راهنمای جامع Minecraft

نظرتون در باره این تاپیک چیه؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    42

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
راهنمای جامع Minecraft [پست اول آپدیت می شود]

معدن و معدن کندن:

الماس, یکی از اصلی ترین دلایلی که واسه اون به معدن میرید. جایی که هر لحظه ممکنه یک Creeper از راه برسه و تمام چیز هایی که بدست اوردید رو به باد بده. همه میدونید که توی دنیای MineCraft معدنتون, بهترین دوست شماست. جایی که بدون اون تقریبا هیچکاری نمی تونید بکنید. اما بهترین روش برای معدن کندن چیه؟ خوب من هم همینو میخوام بگم!
اولین کار واسه ی معدن کندن جمع آوری وسایل لازم هست. اونا رو کمی پایین تر میبینید.
1) کلنگ. مهمترین چیز واسه ی معدن, که با اون الماس, Redstone, طلا, Lapis Lazuli, Emerald, آهن, زغال رو می کنید. پیشنهاد من اینه که 6 تا کلنگ سنگی واسه ی کندن سنگ ها و آهن و زغال, 1 کلنگ آهنی هم واسه کندن چیز هایی که با کلنگ سنگی نمیشه کندشون. اگه میتونید Enchant کنید حتما یه کلنگ که یا آهنی و یا الماس باشه رو Enchant کنید که دارای Fortune III یا Fortune II باشه. با اون فقط الماس ها رو بکنید که تعداد بیشتری الماس داشته باشید.
(2 بیل. واسه کندن Dirt و Gravel های اضافی. 2 تا بیل سنگی هم با خودتون تو معدن ببرید.
3) مشعل. باور کنید مشعل زندگی یا الماس هاتون رو نجات میده, از اونجایی که دشمن ها فقط تو تاریکی Spawn میشن, حتما یک یا 2 Stack با خودتون ببرید. هر Stack یعنی 64 تا Item که میتونه هرچیزی باشه. هر 5 Block یه مشعل روی زمین بزارید که حداکثر استفاده از مشعل رو ببرید. البته این واسه ی یه مسیر مستقیمه, اگه میخواین بپیچین واسه محکم کاری یه مشعل دیگه روی زمین بزارید که هیچ دشمنی Spawn نشه.
4) چوب. این یکی زیاد مهم نیست. ولی اگه مشعل هاتون تموم شد یا کلنگ هاتون شکستن با چوب میتونین مشعل یا کلنگ بسازید
5) سطل آب. میتونه جونتونو نجات بده. اگه Lava دیدید میتونید راحت اونو به Obsidian تبدیل کنید و راحت از Lava رد بشید. به شخصه از این استفاده نمی کنم و اگه به Lava برخورد کردم جلوی راهشو با یک Block نسوز مثل سنگ میگیرم و مسیرمو عوض می کنم.
6) سطل خالی. مناسب برای جمع آوری Lava برای سوخت Furnace تون.
7) غذا. همیشه با خودتون غذا داشته باشید. گرسنه شدن وسط معدن خیلی بده, وقتی که جونتون بر اثر گرسنگی به نصف یک قلب رسید و بر اثر گرسنگی قابلیت دویدن رو از دست دادید اونوقته که حرف من رو متوجه میشید!
8) اسلحه. بهتره همیشه یک شمشیر آهنی, یا بهتر همراه خودتون داشته باشید. داشتن یک تیر و کمان هم خوبه.
9) زره. داشتن زره وقتی که توی معدن هستید ضروریه. با اینکه اقدامات امنیتی که انجام دادید خیلی زیاد هست, اما باز هم ممکنه یک Skeleton مزاحم بیاد و شما رو تا پای مرگ, یا خود مرگ ببره.
10) بلوک های بی ارزش مثل سنگ. وقتی که خواستید از یه جایی بیاید بالا, میتونید از روش Pillar Jumping استفاده کنید. یعنی بپرید و بلوک زیر پاتون بزارید. یا حتی اگه به Lava برخورد کردید میتونید به راحتی جلوی Lava رو بگیرید.
اینم از وسایلی که میخواید. اما ممکنه از خودتون بپرسید:" خوب اگه راهمو گم کردم چی؟" راستش راهتون رو میتونید از مشعل هایی که روی زمین گزاشتید پیدا کنید.
نکته: مشعل ها رو روی دیوار نزارید. همونطور که گفتم روی زمین بزارید!
نکته 2: توی Abandoned Mineshaft ها به صورت طبیعی مشعل هم هست, پس واسه اینکه گم نشید سر دو/چهار راه ها یه علامت دیگه هم واسه خودتون بگزارید.
نکته 3: تو سرور ها معمولا کافیه واسه برگشتن /home رو بزنید.
Inventory پیشنهادی:
مشعل- سنگ یا بلوک بی ارزش – بیل – بیل - کلنگ سنگی – گلنگ سنگی – کلنگ سنگی – کلنگ آهنی – کلنگ الماسی Enchant شده /سنگ یا بلوک بی ارزش
همونطور که نوشتم, اگه کلنگ الماس Enchant شده نداشتید به جاش سنگ یا بلوک بی ارزش بزارید.
قدم بعدی واسه ی معدن کندن اینه که دوست دارید در چه شرایطی الماس یا... پیدا کنید؟
چند راه دارید (بعدا کلشونو توضیح میدم):
غار:
خطر: زیاد ------- پیدا کردن سنگ های با ارزش: آسان ------- تعداد سنگ های با ارزش: متوسط ------- مصرف کلنگ و ... : کم
حفاری:
خطر: کم پیدا کردن سنگ های با ارزش: آسان تعداد سنگ های با ارزش: زیاد مصرف کلنگ و ... : بسیار زیاد
معدن ساده:
خطر: متوسط/کم ------- پیدا کردن سنگ های با ارزش: تقریبا سخت ------- تعداد سنگ های با ارزش: بسیار زیاد ------- مصرف کلنگ و .... : زیاد
Abandoned Mineshafts:
خطر:زیاد ------- پیدا کردن سنگ های با ارزش: آسان ------- تعداد سنگ های با ارزش: کمتر از غار مصرف کلنگ و .... : کم
TNT Mining:
خطر: کم ------- پیدا کردن سنگ های با ارزش آسان ------- تعداد سنگ های با ارزش: بستگی به تعداد TNT استفاده شده دارد. خیلی از مواد بر اثر انفجار نابود می شوند. ------- مصرف کلنگ و ... : صفر
چه روشی انتخاب کردید؟ توضیحات اون ها پایین هست:
غار:
پیدا کردن غار آسونه, ولی یادتون باشه زره پوشیدن توی غار از نون شب هم واجب تره! داشتن یک شمشیر آهنی یا بهتر اجباریه. نداشته باشید محکوم به مرگ هستید! توی غار خیلی راحت همه چیز گیر میاد ولی اول باید به لایه های پایینی برید. اگه یه دره عمیق پیدا کردید وسط غار, یه سطل آب خالی کنید به طوری که آب از جایی که شما هستید به پایین دره برسه. بعد هم داخل آب برید و آروم بیاید پایین. مواظب Skeleton ها هم باشید! از اونجایی که زیاد از درگیری با زامبی ها و ... ها خوشم نمیاد زیاد به غار نمیرم!
حفاری:
اول باید مشخص کنید که چی میخواید.
آهن: زمین
زغال: زمین
الماس: 16
Lapis Lazuli: 31
Emerald: 32
Redstone: 16
این ها ارتفاعاتی هستند که باید حفاری رو از اونها شروع کنید. واسه پیدا کردن آهن و زغال از زمین باید شروع کنید.
خوب حفاری چطوریه؟ یک مثال ساده حفاری اینه که یه مکان 2x2 رو بکنید و تا خود Bedrock از کندن زمین دست نکشید.
بهترین شیوه واسه ی حفاره کندن یک محیط 16x16 ه. تو هر 16x16 معمولا 4 تا 8 عدد الماس پیدا میشه.
اولین کار پیدا کردن ارتفاعتون ه. کافیه دکمه F3 رو بزنید و به Y نگاه کنید. هروقت به عددی که سنگ با ارزشتون داره رسیدید(عدد ها در بالا گفته شده) یه 16x16 بکنید و برید پایین تا به Bedrock برسید. به احتمال 90 درصد الماس یا چیزی که میخواید پیدا می کنید. واسه بالا رفتن میتونید بوسیله آب برید بالا.همونطور که تو قسمت غار گفتم
معدن ساده:
محبوب ترین شیوه پیدا کردن سنگ های با ارزش. خیلی راه ها هست ولی من این رو پیشنهاد میدم:
# # # # # # - # # # # # #
#-----------------------------#
# # # # # # - # # # # # #
# # # # # # - # # # # # #
#-----------------------------#
# # # # # # - # # # # # #
# # # # # # - # # # # # #
#-----------------------------#
# # # # # # - # # # # # #
# # # # # # - # # # # # #
#-----------------------------#
# # # # # # - # # # # # #
# # # # # # - # # # # # #
- یعنی فضایی که شما کندید.
# یعنی فضایی که شما نکندید.
این کار رو میتونید در ارتفاع 12 انجام بدید که بیشترین مقدار سنگ های با ارزش رو داره.
Abandoned Mineshafts:
فرق زیادی با غار نداره, غیر از اینکه خیلی پیدا کردن Abandoned Mineshaft ها سخت تر از غار ه! و البته موجودی خوفناک, Cave Spider توی اون پیدا میشه. زیاد هم خوفناک نیست البته. فقط اگه جون زیادی نداشته باشید مسمومتون می کنه و میمیرید...
TNT Mining:
بد ترین روشی که واسه ی معدن کندن هست. نصف چیز های که منفجر میشن نابود میشن, از جمله الماس ها...
کافیه یه TNT بزارید و منفجرش کنید بعد هم چیز هایی که باقی مونده بردارید!

++++++++++++++++
آموزش کشتن Mob ها به آسان ترین روش:
زامبی:
یک بلوک جلوی سر زامبی بگزارید یه طوری که دیگر نتواند حرکت کند. بعد می توانید با ضربه زدن به پاهای زامبی, زامبی رو بکشید
به روش Pillar Jumping یک ستون به ارتفاع 3 بلوک زیر پای خود درست کنید. بعد هم زامبی های زیر پای خودتون رو بکشید.
Creeper:
به طرف Creeper بدوئید(دوبار پشت سر هم دکمه w رو بزنید, بار دوم w رو نگه دارید) وقتی به Creeper رسیدید یک ضربه به Creeper بزنید, بلافاصله به سمت عقب بروید. همینکار را تکرار کنید تا Creeper کشته شود. میتونید مثل آموزش زامبی هم عمل کنید. اما بجای ستونی با ارتفاع 3 بلوک, ستونی با ارتفاع 5 بلوک بسازید.
Blaze:
یکی از سخت ترین Mob ها. بهترین راه این کار استفاده از SnowBall برای کشتن Blaze هاست! هر Snowball شش واحد از جون Blaze رو کم می کنه. اینم بدونید که Blaze بیست واحد جون داره! یعنی با 4 تا SnowBall یک Blaze کشته میشه.
Spider:
ساختن یک سوراخ که مساحت اش 1 بلوک باشه که کاملا توش فرو برید اولین کاره. از اونجایی که Spider ها نمیتونن به شما که توی اون سوراخ هستید حمله کنن, شما به راحتی میتونید اونها رو بکشید. البته این روش تنها بدی که داره اینه که ممکنه Spider ها شما رو گم کنند و برن پی کارشون!
Zombie Pigman:
به روش Pillar Jumping یک ستون به ارتفاع 3 بلوک زیر پای خود درست کنید. بعد هم زامبی پیگمن های زیر پای خودتون رو بکشید.
Enderman:
یکی از سخت ترین MOB هایی که در ماینکرافت هست. سعی کنید همیشه به پای اونها حمله کنید. اینم بدونید که اونها همیشه پشت سر شما ظاهر میشن. Damage اونها واقعا بالاست, سعی کنید نزارید اون بهتون حمله کنه یا اگه حمله کنه شما بتونید اون رو Block کنید. آب برای Enderman ها مثل سمه. سعی کنید آب روشون بریزید. آتیش هم میتونه جایگزین خوبی برای آب باشه. پس همیشه یک سطل آب یا Flint & Steel داشته باشید همراهتون. کشتن Enderman ها توی یک راهروی باریک خیلی آسونه. کافیه پش سر و جلوی خودتون رو پر از آب کنید و سعی کنید همونجایی که هستید بمونید و یه نگاه به چشمای Enderman کنید.
++++++++++++
کشاورزی:
بدون کشاورزی به احتمال زیاد از گرسنگی ضعیف میشید و براحتی میمیرید. اما کشاورزی چطوریه و برای کشاورزی باید چیکار کرد؟ کشاورزی حالت های مختلف داره. مثلا کشاورزی Cocoa با گندم فرق میکنه. این بار میخوام بهترین راه واسه انواع کشاورزی رو بهتون بگم!
گندم: اولین کار ساخت Hoe ه.
طرز ساخت Hoe توی Minecraftwiki.net نوشته شده: Hoe - Minecraft Wiki
بعد از اینکه Hoe رو ساختید یک سوراخ به عمق 1 بلوک بکنید, و آن را تا جایی که دلتان میخواهد گندم بکارید به صورت افقی به کندن ادامه دهید. توجه: روی خاک یا چمن بکنید! اطرافشم خاک یا چمن باشه!
اون سوراخی که کندید رو پر از آب کنید. اطرافش رو با Hoe تبدیل به Farmland کنید. یعنی اطرافش رو شخم بزنید. بعد هم Seed ها رو که از شکستن سبزه های روی چمن به دست میاد رو روی اون ها بکارید. وقتی که گندم به شکل 0x7 در اومد:



اونو بکنید و از گندم استفاده کنید. همچنین هر گندم کامل بین 0 تا 3 عدد دانه به شما می دهد که میتوانید از آن برای کشت مجدد استفاده کنید.
سیب زمینی و هویج: مثل گندم. بهترین راه برای بدست آوردن سیب زمینی کشتن Zombie Villager هاست. هویج هم همینطور. مرحله بلوغ سیبزمینی و هویج:
سیبزمینی: در آخرین تصویر مشاهده می شود:



هویج: در تصویر آخر مشاهده می شود:





Nether wart: ساده ترین نوع کشاورزی. خود Nether Wart را در Nether Fortress یا قلعه های Nether می توانید پیدا کنید. بعد از اینکه Nether Wart داشتید, کافیست Nether Wart رو, روی Soul Sand که توی Nether یا جهنم پیدا میشه بکارید. وقتی که Nether Wart ها به مرحله بلوغ:

که در تصویر آخر مشاهده می شود رسیدند آن ها را برداشت کنید.
نی شکر: نی شکر را معمولا در زمین و کنار آب می شود پیدا کرد. بعد از آنکه آن را پیدا کردید اونا رو کنار خاک یا شنی (پیشنهاد میدم توی شن اینکارو کنید) که کنارش آب جاریه بکارید. نی شکر تا 3 بلوک میتونه بلند بشه. وقتی 3 بلوک شد بلوک دومی رو از بین ببرید و محصولات رو جمع آوری کنید.
Cocoa:
کاکائو(Cocoa) رو توی جنگل ها میشه پیدا کرد. وقتی اون ها رو پیدا کردید که روی تنه درخت آویزون هستند, خود کاکائو و چوب درخت (هرچقدر که بیشتر میخواید کاکائو تولید کنید, بیشتر چوب بکنید) رو بکنید. بعد که به خونه رسیدید, چوب ها رو یه جایی بزارید(روی زمین, با کلیک راست) و کاکائو رو اطرافش بکارید. وقتی بزرگ شد و به رنگ قهوه ای پر رنگ در اومد اون رو بکنید
هندوانه و کدوتنبل(Pumpkin):
نوع کاشت دوتاشون یه جوره. دانه هندوانه رو میتونید از صندوق های که توی Abandoned Mineshaft ها هست پیدا کنید, کدوتنبل هم بعضی وقتی روی زمین پیدا میشه. با قرار دادن کدوتنبل توی Crafting Table میتونید دونه ی اون رو بدست بیارید. بعد هم دونه اونها رو روی خاکی که شخم زدید و کنارش آب جاری ه بکارید. توجه داشته باشید بین هر دونه ای که کاشتید 1 فاصله باشه. یعنی هر دونه 1 بلوک مجزا از بقیه کنارش داشته باشه.
قارچ:
یک قارچ رو توی یک جای تاریک بکارید. بعد از یه مدت تعداد قارچ ها زیاد میشه. پیشنهاد میشه قارچ رو روی خاک بکارید .
گل:
کافیست یک Bone Meal که از گذاشتن استخوان توی Crafting Table بدست میاد رو به چمن بزنید.

لطفا, لطفا تبلیغ سایت دیگه ای رو نکنین!
سایت خوبی سراغ دارید توی تاپیک خود بازی بگید!
 
آخرین ویرایش:

smoker

کاربر سایت
Jan 17, 2012
2,059
نام
علیرضا
ممنون !كمكم كرد....فقط يه چند تا راه بره پيدا كردن ملون و pumpkin هم بگيد و اينكه بره كندن ابسايدن نياز به الماس هست؟
 

halker-sniper

کاربر سایت
Jan 2, 2011
946
نام
ΑmΨr
دایره المعارف minecraft اندروید
امکانات جالبی مثل جستجو هم داره
httphalkers.tkMinecr_mmne2u.png
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
ممنون !كمكم كرد....فقط يه چند تا راه بره پيدا كردن ملون و pumpkin هم بگيد و اينكه بره كندن ابسايدن نياز به الماس هست؟
سوال اول: Pumpkin معمولا روی زمین پیدا میشه. Melon هم توی Abandoned Mineshaft ها پیدا میشه. میتونید با تجارت با روستایی ها هم بدستش بیارید.
سوال دوم هم جوابش بله هست.
 
آخرین ویرایش:

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
بابا خسته شدیم از دست گربه وحشی
تا نزدیکش بشم از دستم فرار میکنه
چه شکلی بیارم نزدیک خودم
نباید تو بری نزدیکش. اون باید بیاد. آروم برو نزدیکیای یه گربه, یه ماهی خام بگیر دستت, هیچ کاری نکن تا بیاد نزدیک. ماهی رو بهش بده. اونقدر ماهی بهش بده تا اهلی بشه.
راستی:
پست اول آپدیت میشه
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
با این حمایتی که شما میکنید, آدم از ادامه دادن تاپیک که هیچ, از زندگی هم پشیمون میشه!
وسط امتحاناته, وقتش رو ندارم, امکان داره 1 روز در میون آپدیت بشه, ولی مقاله کشاورزی امروز تو تاپیک قرار میگیره.
 

vampire2300

کاربر سایت
Jan 5, 2013
257
ممونم از اینکه تجربیاتت را در اختیارمان قرار دادی
تازه هم تونستم با کمک شما گربه را اهلی کنم بازم متشکرم
راستی میشه سگ ها را با خودت به دنیای جهنم برد یا نه؟؟؟؟؟؟
چون کم کم میخوام ارتش سگ ها را برای رفتن به جهنم اماده کنم
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
ممونم از اینکه تجربیاتت را در اختیارمان قرار دادی
تازه هم تونستم با کمک شما گربه را اهلی کنم بازم متشکرم
راستی میشه سگ ها را با خودت به دنیای جهنم برد یا نه؟؟؟؟؟؟
چون کم کم میخوام ارتش سگ ها را برای رفتن به جهنم اماده کنم
به گفته wiki:
Wolves will not travel through inactive portals on server, but can be pushed through them.
گفته سگ ها در حالت معمولی به جهنم نمیرن, مگه اینکه بزور(هلشون بدی مثلا! یا سوار قطار ببریشون تو پرتال.) ببریشون تو پرتال.
 

OMG

کاربر سایت
Sep 17, 2012
4,223
نام
امیرحسین
راستی کی نسخه 1.6 بازی میاد
خسته شدم
دلم لک زده از بس اینه دیر میاد
هنوز معلوم نیست! ولی این پرسش ها که فلان ورژن کی میاد رو تو تاپیک خود بازی کنین که نخوابه:D
تو مقاله کشاورزی چیزی جا نزاشتم؟

---------- نوشته در 01:07 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 01:03 PM ارسال شده بود ----------

مهرانو نیگا:D زده فاجعه تو نظر سنجی=)) دمت گرم:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر