می پره بالا و شما چاقو رو در اولین فرصت بهش بزنید و صبر کنید تا تغییر جهت بده و دومین ضربه رو وارد کنید و بعد سومی و بعد کراوزر یه تارنجک می زنه و فرار می کنه. برید پایین و آیتم ها رو جمع کنید و از در بگذرید و پشت اولین دیوار کراوزر کمین کرده برید جلو و یه مبارزه رو آغاز کنید که گاهی اوقات با فشار دادن دکمه ها تبدیل به چند صحنه جالب می شه و کراوزر دوبار ه فرار می کنه. بپیچید سمت راست و بدون توقف برید جلو و به کراوزر که از اون بالا یه بمب پرت می کنه هیچ توجه نکنید و برید جلو تا برای بار سوم باهاش درگیر بشید و بعد از پشت بام بالا برید و بقیه آیتم ها رو جمع کنید و بعد برید به سمت پله ها و دمو رو ببینید. حالا سری برید به زیر سقف تا از گلوله ها در امان باشید و بعد چاقو بدست در یه گوشه منتظر باشید و بعد از گذراندن این قسمت هم کراوزر فرار می کنه و شما باید مجسمه سنگی رو ببرید روی سکو و اهرم رو فشار بدید تا در باز بشه و راه رو برگردید. کراوزر پشت دیوار منتظره. یه بار دیگه باهاش روبرو بشید و بعد اهرم رو فشار بدید و پایین بپرید. از کنار ربات های انفجاری به سرعت رد بشید یا از دور با اسلحه منفجرشون کنید اما زیاد طولش ندید جون بقیه پیداتون می کنن. از این راه که بگذرید کراوزر از بالای دیوار ازتون یه سوال می پرسه. جوابش رو بدید و بعد داخل بشید و از پله ها بالا برید و از پشت دیوار سمت راست لوح دوم رو هم بردارید و دمو رو ببینید. حالا شما باید سعی کنید کراوزر رو گیر بندازید و با چاقو پشت سرهم بهش ضربه بزنید تا مدام نقش زمین بشه و نتونه به سمتتون حمله کنه و بعد مبارزه تموم می شه. در باز می شه و شما باید بپرید پایین و لوح ها رو در محل خودشون بذارید و خارج بشید.



Chapter 5 - 4



این قسمت دیگه حالتون رو می گیره! مثل مور و ملخ می ریزن سرتون! مواظب گلوله های ارزشمندتون باشید!!! کمی جلوتر یه دمو می بینید و حالا Mike به کمکتون می یاد که خیلی خوبه و دو سه تا پایگاه رو براتون منفجر می کنه. حالا برید جلو و در چادر قایم بشید تا گلوله ها رد بشن و بعد برید پشت دیوار کمین کنید و بعد برید جلوتر و کماندار رو بزنید و بعد برگردید و از راه شیب دار پایین برید و یه سنگر کوچیک اون کنار هست همونجا بایستید و بقیه رو بکشید و اگه شانس بیارید مایک اینا رو براتون می کشه. بعد برید جلو م قفل در رو بشکنید و مواظب دینامیت های بالای سرتون باشید و بعد برید به سمت تونل و جلوتر مواظب گرزدارها باشید و بعد از نردبان بالا برید و آدم پشت مسلسل رو نفله کنید و بعد در داخل رو باز کنید و از پله ها پایین برید. خب اینجا باید سریع بدوید به طرف دیوار مقابلتون که نشانه اش هم اینه که یه بشکه همیشه اونجاست که همیشه هم خالیه ولی منم همیشه می شکنمش شاید یه چیزی توش باشه! حالا از همینجا چند نفری رو که می یان طرفتون بزنید و بعد سریع از پله ها بالا برید و سر بخورید طرف دیگه و با یه اسلحه قوی مثل Magnom این گنده هه رو نفله کنید تا خودتون نفله نشید! حالا برید پایین و اهرم رو فشار بدید و بپرید پایین و اول برید جلو و باز هم بپرید پایین و آیتم های داخل چادرها رو جمع کنید و برگردید بالا و از در عبور کنید.
سریع برید سمت راست پشت دیوار کوتاه و صبر کنید تا یه عده بیان و بعد از کشتن اینا برید به سمت سنگر وسطی و نیم خیز بشید و بعد برید جلو و همونجا بایستید تا بقیه هم جلو بیان و بعد از نابود کردنشون از پله ها بالا برید و اگه تونستید با Rifle کسی رو که پشت مسلسله بزنید که چه خوب وگرنه بدیوید و از راه سمت راست برید جلو تا برسید به یه شکاف کوچیک و داخلش بپرید و بشکه رو بشکنید و بعد بیایید بیرون و کسی رو که پشت این یکی سنگره بکشید و اگه مایک براتون نابودش کرد چه بهتر. بعد بپرید پایین و برید به سمت دیگه و از نردبان بالا برید و نفر بعدی رو هم نابود کنید و حالا فقط یکی مونده که باید برید پایین و بهش شلیک کنید تا نابود بشه و بعد هم اهرم های دو طرف رو بکشید تا در باز بشه و شما رد بشید. آخیش! چقدر سر و صدا بود اونور!!!
حالا برید جلو و یه دمو ببینید و مایک بیچاره حالا مرده باید انتقام مایک رو هم بگیرید! از در رد بشید و بپرید پایین و در اتاق بعدی دمو رو ببینید و بعد از این در و در بعدی هم رد بشید و حالا از پله ها پایین برید و آیتم ها رو بردارید و باز با Rifle یکی از اون موجودات رو بکشید و بعد از سکوی انتهای اتاق بالا برید و از در بگذرید و در سمت راستتون یه گیاه و یه جعبه هست برشون دارید و بعد برید جلو . من این مرحله رو همیشه به یه طریق حنده دار رد می کنم که براتون توضیح می دم. به سرعت می رم جلو و از کنار سنگرها رد می شم و می پرم اونطرف سنگر مقابل و از نردبان بالا می رم و به سمت اولین سوییچ می رم تا صحنه برداشتن کلید نشون داده بشه و بعد همونجا انقدر می کشمشون تا گنده بک همراه مسلسلش برسه حالا من می گم گنده بک اما اسمش J.J هستش! خب حالا می رم جلو ی نردبان تا اون بیاد طرفم و به محض اینکه می خواد شلیک کنه می پرم پایین و همینطور اونو دنبال خودم می کشم تا اون هی شلیک کنه به جای من بقیه رو بکشه!!!! بعدشم آخرش دور می زنم و کلید رو که روی زمین افتاده بر می دارم و می ذارم سر جاش و دکمه ها رو ممی زنم و در باز می شه منم فرار می کنم می گم جهنم که این گنده بک رو نکشتم! حالا هرکی دوست داره بکشتش من که تیر اضافی ندارم!!! این راه حل هم برای همین کمبود تیری که داشتم به ذهنم رسید!!!
حالا از در می گذریم و دمو رو می بینیم و بعد همراه اشلی فرار می کنیم. حالا از برید به انتهای راهرو و چند نفری رو که منتظرن بکشید و بعد برید جلو و وارد اتاق بشید و دمو رو ببینید .




The Final Chapter



اتاق رو ترک کنید و از در عبور کنید و حالا از فروشنده خریدهای آخرتون رو بکنید و باز هم می گم بی خود آر پی جی نخرید برید اون Mine Thrower رو Tune up کنید از همه چی بهتره. بعد برید پایین و دمو رو ببینید و حالا مبارزه!
این مبارزه با وجو اینکه آخریه خیلی آسونه. اول از کنار سدلر فرار کنید و برید به سمت دیگه و از سکو بالا برید و صبر کنید تا نزدیک بشه و بعد اهرم رو فشار بدید تا آهن ها بریزن سرش و بعد بپرید و چاقو رو توی چشمش کنید. اینکارو دوبار می تونید بکنید و دو تا بشکه هم ارید که می تونید منفجرش کنید و بعد از Mine Thrower استفاده کنید و سرانجام ایدا می یاد و آر پی جی تاریخی رو براتون پرت می کنه و خلاص!
حالا بعد از دیدن دمو که یه جورایی تکرار گذشته هاست! برگردید و همراه اشلی فرار کنید و سوار قایق بشید و از این مرحله هم که بگذرید دیگه به پایان بازی رسیدید! دمو رو با خیال راحت تماشا کنید و بعد صبر کنید تا در پایان بازی سیو بشه و تمام!







برای تشکر فقط روی آن کلیک کنید .
متشکرم دوستان .
 

tv47

کاربر سایت
Dec 2, 2005
290
نام
amir
واقعا ممنون ودستتون درد نکنه.
چطوری این همه رو تایپ کردین!!!
دیگه لازم شد برم بازیشو بگیرم! تو کامپیوتر خوب جواب میده(گیم پلی).
 
آخرین ویرایش:

Anjelina Jolie

کاربر سایت
Apr 7, 2007
138
نام
هادی
نقد و بررسی بازی ( Resident Evil 4 ( For Pc

مقدمه : یکی از بازی هایی که دارندگان pc به شدت منتظرش بودند بازی Resident Evil4 بود که بالاخره پس از یک انتظار طولانی و چند بار به تعویق افتادن تاربخ انتشار بازی این بازی نیز به بازار آمد که در اینجا به نقد و بررسی این بازی می پردازیم:



داستان و روند بازی : داستان بازی درباره شخصی به نام لئون است که البته در نسخه های قبلی RE هم حضور داشت ,او عضو نیرو های وپژه است و اینبار ماموریت دارد تا دختر رئیس جمهور را از دست سارقان نجات دهد اما با مسائل عجیب تری و ویروس های خطرناک و موجودات عجیب و غریبی نیز مواجه می شود که قصد نابودی دنیا را دارند و...همان طور که میبینیم داستان بازی نسبت به نسخه های قبلی RE چیزی برای گفتن ندارد اما روند بازی و نحوه روایت داستان بسیار خوب و پر هیجان است و بازی کننده را تا انتهای بازی دنبال بازی می کشاند.
سیستم مبارزات و اسله ها : روند مبارزات بسیار خوب و در حد بالایی قرار دارد و بازی از هیجان و جذابیت بالایی برخوردار می باشد وجود انواع اسله ها نیز به هیجان بازی کمک کرده است هر چند که برای استفاده از چندین اسلحه محدودیت هایی وجود دارد و کوله پشتی لئون توانایی حمل تعداد زیادی اسلحه را ندارد.



موزیک و صداگذاری : بازی از لحاظ صداگذاری نیز در حد خوبی قرار دارد و به خصوص صدای اسلحه ها به خوبی تنظیم شده است و موزیک بازی نیز شما را راضی نگه خواهد داشت و در کل صداگذاری بازی شما را در حال و هوای بازی قرار می دهد و از آن کاملا راضی خواهید بود.
گرافیک و نورپردازی ها : همان طور که میدانید این بازی از کنسول به pc شبیه سازی شده است و متاسفانه سازندگان بازی خیلی خوب از عهده این کار بر نیامدند و یا می توان گفت کمی بی حوصلگی و کم دقتی کردند, این موضوع را از همان ابتدا و با گرافیک نه چندان خوب بازی متوچه خواهید شد که حتی گرافیک نسخه pc نسبت به نسخه های کنسولی در حد پایین تری قرار دارد, سایه زنی ها و نور پردازی ها در سطح پایینی قرار دارند و حتی در بعضی از مراحل اصلا وجود ندارند در کل از گرافیک بازی انتظار بیشتری می رفت و در این قسمت بازی نمی تواند شما را راضی کند.
کنترل و دوربین بازی: کنترل بازی نیز به خوبی برای pc آماده نشده است و کنترل بازی اصلا با کی برد خوب نیست و بسیار شما را برای گذراندن مراحل دچار مشکل خواهد کرد پیشنهاد من این است که حتما بازی را با یک گیم پد انجام دهید تا از بازی لذت بیشتری ببرید دوربین بازی نیز هر چند که ضعف هایی دارد اما جالب طراحی شده است.
حرق پایانی : در پایان توصیه میشود که اگه طرفدار این بازی هم نیستید اما حداقل این بازی را یک بار بازی کنید بازی با تمام مشکلاتی که دارد اما همان روند جذاب سری بازی های RE را درخود دارد و از بازی کردن آن پشیمان نخواهید شد البته اگر میتوانید این بازی را با کنسول تجربه کنید تا از آن لذت بیشتری ببرید.لازم به ذکر است که این بازی که در اینجا به نقد و بررسی آن پرداختیم با نام Biohazard نیز در بازار پیدا میشود و گفته میشود که نسخه اصلی این بازی با نام Re4 که قرار است Ubisoft آن را منتشر کند هنوز به بازار نیامده است و چند وقت دیگر منتشر میشود ولی فکر نکنم این دو نسخه تفاوت چندانی با هم داشته باشند.
سیستم امتیاز دهی :
داستان و روند بازی : 17
سیستم مبارزات واسلحه ها : 19
صداگذاری و موزیک : 18
گرافیک و نور پردازی ها : 15
کنترل و دوریبن : 15
چذابیت و ارزش و هیجان: 18
امتیاز کل : 17

سیستم مورد نیاز:
CPU: 1.7 GHZ
Vga : 128mg
Ram : 512 mb
سازنده : Capcom
ESRB: +17
سبک بازی: اکشن سوم شخص (ترسناک )
 
  • Like
Reactions: kzk1381

Anjelina Jolie

کاربر سایت
Apr 7, 2007
138
نام
هادی
با سلام دوستان :love:
این هم سیو بدون رمز بازی که خودم یک بار بدون به کار بردن هیچ گونه رمزی رفتم و یک اسلحه بی نهایت و چند بازی جانبی آمد.

حتما دانلود کنید عالیست :
لینک دانلود خودم گذاشتم : http://www.wikiupload.com/download_page.php?id=133368



(راهنمایی : وقتی لینک را کلیک کردید در سمت راست روی Download کلیک کرده و سپس کد ظاهر شده را در کادر وارد کرده و سپس دانلود کنید . )
 

Anjelina Jolie

کاربر سایت
Apr 7, 2007
138
نام
هادی
خوب يه خبر خوب و عالی واسه اويل بازها :cheesygri


مشكل موس را در بازی Resident Evil 4 حل كرده بيدم.


خداييش پدرم در اومد تو اين فرومها خارجكي تا فايل fix كردنشو پيدا كردم .
اون بدبختها هم مشكل مارو داشتند واسه موس .
اول از همه اين فايل دانلود كنيد و در مسير اصلي بازي كپي كنيد.
http://www.2shared.com/file/1866407/...seAim_Fix.html
دوم اين فايل هم دانلود كرده و در مسير اصلي بازي كپي كنيد.
http://www.2shared.com/file/1866410/...InputHook.html
توضيحات لازم :
بعد از اينكارها برنامه moaseaim ديگه كار نميكنه وبازي نبايد از روي فايل loader اجرا كنيد
و از روي game .exe اصلي بازي اجرا كنيد و از بازي با موس لذت ببريد .
اينم محض ياد آوري بگم كه با برنامه mouseaim اول كليداي مورد نظرتونو درست كنيد و
save كنيد بعد فايلها رو كپي كنيد و بازي كنيد چون بعدش اون برنامه موس كار نميكنه كه كليدارو درست كنيد.
 
  • Like
Reactions: kzk1381

Anjelina Jolie

کاربر سایت
Apr 7, 2007
138
نام
هادی
با سلام دوستان گرامی :cheesygri

نسخه فارسی وکامل این بازی توسط دارینوس وارد بازار شده...دوبله فوق العادست...ضمن اینکه چون سی دی ها اورجیناله هیچ مشکلی نداره و کامل ترین نسخه تو بازاره ...
برای اطلاعات بیشتر به سایت

http://www.darinoos.net/SpC-sell/pre-movie/27s/pre-movie-RE4.htm

مراجعه کنید .

اینم لینک مستقیم دارینوس برای این بازی..

http://www.darinoos.net/SpC-sell/pre...-movie-RE4.htm

پیشنهاد میکنم preview هاش رو بگیرید چون نهایتا 1 مگابایته
 
  • Like
Reactions: kzk1381

Luis Sera

کاربر سایت
Apr 26, 2007
202
بله . اینطور که من شنیدم دارینوس نسخه اصل آمریکایی بازی را دوبله کرده .......
یعنی دیگه بازی نسخه تبدیلی از گیم کیوب نیست . من تمام دموهای فارسی را
دانلود کردم . واقعا عالی فارسی کرده .......

از راهنمای بازی هم بسیار ممنون ............
 

Anjelina Jolie

کاربر سایت
Apr 7, 2007
138
نام
هادی
Resident evil 4







همون طور که می دونید شاید این بازی رو تنها شاهکاری می شه دونست که تونسته باشه این همه سال دوام داشته باشه اول برای گیم کیوب بیاد بعد برای پلی استیشن2 و حالا برای کامپیوتر از سال 2005 تا سال2007 واقعا عجیبه پس هرچی از این بازی بگیم کم گفتیم .







مقدمه:

اول باید این نکته رو بگم که این بازی که شما برای کامپیوتر بازی می کنید نسخه تبدیل شده از پلی استیشن2 به کامپیوتره با همون گرافیک به طوری که با گرافیک64 هم می تونید بازی کنید ولی نسخه اصلی که فکر کنم چند ماهی مونده منتشر بشه گرافیک256 ساپورت می کنه خوب ولی فکر نکنم به جز گرافیک و اجرا شدن با کیبورد و موس چیز جدیدی داشته باشه.

ولی اگر فکر میکنید من اشتباه می کنم خوب اینجا کلیک کنید دیگه از گیم اسپات که بزرگتر نداریم گیم اسپات که بازی امروز بیاد فردا نقدشو می نویسه هنوز نقد این بازی رو ننوشته خوب پس این بازی ، بازی اصلی نیست.



داستان:

دختر رئیس جمهور آمریکا توسط گروهی ربوده شده است، قهرمان داستان لئون اسكات كندي برای پیدا کردن دختر رئیس جمهور به دهکده ای در اسپانیا سفر می کند، دهکده اي که او گمان ميکند در آنجا خواهد توانست سر نخی از اشلي گراهام (دختر رييس جمهور) بدست آورد ، در همان ابتداي بازي با يكي از اهالي دهكده رو به رومی شوید عکس اشلی را به او نشان می دهید و از اون مردمی خواید که اگر اشلی رو دیده به شما کمک کنه ولی یارو با تبر به جون شما می افته و شما هم مجبور می شید با تفنگ بترکونیدش کمی جلوتر شاهد يک صحنه هيجان انگيز هستيم ، اهالی دهکده به ليون حمله ور شده و ليون بايد از دست آنها فرار کند و برای زنده ماندن به آنها شليک کند. اين مبارزه و گريز ادامه پيدا ميکند تا اينکه ناگهان صدای ناقوس کليسا به گوش ميرسد و تمام اهالی متجاوز دست از حمله برداشته و به سويي مي روند .خوب اینا رو گفتیم که بگیم این افراد زامبی نیستند !!پس چه موجوداتی هستند؟؟همون طور که می دونید زامبی ها فقط به فکر خوردن شما هستند و اصلا هیچ فکری نمی کنند و فقط به سمت شما هجوم می آورند ولی موجودات این دهکده زامبی نیستند.بله در این دهکده انسان هایی زندگی می کنند که از مذهب لاس لومينادوس پیروی می کنند که رئیس این حزب بنام اوسموند سدلر است فردي كه با قدرت عجيبي قادر به كنترل كردن ذهن افراد است.پس در اینجا می فهمیم دیگر با زامبی های خرفت دست و پنجه نمی کنیم بلکه با آدم هایی باهوش و زیرک سرو کار داریم ، انسانهايی که عادي بنظر مي‌رسند با هم صحبت مي‌كنند، فكر مي‌كنند، گروهي تصميم گيري مي‌كنند و در نهايت شما را در محاصره قرار مي‌دهند. اين دشمنان مي ‌توانند به آرامي از پشت به ليون نزديك شده و او را غافلگير كنند و يا در صورت لزوم نردباني را كه روي زمين افتاده است، برداشته و از آن براي رسيدن به شما استفاده كنند.





ترس:



شاید با خودتان فکر کنید این بازی که از هیچ زامبی و یا موجود ترسناکی آنچنانی تشکیل نشده چطور به عنوان ترسناکترین بازی سال2005 انتخاب شده .اول یه چند تا مثال بزنیم ،بازی هایی مثل دوم، فیر،لند آف دس(سرزمین مرگ) که از موجودات عجیب و زامبی درست شده اند و با پر از حرکات قافل گیر کننده هستند آیا ترس ایول4 را برای شما تداعی می کنند در جواب فقط این مسئله رو میگم که اگر بازی ایول4 با حرکات غافلگیرانه این بازی ها مخلوط می شد دیگر معلوم نبود چند نفر پای کامپیوتر پس می یوفتادند. ایول4 به خاطر موسیقی هایش ترس را در وجود شما می آورد فکر کنید در یک دهکده تنهای تنها هستید و به جز صدای پای شما و صدای وزیدن باد صدای دیگری به گوش نمی رسد در همین حال صدای گوش خراشی به گوش برسد واقعا در همون لحظه اگر مثل بازی هایی که گفتم یه آدم بپره جلو که از ترس مردیم ولی همون صدای بلند هم باعث بالا رفتن ضربان قلب می شه و خیلی وحشت انگیز می شه. پس باید مسئولین شرکت کپکام را دعا کنیم که این کار رو با ما نکردند وگرنه معلوم نبود چی می شد.





کارایی های جدید:



از ترس بگزریم این بازی یه شاهکار اکشن محسوب می شه ، بازی دیگه مثل شماره های قبل بیشتر از معما تشکیل نشده بلکه بیشتر اکشن است که بر بازی حکم فرماست ، اکشنی با تفنگ های مختلف ، از تفنگ های موجود در اين بازی مي شود به کلت 9mm ، شاتگان ، هفت تير اتوماتيک ، کاليبر 223 ، يک تفنگ دستی قوی که قادر است دو دشمن را در يه لحظه نابود کند، پرتاب گر موشک و نارنجک اشاره کرد. شما قادر خواهيد بود تمام اين سلاح ها را ترفيع دهيد ، از جمله ميتوانيد يک صدا خفه کن برای کلت خود بخريد يا دوربين هدف دار برای تفنگ خود خريداری کنيد و همچنین شما قادر خواهيد بود قدرت شليک ، سرعت شليک ، ظرفيت و سرعت پر کردن خشاب خود را بالا ببريد. که این خیلی جالبه مثل هیتمن4 خودمون که می شد کلت رو نشونه دار کرد.



از کارایی های جدید می تونیم به شخصي با عنوان Merchant نام برد کهدر بخش هاي مختلف بازي ظاهر مي ‌شود كه شما مي‌توانيد از او سلاح و يا برخي از موارد لازم در بازي را خريداري كنيد و يا اينكه جواهر آلاتي را كه پيدا كرده‌ايد و يا سلاح هاي خود را به او بفروشيد.



بعد از کشتن هر فردی در بازی آيتمی به رنگ های مختلف از او به زمين ميفتد، اگر آيتم به رنگ قرمز باشد به منزله مهمات ، سبز به معنای مواد شفا دهنده و آبی به منزله پول است.







معماها:



بازی با اینکه بیشتر از اکشن تشکیل شده ولی باز هم معماهایی را در خود دارد، به محض شروع بازی ليون خود را در يک خانه ميبيند و هنوز خودش را پيدا نکرده با اولين معما بازی روبرو ميشود ، هيچ راه عبوری وجود ندارد اما با شكليك به ميله های موجود در اطاق ، راه را برای خود باز مي كند. شما برای پيشروی در بازی مجبور به حل معماهای مختلف از ساده تا سخت خواهيد بود. به عنوان مثال در جايی شما با يک در بسته روبرو خواهيد شد که برای بازی کردن آن احتياج به دو نيمه ، يک نشان خواهيد داشت. برای يافتن آن دو نيمه نيز شما بايد معماهای مختلفی را حل کنيد ، از جمله يافتن يک شماره در روی يک قبر در قبرستان که اين معما ها مثل هميشه به جذاب کردن بازی کمک زيادی ميکنند.











نقشه و محل سیو:



نقشه همانند شماره های پيشين است با اين تفاوت که جزييات بسيار در آن بيشتر شده است. اولين چيزی که در نقشه بازی جلب نظر مي كند گستردگی دهکده و محيط اطراف است. شما قادريد در نقشه زوم کنيد و با دقت بيشتری به كنكاش بپردازيد ، همچنين درهای باز ، درهای قفل و درهای قفلی که کليد آنها را پيدا کرديد را با رنگ های متفاوت در نقشه نمايش داده شده است. طريقه ذخيره بازی هم همانند گذشته با استفاده از همان ماشين های تايپ است ، که بر روی نقشه کاملا واضح است. حتی نقشه در اين شماره به شما نشان خواهد داد که ماموريت بعدی شما چه خواهد بود و به کجای دهکده بايد برويد که در پشت سر گذاشتن مراحل كمك زيادي مي كند و كار شما را در به پايان رساندن آسان تر مي كند. در کل ميتوان گفت نقشه موجود در اويل 4 از نقاط قوت اين بازي است و ايرادی و يا نقصي در آن وجود ندارد.



نکته دیگری که در مورد محل ذخیره بازی این است که تنها جایی که آرامش دارید همین جاست و با آهنگی بسیار ملایم و آرامش بخش سختی بازی را از تن شما در می آورد.



لباس های جدید،مراحل جدید:

بعد از اینکه یک باز بازی را تمام کردید لباس های جدیدی را می گیرد و همچنین مراحل جدیدی که کاملا مجزا است نیز آزاد می شود.اگر شما لباسی که شامل يك كت و شلوار و كلاه مشكي مي‌ باشد را بپوشید وقتي به اشلي مي‌رسيد او هم يك لباس كه زره شواليه هاست بر تن دارد كه خاصيت ضد گلوله دارد و او را در برابر حمله دشمنان در امان نگه مي ‌دارد.

مواظب باش وقتی دمو شد نری دنبال بازی:

این بازی از همه نظر جالبه و حتی در دموهای بازی هم ول کن شما نیست در برخی از قسمت ها در دمو باید شما دکمه هایی رو به سرعت بزنید و اگر درست بزنید دمو ادامه پیدا می کنه واگه اشتباه ممکنه در بعضی موارد کشته شوید مثلا در بعضی موارد به سرعت باید دکمه ها رابزنید تا جاخالی دهد مثلاً در جايی از بازی وقتی شما تحت تعقيب موجودی هستيد ، دکمه های مختلفی در پايين صحنه ، نمايش داده ميشود که شما بايد به سرعت آنها را فشار دهيد تا بتوانيد از آن قسمت جان سالم به در ببريد همچنين اين حالت در مبارزه با غول های بازی بسيار کارآمد است.اما این سیستم فقط برای دمو ها نیست بلکه برای قسمت های مختلف نیز تعبیه شده است مثلاً وقتی غولی شما را گرفته و قصد کشتن شما را دارد ،بايد مرتبا دکمه اکشن را بزنيد تا از دست او خلاص شويد.





غول ها:

غول های رزیدنت اویل 4 بهترین رئیس هایی هستند که می توانید در یک بازی اکشن ترسناک پیدا کنید. نه آنقدر دست و پا چلفتی اند که زود بتوانید شکستشان دهید، نه آنقدر سخت و نامرد که از قدرت زیادشان در برابر امکانات کم خود شاکی شوید. همه چیز متعادل است. پیش بینی حرکات معمولا بهترین روش است. اما خیلی وقت ها همینکه فکر می کنید دست غول را خوانده اید، یک حرکت جدید برایتان رو می کند! بهترین قابلیت اضافه شده در میانه مبارزه امکان جاخالی دادن به موقع است که با زدن دکمه های روی صفحه می توانید جا خالی دهید.





اسکورت کردن:

اما بد نیست کمی راجع به اشلی صحبت کنیم که در بعضی از قسمت ها دنبال شما می آید. اسکورت و محافظت کردن از یک شخصیت دیگر در بازی ها، معمولا از غیر قابل تحمل ترین بخش های یک بازی هستند. زیرا همیشه شخص دیگر مشکل کمبود هوش مصنوعی دارد و به همین خاطر مراحل اعصاب خرد کن می شوند. مرحله های محافظت از E.E در متال گیر 2، اسکورت کردن EVA در متال گیر 3، محافظت از فرح در شاهزاده ایرانی 1 و ... . اما هیچ کس تا به حال از اشلی و دست و پا گیر بودن او شکایتی نکرده. چون واقعا مراحل محافظت از اشلی خوب از آب درآمده اند. او همیشه گوش به فرمان شماست. اگر جلوی شما باشد، همینکه سلاح بکشید او خودش را از تیررس گلوله شما دور خواهد کرد!








هوش مصنوعی:

دشمن ها هم که خودتان بهتر از من می دانید با هوش مصنوعی عالی که دارند همیشه باعث می شوند آدرنالین خون به بالاترین درجه ممکن برسد! ترس و وحشت رزیدنت دیگر با شوک های ناگهانی یا مانند سایلنت هیل با فضا سازی ها القا نمی شود. اینکه در همه حال شما می دانید دشمن ها به شدت باهوش هستند و همچنین هیچوقت نمی توانید پیش بینی کنید چه اتفاقی خواهد افتاد شما را می ترساند.



حرف آخر:اگر حتی تا به امروز هیچ بازی را انجام نداده اید امتحان کردن یک باره این بازی هیچ ضرری ندارد البته باتوجه به درجه سنی18+ دارم می گم ولی یه چیز دیگه مطمئنا اگر این بازی را بگیرید یک بار بازی نمی کنید .در آخر امیدوارماز سیمز47 راضی باشید و بازم به ماسر بزنید.

منبع : سیمز 47
 

Anjelina Jolie

کاربر سایت
Apr 7, 2007
138
نام
هادی
CA = گنجایش اسلحه
FP = قدرت آتش اسلحه
FS =سرعت شلیک
Lv = میزان Level اسلحه
RS =سرعت Reload

37559038125001.gif


37559256875012.gif


37559569375023.gif


37559741250034.gif
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: kzk1381

Anjelina Jolie

کاربر سایت
Apr 7, 2007
138
نام
هادی
لیست آیتم های خرید از فروشنده و قیمتهاشون در هر مرحله:


CA =گنجایش
CO =قیمت
FP = قدرت آتش اسلحه
FS =سرعت شلیک
Lv = میزان Level اسلحه
RS =سرعت Reload


375599600000411.gif


375601475000522.gif


375603193750633.gif


375605225000744.gif


375606787500855.gif


375608818750966.gif
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: kzk1381

Anjelina Jolie

کاربر سایت
Apr 7, 2007
138
نام
هادی
دوستان چند تا عکس از Resident Evil 5 که بعدا این بازی را هم براتون هم راهنمای فارسی را می زارمش وقتی آمد و هم نقدی از آن . با هم باشیم .

با دقت به عکس ها توجه کنید تا متوجه زیبایی این بازی در آینده باشید مثل اینکه این بازی ساخته شده است .


1715v2.jpg


4867224900000Resident%20Evil%205.jpg


4867254587501residentevilxbox360.jpg


4867263962502resident-evil-5.jpg


4867271775003Resident_Evil_5_poster_by_Xakuu.jpg
 

Anjelina Jolie

کاربر سایت
Apr 7, 2007
138
نام
هادی
سلام دوستان گرامی
با توجه به اینکه بیشتر دوستان در حال به پایان رساندن این بازی هستند می خواهم کل ترفندها ی این بازی را بدهم . پس بخوانید .


1- راههای بدست آوردن پول در بازی

از راههای پول در آوردن این است که با استفاده از نقشه های علامت دار محل ستاره ها رو پیدا کنید که اینا اجناس عتیقه ان که اگه نگین هاشون رو هم روشون جاسازی کنید قیمتشون می ره بالا
کشتن زامبی ها هم باعث می شود گاهی بهتون پول بده گاهی هم فشنگ و گیاه و غیره
کشتن غول ها یا آدم های اره بدست هم پول بیشتری بهتون می دهد.

در ضمن اون اتاق های تیر اندازی هم برای پول در آوردن خوب هستند .
شما چهار ردیف دارید که اگه هر ردیف پر بشود بهتون پول می دهد :
ردیف اول 5000
دوم 10000
سوم 25000
چهارم 50000

همینا دیگه کلی پول می شن!
در ضمن سیاست داشته باشید بیخود پول خرج نکنید!

2- راه بینهایت کردن تمامی اسلحه ها در بازی

اگر می خواهید اسلحه هایتان رو بهتر کنید حداقل روی یه اسلحه سرمایه گذاری کنید!
چون اگه در قسمت tune up پول تمام قسمت ها برای افزایش قدرت و سرعت و گنجایش اسلحه رو بدید آخرش یه گزینه بهتان می دهد که با دادن پول اون اسلحه ات بی نهایت می شه!
کلی حال می کنید اونوقت!

3- اسلحه ها و لباس های مخفی در بازی

شما اگه زیربازی ایدا رو یک بار بازی کنید یه مسلسل بی نهایت به نام Chicago Typewriter به بازی اضافه می شه .
در ضمن اگر بازی را یک بار تمام کنید یه آر پی جی بی نهایت اضافه می شود .
و یه جلیقه ضد گلوله
و یه دست لباس مخصوص برای اشلی و لیون
و سه تا زیر بازی جدید که هر سه تاش رو حتما بازی کن خیلی جالبن
و اگه با دور حرفه ایش بازی کنید یه اسلحه لیزری به نام PRL 412 بهتون می ده( که من بهش می گم اسلحه شارژی!!! یکی از دوستان هم گفته بود اسلحه فضایی بهش) که مجانیه و همینطور یه چند تا اسلحه دستی دیگه هم اصافه می شن که اینا دست فروشنده ان و اگه دقت کنید قیمتشون صفره یعنی لازم نیست براش پولی بدید
بعد از تمام کردن دور دوم لباس مخصوص دیگه ای برای اشلی و لیون باز می شه که خیلی بامزه است.
جلیقه ضد گلوله هم بعد از دور دوم بازی با لیون اضافه می شه
PRL 412 هم بعد از تموم کردن دور professional با لیون اضافه می شه

من دور حرفه ای رو دوبار بازی کردم دیگه چیزی نمی ده البته یه اسلحه هست که قدرت خیلی بالایی داره یه هفت تیره نمی دونم یه بار حرفه ای رو بازی کردم بهم داد یا دوبار!

در ضمن زیربازی separate ways با ایدا یه جوری مکمل بازی اصلیه که همونم هست که مسلسل بی نهایت رو آزاد می کنه
زیربازی دوم ایدا فقط حالت ماموریتی داره که باید 5 سمپلر رو پیدا کنی

زیربازی سوم هم خیلی جالبه شخصیتهای وسکر و کراوزر رو هم می توانید باهاشون بازی کنید که قدرتهای جالبی دارند.
همچنین یک هفت تیر نیز در بازی هست اسمش mathilda است و همون دور معمولی هم به لیون میده در ضمن میتوانید قدرتشو تا 50 برسونید یعنی با 2 تا تیر میتوانید یه غولو بکشید.
(در لیست های بالا قیمت این اسلحه ها را گذاشتم . )
 
  • Like
Reactions: kzk1381

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر