رئیس Epic Games Store: انحصاری کردن بازی های آینده تا ابد ادامه پیدا نخواهد کرد اما فعلا لازم است

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
296837_fantasy_art_Journey_game_748x468.jpg

اقدامات اخیر Epic Games باعث شگفتی بازیکنان بسیاری شده است. این شرکت این روزها سخت درگیر توسعه فروشگاه توزیع بازی های ویدیویی خود یعنی Epic Games Store است و اقدامات سورپرایز کننده ای هم در این زمینه انجام داده است. یکی از اقدامات Epic برای رقابت با مهم ترین رقیب خود در این بازار یعنی غول Steam به انحصار در آوردن نسخه PC عناوین مهم آینده بر روی فروشگاه خود است. Epic در این پروژه نیز تنها به عناوین مالتی پلتفرم بسنده نکرده و برخی از عناوین انحصاری کنسول های PlayStation را نیز قرار است به فروشگاه خود بیاورید. از جمله این عناوین بازی تحسین شده Journey ساخته Thatgamecompany است.

اما به گفته رئیس Epic Games Store آقای استیو آلیسون این استراتژی قرار نیست تا ابد ادامه پیدا کند.

در یک جلسه پرسش و پاسخ در رویداد Game Developers Conference آلیسون به موضوعات مهمی پرداخت که یکی از آنها استراتژی انحصار طلبی Epic Games Store بود. آلیسون در این رابطه گفت : "فکر نمی کنم این استراتژی تا ابد ادامه پیدا کنه. هم اکنون شاهد هستیم که این اکوسیستم (فروشگاه Epic) جان گرفته، آمار فروش بازی ها و تعداد کاربران گواه این ادعا است."

آلیسون اما در ادامه صحبت های خود تایید کرد که تا مدتی استراتژی [به انحصار در آوردن بازی ها] ادامه خواهد داشت. "مسئله شناساندن این تجارت به مردم و کمک کردن به رشد و موفقیت آن است. خوشبختانه مردم بالاخره از راه می رسند یا اینکه بازار وجود ما را باور می کند. بنابراین بله، زمانی می رسد که ما آمار انحصاری های فروشگاه خود طی یک سال را به شدت کاهش داده یا به صفر می رسانیم. بدیهی است که قرار نیست تا ابد اینکار را با جدیتی که در حال حاضر داریم، انجام دهیم."

Epic Games Store Will Cut Back on Exclusives Eventually
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,094
نام
مــاکــان
Capture.JPG

استودیوی Rockfish سازنده بازی تحسین شده Everspace تاکید میکنه در پروسه ساخت نسخه دوم بازی، این مطرح شده بود که بازی انحصاری اپیک استور بشه.

Michael Schade مدیر استودیو :

"بدون اپیک (آنریل انجین) استودیوی Rockfish و بازی Everspace نمیتونست وجود خارجی داشته باشه، اما این در مورد Steam هم صدق میکنه.
ما بدون استیم وجود نداشتیم ."
در مورد ما این اصلا هیچ معنی نداره، ما به Early Access استیم نیاز داریم، تمام ویژگیهائی که در اختیار ما میزاره، انجمن ها، آپدیت های مداوم، کل زیر ساختی که وجود داره.
Valve بهترین پلتفرم موجود برای یک استودیوی مستقل و انتشار بازی فراهم میکنه.
در حال حاضر بهترین امکانات ، بهترین کمیونیتی داره و این تمام چیزی هست که ما نیاز داریم."

همچنین اضافه میکنه :

"علاوه براون طرفدارهای هاردکور ما روی استیم هستن.اونها از ما خواستن که اینکار نکنید (انحصاری اپیک) .
اگر طرفدارها نمیخوان، پس نمیخوان. این اصلا جای هیچ بحثی باقی نمیزاره که حرکت منطقی هست یا نه.
نسخه اول بازی بیش از 100.000 نفر روی استیم ، از بازی در حالت Early Access پشتیبانی کردن و اون خریدن، اونها از دست ما ناراحت خواهند شد."

منبع VG247
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر