سلام تو این تایپیک سعی دارم نحوه بازی gwent در ویچر 3 رو آموزش بدم در پست حال حاضر در ابتدا مفاهیم اولیه رو آموزش می دم و سپس فیلم هایی از بازی خودم رو قرار می دم تا دوستان مشاهده کنند
ما در بازی gwent چهار فرمانده داریم که بجز تعدای از کارت های ویژه و هیرو هایی که در همه مشترکند هر کدوم نحوه مبارزه و سربازه های ویژه خودشونو دارن شما باید در ابتدا هر کدوم رو بشناسید
1 )
اولین فرمانده Eredin هست ویژگی استفاده از کارت های monster هست
2)
فرمانده دوم امیر هست که از سربازهای نیلفگارد ها استفاده می کنه در این مورد به یاد داشته باشید که نیلفگاردها سربازهای قوی اما جاسوسای ضعیفی دارن
3)
سومین فرمانده فولتس هست که باز از سربازهای عادی انسانی اما با این تفاوت که از نیروهای شمال استفاده می کنه و دارای کارت های جاسوس خوبی هست
4)
و آخرین فرمانده فرانسیسکا فیدابر فرمانده اسکواتل هست من به شخصه استفاده از این فرمانده رو پیشنهاد نمی دم
خوب حالا به سراغ شناخت زمین بازی می ریم
مربع سیا اولین خط دفاعی هست که افرادی که تصویر شمشیر در زیرشون قرار داره اونجا قرار می گیرن
مربع قرمز جایگاه کماندارها
و جایگاه صورتی جایگاه منجنیق و کلا کسایی که تصویر منجنیق زیرشون دارن
مربع آبی دو الماس رو نشون می ده که شما باید با بردن راند ها الماس دشمن رو نابود(برای بردن باید مجموع امتیاز شما از حریف در راند بیشتر باشه) و در آخر یک یا دو الماس برای خودتون حفظ کرده باشید تا برنده شید
مربع زرد کارت فرمانده هست که در هر بازی یک بار میشه ازش استفاده کرد که در هر لول از اون قابلیت هایی خاصی داره مثل نگاه کردن به دست دشمن یا دادن شیپور فرماندهی و...
خوب حالا وقت آشنایی با کارتهای ویژه هست
در ابتدا کارت های آب و هوا
کارت های آبو هوا روی زمین نبرد تاثیر دارن و باعث کاهش قدرت کارتهای دشمن و البته خودی در جایگایی که ازشون استفاده می کنیم می شن البته بجز کارتهای هیرو این کارته روی کارتهای هیرو تاثیر ندارن
اولین کارت
کارت biting frost هست که روی اولین خط دفاعی خودی و دشمن تا ثیر داره وقتی این کارتو استفاده کنید تمام کارتهای دشمن در این خط دفاعیی به عدد یک تنزل می یابد و البته کارتهای خودتون پس دقت کنید
کارت دوم
کارت دوم کارت impenetrable fog هست که روی خط دفاعی دوم تاثیر داره
کارت سوم
کارت torrential rain هست که خط دفاعی سوم رو تحت تاثیر می زاره
و کارت آخر
کارت clear weather که اثرات تمام سه کارت دیگه رو باطل می کنه باید دقت کنین کارتهای آبوهوا رو زمین دشمن و شما همزمان تاثیر داره و خنثی شدن اثرشونم در دو زمین نمایان می شه
هنوز چند کارت ویژه هست که شامل
کارت decoy کارت فوق العاده کار آمد هست که شما می تونین اونو با یه کارت در زمین خودتون عوض کنین و از کارت دوباره استفاده کنید می گید چه بدرد می خوره فرض کنید دشمن یه کارت جاسوس به زمین شما می فرسته شما اون بر می دارید و دوباره بر علیه خودش استفاده می کنین یا راندی رو صد در صد باختید کارت با ارزشی رو نجات می دید اما این کارت روی کارت های هیرو تاثیر نداره
کارت commander's horn این شیپور توان هر سرباز شما رو دو برابر می کنه البته باز بجز کارتهای هیرو و هیچ راهی هم دشمن برای حذفش نداره
کارت مورد علاقه من scorch این کارت توانایی نابودی هر کارت دشمنو داره البته باز بجز هیروها و مخصوصا وقتی کارت دشمن کارت اتحاد باشه که دیگه چه بهتر همه رو نابود می کنه
دسته بعد کارتهای هیرو هستند هیچ یک از کارت های ویژه روی این کارتها تاثیر نداره این کارتهای هیرو کاملا مشخص هستن یکی از کارتها بالا قرار دادم تعدای از کارتها مثل گرالت سیری و اولاک و تریس کارتهای هیرو عمومی هستن و برای هر فرمانده قابل استفادن و گرویی از کارتهای هیرو فقط مطعلق به فرمانده خاصی هست مثل کارت روچ که فقط در فولتس قابل رویت هست
حالا ابتدا با یک سری از قابلیت های کارت های معمولی آشنا می شیم بعضی از کارتهای هیرو و معمولی قابلیت هایی دارن که بسیار مهم هستن دونستنشون
قابلیت medic این قابلیت در بعضی از کارتهای هیرو و معمولی دیده میشه با این قابلیت شما می تونین یکی از کارتهی سوخته خودتون یا یکی از کارتهای راند قبل رو به زمین بر گردونید
کارت villentretenmerth تنها کارت با قابیلت scorch هست اما این قابلیت فقط روی اولین کارت سمت راست خط دفاعی اول تاثیر داره در صورتی که این کارتها به صورت اتحاد باشن در این صورت همه این کارتها رو نابود می کنه
کارت دندلاین قادر کار شیپور فرمانده ای رو انجام بده اما فقط در خط اول دفاعی
کارت های جاسوس این کارت ها در زمین دشمن قرار می گیرن و به دشمن امتیاز می دن اما در عوض به شما دو کارت اضاف می کنن این کارتها از کارتهای هست که شما در بازی وارد کردید کارت بالا کارت هیرو جاسوس است و هیچ امتیازی به دشمن اضافه نمی کنه اما کارت های دیگه ای هم هست چند نمونه رو پایین نشون می دم هر چه امتیازی که کارت جاسوس به دشمن بده کمتر باشه کارت بهتریه
و اینم دو کارت دیگه
کارتهای احضار کننده هستن که تصویرش در پایین می بینید این کارتها تمام کارتهای هم نام خودشونو که چه در دست و چه در مجوع کارتهات (البته کارتهایی که در دست بازی وارد شده ) داشته باشی رو با خودشون احضار می کنن مثلا با گذاشتن یه کارت crone هر سه ظاهر می شوند
یا با یک کارت خون آشام هر پنجنتا احضار می شود
کارت های دیگه کارت های tight bond (اتحاد) است که در صورتی که دوتا کنار هم قرار بگیرن قدرتشون دو برابر و ستا سه برابر و.... تصاویر دو کارت در پایین قرار می دم
و
حالا اطلاعات لازم درباره کارتها رو می دونین چند نکته تکمیلی یک در هر فرمانده شما دو گروه کارت دارید کارتهای روی میز که شما در بازی استفاده می کنید و کارتهای کلکسیونتون در قسمت کار تهای مورد بازی سعی کنید کارتهای یونیکتون رو قرار بدید نه تمام کارتاتونو یعنی بیستو دو کارت یونیک تا احتمال امدن کارتهای بهتر رو بیشتر کنید در زیر نمونه رو قرار می دم
در ابتدای شروع بازی بازی از شما سوال می کنه می خواید کارتی عوض کنید شما دو شانس دارید که کارت ها رو با دو کارت رندوم عوض کنید یا با زدن escape از این شانس بگذرید یا یکی رو عوض کنید و از دومی بگذرید مثل تصویر زیر
حالا شما موارد کلیدی رو یاد گرفتید اما من اعتقاد دارم که اگر می خوایید چیزی به کسی یاد بدید بهش نشون بدید در پست بعد من فیلم هایی از بازی خودمو می زارم اگر دوستان هم فیلمی دارن قرار بدن امیدوارن مفید بوده باشه البته اگر چیزی کمه دوستان اضافه کنن
ممنون از توجه شما
ما در بازی gwent چهار فرمانده داریم که بجز تعدای از کارت های ویژه و هیرو هایی که در همه مشترکند هر کدوم نحوه مبارزه و سربازه های ویژه خودشونو دارن شما باید در ابتدا هر کدوم رو بشناسید
1 )
2)
فرمانده دوم امیر هست که از سربازهای نیلفگارد ها استفاده می کنه در این مورد به یاد داشته باشید که نیلفگاردها سربازهای قوی اما جاسوسای ضعیفی دارن
3)
4)
خوب حالا به سراغ شناخت زمین بازی می ریم
مربع سیا اولین خط دفاعی هست که افرادی که تصویر شمشیر در زیرشون قرار داره اونجا قرار می گیرن
مربع قرمز جایگاه کماندارها
و جایگاه صورتی جایگاه منجنیق و کلا کسایی که تصویر منجنیق زیرشون دارن
مربع آبی دو الماس رو نشون می ده که شما باید با بردن راند ها الماس دشمن رو نابود(برای بردن باید مجموع امتیاز شما از حریف در راند بیشتر باشه) و در آخر یک یا دو الماس برای خودتون حفظ کرده باشید تا برنده شید
مربع زرد کارت فرمانده هست که در هر بازی یک بار میشه ازش استفاده کرد که در هر لول از اون قابلیت هایی خاصی داره مثل نگاه کردن به دست دشمن یا دادن شیپور فرماندهی و...
خوب حالا وقت آشنایی با کارتهای ویژه هست
در ابتدا کارت های آب و هوا
اولین کارت
کارت دوم
کارت سوم
و کارت آخر
هنوز چند کارت ویژه هست که شامل
حالا ابتدا با یک سری از قابلیت های کارت های معمولی آشنا می شیم بعضی از کارتهای هیرو و معمولی قابلیت هایی دارن که بسیار مهم هستن دونستنشون
ممنون از توجه شما
آخرین ویرایش: