ده عنوان برتر از سری Resident Evil

بهترین عنوان سری Resident Evil به نظر شما کدام نسخه است؟

  • Resident Evil

  • Resident Evil 2

  • Resident Evil 3

  • Resident Evil 4

  • Resident Evil 5

  • Resident Evil 6

  • Resident Evil 7: Biohazard

  • Resident Evil Village

  • Resident Evil 2 Remake

  • Resident Evil 4 Remake

  • Resident Evil: Revelations

  • Resident Evil: Revelations 2

  • Resident Evil 0

  • Resident Evil Code: Veronica

  • نسخه‌ای دیگر


Results are only viewable after voting.

Nameless King

4:20
کاربر سایت
May 5, 2014
663
نام
امیرحسین
نکته: این لیست توسط سایت گیم‌اسپات جمع‌آوری شده و سلیقه شخصی من نیست.

4206838-residentevilgamesranked (1).jpg
Resident Evil را می‌توان یکی از بزرگترین نام‌های ژانر ترس-بقا در نظر گرفت. و طی چندین دهه انتشار، این سری فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده. اما در اوج خود، این عناوین می‌توانند با ایجاد حس ترس و استرس در کنار اکشن ناب و هیجان‌انگیز خود، هر بازیکنی را به وجد بیاورند. اکنون نگاهی داریم به ده عنوان برتر از این سری، شامل عناوین اصلی و اسپین‌آف:

10. Resident Evil: Revelations 2
3993569-7674221833-28269.jpg
در حالی که کپکام با رزیدنت اویل ۷ قصد بازگشت به ریشه‌های ترسناک خود را داشت، پیش از آن و در Revelations 2 کمی متفاوت عمل کرد. این نسخه همچنان از دوربین سوم شخص استفاده می‌کرد و کمی هم از جدیت خود کاسته بود، این مسئله وقتی مشهود می‌شود که میبینیم در کنار Claire Redfield ما شخصیت ساده‌ی Barry Burton را به عنوان یک کرکتر قابل بازی داریم. سرشار از اکشن ولی همچنان پایبند به ریشه‌های ترسناک این سری، Revelations 2 تحول خاصی در این ژانر یا عناوین رزیدنت اویل بوجود نمی‌آورد، اما به نقاط قوت خود آگاه است و از آن‌ها استفاده می‌کند.

9. Resident Evil 0
3993570-2231181184-38871.jpg
پیش درآمدی که اتفاقات داستانی قبل از نسخه اول و دوم را بازگو می‌کند، رزیدنت اویل ۰ در ابتدا به عنوان یک بازی انحصاری برای GameCube لانچ شد و پس از آن به پلتفرم‌های بیشتری نیز راه یافت. این نسخه حس ترس متفاوتی را به بازیباز القا می‌کند، چون در این مرحله از داستان هنوز تهدید زامبی‌ها چندان گسترس پیدا نکرده و محدود هستند. همچنین در کنار Rebecca Chambers شما این فرصت را پیدا می‌کنید که کنترل شخصیتی خاص را بدست بگیرید: یک زندانی محکوم به مرگ.

8. Resident Evil 5
3993571-8240143634-10901.jpg
عنوانی به شدت بحث برانگیز که بسیاری از افراد آن را آغاز سردرگمی این سری و فاصله گرفتن آن از ریشه‌های خود می‌دانند. رزیدنت اویل ۵ تقریبا تمام ترس خود را از دست داده و جایش را با صحنه‌های اکشن، محیط‌های بزرگ و پر نور پر کرد. در کنار آن کریس ردفیلد را داریم با انواع و اقسام سلاح‌های بزرگ و کوچک و البته آلبرت وسکری که آپدیت شده و در واقع به Agent Smith از فیلم ماتریکس تبدیل شده است.
آیا این عنوان ترسناک است؟ خیر. اما آیا آن را می‌توان یک اکشن لذت‌بخش دانست که یکی از مهم‌ترین شاخه‌های داستانی سری را به طور رضایت‌بخشی به پایان می‌رساند؟ قطعا بله.

7. Resident Evil: Revelations
3993572-1039534593-20399.jpg
آیا یکی از بهترین رزیدنت اویل‌های تاریخ می‌تواند عنوانی انحصاری برای 3DS باشد؟ بله؛ حداقل برای مدت اندکی. Revelations را می‌توان ترکیبی از گیم‌پلی اکشن دو نسخه آخر رزیدنت اویل (در آن زمان) و حس ترس نسخه‌های اصلی دانست. اکثر داستان و زمان بازی را شما در کشتی‌ای سپری می‌کنید مملو از موجودات گوناگون که قصد جان Jill Valentine را دارند و می‌خواهند او را تکه پاره کنند. این نسخه همچنین به خوبی نشان می‌دهد که در بازه زمانی عناوین چهارم تا پنجم بازی، جیل مشغول به چه کاری بوده است.

6. Resident Evil Code: Veronica
3993573-6736188438-38872.jpg
اگرچه این عنوان اسم Resident Evil 3 را یدک نمی‌کشد، اما اشتباه نکنید، سومین نسخه از سری رزیدنت اویل کد ورونیکا است. داستانی شامل جدال دوباره‌ی کریس ردفیلد و آلبرت وسکر، و همچنین بازگشت کلیر ردفیلد از نسخه دوم بازی. این بازی در ابتدا برای Dreamcast منتشر شد و گرافیکی ارائه میداد که در نسخه‌های قبل دیده نشده بود و بر روی پلتفرم‌های قدیمی اصلا امکان پذیر نبود. هرچند در کنار آن گیم‌پلی قدیمی بازی کم‌کم داشت تاریخ انقضای خود را نشان می‌داد.

5. Resident Evil
3993574-9249545644-38872.jpg
نسخه‌ی اول رزیدنت اویل یک تحول بود. نه تنها بخاطر تاثیری که روی بوجود آمدن ژانر ترس-بقا گذاشت، بلکه حتی بخاطر چیزهایی که در بازی وجود نداشت. در این بازی خبری از ارتش بزرگی از زامبی‌ها نیست، ساختمان‌ها و یک دنیای در حال نابودی وجود ندارد و یا هیولاهای عظیم‌الجثه‌ای که قصد کشتن شما را دارند دیده نمی‌شود. در عوض نسخه اول رزیدنت اویل به کُندی و با جو مخوف خود، احساس ترس را در شما برمی‌انگیزد (چیزی که بنظر نسخه سوم از آن اطلاعی نداشت). گرچه گیم‌پلی بازی با گذر زمان سنگین و کند بنظر می‌رسد، اما ریمیک و در ادامه ریمستر HD این نسخه گرافیک بازی را کاملا متحول می‌کنند.

4. Resident Evil Village
3993575-1644499837-38872.jpg
دنباله‌ی نسخه هفتم بازی که بطور مخفیانه‌ای عدد ۸ (VIII) را در اسم خود جای داده. رزیدنت اویل ویلج هم در واکنش‌های شخصیت‌ اصلی خود یعنی Ethan Winters به تمام اتفاقاتی که اطرافش در حال رخ دادن است و هم با تعداد زیاد دشمنانش اندکی مصنوعی بنظر می‌رسد. اما با این وجود ویلج یکی از ترسناک‌ترین صحنه‌های تاریخ رزیدنت اویل (یا می‌توان گفت یکی از ترسناک‌ترین صحنه‌های تاریخ هر بازی‌ای) را داراست و در کنار آن با وجود اندک بودن تعداد یاران شخصیت اصلی بازی یعنی ایتن، اکثر آن‌ها از شخصیت‌پردازی مناسبی برخوردارند و جالب هستند. رزیدنت اویل ویلج همچنین سعی دارد که به تمام نسخه‌های سری ارتباط پیدا کند و گرچه این تصمیم گاهی اوقات به ضرر داستان است، اما در نهایت می‌توان به دید یک عنوان مستقل به آن نگاه کردن و از داستان لذت فراوانی برد. حتی اگر از شخصیت مونث خون‌آشام، قد بلند و دل‌ربای داستان در این نسخه خبری نبود.

3. Resident Evil 7
3993576-2249108203-31110.jpg
پس از عنوان شلخته و نااُمید کننده‌ی رزیدنت اویل ۶، که تلاش داشت تا به عنوان بلاک باستری مانند Call of Duty تبدیل شود و البته در این راه شکست خورد، کپکام از تمام تصمیمات خود برگشت. اما رزیدنت اویل ۷ صرفا بازگشت به ریشه‌ها نبود، بلکه پا را خیلی فراتر از این‌ها گذاشت. ترکیب کردن جو سنگین و مُرده، همراه با زاویه دید اول شخصی که باعث میشد آگاهی شما از اطرافتان محدود شود و صحنه‌های ترسناک تاثیر دوچندانی بگذارند تصمیم بسیار هوشمندانه‌ای بود. اینکه تقریبا تمام بازی در یک خانه جریان دارد نیز چندان چیز بد نبود، چون پازل‌های مختلف، مکان‌های غیر منتظره و مهم‌تر از همه رویارویی‌های هولناک شما با خانواده‌ی بیکر این خانه را تبدیل به یکی از بهترین لوکیشن‌ها در تاریخ بازی‌های ترسناک می‌کند.

2. Resident Evil 4 (جفت ورژن‌ها)
3993577-0091883463-38872.jpg
بازی‌ای که همه چیز را تغییر داد... رزیدنت اویل ۴ این سری را از دست کنترل سنگین و حرکات آهسته‌ی خود نجات داد، المان‌های بقا را کاهش و در عوض یک تجربه‌ی اکشن سینمایی را ارائه می‌داد. با این وجود ترس بطور کامل از بازی حذف نشده بود و سفر لیان اس کندی به یک روستای اسپانیایی شامل لحظات دلهره‌آوری نیز می‌شد. در واقع اینطور می‌توان گفت که حرکات و گیم‌پلی بازی آپدیت شده بود و در کنار آن اتمسفری گیرا که کپکام چندین سال در حال ارتقای آن بود در بازی مشاهده می‌شد. این عنوان توسط شینجی میکامی که کارگردانی نسخه اول را نیز بر عهده داشت، ساخته شد و بازیکنان تازه‌کار و کسانی که با سری رزیدنت اویل آشنا نیستند نیز می‌توانند از این عنوان شروع کرده و لذت ببرند. آن دسته از افراد که به دنبال گرافیک بالاتر و کنترل مدرن‌تر هستند نیز می‌توانند از نسخه ریمیک این بازی لذت برده و مطمئن باشند که ریمیک ۲۰۲۳ بازی نیز قطعا آن‌ها را راضی نگه خواهد داشت.

1. Resident Evil 2 (هردو ورژن)
3993578-4652138729-38872.jpg
بدون شک می‌توان گفت که نسخه اول رزیدنت اویل یکی از مهم‌ترین عناوین تاریخ است. اما نسخه‌ی دوم بود که‌ این سری را از یکی از مهم‌ترین بازی‌های ژانر ترس-بقا، به یکی از بهترین بازی‌های کامپیوتری تاریخ تبدیل کرد. این نسخه در تمام ابعاد بزرگتر شده بود و بازی به خارج از امارت بزرگ نسخه اول گسترش یافت و به شهر راکون سیتی رسید. در رزیدنت اویل ۲ ما میبینیم که چه افراد و سازمان‌هایی مسئولیت وقایع نسخه اول را بر عهده دارند، و اینکه سازمان Umbrella در واقع تا چه حد قدرتمند و تاثیرگذار است. ریمیک ۲۰۱۹ این بازی با داشتن گیم‌پلی لذت بخش و پر از پیشرفت، در کنار بازگویی داستان لیان و کلیر، چیزی است که در حال حاضر باید آن را تجربه کنید. و با وجود اکشن بهتر، این نسخه همچنان لحظات ترسناک را هم در دل خود جای داده و آن را حذف نکرده است، چیزی که در ریمیک سال ۲۰۲۰ از رزیدنت اویل ۳ دیده نشد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر