دکتر‌ها میگویند استفاده از 3DS مشکلی‌ برای چشم ایجاد نخواهد کرد

S.T Infamous

کاربر سایت
Jun 12, 2008
342
نام
Enzo Maresca
نینتندو قبلا اعلام کرده بود که کنسول قابل حمل ۳DS میتواند اثر منفی‌ برروی بینایی کودکان خردسال داشته باشد. حالا American Optometric Association گفته است که استفاده از تکنولوژی سه بعدی میتواند اثر مفیدی بر بینش افراد کم سنّ و سال دسته باشد. حالا چگونه؟

نینتندو در E3 سال گذشته و دسامبر به والدین افراد زیر ۶ سال اخطار داد که آنها باید کودکان خود را در سال بعد، هنگام عرضه 3DS, از استفاده کردن از 3DS به دلیل امکان صدمه به بینایی آنها ناشی‌ ازاستفاده تکنولوژی سه بعدی، منع کنند. دلیل آن اینست که بینش بچه در آن سنّ هنوز در مرحله تقویت می‌باشد و استفاده دراز مدت از تکنولوژی حیله زدن چشم که در 3DS استفاده شده است، باعث توسعه ویژگی‌های غیر عادی در چشم کودک خواهد شد.
با اینکه American Optometric Association هنوز احتیاط کردن در استفاده از 3DS را پیشنهاد می‌کند اما امروز اعلم کرد که هیچگونه مدرکی‌ در این مورد موجود نیست و استفاده نه چندان زیاد از 3DS باعث هیچ خطری و رفتار غیر متناسب در چشم کودکان نمی‌شود.
به واقع، AOA حتا اعلام کرده است که 3DS میتواند به تشخیص مشکلات بینایی که در تست‌های عادی چشم غیر قابل تشخیص هستند، کمک کند.
تست عادی چشم فقط نشان میدهد که آیا چشم به درستی‌ کار میدهد یا نه، اما بینش خوب نشاندهنده از این است که هر دو چشم، با مطابقت و هماهنگ با یک دیگر کار میکنند. مشکلات بین دو چشم میتواند در آینده به خستگی‌ چشم، گم کردن مکان در هنگام خواندن، داشتن توانایی‌ خواندن کمتر و همچنین نمرات کم در مدرسه، موجل شود.
یکی‌ دیگر از علائم مشکل در بینایی عدم دیدن 3D به صورت مناسب باشد. پس اگر فرزند شما نتوانست 3D را به صورت مناسب ببیند، نشان از مشکل بینای در کودک شما میدهد.
در صورتیکه نینتندو در حال انجام دادن کار درست با هشدار دادن به فرزندان بود، AOA گفته است که نتنها 3DS مشکلی‌ به وجود نخواهد آورد بلکه باعث سود و خوبی‌ نیز میشود.


منبع
 

UFOPower

کاربر سایت
Dec 23, 2008
5,517
نام
میلاد
امروز اعلم کرد که هیچگونه مدرکی‌ در این مورد موجود نیست و استفاده نه چندان زیاد از 3DS باعث هیچ خطری و رفتار غیر متناسب در چشم کودکان نمی‌شود.
خب نینتندو هم همینو میگه دیگه!میگه اگر زیاد استفاده کنی ازش کور میشی نه اینکه پاره وقت ازش استفاده کنی!
هر کی اگر به همین پی اس پی یا دی اسی که الان داره هم زیاد نگاه کنه چشماش ضعیف میشه چه برسه به این یکی!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر