رئیس سابق پلی استیشن می‌خواهد جنگ کنسول‌ها پایان یابد و یک کنسول استاندارد عرضه شود

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Adam

عضو تحریریه
shawn.jpg

یکی از مدیران سابق پلی‌استیشن معتقد است که دنیای بازی‌ها بهتر خواهد بود اگر این جنگ پلتفرم‌ها تمام شود و یک کنسول خانگی استاندارد عرضه شود. اخیراً در IGN Live 2024، از Shawn Layden، رئیس سابق پلی استیشن، در مورد آینده بازی‌ها پرسیده شد. Layden اظهار داشت که مایکروسافت و سونی قبلاً کنسول‌هایی با معماری کاملاً متفاوت می‌ساختند، اما اکنون این وضعیت به حدی تغییر کرده است که هر دو سازنده از سخت افزار یکسان از شرکت AMD استفاده می‌کنند و بنابراین تفاوت‌ بین کنسول‌ها بسیار کم شده است.

Layden ادامه داد: ما در مورد ری تریسینگ صحبت می‌کنیم و اکثر ما تلویزیون‌های مناسبی نداریم، بنابراین به هر حال نمی‌توانیم ری تریسینگ را ببینیم. ایکس باکس، پلی استیشن، رایانه های شخصی، تقریباً در سطحی قرار دارند که همه چیز برابر و یکسان است. اگر می‌توانستیم به یک فناوری استاندارد کنسول خانگی دست پیدا کنیم، در دنیای بهتری زندگی می‌کردیم. رئیس سابق پلی‌استیشن اضافه کرد که (پلتفرم هلدرها) می‌توانند گرد هم آیند و این جنگ پلتفرم‌ها را از سر راه بردارند.

در جای دیگری Layden بیان می‌کند که او معتقد است که کنسول‌های بازی در حال رقابت هستند، اما این چیز جدیدی نیست. اگر به تاریخچه کنسول‌ها نگاه کنید، تعداد کاربران جهانی در هیچ یک از آن نسل‌ها هرگز از 250 میلیون بالاتر نرفت. زمانی که Wii عرضه شد، یک تفاوت وجود داشت و به لطف Wii Fit تقریبا 20 میلیون واحد اضافی فروخته شد زیرا همه فکر می‌کردند می‌توانند وزن کم کنند، اما این تفکر پایدار نبود و از بین رفت و ما هنوز در آن 250 میلیون کنسول فعال هستیم.

Layden افزود: در طول همه گیری کرونا، درآمد 20 یا 25٪ افزایش یافت، اما ما همچنان از همان افراد پول بیشتری دریافت می‌کردیم. شرایط همه گیری کرونا لزوماً افراد جدیدی را وارد دنیای بازی‌های کنسولی نکرد. در حال حاضر، این تهدیدی برای صنعت بازی است. خط فکری Layden در اینجا از یک باور رایج پیروی می‌کند که شرکت‌ها به طور موثر در طول همه گیری کرونا بیش از حد نیرو استخدام کردند، به همین دلیل است که ما اکنون شاهد اخراج‌های گسترده در سراسر صنعت هستیم، زیرا افزایش درآمد حاصل از این همه گیری، پس از آن ادامه پیدا نکرد.
 
من نفهمیدم منظور این کارشناس چیه ولی میدونم اگه نسخه pro کنسولها حذف بشه دنیای بهتری خواهیم داشت و بازار کنسول ها مثل سابق رونق میگیره. بزرگترین ویژگی پلتفرم کنسول در ثباتشه که اگه اینو ازش بگیرید رفته رفته معنی خودشو از دست میده.
البته اگه توجه کنی نسل کنسولها همین الان هم ثبات داره.
شما یک کنسول تو لانچ نسل جدید بخری تضمینی تا آخر نسل همه بازیها رو میتونی باهاش بازی کنی.
ولی توجیه نسخه های Pro اینه که اگه کسی بخواد میتونه با هزینه بیشتر از موج دوم یا اواخر نسلِ بازیها خروجی بهتری بگیره.
هدف هم بیشتر پلیرها و مشتریهای جدید هستن که همچنان خرید کنسول رو براشون جذاب نگه دارن.
این در مورد من الان صدق میکنه چونکه میخوام پرو بخرم.

بالطبع این وسط مشتری فعلی هم هست که دلش بخواد نسخه Pro رو بخره اما هیچ اجباری درش نیست .
این پلیرها به هیچ عنوان نادیده گرفته نمیشن چون استودیوها بیشترین تمرکزشون روی بهینه کردن بازیها روی کنسول استاندارده چرا که بیشترین حجم پلیر رو داره.
 
البته اگه توجه کنی نسل کنسولها همین الان هم ثبات داره.
شما یک کنسول تو لانچ نسل جدید بخری تضمینی تا آخر نسل همه بازیها رو میتونی باهاش بازی کنی.
ولی توجیه نسخه های Pro اینه که اگه کسی بخواد میتونه با هزینه بیشتر از موج دوم یا اواخر نسلِ بازیها خروجی بهتری بگیره.
هدف هم بیشتر پلیرها و مشتریهای جدید هستن که همچنان خرید کنسول رو براشون جذاب نگه دارن.
این در مورد من الان صدق میکنه چونکه میخوام پرو بخرم.

بالطبع این وسط مشتری فعلی هم هست که دلش بخواد نسخه Pro رو بخره اما هیچ اجباری درش نیست .
این پلیرها به هیچ عنوان نادیده گرفته نمیشن چون استودیوها بیشترین تمرکزشون روی بهینه کردن بازیها روی کنسول استاندارده چرا که بیشترین حجم پلیر رو داره.
من پی اس 4 پرو رو سال 2021 خریدم، و تا همین 2 ماه پیش داشتم باهاش بازی میکردم، حتی با وجود این که PS5 هم داشتم همون موقعه
اکثر بازی ها رو 4K اجرا میکرد
بقیه بازی ها هم 1080 و 60 فریم بیشتر انحصاری ها
واقعا وجود پرو دیگه بعد از 3/4 سال با فاصله از کنسول اصلیه دیگه نیازه...خدایی اصلا قابل مقایسه با PS4 معمولی نبود که بازی ها رو 1080 30 فریم اجرا میکرد تازه صدای موتور جت جنگی میداد و خیلی هم داغ میکرد...

تو دنیای کامپیوتر ما هر 1 سال یک بار یک گرافیک عوض میکنیم و کلی تکنولوژی زیر و رو میشه...دیگه تعویض یک کنسول با نسخه قوی ترش نباید حرفی توش باشه، تازه اونم بعد از 3/4 سال ....
لیست بازی های که PS4 PRO فور کی اجرا میکرد..
Get the full PS4 Pro experience. Here's every game you can play in 4K HDR
شخصا منتظرم پرو منتشر بشه تا بخرم، نسخه های پرو ایقدر قوی هستن، که حتا تا موقعه ای که PS6 هم بیاد /تا 2/3 سال اولش فاصله اش با کنسول نسل بعدی ناچیزه
مثل همین PS4 PRO و Ps5 حالا SSD رو در نظر نگیریم، یا RT هر چند میشد SSD هم سوار کرد رو PS4 PRO...
 
البته اگه توجه کنی نسل کنسولها همین الان هم ثبات داره.
شما یک کنسول تو لانچ نسل جدید بخری تضمینی تا آخر نسل همه بازیها رو میتونی باهاش بازی کنی.
ولی توجیه نسخه های Pro اینه که اگه کسی بخواد میتونه با هزینه بیشتر از موج دوم یا اواخر نسلِ بازیها خروجی بهتری بگیره.
هدف هم بیشتر پلیرها و مشتریهای جدید هستن که همچنان خرید کنسول رو براشون جذاب نگه دارن.
این در مورد من الان صدق میکنه چونکه میخوام پرو بخرم.

بالطبع این وسط مشتری فعلی هم هست که دلش بخواد نسخه Pro رو بخره اما هیچ اجباری درش نیست .
این پلیرها به هیچ عنوان نادیده گرفته نمیشن چون استودیوها بیشترین تمرکزشون روی بهینه کردن بازیها روی کنسول استاندارده چرا که بیشترین حجم پلیر رو داره.
ماکان عزیز طبیعتاً بنده از توجیهاتی که برای تولید نسخه پرو گفته شده آگاهم ولی در عمل وقتی شما روزهای اول نسخه اروجینال کنسول رو تهیه میکنی و دو سال بعد همان کنسول با آپشن های قویتری عرضه میشه دچار حسرت میشی. بله چاقو زیر گردن کسی نزاشتن که بیاد نسخه پرو بخره ولی از قدیم گفتن نو که بیاد به بازار کهنه میشه دل آزار، همان حس منفی که بهت میده اذیتت میکنه. ضمناً بارها گفتم نسخه پرو خواست گیمرها نبود، خواست خود تولید کننده ها بود و اگه کمپین هایی هم برای این موضوع درست شد صحنه سازی خود تولید کننده ها بود که به تصمیمشون مشروعیت بدن. مشتری های کنسول از اینکه یک بار کنسول رو میخرند و تا ۶ سال آب توی دلشون تکون نمیخوره راضی بودن، مریض نبودن که به کمپانی ها بگن وسط نسل یه کنسول پرو بسازه داغشو به دلشون بزاره که یا حسرت بخورن یا دوباره پول بدن نسخه پرو بخرن که دلشون آرام بگیره. تولید کننده های کنسول از فروش سخت افزار کنسول هم دارن سود میکنن (البته حاشیه سود کمه ولی اینطورم نیست که اصلا سود نکنند یا طبق بعضی از شایعات ضرر هم بدن!)
ضمناً وقتی نسخه پرو عرضه میشه استدیو ها (اگه نگیم همیشه، معمولاً) تمرکز کمتری روی optimze کردن بازی با کنسول اصلی میزارن و بیشتر تمرکزشون میره برای بهینه کردن بازی با کنسول پرو.
 
آخرین ویرایش:
ماکان عزیز طبیعتاً بنده از توجیهاتی که برای تولید نسخه پرو گفته شده آگاهم ولی در عمل وقتی شما روزهای اول نسخه اروجینال کنسول رو تهیه میکنی و دو سال بعد همان کنسول با آپشن های قویتری عرضه میشه دچار حسرت میشی. بله چاقو زیر گردن کسی نزاشتن که بیاد نسخه پرو بخره ولی از قدیم گفتن نو که بیاد به بازار کهنه میشه دل آزار، همان حس منفی که بهت میده اذیتت میکنه. ضمناً بارها گفتم نسخه پرو خواست گیمرها نبود، خواست خود تولید کننده ها بود، اگه کمپینی هم برای این موضوع درست شد اونم کار گیمرها نبود، صحنه سازی خود تولید کننده ها بود. مشتری های کنسول از اینکه یک بار کنسول رو میخرند و تا ۶ سال آب توی دلشون تکون نمیخوره راضی بودن، مریض نبودن که به کمپانی ها بگن وسط نسل یه کنسول پرو بسازه داغشو به دلشون بزار که یا حسرت بخورن یا مجبور بشن دوباره پول بدن نسخه پرو بخرن که دلشون آرام بگیره.
شما مگه زمان پلی ۴ پرو نبودی ؟ من جفتش داشتم فرقشون رسما با میکروسکوپ باید کشف میکردی خود ۵ جلو ۴ هیچ ارزش افزوده خاصی نداشته دیگه پرو بماند کلا صنعت گیم عوض شده کنسولا جدید ارزش خاصی ندارن الان مثلا پلی ۶ میخواد چی ارائه بده ؟ همین بازیا نسل ۸ و چندتا دونه نسل ۹ مثلا ۱۲۰ فریم و ۸ کی بیاره! قول میدم تا سال ۲۰۳۵ همین پلی ۵ فت داشته باشی مشکلی نداری و تمام بازیا با بالاترین کیفیت روش اجرا میشن الان خود سونی دنبال اینه بازیاش رو نوکیا ۱۲۰۰ هم اجرا کنه دیگه سخت افزار جدید آنچنان چیز جذابی محسوب نمیشه جز برای تحریک افرادی که هیچ پلتفرمی ندارن که تازه برن بخرن اگر من میدونستم این نسل این شکلی تا ۲۰۲۵ کنسول نمیخریدم و با ۴ ادامه میدادم هیچی هم از دست نداده بودم
 
شما مگه زمان پلی ۴ پرو نبودی ؟ من جفتش داشتم فرقشون رسما با میکروسکوپ باید کشف میکردی خود ۵ جلو ۴ هیچ ارزش افزوده خاصی نداشته دیگه پرو بماند کلا صنعت گیم عوض شده کنسولا جدید ارزش خاصی ندارن الان مثلا پلی ۶ میخواد چی ارائه بده ؟ همین بازیا نسل ۸ و چندتا دونه نسل ۹ مثلا ۱۲۰ فریم و ۸ کی بیاره! قول میدم تا سال ۲۰۳۵ همین پلی ۵ فت داشته باشی مشکلی نداری و تمام بازیا با بالاترین کیفیت روش اجرا میشن الان خود سونی دنبال اینه بازیاش رو نوکیا ۱۲۰۰ هم اجرا کنه دیگه سخت افزار جدید آنچنان چیز جذابی محسوب نمیشه جز برای تحریک افرادی که هیچ پلتفرمی ندارن که تازه برن بخرن اگر من میدونستم این نسل این شکلی تا ۲۰۲۵ کنسول نمیخریدم و با ۴ ادامه میدادم هیچی هم از دست نداده بودم
دوست عزیز بله اختلاف قدرت کنسولها اونقدری که باید باشه نیست همه حرفای شما درست، ولی جان کلام و منظور من یه چیز دیگه است، عرض کردم با آوردن نسخه pro گه زدن تو پلتفرم کنسولها، از این نظر که وقتی شما روز اول کنسول نسل جدید رو تهیه میکنی میدونی که سه سال بعد تولید کننده کنسول با دست خودش یه رقیب برای کنسولش درست میکنه و این اصلا حس خوبی نمیده و مهمتر اینکه خواست گیمرها هم نبوده.
تولید کننده اگه راست میگه و دلش برای گیمر های پولدار سوخته، همون اول کنسول رو با دو ویرایش مختلف عرضه بکنه که گیمر خودش انتخاب کنه، نه اینکه سه چهار سال بعد این کارو بکنه و ضد حال بزنه به اونایی که کنسول اورجینال رو خریدن.
 
  • Like
Reactions: mohsen2019
ماکان عزیز طبیعتاً بنده از توجیهاتی که برای تولید نسخه پرو گفته شده آگاهم ولی در عمل وقتی شما روزهای اول نسخه اروجینال کنسول رو تهیه میکنی و دو سال بعد همان کنسول با آپشن های قویتری عرضه میشه دچار حسرت میشی. بله چاقو زیر گردن کسی نزاشتن که بیاد نسخه پرو بخره ولی از قدیم گفتن نو که بیاد به بازار کهنه میشه دل آزار، همان حس منفی که بهت میده اذیتت میکنه. ضمناً بارها گفتم نسخه پرو خواست گیمرها نبود، خواست خود تولید کننده ها بود و اگه کمپین هایی هم برای این موضوع درست شد صحنه سازی خود تولید کننده ها بود که به تصمیمشون مشروعیت بدن. مشتری های کنسول از اینکه یک بار کنسول رو میخرند و تا ۶ سال آب توی دلشون تکون نمیخوره راضی بودن، مریض نبودن که به کمپانی ها بگن وسط نسل یه کنسول پرو بسازه داغشو به دلشون بزاره که یا حسرت بخورن یا دوباره پول بدن نسخه پرو بخرن که دلشون آرام بگیره. تولید کننده های کنسول از فروش سخت افزار کنسول هم دارن سود میکنن (البته حاشیه سود کمه ولی اینطورم نیست که اصلا سود نکنند یا طبق بعضی از شایعات ضرر هم بدن!)
ضمناً وقتی نسخه پرو عرضه میشه استدیو ها (اگه نگیم همیشه، معمولاً) تمرکز کمتری روی optimze کردن بازی با کنسول اصلی میزارن و بیشتر تمرکزشون میره برای بهینه کردن بازی با کنسول پرو.
آره اینی که میگی یه حقیقته که هست ولی (باید یه ولی باشه :D ) اینکه اگه این کار رو نکنن نسل کنسولها باید بشه همین 4-3 سال!
خب تقریبا اون دوره گذشته که شما یه کنسول بسازی و بخوای 8-7 سال بعد هم ازش کار بکشی.
یه نگاه به وضعیت داغون سوییچ بنداز ببین با چه خفتی داره انحصاریهای خودش رو اجرا میکنه و برای سازنده ها گلوگاه شده.
یا شرایط اجرای بازیها روی PS3/360 تو آخر نسلشون (انحصاری ها رو نمیگم).

و اینکه خیالت راحت نسخه های پرو که میاد همیشه تمرکز اصلی روی نسخه های استاندارده به علت اینکه چندین برابر یوزربیس بیشتری داره.
استودیوها هم با نسخه پرو و استاندارد به عنوان دو تا کنسول جدا برخورد میکنن و تا اونجایی که میشه بهینه میکنن بازیها رو.

در مورد اینکه چرا یکی مثل سونی از اول با دو ویرایش جدا کنسول رو منتشر نمیکنه دلیلش اینه که اگه مثلا سونی بخواد این کار رو بکنه اونوقت کنسول گرونتر به جای قیمت 500 دلاری باید 900-800 دلار یا خیلی بیشتر قیمت بخوره و ویژگی و مشخصات خیلی قویتری داشته باشه که طی 8-7 سال پیش رو کم نیاره یا حداقل بزور خودش رو برسونه به آخر نسل.

مثلا همین الان اگه مایکرو وضعیتش این نبود قطعا روی کنسول پرو هم فکر میکرد با اینکه از اول نسل با دوتا کنسول شروع کرده بود.

هر کاری که اینها میکنن باید تو محدوده قیمتی در دسترسی باشه که توجیه داشته باشه.
 
آره اینی که میگی یه حقیقته که هست ولی (باید یه ولی باشه :D ) اینکه اگه این کار رو نکنن نسل کنسولها باید بشه همین 4-3 سال!
خب تقریبا اون دوره گذشته که شما یه کنسول بسازی و بخوای 8-7 سال بعد هم ازش کار بکشی.
یه نگاه به وضعیت داغون سوییچ بنداز ببین با چه خفتی داره انحصاریهای خودش رو اجرا میکنه و برای سازنده ها گلوگاه شده.
یا شرایط اجرای بازیها روی PS3/360 تو آخر نسلشون (انحصاری ها رو نمیگم).

و اینکه خیالت راحت نسخه های پرو که میاد همیشه تمرکز اصلی روی نسخه های استاندارده به علت اینکه چندین برابر یوزربیس بیشتری داره.
استودیوها هم با نسخه پرو و استاندارد به عنوان دو تا کنسول جدا برخورد میکنن و تا اونجایی که میشه بهینه میکنن بازیها رو.

در مورد اینکه چرا یکی مثل سونی از اول با دو ویرایش جدا کنسول رو منتشر نمیکنه دلیلش اینه که اگه مثلا سونی بخواد این کار رو بکنه اونوقت کنسول گرونتر به جای قیمت 500 دلاری باید 900-800 دلار یا خیلی بیشتر قیمت بخوره و ویژگی و مشخصات خیلی قویتری داشته باشه که طی 8-7 سال پیش رو کم نیاره یا حداقل بزور خودش رو برسونه به آخر نسل.

مثلا همین الان اگه مایکرو وضعیتش این نبود قطعا روی کنسول پرو هم فکر میکرد با اینکه از اول نسل با دوتا کنسول شروع کرده بود.

هر کاری که اینها میکنن باید تو محدوده قیمتی در دسترسی باشه که توجیه داشته باشه.
سوئیچ یه کنسول پرتابله اصلا سیستمش با کنسول رومیزی فرق داره.
عرضه محصول با قدرت های متفاوت یه چیز کاملاً جا افتاده هست، اینتل و انویدیا هر موقع محصول جدیدشون رو معرفی میکنند با قدرتهای متفاوت برای بودجه های متفاوت عرضه میکنن، آیفون هم همینطوره، همون اول محصولشون رو با کانفیگ های متفاوت برای بودجه های متفاوت میسازند و اصلا کار عجیبی نیست، سونی هم به جای ضد حال زدن باید از همین مدل پیروی کنه یعنی ابتدای هر نسل دو مدل کنسول برای بودجه های مختلف طراحی کنه.
ضمناً، گیمری که مدل پرو میخواد دیگه سر قیمت چونه نمیزنه، چونه زدن مال کنسول بیس هست که سونی میتونه مدل بیس رو با حداقل های ممکن کانفیگ کنه.
 
آخرین ویرایش:
همین الانش هم یدونه کنسول مونده اونم PS هست
Xbox عملا مرده
الان من هر 2 تا رو دارم ولی Xbox رو فقط برا بک واردها خریدم
آدم رغبت نمیکنه بازی های جدید رو باهاش بازی کنه
 
  • Smile
Reactions: z2s sas
کلا بعد از اندرو هاوس پلی استیشن مرد. هر روز یه طرح احمقانه در میارن. الان همین 5 عادی چه گلی به سر کی زده که بخواد پروش بزنه؟
من مشکلم اینه از قدرت همین کنسول فعلی تمام و کمال استفاده نکردن الان پرو بیاد چی رو میخواد تغییر بده؟؟!!خلاقیت و نواوری تو بازیها به پایینترین سطح رسیده...بازی سازی به یک مرحله ای رسیده که فقط راکستار و ناتی داگ با هر بازیشون یک چیز نوع تو گیم تعریف میکنن بقیه تکرار مکررات شدن....حتی گوریلا و سانتا یک زمانی خیلی خفن بودن چند ساله رو یک ای پی موندن هی دارن میدوشنش.بالا بسه چقدر گاد و هورایزون...؟؟!!یا اون یکی چپ و راست اسپایدرمن....همین نسخه اخرشو نیم ساعت بازی کردم سردرد گرفتم در جا پاکش کردم...
 
من مشکلم اینه از قدرت همین کنسول فعلی تمام و کمال استفاده نکردن الان پرو بیاد چی رو میخواد تغییر بده؟؟!!خلاقیت و نواوری تو بازیها به پایینترین سطح رسیده...بازی سازی به یک مرحله ای رسیده که فقط راکستار و ناتی داگ با هر بازیشون یک چیز نوع تو گیم تعریف میکنن بقیه تکرار مکررات شدن....حتی گوریلا و سانتا یک زمانی خیلی خفن بودن چند ساله رو یک ای پی موندن هی دارن میدوشنش.بالا بسه چقدر گاد و هورایزون...؟؟!!یا اون یکی چپ و راست اسپایدرمن....همین نسخه اخرشو نیم ساعت بازی کردم سردرد گرفتم در جا پاکش کردم...
راکستار خودش خدای دوشیدن IP و تکرار مکرراته. اگه مرض آنلاین و پول مفت GAAS بهشون مزه نکرده بود که ۱۰ سال فقط واسه GTA آپدیت بدن (اونم در حالی که RDR2 روی کنسول های نسل فعلی حتی آپدیت فریم ریت هم نگرفت) ما الان باید در انتظار GTA 7 می بودیم. DLC داستانی هم که یه موقع بهترین ها رو میساختن دیگه کاملا ول کردن و بازی هاشون با وجود مثلا سندباکس بودن ماموریت های داستانیش از COD خطی تر و اسکریپت شده ترن.
 
اگر سونی منابع دو نسل PSVR بی سر و ته + ساخت فیلم و سریال از بازیهاشو رو بخش پلی استیشن سرمایه‌گذاری میکرد دستکم از جنبه کمیت به این دریوزگی نمی‌افتاد. بدتر از اینها سونی و استودیوهاش در چند سال گذشته آشکارا به بازیهای سیاسی ورود کردن که حتی منجر به درگیری با هواداران خودشون شد و هنوزم این داستان ادامه داره.
 
اگر سونی منابع دو نسل PSVR بی سر و ته + ساخت فیلم و سریال از بازیهاشو رو بخش پلی استیشن سرمایه‌گذاری میکرد دستکم از جنبه کمیت به این دریوزگی نمی‌افتاد.
البته علت شکست خوده VR همین بود که سونی منابع اصلیشو صرفش نکرد
همونطور که برا ویتا نکرد!
وگرنه مشکل VR نیست
ولو اینو ثابت کرده!!
حالا فکر می کنید استدیو های اصلی سونی مثل ND و سانتا یا اینسامنیاک و... برای VR بازی با کیفیت و تعریف استاندارد جدید بازی می ساختن! آیا همین وضع بود؟!
فقط سه تا فرست پارتی کلا بازی از فرست پارتی ها عرضه کردن! یکی همین تیم اسوبی که دو بازی آخرش اصلا VR نبوده! یکی استدیو لندن بود که بازی موو می زد! و firesprite که بازی کوچکشون بود بقیه از دم صرفا اپدیت!!!(که 2تا از این استدیو ها توهمون نسل هشت پرونده VR بو بستن)
(حالا اینجا دوستان بگن VR پتانسیل نداشته و... نظر خودشونه و محترمه! ولی وقتی تعداد انگشت یک دستم بازی AAA برا VR ساخته نشد و اکثر بازی ها یک سری عناوین ایندی ضعیف و دمو استایل توقع بیشتری نمیشد داشت، برای همین کنسول های معمولی هم قرار باشه اینطوری بازی ساخته بشه هم فروشی نمی کنند!)

اینکه نینتندو خلاقیت های سخت افزاریش اکثرا جواب میده و باعث فروش زیاد لوازم جانبی هاش میشه! همینه که استدیو های اصلی نینتندو از اون ویژگی سخت افزار جدید تو گیمپلی استفاده می کنن! چیزی که برای فن بیس پلی استیشن غیر قابل پذیرش هست!!!!
.
.
.
در مورد کمیت عناوین فرست پارتی هم نسبت به نسل هشت وضع پلی استیشن به مراتب بهتره(اینکه عناوین مورد علاقه نیست، جای بحث جدا داره)

در مورد سیاست ها هم که همگی موافقیم و هیچ جای بحثی نیست!
 
البته علت شکست خوده VR همین بود که سونی منابع اصلیشو صرفش نکرد
The fully immersive PS VR headset
خب نتیجه اینکه تمرکزش رو همزمان گذاشته روی PS5 ,PS VR, عناوین GaaS و درگیر کردن استودیوهای بازیسازیش با فیلم و سریال شده وضع امروزش.
وگرنه مشکل VR نیست
دقیقا مشکل خود VR هست چون کنسول باز جماعت کنسول رو میخره برای راحتیش.
البته علت شکست خوده VR همین بود
البته شکست خود VR همین بود :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or